Douchecabine stress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Devic

Douchecabine stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 10:45

Ik ben eigenlijk op zoek naar een douchecabine 75x75 maar dit lijkt een erg afwijkende maat te zijn. Ze zijn overal 80x80 en de kleinste die ik zag was 70x70, dat is weer te klein. Zou het werken als ik een douchecabine 80x80 met 2 schuifdeurtjes neem? Dat dan de schuifdeurtjes ieder 5 cm minder uitschuiven zeg maar? Of is dit vrouwenlogica?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:02

Wat zeggen ze in de winkel van dat idee, de deurtjes niet geheel uitschuiven?

Misschien kun je die kopen als zij de garantie geven dat als dat niet werkt het retour kan.

En kunnen ze je in een echte sanitairwinkel niet verder helpen? (dat je bv alleen de douchecabine dat koopt)

Devic

Re: Douchecabine stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 11:10

Ik heb de vraag gemaild aan een sanitair zaak, maar nog geen antwoord. Het kwam ineens in me op dus ik dacht: misschien is er een Bokker met ervaring

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:26

Wel goed kijken hoe ver je deuren dan nog open willen. Meestal is de doorgang niet echt super royaal, en als je de deuren dan ook nog 10 minder ver open kan doen (5 aan elke kant) kon je instap nog wel eens heel smal worden.

Ik heb begin dit jaar een hele zoektocht gedaan naar een douchecabine, maar de instapbreedte was bij sommige wel opletten. Er waren erbij waar die maar 45 cm was. Wederhelft wilde graag een 120x 100, dat is ook een afwijkende maat die er niet is. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op een 90x90 met hoekinstap, omdat die een fatsoenlijke ruimte had om in de cabine te stappen.
Die van ons is zon complete met achterwand en alles. En als tip, ik weet niet hoe ver je van de Duitse grens zit, maar het kan echt lonen daar te kijken voor 1, ze zijn daar echt een stuk goedkoper dan in NL.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:20

Wil je per se een cabine? Met losse wanden en deuren ben je flexibeler, kan op maat gemaakt worden. Ik vind het zelf eigenlijk ook prettiger dat je geen opstapje hebt en dat de afvoer minder ingewikkeld is qua montage (dus minder kans op lekkage). Moet wel je vloer mogelijk opnieuw getegeld worden...

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 12:43

Goed punt Rina, die instap was ik voor het gemak even vergeten. Totaal niet aan gedacht. Maar groter is, gezien de ruimte, geen optie. Er staat nu ook een 75x75 in maar geen idee waar dat ding ooit vandaan gekomen is. Die stond er al in toen we hier kwamen. Ik zit een behoorlijk stuk van de Duitse grens, maar wie weet kan ik via internet scoren

JorineV daar heb ik idd ook aan gedacht maar hij staat nu op een douchebak. Het gaat om een extra douche op de onderste etage die we dus niet dagelijks gebruiken. Hij verdient wel een opknapbeurt maar liefst niet eentje van duizenden euro’s. Afvoer ligt nu dus boven de grond, onder de douchebak. Dus een inloopdouche wordt met leidingen dan denk ik lastig?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:56

als je op zijn Duits googled " duschkabine 75x75 ", dan vind je legio aanbiedingen, misschien kan je daar iets bij vinden?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:59

Oh je wou de douchebak laten zitten? Dat had ik even niet begrepen. Nee als die nog prima en naar wens is, is het logisch dat je een cabine zoekt.

Bij ons moest heel de cabine incl. de douchebak er uit omdat overal scheuren in zaten (80x80 past niet in een nis van 78 :Y)). Daarnaast verraadde het plafond beneden dat de afvoer lek was. Dat kwam doordat de afvoer van de douchebak niet precies boven de afvoer in de vloer zat, waardoor er een horizontale verbinding gemaakt was (met de verkeerde lijm ook nog...). We hebben nog even getwijfeld over een cabine, maar de maat van de nis en het gedoe met de horizontale afvoer hebben ons doen besluiten om maar gewoon de vloer opnieuw te tegelen (onder afschot) en een wand en deur op maat te bestellen. Is ook wel fijn met dweilen trouwens, heel dat waterballet kan zo het doucheputje in ;)

Maar als je niet weet waar het originele putje precies zit, en het functioneert ook eigenlijk prima zoals het nu is, tjaa... if it ain't broke - don't fix it. Succes met de zoektocht!

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 13:38

Ja JorineV de douchebak is nog prima en ook met de afvoer geen problemen. Maar die deurtjes |( Je moet redelijk handig zijn anders krijg je onder het douchen een deur op je kop.

Thanks Kimmie261! Ga ik direct doen

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 13:58

Ja! Op een Duitse site een prima douchecabine van de juiste afmeting gevonden voor een zacht prijsje *\o/*

Dat ik daar nou niet aan gedacht heb zeg. Wij hebben dit huis ook gekocht van een Duitser. 75x75 komt blijkbaar in Duitsland vaker voor dan in Nederland.