Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:26

Mag ik me hier ook melden!... Ik heb er zo het topic door te lezen nu 3 O:)

Meer in mezelf geloven op het paard! is de belangrijkste.
Ik heb door de jaren heen heel veel paarden bijgereden en heel wat bakken ellende over me heen gehad. Als 16-jarige zo in de zeik gezet door de eigenaar na een wedstrijd (omdat het paard niet genoeg doorliep) dat ik huilend een ronde ben gaan lopen. Daarna word je eerste met 10 punten voorsprong maar je bent nooit zo goed als de rest. Ik ben nooit echt een ´handige harry´ en juist een´laatbloeier´ geweest op het paard (en alles daar omheen). Na heel veel uitstellen en ontlopen heb ik goed op mijn kop gekregen van mijn instructrische dat ze het niet uit kon staan dat iemand met ¨talent¨ 8)7 niet doorzette. Ze heeft me aangeraden om te kijken naar hypnose en een stalgenootje is zo lief om met me mee te kijken tijdens het rijden. Sinds dien gaan we (eindelijk) in een stijgende lijn. Krijg ik van de week een berichtje doorgestuurd vanuit de eigenaresse van mijn stalgenootje. (vergelijkbaar met dit)

Muffin heeft een enrome klik met Pietje(om het paard maar even zo te noemen). Ze rijd hem beter naar de hand toe dan wij allemaal. Jammer dat ze zichzelf zo in de weg zit en onzeker is.

Ook is me al verteld dat als ik over mijn angsten heen kom dat ik waarschijnlijk veel mensen op stal ´overstijg´. Terwijl juist bescheiden ben en altijd bewonderend aan de bankrand sta te kijken naar andere en verlang dat ik ook zo mooi kon rijden. Meer dan de opmerking ¨meid wat zit jij stevig in dat zadel¨ of juist krijsend BLIJF EENS RECHT ZITTEN!!!! Ben ik niet gewend :') :') :')

Iedereen is super lief op stal en ben even aan het kijken hoe en wat momenteel. Bulk door de corona niet zo van de centen maar wil wel gaan kijken voor die hypnose. :j

Tips zijn erg welkom!!

Edit: oh god lijkt misschien wel echt een penny-verhaal zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:53

Safiera
En zou je bijvoorbeeld iets zien in het gebruiken van affirmaties? Dus elke dag beginnen door tegen jezelf te zeggen (bijvoorbeeld);
- Ik mag spanning voelen bij situaties waarvan de uitkomst mij onbekend is
- Ik krijg elke dag meer vertrouwen
- Ik doe mijn best
- Ik behandel mijzelf zoals ik een vriend(in) zou behandelen
- Ik leer elke dag bij

Voor mijzelf gebruik ik vaak; Ik mag ruimte innemen.

Daarbij is het wel belangrijk dat je het positief stelt. Hierbij bedoel ik dat je het woord 'niet' niet gebruikt :P De eerste keren voelt het raar om tegen jezelf te zeggen, maar wat je vaak hoort ga je geloven, dus zonde om daar niet op een positieve manier gebruik van te maken!

Muffin
Ik denk dat die affirmaties bij jou ook wel van pas komen! En ook jij mag ruimte innemen! Heb je een idee waar die onzekerheid vandaan komt?

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:47

Na ruim een week heb ik dan welgeteld 1 move er een beetje in zitten :D

Hoe is het bij en met de andere mensen hier? :)

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:16

Spruit schreef:
Na ruim een week heb ik dan welgeteld 1 move er een beetje in zitten :D

Hoe is het bij en met de andere mensen hier? :)


Toch goed bezig geweest Spruit.

Bij mij wil het niet echt vooruit gaan. :+
De eenwieler wordt pas wat als het droog is.
Talen doorleren ben ik niet mee bezig nu :o
En zangles ben ik ook niet gestart.(Online vind ik dat maar niks)

Maar ik heb er weer een doel bij. Opnieuw mijn conditie opbouwen met meer fietsen en muziek maken(blaasinstrumenten).

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:21

Op tijd opstaan :'). Mijn wekker intimideert me niet meer zo.

En ik ben inmiddels al zo lang uit huis dat ik ook geen onbewuste angst voor een gorilla mama in m'n slaapkamer meer heb. _O-

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:29

Gothico
En wat voor plan maak je voor jezelf om het te halen, hoe ga jij ervoor zorgen dat je conditie op gaat bouwen? :)

Absolem
En zou het helpen als je je wekker verder bij je bed vandaan zet? Zet je hem bewust eerder zodat je kunt snoozen?

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:41

Absolem: Al een plan bedacht? Of misschien een tijdschakelaar zodat het licht in je slaapkamer aan gaat?

Gothico: Toch ook positief dat doel er bij! En je hebt zeker je dagen goed met andere dingen gevuld?

Muffin01: Als tips... een positiviteits-dagboek misschien? En bijvoorbeeld steeds voordat je opstapt jezelf 2-3 positieve zinnen zeggen? ''ik kan dit'' ''ik doe het goed'' ''ik ga genieten''

Spruit: Top zeg, een move er in! Goed bezig zeg!
En bedankt voor je tips! Ik zag dat ik nog niet gereageerd had :o
Ben inderdaad bezig met zulke affirmaties :j Steeds ook opschrijven ''waarom ben ik trots op mezelf vandaag?'' en dingen als ''wat heb ik goed gedaan?'' ''het hoeft niet perfect, je doet je best en dat is super''

Vandaag kwam weer iemand iets ophalen en dat ging best goed! Ik was wel gespannen maar het was zelfs bijna gezellig uiteindelijk.
En verder ook echt bezig met leren van mezelf te houden... het is een moeilijke week geweest maar ik heb veel goed gedaan (oa om hulp gevraagd) *\o/*

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:47

@Spruit Dat is nog wel even een goede vraag. Ik fiets wel weer naar mijn werk op en neer. Maar dat is geen monster afstand. Ik zou in ieder geval om de week een tocht van minimaal 30km moeten maken. En dat weer uitbouwen naar 50km en dan 80km ofzo. Ik moet ergens in maart, april weer 90km enkele reis kunnen halen.
Muziek maken heb ik niet echt motivatie voor omdat wij geen optredens meer hebben gehad. Al ruim een jaar dus eigenlijk niet echt gespeeld. Oeps.

@Safiera Ik ben wel druk geweest inderdaad. Maar ook echt dagen bijna niks gedaan. Maar ik heb veel dingen in een korte tijd meegemaakt dat niet allemaal zo heel leuk was. Dus heb toch te weinig gedaan voor mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:30

Safiera
Wat goed dat je om hulp hebt gevraagd! Dat heeft bij mij destijds ook erg veel goed gedaan :D Mooi dat je een goede ervaring hebt gehad toen iemand iets bij je op heeft gehaald :D Wat zijn dingen die nu goed voor jou werken, om meer van jezelf te houden? :D

Gothico
Als ik het goed begrijp heeft het fietsen dus de grootste aandacht? Dan is uitbouwen inderdaad een mooie! Heb je wat mooie fietsroutes in de buurt? Ook fijn dat dit goed te doen is met Corona, dat je lekker buiten bezig bent!

Ik merk dat ik het gewoon spannend vind om een nieuwe move te leren, hoe stom dat ook kan klinken. Nu lukt deze namelijk, en wil ik lekker vertrouwd doen wat lukt. Even iets om overheen te stappen, mijn zoontje vind het gedans leuk en springt lekker mee, alsof hij er ook maar IETS van gaat vinden. Mijn man heeft ook nog nooit een opmerking erover gemaakt, die heeft zelfs wel gezegd dat als het me iets lijkt ik vooral op les moet gaan, dus het is mijn hoofd die het voor anderen invult hoe ze over mijn gehups denken :Y) Maar bewustwording is de eerste stap, toch? :))

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:18

Spruit schreef:
Gothico
Als ik het goed begrijp heeft het fietsen dus de grootste aandacht? Dan is uitbouwen inderdaad een mooie! Heb je wat mooie fietsroutes in de buurt? Ook fijn dat dit goed te doen is met Corona, dat je lekker buiten bezig bent!

Ik merk dat ik het gewoon spannend vind om een nieuwe move te leren, hoe stom dat ook kan klinken. Nu lukt deze namelijk, en wil ik lekker vertrouwd doen wat lukt. Even iets om overheen te stappen, mijn zoontje vind het gedans leuk en springt lekker mee, alsof hij er ook maar IETS van gaat vinden. Mijn man heeft ook nog nooit een opmerking erover gemaakt, die heeft zelfs wel gezegd dat als het me iets lijkt ik vooral op les moet gaan, dus het is mijn hoofd die het voor anderen invult hoe ze over mijn gehups denken :Y) Maar bewustwording is de eerste stap, toch? :))


Ja fietsen is wel het belangrijkste. Dit komt omdat het echt mijn vervoersmiddel is.
Maar muziek maken is ook goed voor mijn conditie.

En wat mensen van je vinden zou niet erg moeten zijn. Vooral lekker bezig zijn al is het voor jezelf is het belangrijkste. En als je echt wil en het leuk vind komt het vanzelf. Dus wie weet wat lessen. ;)

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:06

Project moestuin is van start {:} Nu bezig met een eigen kasje.Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:07

Ik heb er inmiddels een hele rits aan afspraken en wat telefoontjes op zitten. Ik heb maagbeschermers gekregen wegens maagzuur door mijn zwangerschap. Ben van de corona af en begin langzaam weer met werken. Savonds een kopje kamille thee en heb eindelijk weer energie om enigsinds op tijd mijn bed uit te komen. Savonds probeer ik er ook weer op tijd in te gaan. Het lijkt nu weer een beetje de goede kant op te gaan.

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:11

Wat een leuk topic :D Ik wil dit jaar beter worden in volwassen zijn. Ik ben 25 en heb sinds afgelopen jaar een 'eigen' huurhuis, een grotemensenbaan.. Maar ik ga ermee om alsof ik een kleuter ben :+ Werk mezelf met regelmaat financieel in de nesten etc. Ik wil dit jaar dus echt beter worden in het onderhouden van mijn leefruimte en een stabiel financieel ritme vinden waarin ik ruimte heb om te sparen maar ook om nog leuke dingen te doen.

Ik heb in ieder geval alvast een schema opgesteld dat ik vanaf volgende maand (hopelijk) zal kan gaan volgen. Heb mijn aanbetaling voor energie wat omhoog gegooid zodat ik daar hopelijk eens per jaar als een soort automatisch spaarpotje wat uit kan gaan trekken etc.

Het heeft allemaal een goed doel want als ik een vast contract krijg wil ik graag een huis kopen. Sparen is dus best noodzakelijk :))

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:24

Wat een leuk topic! Ik wil mijzelf graag verbeteren in mijn werk, maar vind het moeilijk hier een concreet doel aan te plakken.
Na wat "mislukte" keuzes op werk- en studiegebied besloot ik begin 2019 eindelijk mijn grote droom achterna te gaan en te solliciteren bij Transavia als stewardess. Dat was echt al heel lang mijn droom en ik was (ben nog steeds) er echt heilig van overtuigd dat ik daar ook de perfecte persoon voor ben. Helaas werd ik aan de hand van een assessment afgewezen zonder ooit persoonlijk iemand gesproken te hebben. Balen. Wat nog meer balen was, was dat ik daarna echt de meest vreselijke baan ooit had bij een transportbedrijf. Ik zat echt best in een diep dal, maar op dat moment zag ik echt MIJN vacature. Heb zelf jarenlang gekart, en dit was een functie bij 1 van de grootste internationale kartcircuits van Europa. Ook echt een functie die precies in mijn straatje lag. Ik solliciteerde met het gevoel van "als ze mij niet aannemen zijn ze gek, want ik ben hier 1000000% de perfecte persoon voor". En uit alle sollicitanten werd ik inderdaad gekozen. :D
En wat ben ik blij dat ik niet in de luchtvaart werk met de huidige crisis...

Ik heb dus van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en kan echt met volle overtuiging zeggen dat ik dit werk met 100% passie en plezier doe. Door het vertrek van een aantal collega's afgelopen jaar heb ik al snel de kans gekregen om intern verder te groeien. Ik wil mezelf zo graag verbeteren/ontwikkelen, maar zoals gezegd vind ik het lastig hier een echt concreet doel aan te koppelen. Zeker stof tot nadenken :j

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:51

Update van mij :D

Met de spanning/angst voor het aanbellen (iemand haalt iets op en ik ga schrikken) gaat het al veel beter! Heb er met mijn psychologe aan gewerkt, uitgevonden waar het vandaan komt en haar opdracht was, ga oefenen! Dus de buren gevraagd random 10x aan te bellen... was eerst heel eng maar heeft wel geholpen!

En vandaag is het gelukt uit een wat depri stemming te komen! Ik zat er niet zo lekker bij maar ben toch gaan wandelen, en dat gaf veel rust en positiviteit :j
Heb toen zelfs nog een stukje taart gekocht bij de bakker en een heel gezellige koffiepauze gehad met mijn vriend <3 Positieve gedachten: ik ben al zo ver gekomen, ik ben goed bezig, ik kan dit!

Volgend doel om aan te werken: geen eetbui meer krijgen als het minder goed gaat. Dat gaat niet over dit stukje taart, maar is dan echt eten tot ik misselijk ben als stress-afbouw zeg maar...
En verder werken, ook als mijn stemming wat minder is... het blijven moeilijke weken.

Balenciaga: mooi geschreven... misschien met een collega eens over brainstormen? Of voor jezelf de vragen, waar wil je over 10 jaar staan? Wat zie je bij anderen waar je trots op kunt zijn (en dus evt zelf ook wilt komen te staan?)

Emmaa_: Goed mee begonnen dus! En mooie doelen!

Absolem: +:)+ Sterkte! Maar netjes al wat je zo schrijft!

Chiren: Tof project!

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:06

Wat een super tof topic!

Ik wil graag beter worden in gitaarspelen nu ik een fijne gitaar heb :) Ik denk dat het hierin belangrijk is om iedere dag of om de dag vast een half uur te plannen met mijn gitaar :D
Ook wil ik graag leren zingen, maar ik heb dit nog nooit gedaan en zanglessen zijn op dit moment niet echt ideaal haha.
Oh er is nog zoveel meer waar ik beter in wil worden.. Spaans (ga ik doen dmv stage in Zuid Amerika), telgangen (vandaag ging het weer lekker!), geduldig zijn, duidelijk communiceren :') en een betere zus zijn :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:40

Leuk dat er meer mensen aansluiten :D

Chiren
Wat voor kasje ga je maken? Wat wil je gaan verbouwen? :D

Emmaa
Als je vanaf een studie en thuiswonen komt (neem ik voor het gemak aan), is dat ook nogal een stap.
Slim van je om een schema te maken! Lekker inzichtelijk maken waar je aan werkt en waar je naartoe werkt. Heb je ook een bedrag in je hoofd wat je wil gaan sparen?

Balenciaga
Wat is dat dan achteraf geweldig geweest dat jij niet aangenomen bent als stewardess! :D Wauw, wat een kans zeg :D Zijn er dan wellicht trainingen die je (vanuit je werk misschien zelfs?) zou kunnen volgen?

Safiera
Lekker bezig! Goed van je dat je je buren ook hebt gevraagd :D
Wandelen en buiten (bezig) zijn doet echt heel veel voor je gemoedstoestand :j Je bent goed bezig!
En zo'n eetbui, is dat een gevolg van je verzetten tegen de stress? Wat nou als je als je gestresst bent en de mogelijkheid hebt, even buiten gaat wandelen? Of een halve liter water drinken, zodat je maag denkt dat je vol zit? (en je weer een deel van de dagelijkse hoeveelheid vocht binnen hebt :D)

Love2sk8
Een halfuurtje is vaak goed in te plannen :) Hoe wil je Spaans leren? Via Duolingo kun je bijvoorbeeld gratis online Spaans oefenen.
Heb je voor jezelf ook duidelijk wanneer je ongeduldig wordt?
In welke situaties zou je jezelf beter duidelijk kunnen maken?
Waar kan er verbetering in zitten met de relatie met je broer(tje) en/of zus(je)? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:45

Spruit schreef:
Emmaa
Als je vanaf een studie en thuiswonen komt (neem ik voor het gemak aan), is dat ook nogal een stap.
Slim van je om een schema te maken! Lekker inzichtelijk maken waar je aan werkt en waar je naartoe werkt. Heb je ook een bedrag in je hoofd wat je wil gaan sparen?

Haha, nee :o Ik woon sinds m'n 17e niet meer thuis en studeer ook al een tijdje niet meer, maar heb altijd bijbaantjes gehad en geen 'volwasseneninkomen'. Ben daarnaast gewoon altijd ontzettend dom geweest in m'n uitgaven, heel impulsief en nooit lange termijn denken. Als ik een week maar 20 euro heb voor boodschappen verzin ik daar wel wat op en daar laat ik me dus ook niet door tegenhouden. Mijn eerste doel is het aanleggen van een gegronde pot (ik heb nu alleen een potje voor mijn kat, maar als bv mijn wasmachine kapot gaat ben ik gewoon de sjaak). Daarvoor wil ik zo'n 5.000 euro hebben, dat ik er evt ook een klein autootje van kan kopen als dat nodig is.
Daarna wil ik gaan sparen voor het geld dat ik zelf in een koophuis ga moeten steken (exclusief verbouwingen etc uiteraard). Op het eerste oog zo'n 15.000 euro, ik heb een vermogend familielid dat heeft aangegeven graag mee te kijken.
Ik hoop dit jaar in ieder geval de 5k bij elkaar te kunnen sparen, vooral omdat ik niet van plan ben op vakantie te gaan en dus mijn vakantiegeld er ook op kan zetten.

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:18

Nou, dankzij jou TS, wil ik ook die moves leren...
Ik ben dus maar vandaag begonnen. Heb op youtube iemand gevonden die de m oves stap voor stap uitlegd. Op dit moment weet ik nog niet hoe en waar ik m'n voeten laat, maar met oefenen hoefde je niet meer na te denken volgens hem.. Dat hoop ik maar, want ik vond dit een vrij toepasselijke comment: *Watches video*
Awh oliebol this is easy

*Tries it*
I was not made for walking

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:23

Ik meld mezelf hier ook.. ik zou ontzettend graag beter willen worden in communiceren (en dat op het gebied van gevoel, echt serieuze praat) binnen een relatie.. ben zelf best wel introvert op het gebied van gevoelens uiten.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:38

Spruit schreef:
Safiera
Lekker bezig! Goed van je dat je je buren ook hebt gevraagd :D
Wandelen en buiten (bezig) zijn doet echt heel veel voor je gemoedstoestand :j Je bent goed bezig!
En zo'n eetbui, is dat een gevolg van je verzetten tegen de stress? Wat nou als je als je gestresst bent en de mogelijkheid hebt, even buiten gaat wandelen? Of een halve liter water drinken, zodat je maag denkt dat je vol zit? (en je weer een deel van de dagelijkse hoeveelheid vocht binnen hebt :D)


Hey, thx voor de complimenten en tips!!
Inderdaad eens proberen dan gewoon heel veel te drinken... een eetbui is meer pijnstiller- achtig.
Vandaag ook weer goed gesprek gehad met mijn therapeut, ik ben aan het werk +:)+

En aan de anderen: you can do it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:42

veerxsjimm schreef:
Ik meld mezelf hier ook.. ik zou ontzettend graag beter willen worden in communiceren (en dat op het gebied van gevoel, echt serieuze praat) binnen een relatie.. ben zelf best wel introvert op het gebied van gevoelens uiten.

Wat knap dat je dat inziet en dat je er iets mee wil gaan doen! Is het introverte iets waar je problemen mee ervaart? Dan zou je er ook nog aan kunnen denken dit bv met een psycholoog op te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:31

Hier lekker bezig geweest, in de koude en nu met het warmere weer. Vandaar een late reactie :) Ik heb deze maand amper gedanst.. Ik pas mijn doelstelling aan naar 2 moves per maand :)

Emmaa
Fijn dat er iemand met je mee gaat kijken. Ik denk dat 5k wel te doen moet zijn, helemaal omdat je ook aangeeft boodschappen te kunnen doen voor €20 in de week. Ik vind het ook knap dat je je dit realiseert en er mee bezig gaat! Korte termijn denken is o-zo makkelijk, lange termijn vergt wat meer dicipline :)

LoveBodin
Jaaaaa leuk leuk leuk! Welk filmpje gebruik jij? Ik heb deze gebruikt;

Vooral nummer 3 doe ik heel vaak, maar zo snel als zij hem kan lukt het mij nog niet!
Wat ik voor nummer 3 ook vaak heb gedaan, is in de hoek van het aanrecht gaan staan, mijzelf optillen zodat ik niet op mijn voeten sta en dan de beweging maken (snap je het wat? :P ) Dan kon ik het super langzaam doen zonder door de zwaartekracht beperkt te worden :') Edit; Ik zet de filmpjes ook altijd op een snelheid van 0,5 of 0,75, dan kunnen mijn benen het beter aan :P

veerxsjimm
Echt goed communiceren is lastig! Loop je er vaak tegenaan?

Safiera
Hoe gaat het ermee? :D

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:56

Wat lief dat je vraagt hoe het gaat :o

Leuk positief bericht ook dat je post, dankjewel!

Met mij gaat het wat minder. Weer twee dagen flinke eetbuien gehad. En door mijn behandeling in het ziekenhuis vergeet ik veel, dus ben ook even wat uit dit topic kwijt, heel vervelend.

Maar! Positieve dingen: Ik probeer steeds meer te denken en te handelen als een vriendin van mezelf. Ook heel positief: ik was wel teleurgesteld, maar niet echt boos op mezelf na de eetbuien. En gedachtes als: misschien kan ik het (nog) niet 100% weg krijgen, maar als ik een volgende keer bij zo'n enorme drang mínder koop/eet dan hoe het tot nu toe ging?
En ook dat ik eerst dacht 'dan ga je nu 3 dagen vasten' maar toen ook dacht 'dat zou je een vriendin ook niet aanraden na een eetbui, gewoon normaal eten is beter' :)

En vandaag ook best goed bezig geweest, wat in het huishouden gedaan en gekookt. En ik had een spanning/stress piek maar toen heb ik mijn vriend even om een knuffel gevraagd. En mezelf positief toegesproken en ben doorgegaan.

Dus, totaal nog redelijk goed. En aan de anderen ook... juist het oppakken en verder gaan maakt dat je er komt! Een vogel die niet bang is om te vallen leert het vliegen!

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:29

Het is al weer even geleden. Maar een van mijn dingen gaat nu vooruit.

Ik wilde beter worden met een eenwieler. En ik heb een nieuwe gekocht. Een grotere zelfs.
Nu ben ik met het mooie weer lekker aan het oefenen en het gaat steeds beter.
Ik moet nu nog leren sturen. Rechtdoor is geen probleem meer. Opstappen is nog wel heel erg wennen en gaat niet altijd even makkelijk. :+

Hoe gaat het met iedereen hun idee van wat beter kon?