Ideeën invulling van de kerstdagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Ideeën invulling van de kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:28

Misschien weten jullie het wel of niet, maaf wij Belgische bokkers mogen maar 1 persoon uitnodigen voor de feestdagen.

Dat komt erop neer dat ik en mijn vriend het alleen zullen vieren, want we willen/kunnen niet kiezen wie die ene persoon zou zijn.

Nu wil ik toch graag een beetje een feestdagen gevoel hebben, en wil ik dus een planning opmaken hoe we deze dagen (kerstavond, kerstmis,oudejaar) zouden invullen.

Vb kort zoom/online gesprek met de ouders tijdens het aperitieven, kerstwandeling maken (en daar stoppen mijn ideeën :') )

Wie heeft nog tips hoe we de dagen kunnen invullen en die misschien zelfs een traditie voor de volgende jaren zullen kunnen worden?

(We mogen ons verplaatsen en wandelen enz, maar we moeten wel thuis zijn tegen 12 u want nachtklok. Buiten mogen we max met 4 personen zijn op afstand, maar dat is ook niet echt een optie voor ons aangezien de meeste familie te ver weg zit daarvoor. Dus dat gaat in ieder geval niet vlak voor het kerstdiner enz)

Corien_

Re: Ideeën invulling van de kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:33

Uitgebreid diner of brunch, spelletjesavond, quiz etc. Eventueel kan dat ook op afstand met je familie via skype/zoom etc

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:38

Als mede-Belg: ik volg :)

Om de avond te vullen dachten mijn vriend en ik een soort tapas-avond voor Kerst te doen in verschillende rondes om te avond goed te vullen. Met dank aan een topic hier op Bokt voor de inspiratie.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:10

Kerststukjes maken om als verlate gift te geven aan vrienden en familie in de dagen tussen kerst en oud en nieuw. Of nieuwjaarskaarten maken met daarin een persoonlijk stuk voor je dierbare geschreven?
Kerstfilms kijken. Bepaalde films kun je elk jaar wel zien, waardoor het kijken van de film ook een traditie wordt. Zelf ga ik voor de 22e keer (vermoed ik) The Muppet's Christmas Carol kijken, ik kijk hem elk jaar en hij blijft goed.
Samen kerstkoekjes, kerstcake/brownies of kaneelbroodjes voor het ontbijt bakken (leuke traditie om op te zetten).
Een rondje door de buurt maken en carols zingen voor buren/dichtbijwonende vrienden, als die gevoel voor humor hebben?
Het raam versieren voor extra sfeer voor zowel jullie als voorbijgangers.
Bordspellen spelen geschikt voor twee personen of online een pubquiz met vrienden/bekenden/desnoods vreemden.
Samen op zoek gaan naar leuke nieuwe podcasts.
(Samen) een adventkalender maken voor volgend jaar.
Gingerbreadhuisjes versieren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:28

Leuke ideeën al!
Bordspel voor 2 had ik nog niet aan gedacht, nemen we zeker mee.
Online quiz gaan we waarschijnlijk doen met de schoonfamilie, dat zijn we nu aan het afspreken.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:04

History_ schreef:
Als mede-Belg: ik volg :)

Om de avond te vullen dachten mijn vriend en ik een soort tapas-avond voor Kerst te doen in verschillende rondes om te avond goed te vullen. Met dank aan een topic hier op Bokt voor de inspiratie.

Tapaaaas wat een mega goed idee!

Wij hebben de kast vol met leuke spellen voor 2 personen dus mochten er nog mensen met keuzestress zijn in alle spellen let me know haha.
Er is trouwens ook een heel topic over bordspellen daar worden er ook een heleboel genoemd.

Bij mooi weer is samen geocachen misschien ook een leuk idee?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 01:10

Oh leuk, als je nog tips hebt voor leuke bordspellen met 2, laat gerust weten!

Deze kerst zullen we kunnen kiezen uit scrabble en schaak :+ mijn vriend wint met scrabble en ik met schaak, dus we kunnen misschien afwisselen :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:20

"Saboteur - het duel"" is echt leuk om met zijn 2-en te spelen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:20

Schemerdier schreef:
Oh leuk, als je nog tips hebt voor leuke bordspellen met 2, laat gerust weten!

Deze kerst zullen we kunnen kiezen uit scrabble en schaak :+ mijn vriend wint met scrabble en ik met schaak, dus we kunnen misschien afwisselen :')

Escape Room the game 2 personen versie! Is wel echt heel leuk en ben je al gauw 45 minuten/1 uur mee bezig! En er zitten er 2 in 1 doos.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:57

Carcasonne (&uitbreidingen)
Agricola v 2ps
keer op keer (liefst nog keer op keer 2.0)
Quixx
Unstable Unicorns
Imperial Settlers (evt met uitbreiding)
Het verboden eiland (coöperatief)
De legenden van Andor (coöperatief)
Terra Mystica
7wonders
De piramides van de jaguar
Stenen tijdperk
Azul
Smallworld underground
Dungeon petz
Istanbul

Mijn vriend vind ook de bord- en kaartspellen van warhammer leuk (naar de boekenreeks) ik ieeets minder. Vooral het bordspel is heul heul complex.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:28

Guillotine het kaartspel is trouwens ook een leuk en simpel spel!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:35

Escape room via videobellen?
Weet niet hoe groot jullie familie is, maar misschien in teams dat doen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:43

Ik denk dat ik lekker weer eens oldskool ga Rollercoaster tycoonen. Misschien wat fotos bewerken. Spelletje met mijn geliefde. Kerstfilms kijken, naar de paarden, misschien even rijden als ik me verveel. Heb nog een eindpresentatie te maken (lekker creatief) voor mn studie.
Met de hond naar het bos en strand (dat is ruim 1,5 uur rijden) dus lekker dagje. Ik wil de muur nog in andere kleur verven maar dat doe ik liever als de kerstspullen weer opgeruimd zijn.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:33

Wat naar dat je maar 1 persoon mag uitnodigen :( Ik ga dit jaar ook alleen naar mijn ouders, we zijn dan met 3. De andere dagen vul ik in met voor mezelf lekkere dingen koken en bakken. kerstfilms kijken en voor de rest zie ik wel ^_^