Na de zoveelste uitgescheurde jeans werkboek vraag ik jullie om hulp! Mijn zoon is 17 jaar, heeft enorm stevige bovenbenen, maat 34/32 en werkt als loonwerker. Tot nu toe alle jeans leven maar een weer of vier tot zes. Dan scheurt de naad op overgang kruis/bovenbeen uit. Wie weet een merk jeans die geschikt is voor stevige bovenbenen?
Kun je niet beter kijken naar werkbroeken of outdoorbroeken? En mogelijk met licht elastische stof voorkom je spanningen op de stof? Bijv van dit merk: https://www.revolutionrace.nl/heren/broeken
Ik zou voor werkkleding gaan, bijvoorbeeld van cranenbroek. Die zijn er ook in spijkerstof, heel erg betaalbaar (van 12 euro tot zo duur als je het wilt maken) en kunnen veel meer hebben. Als loonwerker is het niet raar om die naar je werk te dragen.
Of deze geschikt zijn voor dikkere bovenbenen weet ik niet, maar ze zijn wel enorm sterk. Hier gaan er per jaar ineens een stuk minder broeken door sinds deze in de kast liggen. Bijkomende voordelen: ze zien er niet uit als "werkbroek", maar gewoon nette jeans en ze zijn betaalbaar.
Mijn man is ook loonwerker en zelfde maten hij koopt een stapel nielsson spijkerbroeken bij van Cranenbroek en die slijt ie op op het werk. Verder draagt die een overall dat scheelt ook wel.
Mijn ex met stevige wielrennersbenen droeg het liefst spijkerbroeken met stretch van Chasin, maar ik weer niet of die sterk genoeg zijn... Zou inderdaad eens wat werkbroeken passen.
"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!"
Hier om die reden PME, en dan specifiek de broeken met een soort inzetstukken aan de binnenkant van de bovenbenen. Mooie en fijne broeken maar wel prijzig, en hij moet er niet dagelijks mee gaan fietsen want dan gaan ze nog steeds niet heel lang mee (maar wel langer dan 4-6 weken gelukkig).