Auto economisch Total loss

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Auto economisch Total loss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 14:58

Beste bokkers,

Een vraag waar ik niet helemaal uitkomt als ik verschillende partijen vraag.

Tijdje terug is er iemand op de parkeerplaats flink langs mijn auto gereden. 2 deuken in beide deuren en op de zijplaten. Deze persoon heeft geen briefje achter gelaten helaas.

Hierop heb ik het waarborgfonds ingeschakeld en zij hebben nu een schade expert ervoor ingeschakeld. Die heeft vandaag via video bellen een rapport gemaakt waar uit is gekomen dat hij het alsnog in het echt wil beoordelen omdat de schade kosten hoger zal zijn dan de dagwaarde. Ofwel hij wil hem economisch Total loss betalen.

Hoe gaat dit dan in zijn werk? Ik wil mijn auto gewoon houden. Die rijdt prima met 2 deuken (die niet eens heel zichtbaar zijn) in de deur.

Eist mijn verzekering dan mijn auto op? Gezien dit niet via mijn verzekering loopt, ik ben beperkt casco verzekert. Of kan ik mijn auto gewoon houden. Of moet ik hem weer terugkopen? Moet ik dit ook melden bij mijn eigen verzekering?

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag!

Let er wel op: dit is geen gewone zaak via de verzekering. Dit gaat via de schade expert van het waarborgfonds gezien de dader onbekend is. Het is dus niet via mijn verzekering omdat zij deze schade niet vergoeden voor mij.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:02

Gewoon annuleren. Je vangt er toch niets van.
Wij hebben zoiets ook wel eens gehad, jaren geleden. Dader was mooi doorgereden en de deur was helemaal ingedrukt. Geen rooie cent gehad want geen getuigen.
Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 11-12-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:03

Hoi, verzekeringsadviseur hier!

De auto mag je gewoon houden als hij economisch total loss is verklaard. De restwaarde wordt dan afgetrokken van de dagwaarde die je dan uitgekeerd krijgt.
Jouw eigen verzekering staat hier helemaal buiten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:05

[LZP] Auto economisch total loss

Niet helemaal dezelfde situatie, misschien toch nuttig om te lezen.
Vraag ook even bij je verzekering na of dit terugval in de no claim oplevert. Waarschijnlijk niet maar je kunt het maar beter zwart op wit hebben.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:07

Rex_Rolfo schreef:
[LZP] Auto economisch total loss

Niet helemaal dezelfde situatie, misschien toch nuttig om te lezen.
Vraag ook even bij je verzekering na of dit terugval in de no claim oplevert. Waarschijnlijk niet maar je kunt het maar beter zwart op wit hebben.

Nee dit levert geen terugval op, ze is wa + beperkt casco verzekerd. Het waarborgfonds regelt haar schade in dit geval. Haar eigen verzekering staat hiet helemaal buiten.
Alleen in het geval van een allrisk verzekering wordt de eigen verzekerijg bij een waarborgfonds situatie betrokken.

Buffelduke

Re: Auto economisch Total loss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 15:10

Dankjewel allemaal! Dit is een stuk duidelijk dan mij overal verteld werd. Ik hoef inderdaad mijn verzekering niet in te lichten. Dat wist ik, ik moet het zelf regelen.

Ik had dat topic niet gevonden, oeps anders had ik daar even gekeken.

@lindsey ik heb getuigen doorgegeven dus vandaar dat ze dit wel in behandeling nemen gok ik zo.

Minoes

Re: Auto economisch Total loss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:12

Je mag me ook een pb doen als je nog meer vragen hebt! Ik werk voor een grote verzekeraar en behandel dagelijks allerlei verkeersschades.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 15:17

Minoes schreef:
Je mag me ook een pb doen als je nog meer vragen hebt! Ik werk voor een grote verzekeraar en behandel dagelijks allerlei verkeersschades.

Dat is aardig, dankjewel! Kan zijn dat ik je in de loop van de week nog wat vragen stuur. Super lief!