Ik zal niet de eerste zijn die zoiets zoekt of graag wil volgen en Bokt zit vol met ervaringsdeskundigen
Vanuit mijn werk heb ik de ruimte gekregen om een korte opleiding of cursus te volgen richting projectmatig werken. Het is niet de bedoeling dat ik direct een MBa uitzoek, maar er is veel mogelijk. Zelf zit ik de te kijken naar een uitgebreide cursus of 'mini-opleiding'.
Momenteel draai ik mee in verschillende (onderzoek)projecten binnen een onderzoeksinstelling. Volgend jaar zal voor sommige projecten van mij verwacht worden dat ik meer een coördinerende rol op mij ga nemen. Dit betekent kort gezegd het opstellen van een plan van aanpak, jaarplanningen voor dat project, projectplan schrijven, uitvoeren projectplan, voortgang bewaken, contact met in- en externe betrokkenen, oog houden op deadlines/opleverdata, etc.
Uiteraard krijg ik hier vanuit het bedrijf ondersteuning in, maar ik wil mij hier graag verder in ontwikkelen. Gelukkig krijg ik ook deze mogelijkheid. Onderstaande punten zou ik graag aandacht aan willen besteden:
- Verschillende richtingen leren kennen (dus geen volle focus op alleen lean six sigma, scrum, etc).
- Opstellen van projectplannen
- Formuleren doelstellingen, resultaten, tussentijdse resultaten
- Planningstechnieken
- Leiderschapskwaliteit
- Timemanagement
- Communicatievaardigheden
Maar dan, waar begin ik? Welke instellingen bieden goede cursussen aan (en welke niet)? Welke cursus wil ik gaan doen? Welke is passend voor de competenties die ik graag wil ontwikkelen?
Graag hoor ik waar Bokt ervaring mee heeft! Ook andere tips omtrent dit onderwerp zijn welkom