Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:40

Kaitlyn schreef:
Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen, dus ze krijgen meestal een grote bek terug. Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

Zorg dan dat je hem zo raakt dat hij neergaat of in elk geval even helemaal niets meer kan zodat je weg kan rennen. Ik heb mijn hele jonge leven aan gevechtsport gedaan, maar één keer moeten vechten voor mijn leven met een man en die veegde letterlijk en figuurlijk de hele vloer met me aan.

Anoniem

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:44

Ik vind het best wel vervelend en vreemd dat mensen hier voor vrouwen gaan invullen hoe geintimideerd zij wel of niet moeten voelen door dit soort gedrag. Ik heb een geschiedenis met seksueel geweld en ik voel me dus snel enorm geintimideerd als ik word nageroepen op straat. Nou laat ik dat meestal niet merken, maar als ik alleen ben kan ik er ontzettend van in paniek raken en me dus ook echt poedersuiker voelen. Hoe bedreigend het op je overkomt is zo persoonlijk, dat kan je niet voor iemand anders bepalen. Dus ik vind die 'niet zo aanstellen'-opmerkingen echt ontzettend misplaatst. De common enemy hier is mannen die zich niet kunnen gedragen, dus laten we als vrouwen onderling dan niet elkaar ook nog de grond in gaan trappen :+

Sleutels tussen mijn vingers of een bus deo in mijn hand heb ik ook altijd als ik alleen over straat moet als het donker is of als ik me niet op mijn gemak voel. Maar is grotendeels schijnveiligheid, met sleutels tussen je vingers snij je hooguit iemands gezicht open (want zo scherp is het niet) en je kan je eigen vingers er ook makkelijk mee breken. Het beste ren je gewoon weg of bel je de politie als je je echt niet veilig voelt.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:55

bamsy schreef:
PoelieWoelie schreef:
Ik zoek nog steeds de perfecte one-liner om ze direct te kakken te kunnen zetten bij hun vrienden. Iemand suggesties? :P

Gelukkig niet heel vaak last van maar mijn gezicht staat ook vaak op Don't you dare.....

Maar de "al was je de laatste man op aarde...." heeft hier wel eens wat egos gekwetst :j


Hahaha ja dat is ook wel mooi!

Ik zat net te denken; zou een rake "jij hebt wel veel zelfvertrouwen voor iemand die er zo uit ziet" ook helpen? :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:56

Palmera schreef:
Kaitlyn schreef:
Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

Als iemand dreigend op je af komt dan heeft de andere persoon al de eerste "aanval" gedaan en dan voel ik me ook niet bezwaard om daar op te reageren.
Moet je wachten tot ze je uit kleden of hun leuter in je steken tot je wat terug doet ofzo? :?

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:41

Nee maar met een mes op straat lopen mag ook niet, zelfs niet als vrouw. Je kan jezelf amper verdedigen als er iets gebeurt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:52

Tenzij je weet waar te steken en ook nog eens zeker bent dat je dat ook zonder aarzeling zal doen, is de kans reëel dat een mes eerder tegen je gebruikt wordt dan dat het helpt. Het feit is gewoon dat de gemiddelde vrouw het niet kan op nemen tegen de gemiddelde man. Kwa kracht doen we (uitzonderingen daar gelaten) gewoon voor ze onder. :)

Reden te meer om dit soort dingen niet goed te praten en te sussen met "zie het als een compliment" want wat je doet is de grens verleggen op zo'n manier en als de grens eens zo ver ligt dat je je als vrouw moet gaan verdedigen. Dan red de meerderheid dat simpelweg niet. :) Zelfs niet met een mes op zak.

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:57

Mellow schreef:
Ik kom dit veel tegen in mijn werk, kom veel op de bouw. En dan rij ik ook nog eens op een vrachtwagen. De ultieme combinatie. Op sommige bouwen gaat het normaal maar op sommige heb ik ineens een heel publiek en het nodige gepraat en gefluit, gejoel enz. De ene dag kan ik er beter mee om gaan dan de andere dag en soms denk ik: ik stop er mee. Juist door dit gedrag. Doe gewoon, doe normaal. Nee ik vind het niet vleiend, ik vind het ongemakkelijk. Die "onderhuidse spanning" die het brengt...
Gelukkig maak ik ook hele leuke dingen mee waardoor het weer wat "levelt" zeg maar.



Dit lijkt me heel rot. Kan me voorstellen dat dit het plezier in je werk echt verpest. Alsof je ook gewoon niet voor vol aan word gezien dan.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:58

Zou eerder pepperspray aanraden, dat wordt vaak nog 'gedoogd' door de Politie.

Ik woonde in een steeg waar vaak junks en andere ongure types zich vaak ophielden. Vond het toch een fijn gevoel geven dat als er iets was, ik tenminste íets kon doen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:11

Palmera schreef:
Kaitlyn schreef:
Als ze dan dreigend op mij af komen heb ik standaard sleutels in mijn jaszak zitten waar ik mijn vingers tussen doe, want ik deel echt wel de eerste stoot uit. Donder op met je grote smoel.

Gelukkig dat het uitdelen vam de eerste klap niet intimiderend en respectloos is. :')


Nee gewoon liefjes afwachten als ze dreigend op je af komen natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:56

Ayasha schreef:
Tenzij je weet waar te steken en ook nog eens zeker bent dat je dat ook zonder aarzeling zal doen, is de kans reëel dat een mes eerder tegen je gebruikt wordt dan dat het helpt. Het feit is gewoon dat de gemiddelde vrouw het niet kan op nemen tegen de gemiddelde man. Kwa kracht doen we (uitzonderingen daar gelaten) gewoon voor ze onder. :)

Reden te meer om dit soort dingen niet goed te praten en te sussen met "zie het als een compliment" want wat je doet is de grens verleggen op zo'n manier en als de grens eens zo ver ligt dat je je als vrouw moet gaan verdedigen. Dan red de meerderheid dat simpelweg niet. :) Zelfs niet met een mes op zak.

Helemaal mee eens :).

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:20

PoelieWoelie schreef:
Ik zoek nog steeds de perfecte one-liner om ze direct te kakken te kunnen zetten bij hun vrienden. Iemand suggesties? :P


Ik heb ooit eens tegen aan een sisser gevraagd of zijn opblaaspop lek was. Was overigens niet zo'n goed idee want hiep werd hij meteen echt naar.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:27

WesternWay schreef:
Mellow schreef:
Ik kom dit veel tegen in mijn werk, kom veel op de bouw. En dan rij ik ook nog eens op een vrachtwagen. De ultieme combinatie. Op sommige bouwen gaat het normaal maar op sommige heb ik ineens een heel publiek en het nodige gepraat en gefluit, gejoel enz. De ene dag kan ik er beter mee om gaan dan de andere dag en soms denk ik: ik stop er mee. Juist door dit gedrag. Doe gewoon, doe normaal. Nee ik vind het niet vleiend, ik vind het ongemakkelijk. Die "onderhuidse spanning" die het brengt...
Gelukkig maak ik ook hele leuke dingen mee waardoor het weer wat "levelt" zeg maar.



Dit lijkt me heel rot. Kan me voorstellen dat dit het plezier in je werk echt verpest. Alsof je ook gewoon niet voor vol aan word gezien dan.


Het is niet zozeer voor "vol" aangezien worden. Maar zo gedraag je je ook niet als een man in een vrachtwagen komt. Dat je het leuk vind of bijzonder mag je best benoemen(overigens wil ik dat het juist gewoon als "normaal" word gezien). Maar dat ze over een reling gaan hangen en lopen loeren is minder. Ik kan me er gelukkig meestal heel goed voor afsluiten maar sommige dagen niet en dan heb ik er wel last van. Voelt een beetje alsof je "in je hempie " staat dan.

Het is gewoon jammer dat banale gedrag, dat werkte misschien in de oertijd om te imponeren maar we zijn 2020.

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:47

Sjong schreef:
Ik heb ooit eens tegen aan een sisser gevraagd of zijn opblaaspop lek was.


:')

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:52


Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 20:13

Wat stom Mellow, kan me voorstellen dat het je soms een awkward gevoel geeft. Ik vind t supertof een vrouw in vrachtwagen :j

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:28

Kinke schreef:
alice0cullen schreef:
En ik woon niet eens in een grote stad, er zijn winkels die ik vermijd omdat ze daar op de parkeerplaats rond fietsen en alle jonge meiden na roepen, en als je daar niet op reageert rijden ze je zowat aan. Ik vind daar niks vleiends aan.


Meen je dat nou? In De'nter?
Is me nog nooit opgevallen dat dit zo gebeurt (niet bij mezelf uiteraard, ik ben al een oude taart, maar bij anderen)


Ja echt in Deventer, zeker bij de beestenmarkt en rond borgele. Of op het vogeleiland vlakbij het station zeker als je alleen loopt en het donker begint te worden. Dan wordt de politie gebeld en dan is het weer een paar uur rustig en dan begint het weer van voor af aan. Hier in de wijk waar ik woon rijd er nu standaard een motor agent door de wijk omdat vrouwen werden lastig gevallen door een groep jongens midden in de wijk.

Kinke

Berichten: 20571
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:29

ok...dat zijn geen plekken waar ik kom. zulk schorriemorrie moet gewoon aangepakt worden

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:38

Zou je niet een keurig geformuleerde zin kunnen terugzeggen waarin je de desbetreffende heer vriendelijk bedankt voor zijn bijdrage?



'geachte mijnheer, uw feedback is voor u wellicht vlijend maar voor de ontvangende partij wellicht foutief bejegenend. Wellicht kunt u een hypothetische doelstelling formuleren van uw beargumentatie jegens de ontvangende partij? Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd'

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:45

Hutcherson schreef:
Zou je niet een keurig geformuleerde zin kunnen terugzeggen waarin je de desbetreffende heer vriendelijk bedankt voor zijn bijdrage?



'geachte mijnheer, uw feedback is voor u wellicht vlijend maar voor de ontvangende partij wellicht foutief bejegenend. Wellicht kunt u een hypothetische doelstelling formuleren van uw beargumentatie jegens de ontvangende partij? Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd'


Hoe meer je reageert, hoe meer je ze triggert.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:48

Mars schreef:
Wat stom Mellow, kan me voorstellen dat het je soms een awkward gevoel geeft. Ik vind t supertof een vrouw in vrachtwagen :j

Klopt, je maakt wat mee. Ook wel dingen waarom ik achteraf heel erg kan lachen hoor.
En ja ik vind het "heel gewoon" en zou ook graag willen dat dat zo word.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:57

Ayasha schreef:
Tenzij je weet waar te steken en ook nog eens zeker bent dat je dat ook zonder aarzeling zal doen, is de kans reëel dat een mes eerder tegen je gebruikt wordt dan dat het helpt. Het feit is gewoon dat de gemiddelde vrouw het niet kan op nemen tegen de gemiddelde man. Kwa kracht doen we (uitzonderingen daar gelaten) gewoon voor ze onder. :)

Reden te meer om dit soort dingen niet goed te praten en te sussen met "zie het als een compliment" want wat je doet is de grens verleggen op zo'n manier en als de grens eens zo ver ligt dat je je als vrouw moet gaan verdedigen. Dan red de meerderheid dat simpelweg niet. :) Zelfs niet met een mes op zak.


Dit.

Ik zou het fijn vinden als alle heren zich weer als gentlemen gedragen en hun aanwezigheid je een veilig gevoel ipv onveilig gevoel geeft. Zou de wereld veel mooier maken.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Nagesist/nageroepen worden, met welk nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:33

Ik zou steken of slaan echt als laatste optie zien, ben fysiek toch geen partij voor de gemiddelde man... en het zijn toch inderdaad meestal groepjes die je naroepen of intimiderend bezig zijn.

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:50

Ik heb een keer 'Wat zullen jullie moeders nu trots zijn!' geroepen.
Toen kreeg ik een 'houd je bek k*prutsmuts' etc terug. Ik heb toen nog geroepen dat dat haar vast nog trotser maakt maar ben toen wel gauw doorgelopen..
Het is idd erg onprettig. Tokkievolk.

CairnTerrier

Berichten: 990
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:54

Zo erg als sommigen mee hebben gemaakt, heb ik gelukkig geen ervaring mee en is in mijn omgeving ook niet gebruikelijk. Ja, in de steden, maar laat ik nu gelukkig niet in de stad wonen. Een jongeman die me aanspreekt vind ik nog niet eens hinderlijk, een oude man (lees 50+) moet ik dan weer helemaal niks van hebben en kan ik ook echt vervelend vinden. Een jongeman die naar me kijkt op straat oid. of iets zegt mag dat van mij gerust doen hoor. Heb daar nooit problemen mee.

Alhoewel het in mijn ogen er ook aan ligt hoe oud je bent. Als tienermeisje heb je natuurlijk ook echt vaak van die jonge gastjes die je continu roepen. Ben je wat ouder, heb je meer last van de wat oudere ''jongemannen'', maar deze vind ik persoonlijk minder storend dan die jonge tienergastjes met hun grote en stoere praat {:} .