Fiat500 Blue&Me vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:06

Hoi!

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en zie verschillende Fiat500 topics maar allemaal erg oud en zonder antwoord op mijn vraag :-) Mocht het niet gewaardeerd worden dat ik een topic open; mijn excuses!

Het volgende;

Onlangs heb ik een Fiat500 uit 2010 gekocht. Met Blue&Me systeem. Alleen snap ik daar dus de ballen van en krijgen we mijn telefoon niet gekoppeld. Er wordt ine en stap uitgelegd dat je dan via Bluetooth verbinding moet maken en in het scherm van je auto een pincode moet zien verschijnen. Gebeurd alleen niet. Doe ik wat fout? Is mijn B&M op de hobbel?
Daarnaast dacht ik; ik koppel mijn telefoon wel gewoon via de usb-poort, maar dan begint hij alleen op te laden. Er zijn bij aankoop een Hitzone-cd uit 2016 in de speler, maar die kan ik inmiddels echt niet meer horen :')

Help!

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:07

Rij even langs een fiat dealer, die kunnen je daar perfect mee helpen.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:12

Heb je al eens op YouTube gekeken? Zo kreeg ik de pairing met bluetooth in mijn suzuki ook aan de praat. :D

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:18

Heb je al simpelweg de codes 0000 of 1234 geprobeerd?
Bij mij (Peugeot) verscheen ook geen code, maar hij pakte direct 1234. Dat zijn standaardcodes voor dit soort dingen.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:21

Beide al geprobeerd. Een best heel duidelijk YT filmpje gevonden, maar dat blijkt net een ander type te zijn. Mijn automaatje heeft bv geen P stand. En via dat filmpje liepen we dus vast bij het koppelen met pincode. 0000 en 1234 zijn geprobeerd, dat bedachten wij ons ook inderdaad :-)

Ik denk, dat we dan toch 'de handdoek in de ring gooien' en naar een dealer gaan. Tussentijds stiekem nog hoop dat ik hier het gouden antwoord krijg waardoor het zelf lukt.

Merel___

Berichten: 1104
Geregistreerd: 20-08-09

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:24

Ligt er geen gebruiksaanwijzing in de auto? Aan de hand daarvan is het mij gelukt, maar het was inderdaad een gedoe :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:24

Ik heb ook een automaat uit 2010.. maar het is al zeker 5 jaar geleden dat ik mijn iphone heb gekoppeld en ik weet helaas echt niet meer hoe ik dat heb gedaan -O-

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:25

Merel___ schreef:
Ligt er geen gebruiksaanwijzing in de auto? Aan de hand daarvan is het mij gelukt, maar het was inderdaad een gedoe :')


Nee helaas :') Vriendlief heeft een B&M handleiding gevonden online. Maar die is 110 pagina's wat mijn concentratie never nooit volhoudt hahaha. Dus ik heb ijdele hoop dat ik een hapklaar antwoord kan krijgen :') :')

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:41

Ik heb ook al 3 jaar een fiat 500 en nog steeds niet uitgevogeld hoe blue&me werkt :') Heb het in het begin een paar keer geprobeerd maar het was zo veel gedoe.. Gebruik nu al die tijd al gewoon een aux kabel maar het zou makkelijker zijn als hij gewoon zou verbinden. Ik lees hier even mee, misschien heeft iemand wel de gouden tip en is het makkelijker dan het lijkt :)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:43

rosslover schreef:
Ik heb ook al 3 jaar een fiat 500 en nog steeds niet uitgevogeld hoe blue&me werkt :') Heb het in het begin een paar keer geprobeerd maar het was zo veel gedoe.. Gebruik nu al die tijd al gewoon een aux kabel maar het zou makkelijker zijn als hij gewoon zou verbinden. Ik lees hier even mee, misschien heeft iemand wel de gouden tip en is het makkelijker dan het lijkt :)


Ik heb dus niet eens gevonden hoe ik de aux kabel kan aansluiten := Ben heel heel blij met m'n auto hoor haha. Rijdt verder heerlijk. Maar ik rij 650km per week dus ik heb graag iets meer dan die ene cd op repeat :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:54

Blue&me werkt niet om muziek af te spelen via de iphone helaas. Ik heb het meerdere keren opgezocht, appjes ervoor geïnstalleerd, maar het is me nooit gelukt. Het is wel ideaal om handsfree te bellen. En navigatie wil ie ook nog wel eens via de speakers doen. Maar muziek afspelen doe ik via een USB stick.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 15:55

8nnemiek schreef:
Blue&me werkt niet om muziek af te spelen via de iphone helaas. Ik heb het meerdere keren opgezocht, appjes ervoor geïnstalleerd, maar het is me nooit gelukt. Het is wel ideaal om handsfree te bellen. En navigatie wil ie ook nog wel eens via de speakers doen. Maar muziek afspelen doe ik via een USB stick.


Ik ben fervent Spotify gebruiker dus ik hoopte stiekem dat ik dat toch voor elkaar kon krijgen met flipperbesturing. Maar dat idee moet ik laten varen vrees ik...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:05

Ik kom via google wel zo'n usb adapter tegen.. Maar geen flauw idee of het werkt!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:10

Ik heb ook een Fiat 500 maar dan uit 2015. Blue&me is super irritant om te instaleren, maar er staat op YouTube wel een handig filmpje en daarmee is het mij ook gelukt en ook toen ik een nieuwe telefoon kreeg.

Ik luister in de auto veel luisterboeken en dat werk inderdaad niet via Blue&me, maar via de ubs wel. Ik weet niet of die in elke 500 op de zelfde plek zit, maar bij mij zit die dichtbij de bekerhouder en is wit van kleur, die schuif je opzij en daar stop je je kabel in.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:58

Je moet eerst de gebruiker wissen, dus dat de huidige instellingen gewist zijn. Dat doe je in het menu bij Registratie. Dan ga je naar Registreer gebruiker/koppel gebruiker (weet niet precies hoe het heet maar iets in die trant) en dan moet je inderdaad Bluetooth op de telefoon aanhebben en dan vinden ze elkaar. Dan krijg je een pincode te zien die je moet invoeren. Dan vraagt hij: Wilt u de contacten kopiëren? En dan roep je Ja. En dan kopieert hij je contacten.

Maar dit is puur bellen, niet muziek. In ieder geval niet dat ik weet.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 09:45

Suzanne F. schreef:
Je moet eerst de gebruiker wissen, dus dat de huidige instellingen gewist zijn. Dat doe je in het menu bij Registratie. Dan ga je naar Registreer gebruiker/koppel gebruiker (weet niet precies hoe het heet maar iets in die trant) en dan moet je inderdaad Bluetooth op de telefoon aanhebben en dan vinden ze elkaar. Dan krijg je een pincode te zien die je moet invoeren. Dan vraagt hij: Wilt u de contacten kopiëren? En dan roep je Ja. En dan kopieert hij je contacten.

Maar dit is puur bellen, niet muziek. In ieder geval niet dat ik weet.


Ah oke. Ik zit nu een beetje rond te kijken en zie ook andere autoradio's geschikt voor mijn auto, die dan touchscreen hebben enz. Misschien daar toch maar naar kijken. Dat zou volgens de specificaties ook met het stuur bediend moeten kunnen worden. Vind het zo fijn dat je volume of 'volgende' gewoon met het stuur kan doen. Bellen doe ik toch zelden onderweg.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:55

Die kende ik niet, gaaf dat dat bestaat :j
Als je de radio omwisselt, laat je dan weten of die werkt? Zoiets vind ik ook wel interessant!

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:01

Blue&me vind ik eigenlijk niet lastig te gebruiken! Ideaal met bellen en flitsmeister :D Spotify gaat echter helaas niet via het systeem, dat doe ik via mijn telefoon met aux kabel via de radio. Werkt prima :)

Ik heb er ook gewoon een gebruikershandleiding voor.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:07

En in de tussentijd dan zo’n fm-transmittertje kopen via bol ofzo? Die heb ik nu omdat ik nog geen andere radio erin wil zetten. Dan heb je gewoon je Spotify. Ik kan namelijk ook niet zonder O:)
Die steek je gewoon in de sigaretten aansteker, je radio op 108fm en gaan met die banaan. Heb je voor nu in ieder geval spotify.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 11:33

ontherun schreef:
En in de tussentijd dan zo’n fm-transmittertje kopen via bol ofzo? Die heb ik nu omdat ik nog geen andere radio erin wil zetten. Dan heb je gewoon je Spotify. Ik kan namelijk ook niet zonder O:)
Die steek je gewoon in de sigaretten aansteker, je radio op 108fm en gaan met die banaan. Heb je voor nu in ieder geval spotify.


Maar, is de kwaliteit dan niet ontzettend ruk? Dat lees ik veel in ieder geval.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 11:33

8nnemiek schreef:
Die kende ik niet, gaaf dat dat bestaat :j
Als je de radio omwisselt, laat je dan weten of die werkt? Zoiets vind ik ook wel interessant!


Zal ik doen! Duurt nog wel even hoor. Kost al gauw 350 euro en we zijn nog een huis aan het verbouwen (andere auto was jammer genoeg noodzaak haha). Dus even wachten tot we weer ietsje meer te besteden hebben.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:15

Hij wil soms wel eens haperen ja. Maar ik kan toch niet meer zonder. Kwaliteit van de muziek zelf is gewoon hetzelfde als de radio bij mij.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Fiat500 Blue&Me vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:53