Een nieuwe vloer ... maar van welke winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Een nieuwe vloer ... maar van welke winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 23:42

Het is eindelijk zo ver. Je koopt een nieuw huisje en je lijst alles op wat er moet gedaan worden. Er komt zoveel op je af en je ziet de bomen door het bos niet meer.

Vandaag volgende vraag.
Met welke winkels zijn jullie bekend en hebben jullie een vloer gekocht ( en mogelijks laten leggen? ) .

Wij zijn op zoek naar een donkere tegel met een kleine textuur in 60x60 voor de keuken van 20m2 en een parket voor de living van 60m2 .

Wie heeft er goede tip’s ?

Tiggs

Re: Een nieuwe vloer ... maar van welke winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:05

Ik ben hier naar de plaatselijke vloeren- en raambekledingzaak gegaan, waar ik goede verhalen over had gehoord. Die verhalen bleken terecht :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 13:23

Tiggs schreef:
Ik ben hier naar de plaatselijke vloeren- en raambekledingzaak gegaan, waar ik goede verhalen over had gehoord. Die verhalen bleken terecht :)

Ja ik hoor wel van meerdere winkels dat ze goed zijn, maar je kan toch onmogelijk in elke winkel even binnen springen en een tegeltje kopen om eens te testen hoe hun werking is. :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:46

In welke regio zoek je iets? Ik lees iets over een living en daarmee vermoed ik dat je van Vlaanderen bent?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:48

Ik ben ook benieuwd naar je regio, dat is voor ons net wat makkelijker adviseren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:56

_Bonte_ schreef:
Tiggs schreef:

Ja ik hoor wel van meerdere winkels dat ze goed zijn, maar je kan toch onmogelijk in elke winkel even binnen springen en een tegeltje kopen om eens te testen hoe hun werking is. :')

Nou hier in het dorp zijn er twee (buiten de grotere ketens om), dus ben ik bij beide langsgegaan en gekeken waar ik het beste gevoel bij had.

Maar waarom vraag je om tips voor winkels als je al aangeeft niet bij alle winkels binnen te kunnen springen ;)?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:59

Online! Ga gewoon eens bij een zaak kijken of je iets moois ziet en ga dan online speuren naar een goede prijs. Mijn moeder zit al + 20 jaar in de tegels en zij krijgt haar meeste klanten via het internet.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:59

"Ja ik hoor wel van meerdere winkels dat ze goed zijn, maar je kan toch onmogelijk in elke winkel even binnen springen en een tegeltje kopen om eens te testen hoe hun werking is. :')"

Ja hoor, dat kan prima, je gaat gewoon naar de betreffende winkels, neemt wat maten mee van de betreffende ruimtes. Bij deze winkels stel je je vraag zoals je die hier ook stelt en ervaart wat hun antwoord is. Zijn ze vriendelijk, vragen ze door, geven ze advies enz en dat neem je mee in je beslissing bij welke winkel je wat besteld. Zo doe ik het altijd, altijd een prima en fijne samenwerking gehad.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:01

Wij zijn naar meerdere zaken geweest om offertes te vragen. Je kiest de vloer die je in die zaak de mooiste vindt, geeft de maten op en ze maken een offerte voor je.
Bij vrijwel elke winkel kun je ook prima gratis een of meerdere samples meekrijgen om die eens in je huis neer te leggen om te kijken hoe het daadwerkelijk staat of om te vergelijken in een andere winkel.
Uiteindelijk maak je dan je keuze op basis van een afweging tussen wat je het mooiste vindt, de prijs en waar je een goed gevoel bij hebt qua service.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 19:09

Ikzelf ben van Vlaanderen net over de grens richting Antwerpen . De prijzen van de Nederlandse winkels liggen iets lager en zou dus opteren om daar te kopen.

@lau07 : een kleur online is toch nooit zoals een kleur in het echt?
Dan zal zij een hele fijne site hebben denk ik :)

De samples ( voorbeeld stenen ) vragen is zeker een heel goed idee

Wat hoop ik te bereiken :
De tip’s vraag ik om hopelijk een aantal namen vaker te horen en dan die winkels uit te kiezen om binnen te springen. Zo hoop ik dat de hoop al gereduceerd wordt tot slechts enkelen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:22

Wij hebben laminaat bij Hornbach en Karwei gekocht. Tegels hebben we gekocht bij een handelaar die toevallig de tegels die ik wilde had liggen. Zou het jezelf niet te moeilijk maken, je kan toch gewoon wat websites bekijken/winkels bezoeken?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:41

Je zou eens over de grens in Breda of Tilburg kunnen kijken. Bij beide steden is een grote woonboulevard met woonwinkels en bouwmarkten. Ligt ook een beetje aan de prijscategorie waarin je zoekt. Voor laminaat van een tientje per m2 moet je echt bij de bouwmarkt of Ikea zijn. Zit je in een (veel) hoger segment, dan heb je uiteraard ook veel meer keuze. Sommige merken (zoals bijv. Bruynzeel en Cando) worden op meerdere plaatsen verkocht. Soms kun je via de webshop ook samples opvragen. Dan betaal je een paar euro voor een monster en dan kun je thuis kijken of het wat is.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 14:48

Oscar schreef:
Je zou eens over de grens in Breda of Tilburg kunnen kijken. Bij beide steden is een grote woonboulevard met woonwinkels en bouwmarkten..

Goed idee . Woonboulevard is inderdaad niet ver

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:42

_Bonte_ schreef:
@lau07 : een kleur online is toch nooit zoals een kleur in het echt?
Dan zal zij een hele fijne site hebben denk ik :)

Dat klopt, veel mensen vragen dan ook een monster aan, of komen op de site omdat ze ergens de kleur al eens in het echt hebben gezien, bij een woonboulevard bijvoorbeeld. Het zal je verbazen hoeveel mensen online tegels 'durven' te kopen. Mijn moeder heeft online klanten in heel Europa, vooral in Duitsland en België op het moment. Vooral Duitsers vinden het heel gewoon om online bouwmaterialen te kopen, grappig is dat.