Geloven jullie in geesten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:48

Photograph schreef:
MaNdiii schreef:
Nee geloof er niet in. Al kan ik ook niet verklaren waarom vroeger op mijn slaapkamer de tv snachts aanging, de wekker van het kastje viel en de printer ineens had bedacht om iets te doen. Dit was niet 1x maar sporadisch.


Wat ben ik blij dat ik dat niet meegemaakt heb..


Hhhhh jaa ik ook, krijg er de rillingen van

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 21:50

Cayenne schreef:
Photograph schreef:
Geesten, duivels, demonen.. Je hebt van alles. De een gelooft het, de ander niet.

Vertel me jullie verhaal.


Geloof je er zelf in, TS?


Ik wil daar 12 december achterkomen, me oma is dan 1 jaar overleden en ik ga dan een kaarsje voor der aansteken. Eigenlijk wil ik dan om een seintje of iets vragen... Wat ik ook denk te zijn is helderziend, het heeft niet echt iets met geesten te maken, maar wel met spiritueel. Alleen geen idee hoe ik zoiets kan laten testen

8nnemiek schreef:
Ik geloof er wel in, maar dan ook alleen omdat ik ze zelf vroeger zag. Ik kon ze volledig beschrijven aan mijn moeder, die doodsangsten uit stond :') En ook echt op een manier dat het niet verzonnen kon zijn. Schijnbaar stonden er witte vrouwen naast mijn bed voordat ik ging slapen, die naar me lachten. Ik kan me er zelf niets meer van herinneren.

Ik heb verder niks met mediums en van die geesten shows enzo. Het overgrote deel daarvan lijkt me hartstikke nep. Ik heb wel eens mee geluisterd naar zo'n readings die mijn moeder en oom lieten doen, en eens mee gegaan naar een medium, maar dat sloeg nergens op :') Daar ben ik dan weer te nuchter voor, daar prik ik zo doorheen.


Dat vind ik heel speciaal, geesten zelf kunnen zien. Eerlijk gezegd zou ik dit ook willen kunnen... Zouden die witte vrouwen geen engelen kunnen zijn? Misschien dat er iemand in die tijd is overleden die je dierbaar was..

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:43

Je wil ze ook wel zien?

Ergens wou ik dat ik ze als kind nooit had gezien. Ik ben nu 29 en schrik nog elke keer dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Heel vervelend als je op een plek komt waar je echt niet wil dat er eentje rond hangt... ( slaapkamers en dergelijke )

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:48

Oproepen kan ook zeker nadelige gevolgen hebben , als je niet zeker weet wat je moet doen. Als het bestaat zou het voor mij zeker een wereld zijn om met rust te laten. Ik weet niet hoor of mensen echt bezeten kunnen raken of dat er een kwade geest in hun huis komt , maar ik zal er zeker geen domme dingen mee doen.

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:56

_Bonte_ schreef:
Je wil ze ook wel zien?

Ergens wou ik dat ik ze als kind nooit had gezien. Ik ben nu 29 en schrik nog elke keer dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Heel vervelend als je op een plek komt waar je echt niet wil dat er eentje rond hangt... ( slaapkamers en dergelijke )


Herkenbaar.
Overigens samen met mijn moeder.
Toen we elkaar compleet aanvulden, was het duidelijk, we hadden beiden hetzelfde gezien.
Ik was toen 8/9.

Toen is het een tijde met schimmen gebleven.

Nu zie ik silhouetten.
Maar meest hilarische is nog, dat ik op m'n tong moet bijten in de winkel. Omdat er soms ook wat achter me langs gaat en ik, natuurlijk, hoi wil zeggen. Het is al voorgekomen dat ik dus wel gedag zei, tegen iets wat er "is" :')
Collega's weten het en zien soms oprecht hoe een zak, wat onmogelijk van de stelling kan vallen, er vanaf wordt geduwd.

Ook in huis "spookt" er genoeg rond. We weten ook wie, dus dat is makkelijk.
Maar in de nacht mij tegemoet lopen op de overloop vind ik niet echt tof.

Kan ik er verder iets mee.
Nee.
Als het te gek wordt, zeg ik het hardop en voel ik dat ze even afstand nemen.
Het verschilt ook per dag.

Maar ik herken je verhaal echt!

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:14

Wat ik mij altijd dan afvraag.

Zijn geesten dan mensen die niet over zijn gegaan?
Of komen ze gewoon even op bezoek of beide.

En een kwade geest was iemand dan in zijn leven al een slecht persoon?

Effects

Berichten: 562
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:37

Anna79 schreef:
https://eva.eo.nl/artikel/2020/11/linda ... hristendom

Laatst dit interessante artikel gelezen, gaat over een vrouw die eerst bij astro-tv werkte.

Bedankt voor het delen!

Ik geloof in geesten (niet dat het overleden mensen zijn, hoogstens dat ze zich daarvoor uitgeven), maar ben er niet bang voor. Ik ben christen en ervan overtuigt dat Jezus meer macht heeft en Hij mij altijd wil beschermen er tegen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:22

Effects schreef:
Anna79 schreef:
https://eva.eo.nl/artikel/2020/11/linda ... hristendom

Laatst dit interessante artikel gelezen, gaat over een vrouw die eerst bij astro-tv werkte.

Bedankt voor het delen!

Ik geloof in geesten (niet dat het overleden mensen zijn, hoogstens dat ze zich daarvoor uitgeven), maar ben er niet bang voor. Ik ben christen en ervan overtuigt dat Jezus meer macht heeft en Hij mij altijd wil beschermen er tegen.

Wauw. Gewoon. Wauw. En niet in positieve zin.

Vind dit eigenlijk een beetje een eng artikel. Hoezo doorslaan in waar je op dat moment dan ook mee bezig bent. :o

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:47

_Bonte_ schreef:
Je wil ze ook wel zien?

Ergens wou ik dat ik ze als kind nooit had gezien. Ik ben nu 29 en schrik nog elke keer dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Heel vervelend als je op een plek komt waar je echt niet wil dat er eentje rond hangt... ( slaapkamers en dergelijke )



Jaa, maar ik ben er wel van overtuigd dat er kwaadaardige geesten bestaan

Zebrastreep schreef:
Oproepen kan ook zeker nadelige gevolgen hebben , als je niet zeker weet wat je moet doen. Als het bestaat zou het voor mij zeker een wereld zijn om met rust te laten. Ik weet niet hoor of mensen echt bezeten kunnen raken of dat er een kwade geest in hun huis komt , maar ik zal er zeker geen domme dingen mee doen.


Precies, mijn moeder gelooft bijvoorbeeld niet in geesten, maar ze zal nooit een ouijaboard gebruiken.

Linnie050 schreef:
Wat ik mij altijd dan afvraag.

Zijn geesten dan mensen die niet over zijn gegaan?
Of komen ze gewoon even op bezoek of beide.

En een kwade geest was iemand dan in zijn leven al een slecht persoon?


Ik denk dat er geesten zijn, die iets nog niet hebben afgerond maar nog willen afronden.
Als ze dat hebben gedaan, gaan ze naar de hemel.

Ik heb bijvoorbeeld meegemaakt dat mijn oma precies vandaag 1 jaar geleden is overleden. Een maand daarna droomde ik over haar. Ik liep een kamer in en daar stond ze: Prachtig met haar bruine haren. Ik mocht een foto maken en ik huilde van blijdschap. Toen de flits van de foto kwam, was ze weg en werd ik wakker. Die droom voelde als afscheid en sindsdien heb ik geen dromen meer over haar gehad.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:05

Photograph schreef:
[
Precies, mijn moeder gelooft bijvoorbeeld niet in geesten, maar ze zal nooit een ouijaboard gebruiken.

De origine van het ouijaboard is heel interessant, en véél recenter en onschuldiger dan veel mensen denken.
Geeft imo een goede indicatie over waar de verklaring voor allerlei bovennatuurlijke ervaringen gezocht moet worden...

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:29

Ja, ik geloof erin. Maar ik moet wel zeggen dat ik me er voor een groot gedeelte voor afgesloten heb.
Toen ik jonger was, wilde ik er alles over weten, alles proberen en ervaren, maar heb er ook genoeg ellende van gezien en denk dat het "een wereld" is waar we met z'n allen (nog) niet klaar voor zijn.

Waar ik overigens wel veel troost uithaal is het idee dat geliefden die overleden zijn altijd nog een stukje bij je zijn.

Een voorbeeld, waar ik veel steun aan gehad heb;

Mijn vorige paard heb ik een dag voor kerst plotsklaps in moeten laten slapen vanwege een gebroken been. Op de foto's was te zien dat er niets meer gedaan kon worden en hoezeer ik nog niet klaar was om afscheid van haar te nemen, was dit wel het eerlijkst naar haar toe.

Groot verdriet, geen berusting kunnen vinden in wat er gebeurd is en vooral niet los willen en kunnen laten. Na een aantal maanden kwam mijn huidige paardje op mijn pad en hoeveel moeite ik er ook mee had, ze werd gestald op dezelfde stalling als mijn overleden paard. De tweede dag dat mijn huidige paard op de stalling stond ben ik het terrein met haar overgelopen om haar te laten wennen. Nu liepen we ook langs alle paddocks, maar wilde ik niet langs de paddock van mijn voormalige paard lopen, iets met nog teveel hartenzeer.
Mijn huidige paard bleef net zolang aandringen in de richting van die paddock dat ik er toch heen ben gelopen. Eenmaal daar bleef ze stilstaan en wilde geen pas meer verzetten. Ik ben toen naast haar gaan staan en ze duwde continu met haar neus/hoofd zacht tegen me aan. Gevolg; ik vol tranen en zij slaakte een diepe zucht.
Naderhand konden we verder lopen en voelde die plek een stuk minder zwaar. Ze staat nu zelfs in dezelfde paddock als mijn vorige paard.

Geloof wat je wilt, voor mij was dit een énorm waardevolle ervaring.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:50

Ik heb zelf ook onverklaarbare ervaringen, maar voel me nooit geroepen iets te delen,

Ik wilde reageren op iets, maar heb het weggehaald, ik word er verdrietig van. Respect is ver te zoeken soms.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 12-12-20 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:03

Ik geloof er wel in maar zal nooit of te nimmer een ouijabord gebruiken :n

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:09

chanicha schreef:
Ik geloof er wel in maar zal nooit of te nimmer een ouijabord gebruiken :n


Verstandig hoor. Komt alleen ellende van.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:05

Nabster schreef:
chanicha schreef:
Ik geloof er wel in maar zal nooit of te nimmer een ouijabord gebruiken :n


Verstandig hoor. Komt alleen ellende van.


Precies, of het echt iets laat gebeuren of niet. Ik snap dat sommige mensen dan ergens in hun hoofd het gaan geloven en dingen gaan zien en voelen die er niet zijn.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:02

Ayasha schreef:
Wauw. Gewoon. Wauw. En niet in positieve zin.

Vind dit eigenlijk een beetje een eng artikel. Hoezo doorslaan in waar je op dat moment dan ook mee bezig bent. :o


Mhh, vindt het alleen maar mooi en +:)+ positief als iemand echte rust vindt, los komt van de schaduw wereld en de onvoorwaardelijke liefde mag meemaken.
Ander iets kan ik er niet van maken.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:31

Dit topic scheidt wel de 'jongens van de mannen'...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:27

Peetstap schreef:
Ayasha schreef:
Wauw. Gewoon. Wauw. En niet in positieve zin.

Vind dit eigenlijk een beetje een eng artikel. Hoezo doorslaan in waar je op dat moment dan ook mee bezig bent. :o


Mhh, vindt het alleen maar mooi en +:)+ positief als iemand echte rust vindt, los komt van de schaduw wereld en de onvoorwaardelijke liefde mag meemaken.
Ander iets kan ik er niet van maken.


Dat is inderdaad wat jij er van maakt. Juist geloven in "geesten", (energieën van wezens die in welke vorm dan ook in het universum hebben geleefd) en alles wat daar bij hoort heeft mij rust gegeven. Ik voel het niet als schaduw wereld maar juist als in mijn licht staan. De bijbel, waar het christendom op is gebaseerd, is door mensen, en met name mannen, geschreven. Juist van de bijbel, de koran en de thora geven mij volledig de kriebels omdat die het onderdrukken van vrouwen en andere volken goedpraten.
Voor mij is God de Bron van universele energie wat er voor zorgt dat alles leeft en groeit. De bewijzen daarvan staan ook in de bijbel. Zoals Christus die mensen heelt met zijn handen. Reiki dus. Maar dat mag dan weer niet van heel veel kerken, des duivels..... Oftewel, we zouden wel eens de macht over het gepeupel kwijt kunnen raken.
Dat Linda er lichamelijke klachten van overhield kan, dan heeft ze zich, zeer waarschijnlijk, niet goed afgesloten voor negatieve energieën. Ik vind het oprecht fijn voor haar dat ze haar rust heeft gevonden in het christendom. Maar geloven in meerdere goden en natuurwezens is ouder dan het christendom en christendom, boeddhisme, jodendom en de islam hebben dezelfde overeenkomsten die in mijn ogen juist bewijzen dat God, Allah, Jehova en Boeddha allemaal precies dezelfde bron van energie en licht zijn waar het universum op draait. En dat voelt voor mij aan als onvoorwaardelijke liefde.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 17:28

Op de dag dat me oma 1 jaar geleden is overleden heb ik niks raars meegemaakt, behalve dat haar kaarsglaasje (van plastic) was gesmolten

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:32

We hebben twee jaar op een boerderij gewoond waar iemand relatief recent vermoord was.
Eerdere bewoners zouden van alles hebben meegemaakt wat betreft bovennatuurlijke activiteit.
Wij, inclusief onze dieren, helemaal niets.....

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:55

_Bonte_ schreef:
Ik geloof er zeker in

Ik ben ook van mening, waarom zou er niet meer zijn dan wij ( ontwikkelden) en de dieren.
Er ook vanuitgaande dat wij dan zo gezegd de ‘opperwezens’ zijn en dat het niet beter kan worden dan wij. Beetje egocentrisch :o


Ikzelf heb sinds jongs af aan ook al te veel mee gemaakt om er niet in te geloven.
Van het achtervolgd worden door ‘niemand’ maar iets tot effectief een beleving mee te maken waar een vriend fysieke gevolgen bij me zag. Deze ‘niet gelover’ was op een avondje bekeerd :+ niet dat ik het ervoor deed...
Ik doe al jaren mijn best om alle ideeen / entiteiten /... buiten te weren maar toch af en toe wandel ik een kamer binnen en overvalt een entiteit me met diens aanwezigheid. Ik stoor me er wat minder aan , wanneer ik ze tegen kom maar vroeger had ik zulke enorme schrik.

Toch zijn er ook mooie kanten. Overledenen die nog even komen kijken hoe alles loopt , vind ikzelf heel mooi ...


:j
Dit herken ik volledig. Ben dus een 'believer', ook al zou ik liever anders beweren.
Het goede hiervan is wel dat ik van mijn opa nog afscheid heb kunnen nemen na zijn dood dmv zijn aanwezigheid. Het nadeel is dat ik nooit, maar dan ook nooit, te overtuigen ben voor een sessie ouija-bord.
Ik geloof dan wel to-taal niet in opperwezens, goden, of andere leden van de Heilige Familie.
@kuggur : in ons huis is ook iemand overleden. Waarschijnlijk zelfs meerdere. Er is desondanks geen enkel teken van enige 'aanwezigheid'. Dat zegt helemaal niks. Ook een kerkhof niet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:39

Het punt is juist dat mensen beweerden daar wél meerdere en duidelijke ervaringen te hebben gehad met een "aanwezigheid".

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Geloven jullie in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:39

De ene mens voelt het, de andere niet.

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:08

Het is ook maar net welke verklaring je eraan wil geven. Nuchter en aards gezien kan je natuurlijk zeggen dat er een soort placebo effect gaande is. De bewoners hebben van tevoren gehoord dat er iemand vermoord was en gaan elk knipperend lichtje of vreemd geluidje daaraan toe schrijven, terwijl ze dat anders nooit gedaan zouden hebben en hen niks raars zou zijn opgevallen in of rond huis. Meer spiritueel gezien zou je dan idd weer kunnen zeggen dat de ene persoon er gewoon gevoeliger voor is en een ander er uberhaupt niet voor open staat. En wat dan de absolute waarheid is? Voor mij ligt die vaak ergens in het midden als ik de situatie niet ken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:29

"Als je er niet in gelooft bestaat/werkt het niet".... :')