Ik heb vorige week een autobotsing gehad. Ik stond in de rij voor een rood stoplicht en een mevrouw kwam met een snelheid tussen de 50 en 80 km per uur op de achterkant van mijn auto terecht. Volgens haar verhaal zag ze mij niet. We hebben gelijk een schadeformulier ingevuld en mijn auto is weggebracht met een bergingswagen naar een autoschade bedrijf. Mijn auto heeft helaas veel schade. De mevrouw zelf kon gelukkig nog wel rijden met haar auto.
De meneer van het autoschade bedrijf heeft even snel een inschatting gemaakt want het was vrijdag middag half 5 toen we er waren en ze gingen bijna dicht. Op basis van wat hij zo op het blote oog kon zien en met een bepaalde software vertelde hij mij dat mijn auto wss economisch total loss verklaart zal worden
. Dit is mijn eerste auto en ik heb 'm pas 6 maanden, extra zuur dus. Gelukkig is een auto te vervangen! Ik ben blij dat het allemaal mee valt met de lichamelijke ''schade'', dat had erger gekund. Dan heb ik liever een auto die kapot is. Nu is het niet mijn schuld dat dit gebeurt is, mevrouw had beter moeten opletten en eerder moeten remmen namelijk. Ik stond gewoon voor het stoplicht stil, meer niet.
Nu open ik dit topic omdat ik benieuwd ben naar andermans verhalen over het geregel met de verzekering. Ik heb vandaag contact gehad met haar verzekering en het schadeformulier per mail verstuurd. Er zal een expert van haar verzekering naar mijn auto moeten komen kijken om te bepalen hoe erg de schade is en of de auto total loss is of niet. Er werd mij verteld dat zij een afspraak gaan maken met het autoschade bedrijf om langs te komen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat er iemand komt? Is dit een aantal dagen of kan dit weken duren? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt namelijk.
Wanneer mijn auto officieel total loss verklaard is wordt mijn auto op een site gezet waarop opkopers voor onderdelen kunnen bieden, dit zal 5 dagen duren werd mij verteld. Daarna zal de restwaarde bepaald worden.
Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie verhalen/ervaringen hiermee. Hebben jullie lang op je geld moeten wachten bijvoorbeeld? Mijn moeder heeft ooit zo iets dergelijks mee gemaakt en moest 4(!!) maanden wachten op haar geld. Op de laatste dag dat ze haar mochten uitbetalen werd het geld pas uitbetaald.
Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee

Edit: typfout
.