Ik heb een vraagje, kom er op internet niet echt uit....morgen komt de nieuwe tv binnen, een 4K Ultra HD tv. Nu heb ik een oude 5.1 set. Deze werkt gewoon via Tulp aansluiting, en dit zit niet op de nieuwe tv. Tegenwoordig zijn er van die super luxe 5.1 sets waar je allemaal HDMI kabels in de achterkant kan steken en dan 1 HDMI vanuit de set naar de TV....zo ver ben ik al. Dit zou nu de ideale oplossing zijn natuurlijk.
Maar....nu zie ik door de bomen het bos niet. En kan ik maar 2 sets vinden zo snel die 4k zouden ondersteunen. Heb geen idee of dit standaard word ondersteund of dat dit er specifiek op moet zitten. Alleen een receiver zou goed genoeg zijn, speakers heb ik nog van deze set. Heeft iemand een idee waar ik op moet letten of wat een goede receiver zou zijn, 4k ondersteunend op 60hz?
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en wat jullie zouden adviseren...
Maar in dat geval is het niet nodig om naar een 4K set te zoeken. 4K slaat namelijk alleen op het beeld, en niet op het geluid. Normaal gesproken plug je de apparaten als de playstation en apple tv dat rechtstreeks op de tv in, en via de audio out uitgang op de tv verbind je de tv met de surround set zodat die alle geluid van de tv afspeelt.
Aaha, daar mogen ook goede adviezen voor komen wat dan een goede set is
8nnemiek
Geplaatst: 09-12-20 14:12
Ik heb zelf een ouder model blu ray home cinema system. Een Panasonic, maar volgens mij maken die helemaal geen surround systemen meer inmiddels. Daarvoor had ik er een van LG, maar die zou ik afraden. De software was al vrij snel verouderd. Al heb je daar bij een surround set zonder beeld geen last van.
Ik weet dat Sony een 5.1 Surround sound soundbar cinema system heeft, en Sony maakt normaal gesproken top producten qua geluid en tv, maar ik heb zelf geen ervaring met dat model. Wel even controleren of je tv een HDMI ARC aansluiting heeft, daarmee werken dat soort cinema systems het beste.
Ik zweer bij Bose. Momenteel genoeg aan de soundbar 700 met de daarbij horende bass module. Met bose bestaat de mogelijkheid om een volledige surround sound te realiseren, enkel kost het je wel wat centen. Toch vind ik het dit meer dan waard, geen seconde spijt en echt een legendarische beleving.
Hier ook Bose, maar mijn ouders hebben een installatie van Sonos en dat vind ik ook echt fantastisch. Mocht mijn Bose er ooit mee ophouden stap ik waarschijnlijk ook over op Sonos.
Anoniem
Geplaatst: 10-12-20 19:42
Onkyo
Veel beter betaalbaar dan Bose of Sonos, en net zo goed ( zelfs beter) qua opties en geluid. Heb hier vijfhonderd euro voor betaald, nieuw, en ben er na 3 jaar nog steeds zo blij mee als een klein kind.
( en tweedehands boxen van Wharfdale, B&W en Dali maakt het nog leuker )