Zoals het er nu uit ziet zal ik rond februari 2021 gaan verhuizen van mijn eigen huurappartement naar een beschermde woonvorm-appartement. Ik ben nu 28 jaar en heb 22 jaar in mijn ouderlijk huis gewoond, ben daarna voor het eerst verhuisd naar mijn eigen appartementje waar ik alweer ruim 6 jaar woon en nu ga ik dus voor de tweede keer in mijn leven verhuizen. Naast dat dat best voelt als een stap terug doen, namelijk het opgeven van mijn zelfstandigheid, vrijheid en misschien een beetje privacy?, is het een enorme berg waar ik tegen op zie.
Toen ik in 2014 verhuisde naar mijn huidige appartement kwam ik letterlijk uit het huis waar ik 22 jaar gewoond had, opgegroeid was. Ik ben er toen flink aan onderdoor gegaan, behoorlijk depressief van geweest en zelfs randpsychotisch, puur door stress. Absoluut geen heimwee ofzo, maar echt het overzicht kwijt zijn, de chaos, het nieuwe. Ik had nog geen meubels etc, dat heb ik allemaal aangeschaft toen.
Maar om deze verhuizing wat minder heftig door te maken ben ik op zoek naar tips en adviezen, dingen waar ik zelf nooit aangedacht had, verhuistips and tricks, hacks. Ik heb op internet al wel wat gelezen, en krijg hulp van mijn moeder en ook mijn huidige ambulante woonbegeleiding kan op sommige vlakken meehelpen, zoals helpen overzicht te houden enzo. Maar vrienden en vriendinnen heb ik niet (meer). Dus een netwerk inschakelen om te kunnen helpen sjouwen etc, is er niet.
Ik heb bijvoorbeeld een bedframe en een grote kledingkast die ik 6 jaar geleden heb gekocht, maar waarvan ik de handleiding niet meer heb. Ik las bijvoorbeeld op internet de tip om foto's te maken van alles wat je uit elkaar haalt, om het weer terug in elkaar zetten makkelijker te maken. Dat soort tips ben ik naar op zoek.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, en anders zijn bemoedigende woorden voor de verhuizing/verandering ook welkom want ik lig er nu al wakker van