Goede, comfortabele werkbroek gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Goede, comfortabele werkbroek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 21:12

Beste Bokkers!

Aangezien ik binnen enkele weken alweer mijn laatste jaar van mijn studie diergeneeskunde in ga, betekent het dat ik veel in de kliniek stallen aanwezig zal zijn. Nu vind ik de broeken die we vanuit school kopen totaal niet praktisch. Ze hebben geen zakken en de pasvorm is zo vervelend (te lang, niet elastisch, low cut wat dus niet praktisch is bij het bukken). Kortom, niet handig voor gebruik rondom de stallen waarbij je honderden dingen moet vasthouden.

Ik zie vaak van die standaard werkbroeken voorbij komen met beschermde knieën en heel veel zakken en extraatjes. Nu is dat voor mij niet echt nodig. Ik ben gewoon op zoek naar een fijne, aansluitende broek die op de pijpen nog extra zakken heeft (aangezien de meeste vrouwen broeken überhaupt geen echte zakken hebben).

Het liefst zwart/grijs/donkerblauw ivm de kleuren van de kliniek kleding.

Wie heeft tips voor waar ik de ideale broek kan vinden? *\o/*

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken! Puur via google kom ik er niet echt uit wat fijn zit. :D

PS. De perfecte broek lijkt mij een elastische spijkerbroek met extra zakken of iets in die richting. :o

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:16

RevolutionRace heeft prettige broeken om in te werken. Elastische broeken met veel zakken en eventueel ook waterdichte stukken.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:22

Ik heb al jaren broeken van Engelbert Strauss voor in de garage en wil niet anders meer. Veel keuze in type broeken en degene die ik heb, hebben elastische stukken bij de boven benen waardoor ze niet knellen met bukken/hurken. Ze hebben ook vrij veel keuze in maten (ook lengte maten)!
https://www.engelbert-strauss.nl/dames-werkbroeken/

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:24

Fjällräven Keb en dan de Curved versie, eigenlijk wandelbroeken maar ik gebruik m voor alles. Ik heb het probleem dat de middel altijd te groot is/ mijn bovenbenen te dik. Dat is geen probleem bij de curved model, dus daarom voor mij het geld waard! Is echt de enige broek die zo goed past. Werk in een buitensportzaak dus heb er nogal veel geprobeerd haha. De Keb's hebben elastische vlakken maar sterk materiaal op de high wear areas. Als je het "probleem" van smalle middel/dikkere benen niet hebt, heb je natuurlijk veel meer keuze!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:25

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:28

Zippo_M schreef:
RevolutionRace heeft prettige broeken om in te werken. Elastische broeken met veel zakken en eventueel ook waterdichte stukken.

Deze broeken ja! Ik werk er ook in, gewoon in de winkel, super fijne broeken!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:30

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:30

Ik heb gewoon simpele en goedkope van de cranenbroek.
Sluiten bij mij mooi aan, en nog 1 zak op het been.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 21:34

Zippo_M schreef:

Toevallig zag ik hier wel reclame van voorbij komen! Alleen jammer dat ze net niet de stijl hebben die passen onder ons kliniek kleding.

nelske164 schreef:
Ik heb al jaren broeken van Engelbert Strauss voor in de garage en wil niet anders meer. Veel keuze in type broeken en degene die ik heb, hebben elastische stukken bij de boven benen waardoor ze niet knellen met bukken/hurken. Ze hebben ook vrij veel keuze in maten (ook lengte maten)!

Ik heb net even zitten scrollen en ze lijken me inderdaad heel fijn! Heb je hier rechtstreeks van besteld?

midori schreef:
Fjällräven Keb en dan de Curved versie, eigenlijk wandelbroeken maar ik gebruik m voor alles. Ik heb het probleem dat de middel altijd te groot is/ mijn bovenbenen te dik. Dat is geen probleem bij de curved model, dus daarom voor mij het geld waard! Is echt de enige broek die zo goed past. Werk in een buitensportzaak dus heb er nogal veel geprobeerd haha. De Keb's hebben elastische vlakken maar sterk materiaal op de high wear areas. Als je het "probleem" van smalle middel/dikkere benen niet hebt, heb je natuurlijk veel meer keuze!

Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken maar ik denk dat de prijzen een beetje te hoog zijn voor het doel waarvoor ik ze nodig heb. :D

tjaakje schreef:
Ik heb deze broek. Zit heerlijk, geen lompe broek, maar wel net wat extra vakjes. Hoge taille, stretch.

https://www.dassy.eu/nl/Werkkleding/werkbroeken/jeans/p/OSAKA/

Ik heb dezelfde vraag als mijn voorganger. De broek lijkt een mannen broek op de foto. Klopt dit?

Oedi

Re: Goede, comfortabele werkbroek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:13

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:17

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:21

midori schreef:
tjaakje schreef:
Ik heb deze broek. Zit heerlijk, geen lompe broek, maar wel net wat extra vakjes. Hoge taille, stretch.

https://www.dassy.eu/nl/Werkkleding/werkbroeken/jeans/p/OSAKA/

Oh die zien er intressant uit, maar is dat een vrouwen of mannenbroek?

In alle foto's/advertenties zien ze eruit als echte mannenbroeken, maar ik ben slank, maar heb bij heel veel broeken met hoge taille veel te veel ruimte aan de achterkant zeg maar. En dat is bij deze broek niet zo. Ze zijn unisex en zitten voor een vrouw met heupen ook echt goed en netjes. Pijpen sluiten netjes aan. Hoe dat zit bij grotere maten voor vrouwen weet ik niet. Wat ik er wel fijn aan vind: de onderste randen zijn cordura. Dat slijt niet zo snel en wordt ook niet zo snel smerig. Dus door de bagger lopen is niet erg.
Laatst bijgewerkt door tjaakje op 27-05-21 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:21

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:36

Haglöfs Moran! Deze broek is geweldig!
Smaller gesneden dan de meeste outdoor broeken en geheel elastisch stofje. Valt mooi. En zakken met ritsen.

Alle foto’s op het internet geven een te mager model met een te grote maat broek aan. :') Lelijk

Bever heeft ze, dus zou je in een winkel kunnen passen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 27-05-21 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:36

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:23

emilyslaluna schreef:
nelske164 schreef:

Ik heb net even zitten scrollen en ze lijken me inderdaad heel fijn! Heb je hier rechtstreeks van besteld?

Ja ik bestel altijd gewoon via de site.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:41

Neem geen Helly Hansen daar zit geen rek in puur katoen. _O-
Al zitten ze wel heel fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:46

KimD schreef:
Zippo_M schreef:

Deze broeken ja! Ik werk er ook in, gewoon in de winkel, super fijne broeken!

Ik heb ze altijd aangehad met trainingsdagen. Heerlijke broeken en niet meteen zeiknat met wat water. Verschillende modellen en kleuren.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:55

Ik lees graag even mee.

Heb ooit deze broek gekocht voor thuis: https://www.decathlon.nl/p/geluidloze-a ... KAKI_BRUIN
Zit zalig. Is qua pasvorm en gebruik precies wat ik zoek. Maar de kleur.....

Zoek dus nog steeds een broek voor thuis, klusjes doen bij de paarden en in de moestuin. Veel flexibiliteit, niet afzakken, geen bilspleet, zakken, en ik wil er graag nog steeds als een vrouw uitzien :o?

Heb al heel vaak bij revolution race gekeken maar kom op de één of ander manier er niet aan uit op die site.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:09

Wat lukt niet op die site?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:26

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:54

MyWishMax schreef:
Wat lukt niet op die site?

niks :+
Ik heb op de één of andere manier moeite met het inschatten van de maat. Daar heb ik bij andere webshop nooit last van. Maar zie dat ze daar inmiddels wat aanpassingen in gedaan hebben.
Dus de sprong maar gewaagd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:56

:') Ik heb ze al een paar jaar en had een kennis die het enige verkooppunt was voor Nederland toen. Kon dus passen, want maat was idd wel lastig. Ze zijn al best oud nu maar nog steeds goed, ondanks hondennagels, bagger en over de grond kruipen :=

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:36

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:12

Ik heb de flight jeans van Kathmandu (als die te krijgen is in NL) raad ik ten zeerste aan.
Super comfy en stretchy. Genoeg zakken ook.