Wat doe je als je thuis komt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:18

Tijdens het naar huis gaan bedacht ik mij wat doen anderen als ze thuis komen?

Ik ben meestal rond half 6 - 6 uur thuis. Dan moet ik nog koken, eten. Daarna naar paard of huishouden ed.

Wat is jullie volgorde? Eerst rustig binnen komen, kopje thee en daarna beginnen aan het koken? Of kom je thuis en begin je gelijk met alles?

Als ik naar het paard ga doe ik altijd een beetje snel en vaak geen huishouding. Eet ik ook vaak makkelijk. Als ik een avond niks heb, zoals vandaag doe ik lekker rustig aan. Lekker kopje thee, kaarsjes aan en straks lasagne maken. Daarna nog wat huishouding en dan is het zo 9 uur.

Hoelaat zijn jullie klaar met alles?

Ik woon overigens alleen! :D

Barbabientje

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:22

BH uit :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:25

Ik ga eerst mijn dieren voeren en daarna direct koken. Dan heb ik eventjes rust om mijn eten te laten zakken en vlieg daarna weer de deur uit naar paard of sportschool :)

Laulitz

Bij mij hangt het er vanaf hoe laat ik klaar ben met werken (ergens tussen 4-6 uur) en of ik nog iets moet doen (winkel ofzo). Als ik om 4 uur thuis ben dan ga ik meestal nog een rondje met de hond wandelen en daarna rustig aan het eten beginnen. Als ik pas laat thuis ben dan begin ik direct aan het eten. Meestal doe ik het 'huishouden' tussendoor, ofwel afwasser leeg maken, afval weg doen, opruimen...

Matheno

Barbabientje schreef:

Dat begrijp ik nooit zo. Zonder BH is ronduit oncomfortabel voor mij ( cup G75 ), maar mijn BH's zitten dan ook echt heerlijk. (PrimaDonna Twist)

Als ik klaar ben met werken dan kleed ik me meteen om en ga ik naar stal. Rond 7/half 8 ben ik dan weer thuis en dan heeft mijn man vaak het eten klaar. Na het eten ga ik vaak nog even werken tot een uur of 10, en dan een goed boek of een film. We hebben een schoonmaakster, dus huishouden doen we niet.
De kippen en katten worden s'ochtends gevoerd en verzorgd.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 09-12-20 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Ik ben ook net thuis (relatie die ik heb beschrijf ik maar even als LAT haha, hij is in ieder geval later thuis en eet ook later doordeweeks). Ik had nog wat gekookte rijst over van gisteren, dat heb ik opgebakken en in een andere pan de kerriesaus klaar gemaakt. Tegelijkertijd ruim ik de vaatwasser uit/in. Tegen die tijd was het eten ook klaar en nu zit ik eventjes op de bank door mijn telefoon te scrollen. Straks doe ik alvast een wasje in de wasmachine, kleed me om, neem de vuilniszak mee naar beneden en ga paardrijden. Als ik dan thuis ben is de wasmachine klaar :D

Als ik ga paardrijden ben ik altijd wat meer ‘snel, snel’, en eet een simpele maaltijd. Als ik niet ga paardrijden ben ik lekker sloom en kook ik ook uitgebreider. Ga dan vaak in de avond nog even boodschappen halen etc, maar als ik de deur niet meer uit ga; dan doe ik zo snel mogelijk mijn joggingbroek aan :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-12-20 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:28

Joggingbroek aan, slobbertrui aan en make up eraf. Lekker even zitten, dan eten maken en opruimen en series/tv kijken. Hier geen paard of verplichtingen waar ik ‘s avonds naar toe moet. Heb de hele avond voor mezelf. 2 avonden in de week moet ik mijn dochter uit turnen halen rond half 9, verder niks.

Mars

Wisselt heeeel erg bij mij want ik ben soms om 17.15 thuis en soms 18.45. Als mijn man eerder thuis is kookt hij, vind hij ook erg leuk om te doen. Anders kook ik, of soms maken we in het weekend al soep of pasta om in te vriezen en makkelijk/snel te kunnen eten. Na werk begin ik wel meteen met koken etc. Des te eerder is het chill tijd en als ik eenmaal zit sta ik niet meer op :D

Huishouden houden we de hele week wel bij, stofzuigen sws dagelijks, even een doekje hier en daar langs, borstel door de wc etc. In het weekend doe ik de was, bedden verschonen enzo.

Matheno schreef:
Dat begrijp ik nooit zo. Zonder BH is ronduit oncomfortabel voor mij ( cup G75 ), maar mijn BH's zitten dan ook echt heerlijk. (PrimaDonna Twist)

Ik ook niet, heb dan geen G cup maar ik draag mn bh juist heel graag, zou hem zelfs snachts nog aan houden bij wijze van :P

Selina

Plof ik op de bank en zet ik een serie aan. Wachten tot het eten klaar is en daarna weer verder met m’n serie. Of huiswerk. Of tekenen. En dan weer een serie en dan naar bed. Ik heb een heel spannend leven momenteel :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:29

Barbabientje schreef:

Wilde dit letterlijk typen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:30

Suzanne F. schreef:
Joggingbroek aan, slobbertrui aan en make up eraf. Lekker even zitten, dan eten maken en opruimen en series/tv kijken. Hier geen paard of verplichtingen waar ik ‘s avonds naar toe moet. Heb de hele avond voor mezelf. 2 avonden in de week moet ik mijn dochter uit turnen halen rond half 9, verder niks.

Doe je geen huishouden savonds?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:31

Matheno schreef:
Barbabientje schreef:

Ben nu 20 weken zwanger en niets zit lekker dus vandaar ;)

Normaal doe ik ook altijd eerst m’n paard en dan boodschappen, eten enz.
Soms lekker op de bank, soms late dienst dus beetje afhankelijk van m’n rooster.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:32

AmoorM schreef:
Suzanne F. schreef:

Doe je geen huishouden savonds?

Nee, dat doe ik in het weekend. Tenzij je keuken opruimen, vaatwasser draaien onder huishouden verstaat?
Wasje aanzetten of opvouwen doe ik ook wel tussendoor maar is niet elke dag. Ik draai 2 of 3 wasjes per week en meestal in het weekend. Echt stofzuigen en schoonmaken doe ik op zaterdag.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:36

Barbabientje schreef:

Joggingbroek aan. :Y)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:54

Bril af en lenzen in :D
Daarna gelijk koken (of op de bank ploffen als vriend kookt <3 )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:59

Sem_ schreef:
Barbabientje schreef:

Joggingbroek aan. :Y)

haha, ja hier ook! _/-\o_

dan senseo apparaat aan en eerst even met een kopje koffie zitten.
daarna eten maken :j
daarna trouwens niks meer behalve netflix kijken.
huishouden doe ik weekends

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:00

Ik werk meestal tot 18u, daarna door naar de winkel en dan naar huis.
Eerste wat ik doe is strakke broek uit en joggingsbroek aan, evenals schoenen uit en sloffen aan.

Kookaburra
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:01

Soms ga ik nog even naar de winkel voor ik thuis kom. Maar als ik thuis ben dan pak ik een trui of vest, doe ik de kachel aan en zet ik daarna de tv aan. Ik pak eventjes wat te drinken en ga later bezig met de afwas als die er is. Daarna ga ik koken.

Woensdags doe ik mijn beddengoed en op vrijdag haal ik overal even een doekje over en pak ik de stofzuiger.

Ik heb net een nieuwe baan, dus dat is voorlopig wel genoeg. 'S avonds heb ik bijna nooit iets ;)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:37

Ik werk thuis, dus ben om 17.00 uur na het werken dan ook al lekker thuis. Partner is er vaak tussen 17.00 en 18.00 uur pas, dus ik kook vaak alvast zodat we vanaf 18.00 uur eten. Daarna kleed ik mij vlug om en ga ik sporten, drie tot vier keer in de week. Na het sporten ga ik even bankhangen (boekje lezen en zo af en toe een serie aan) en dan rond 22.00 uur weer naar boven om te slapen.

Het huishouden doe ik tussendoor en in het weekend.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:41

Kwart voor 6 thuis. Meteen omkleden, stallen klaarmaken, paarden op stal met eten, daarna zelf eten koken en eten.

Dan keuze uit rijden, huishouden, vergaderen of iets voor mezelf doen. De laatste tijd is het helaas overwerken...

Paarden nachtronde rond 23u, douchen en slapen.

Het eerste wat ik doe wanneer ik thuiskom van een niet paardgerelateerde gelegenheid is omkleden naar paardenkleren, zodat mijn gewone kleren schoner (en heel) blijven. En ik loop ook echt te pas en te onpas in mijn ochtendjas. :Y)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:50

Hier rond 5 uur/ half 6 thuis. Dan kat eten, en eten koken. Ondertussen een jengelend meisje proberen rustig te houden met wat drinken of samen soort van koken of soms kijken of toch een tv even werkt. Vind dit altijd top drukte. Rond half 6 / 6 uur eten. Daarna tafel opruimen. Nog even met de kleine spelen en daarna deze op bed leggen. Dan is het inmiddels half 8. Daarna op de bank ploffen en nieuws of gewoon tv kijken. Op een dag van de paarden ga ik daarna naar de paarden toe. Dan rond 21.00/22.00 uur thuis en dan nog wat drinken en slapen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:04

Hond uit de bench is echt het eerste wat ik doe. Jas uit, kinderen hun jas uit (want die heb ik 9 van de 10 keer bij me) en dan begin ik aan het huishouden of koken. Na het eten kinderen onder de douche, zelf onder de douche, kinderen in bed en dan is het vaak al wel 19.00. De avond gebruik ik voor studie/huishouden/werk/pony.

Over een half jaar hoop ik dat daar geen studie of werk (in de zin van, dat hoeft niet in de avond) meer staat, haha. Maar nu is het 16 uur per dag vullen :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:28

Ik verplaats dit topic naar [LZP] Leven zonder paarden

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:39

Stofzuigen, was ophangen/strijken, eten maken, kinderen helpen met huiswerk, naar paard, douchen, tv kijken en naar bed. Een van de kinderen laat in de middag de honden uit en mijn man neemt de avondronde voor zijn rekening.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:42

Ik ben student en woon nog thuis. Als ik in het weekend thuis kom van m'n werk is het voetjes onder tafel schuiven en eten, daarna naar de pony's om te voeren en hond wandelen. Hierna plof ik op de bank en kijk ik televisie.

Door de week ben ik thuis omdat ik online les heb. Meestal stop ik rond 17u met schoolwerk, ga beneden op de bank wat tiktoks kijken, hierna dek ik de tafel terwijl moederlief kookt. Dan gezellig samen eten, afwasmachine inladen en met de hond gaan wandelen. Daarna hangt het van m'n schoolwerk af, meestal zit ik gewoon op de bank tot ik ga slapen.