Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:57

De Welkoop zou je toch een landwinkel kunnen noemen? Maar blijkbaar is al duidelijk dat de Welkoop wél open blijft, iig het filiaal in Marwijksoord uit de screenshot hierboven.

Mizora

Berichten: 18121
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:00

De welkoop lijkt me een vergelijkbaar twijfelgeval als de hema, alleen dan op een ander vlak uiteraard. Ik ben nieuwsgierig of ze een vergelijkbare oplossing gaan toepassen als in België toen, enkel dierproducten (of supermarkt/drogisterijproducten) mogen verkocht worden, de rest moet afgezet zijn.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:06

Ik vraag me af waar paardeneigenaren anders hun paardenvoer moeten halen.

Ik heb dus nog twee 'particuliere' voerboeren in de omgeving zitten waar ik mijn voer haal (net waar het mij uitkomt). Die zijn geen onderdeel van een keten, maar verkopen ook meer dan alleen veevoeders: outdoorkleding, verf, hondenmandjes, in het seizoen ook planten... Ik heb heel hard nagedacht, maar ik ken geen enkele voerboer die puur en alleen voer verkoopt. Dan zouden die niet open mogen omdat ze ook ander spul dan alleen voer verkopen?

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:15

De dierenkliniek zou toch wel open blijven voor niet helemaal spoed?
Nu een veulen op een snavelschoen ivm steltvoet. Hoop wel dat die behandeling door gezet kan worden...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:52

Inmiddels heb ik antwoord op mijn vraag.

Voerhandel 1 meldde een uur geleden dit op FB:

Afbeelding

Voerhandel 2 heeft op FB een link gepost naar de eigen website waar dit staat:

Citaat:
UPDATE 14-12-2020

Onze winkels zijn geopend. Zo kan jij de noodzakelijke aankopen voor je huisdieren blijven doen. De koopavonden worden echter beperkt en ingekort tot maximaal 20.00u. Voor ieders veiligheid hanteren wij onderstaande regels en maatregelen in onze winkels. Door middel van een actief deurbeleid zorgen we ervoor dat het niet te druk wordt in onze winkels. Online bestellen of bezorgen is ook een optie.

imaudy
Berichten: 5082
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:58

Ik koop een deel van het diervoer bij een tuincentrum in de buurt. Op rustige tijden. Dit tuincentrum leeft op de kerstverkopen.
Nu moet ik ook daarvoor naar een dierenwinkel bah. Ergens breng je de mensen zo ook weer dichter op elkaar.

De grote vraag is, gaat het allemaal helpen??
Gaan epplejeck en divoza nou dicht? Geloof het wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 04:25

Bij onze dierenspeciaalzaak zit een hondentrimsalon en die geven op FB aan dat zij ook gewoon open blijven.

Ik hoorde wel dat ze overal gratis kerstbomen weg gaven om maar niet met die dingen te blijven zitten :=

Zonnetje81
Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:43

Trimsalon hoort niet onder contact beroep en niet onder een niet essentiele winkel had ik gelezen. Dus blijven inderdaad open.

maralyn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:46

Welkoop blijft open.
Ik werk daar (nu even niet wegens revalidatie na operatie).

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:58

maralyn schreef:
Welkoop blijft open.
Ik werk daar (nu even niet wegens revalidatie na operatie).


Mogen die dan ook andere artikelen dan diervoer verkopen?

Zou wel fijn zijn.

Mijn schoenen zijn aardig versleten en ik heb dus maar één paar. Waarschijnlijk houden ze het nog wel 5 weken, maar zou fijn zijn als ze het tóch begeven, dat ik dan nieuwe kan kopen. Huidige komen ook bij de Welkoop vandaan.

maralyn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:59

mvdende schreef:
maralyn schreef:
Welkoop blijft open.
Ik werk daar (nu even niet wegens revalidatie na operatie).


Mogen die dan ook andere artikelen dan diervoer verkopen?

Zou wel fijn zijn.

Mijn schoenen zijn aardig versleten en ik heb dus maar één paar. Waarschijnlijk houden ze het nog wel 5 weken, maar zou fijn zijn als ze het tóch begeven, dat ik dan nieuwe kan kopen. Huidige komen ook bij de Welkoop vandaan.


Dat weet ik niet.
Daarvoor zou je moeten bellen met de betreffende vestiging.

Zonnetje81
Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:05

Epplejeck heeft nergens gecommuniceerd of ze open/dicht zijn. Slechte zaak. Ik ga er vanuit dat ze dicht zijn.

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:07

mvdende schreef:
maralyn schreef:
Welkoop blijft open.
Ik werk daar (nu even niet wegens revalidatie na operatie).


Mogen die dan ook andere artikelen dan diervoer verkopen?

Zou wel fijn zijn.

Mijn schoenen zijn aardig versleten en ik heb dus maar één paar. Waarschijnlijk houden ze het nog wel 5 weken, maar zou fijn zijn als ze het tóch begeven, dat ik dan nieuwe kan kopen. Huidige komen ook bij de Welkoop vandaan.

:)* online dezelfde bestellen......en ophalen

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:15

Zonnetje81 schreef:
Epplejeck heeft nergens gecommuniceerd of ze open/dicht zijn. Slechte zaak. Ik ga er vanuit dat ze dicht zijn.


Epplejeck was dicht geloof ik inderdaad.
Zag gister op facebook van een bepaald filiaal dat ze zeiden dat ze tot later geopend waren zodat mensen nog hun paarden benodigdheden konden halen

Onali

Berichten: 18493
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:15

Zonnetje81 schreef:
Epplejeck heeft nergens gecommuniceerd of ze open/dicht zijn. Slechte zaak. Ik ga er vanuit dat ze dicht zijn.



Mijn diervoeders beginnen ook nu pas op FB dingen te zetten.

Denk dat personeel van EJ voorrang heeft op de klanten.

Niks dus slechte zaak, kost gewoon even tijd om dingen uit te zoeken in een pandemie waarin EJ niet de enige winkel is die antwoorden wilt hebben

Zonnetje81
Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:17

Communiceren dat ze nog geen antwoord hebben is ook iets.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:17

Beter wat langer wachten op goede informatie dan van die halve berichtgeving waarbij je nog niet weet waar je aan toe bent.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:17

Echwel schreef:
mvdende schreef:


Mogen die dan ook andere artikelen dan diervoer verkopen?

Zou wel fijn zijn.

Mijn schoenen zijn aardig versleten en ik heb dus maar één paar. Waarschijnlijk houden ze het nog wel 5 weken, maar zou fijn zijn als ze het tóch begeven, dat ik dan nieuwe kan kopen. Huidige komen ook bij de Welkoop vandaan.

:)* online dezelfde bestellen......en ophalen


Als het echt moet...

Maar ik ga proberen het uit te zingen tot 19 januari.

Moet morgen naar de podotherapeut voor nieuwe zolen (medisch contact beroep) en wil eigenlijk een keer goede schoenen kopen.

De huidige schoenen van de Welkoop ben ik eigenlijk ook niet tevreden over! Ze hebben meerdere modellen en de vorige was ik juist wél tevreden mee, maar weet niet meer welke dat was.

Dus alleen als het echt echt niet anders kan, zal ik hetzelfde paar opnieuw bestellen. Maar ik hoop dat ik vanaf 19 januari weer volop op schoenen jacht kan. Wil nu gelijk 2 paar kopen dan. Ben een DRAMA met schoenen.

Onali

Berichten: 18493
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:19

Karin schreef:
Beter wat langer wachten op goede informatie dan van die halve berichtgeving waarbij je nog niet weet waar je aan toe bent.


Dit

maralyn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:20

Onali schreef:
Zonnetje81 schreef:
Epplejeck heeft nergens gecommuniceerd of ze open/dicht zijn. Slechte zaak. Ik ga er vanuit dat ze dicht zijn.



Mijn diervoeders beginnen ook nu pas op FB dingen te zetten.

Denk dat personeel van EJ voorrang heeft op de klanten.

Niks dus slechte zaak, kost gewoon even tijd om dingen uit te zoeken in een pandemie waarin EJ niet de enige winkel is die antwoorden wilt hebben



Klopt!

Hier echt hulde aan de directie van de Welkoop hoor.
Zelfs in de avond uren nog flink aan de bak om iedereen op de hoogte te stellen van alles.
Helaas konden niet alle vragen beantwoordt worden om kwart voor elf avond.

Ik begrijp zelf echt dat sommige winkels even wat langer uitzoek tijd nodig hebben, betreft benaming in KvK, overleg met gezondheidsinstanties en dergelijken.

"Slechte zaak" zou ik het niet kunnen noemen, want geloof mij dat die telefoons rood gloeiend stonden gisteravond.

Overigens is dit geen aanval naar de posters toe, die het een slechte zaak vinden. Maar wel een andere blik, want we moeten elkaar er toch door helpen.

Zonnetje81
Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:20

Ze plaatsen wel andere berichten, vandaar. Ik zou persoonlijk dan aangeven we zijn ermee bezig er is nog geen duidelijkheid :-) Maar goed misschien is dat teveel gevraagd haha

daantjuhhh

Berichten: 26901
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:23

Nee. Een slechte zaak vind ik het ook niet.

Ik kan heel goed begrijpen dat het voor iedereen lastig is om alles goed uit te zoeken terwijl er tig vragen gesteld worden.

Zonnetje81
Berichten: 18682
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:24

Juist om die vragen te voorkomen zou je zo'n bericht plaatsen......was mijn gedachte. :D

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:27

Zonnetje81 schreef:
Ze plaatsen wel andere berichten, vandaar. Ik zou persoonlijk dan aangeven we zijn ermee bezig er is nog geen duidelijkheid :-) Maar goed misschien is dat teveel gevraagd haha

Als je twijfelt of iets open is of niet dan ga je er vandaag / tot er duidelijkheid is toch gewoon niet heen voor de zekerheid?

maralyn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:28

Zonnetje81 schreef:
Juist om die vragen te voorkomen zou je zo'n bericht plaatsen......was mijn gedachte. :D


Opzich wel slim, maar wie weet waar ze met hun hoofd zitten momenteel.

Stel dat ze wel dicht moeten, komt daar iets meer bij kijken dan alleen de winkeliers op hoogte stellen.

En ik weet persoonlijk ook niet, of hun Facebook wordt beheerd door het personeel, of door de directie van het bedrijf.

Wij, doen het zelf, gelukkig! Maar ik weet ook dat andere winkels dit niet hebben.