Ik kom ergens niet uit en wellicht kan iemand mij hier verder helpen. Ik werk in een bedrijf met 4 weken uitbetaling, dus standaard elk jaar 13 keer uitbetaling (13 periodes)
Nu is het dit jaar (2020) een jaar met 53 weken, zo’n jaar betekent voor een periode uitbetaling dat het een compensatie jaar is. Omdat een jaar niet precies 365 dagen heeft en je dus met een periode loon eigenlijk iets minder in een jaar krijgt dan iemand met een jaarloon. Een jaar met 53 weken trekt dit verschil dus recht.
4 december is er een salarisuitbetaling geweest (periode 12) en 1 januari de salarisuitbetaling van periode 13. Een extra betaling is op 8 januari (periode 14). Dan komt periode 1 van 2021 op 5 febr. Vanaf hier snap ik het niet meer, tussen p13 van 2020 en p1 van 2021 zitten 5 weken. In welk opzicht is die periode 14 dan een extra week?
Vanuit mijn inzicht , zou er dan toch tussen p13 (2020) en p1 (2021) 4 weken moeten zitten? Nu wordt vanaf de extra week een periode berekent, dan is het toch geen compensatie week meer?
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden! Ik pak het morgen sowieso even op met de salarisadministratie, maar misschien mis ik iets in mijn verhaal en zien jullie het beter dan ik!!