Welke winterjas hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AylaL

Welke winterjas hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 18:42

Nu de dagen korter worden en de temperatuur (soortvan :+) daalt ben ik weer bezig met zoeken naar een leuke winterjas.

Nu ben ik heel erg benieuwd welke winterjas jullie hebben en wat deze winterjas nou zo geweldig maakt :))

Ik vind dat heel veel winterjassen altijd op vuilniszakken lijken en vind ze moeilijk om een met een mooie taille te vinden :=

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:56

Ik draag alleen Khujo jassen. Fantastisch warm, zonder dierlijke grondstoffen geproduceerd, getailleerde pasvorm en ze zitten gewoon echt enorm comfortabel. Ook voor mijn lange lijf zijn de mouwen lang genoeg. En ze blijven bij mij echt mooi, ook al is een van de jassen mijn paardenjas.

Zijn geen goedkope jassen, maar als je goed zoekt en op de sale let kun je ze rond de €100 bemachtigen.

Edit: ik ga nu opzoeken welke 3 ik heb.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 19:04

Chiren schreef:
Ik draag alleen Khujo jassen. Fantastisch warm, zonder dierlijke grondstoffen geproduceerd, getailleerde pasvorm en ze zitten gewoon echt enorm comfortabel. Ook voor mijn lange lijf zijn de mouwen lang genoeg. En ze blijven bij mij echt mooi, ook al is een van de jassen mijn paardenjas.

Zijn geen goedkope jassen, maar als je goed zoekt en op de sale let kun je ze rond de €100 bemachtigen.

Ben benieuwd! Zit nu naar airforce te kijken die zijn wel mooi <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:23

Chiren schreef:

Hoe valt de maat? Ziet er leuk uit en fijn dat de mouwen lang genoeg zijn, die zijn voor mij bij alle jassen aan de korte kant...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:23

Anoniem

Re: Welke winterjas hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:25

Ik heb een groene.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:40

Ik heb een donkerblauwe met bloemetjesprint outdoor jas van Bonprix en de rode Hell Bunny new Millie.
De outdoor jas is fijn omdat je de 'voering' (een lichtblauw fleece vest) eruit kunt halen en hij is waterafstotend.
Er zitten zakken in met ritsen, handig om bijvoorbeeld hondenbrokjes, poepzakjes etc weg te steken.

De rode jas is best laag bij de hals dus met kouder weer is een koltrui of dikke sjaal erbij wel fijn.
Verder is hij niet heel praktisch, de zakken moet je zoeken in de plooien en hij is niet echt spatwaterbestendig ofzo. :+
Qua stof is hij ook niet heel praktisch, dierenharen vuil etc blijft er makkelijk in hangen.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 19:43

MarcoBorsato schreef:
[LZP] Wat is nu een goede winterjas?

Beetje dubbel misschien?

Hier staan specifieke eisen voor een winterjas.

Ik ben gewoon benieuwd naar iedereen zijn of haar winterjas

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 19:44

lor1_1984 schreef:
Ik heb een donkerblauwe met bloemetjesprint outdoor jas van Bonprix en de rode Hell Bunny new Millie.
De outdoor jas is fijn omdat je de 'voering' (een lichtblauw fleece vest) eruit kunt halen en hij is waterafstotend.
Er zitten zakken in met ritsen, handig om bijvoorbeeld hondenbrokjes, poepzakjes etc weg te steken.

De rode jas is best laag bij de hals dus met kouder weer is een koltrui of dikke sjaal erbij wel fijn.
Verder is hij niet heel praktisch, de zakken moet je zoeken in de plooien en hij is niet echt spatwaterbestendig ofzo. :+
Qua stof is hij ook niet heel praktisch, dierenharen vuil etc blijft er makkelijk in hangen.

Nog nooit van het merk van die rode gehoord, klinkt niet helemaal praktisch :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:46

Hij is heerlijk hoor maar idd meer voor de mooi. :+
Het is een merk wat bij Attitude Holland verkocht wordt/werd, beetje alternatief/rockabilly. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:47

Ik heb een Modström Frida, mijn eerste winterjas die zo mooi getailleerd en slank valt. Zit ook bij mn schouders heel mooi en is super warm.
Kostte 209,95 maar dan heb je wel wat.

Mijne is donkerblauw:

Afbeelding

Airforce heb ik ook naar gekeken maar koop ik liever niet vanwege het bont.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:04

Parajumpers (eco versie, zonder bont) !

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:29

Ja, voor mij sowieso zonder bont.
Vind dat er al snel tokkie achtig uit zien :P

Parajumper vind ik mooi alleen behoorlijk prijskaartje :$

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:40

Ik denk dat je ook moet bedenken waar je de jas voor nodig hebt. Moet de jas geschikt zijn voor in de kou en regen fietsen? Of is het voor kleine stukjes lopen van en naar de auto?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:52

Ik heb deze : https://www.didriksons.com/en/women/jac ... 503171-384 en in het rood, je kan hem zelf meer shapen dmv koord aan de binnenkant, onder en capuchon :D ik vind het een erg fijne jas en gebruik hem met hikes en honden wandelen. Heerlijk waterdicht ook na 3 jaar gebruik

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:08

Boerenbond/welkoop.Vorig jaar dezelfde gekocht bij de kringloop voor 5 euro.Heerlijk warm.
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:27

Een zwarte van Cars, heerlijk warm

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:26