Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:08

Relaxed schreef:
Lielle schreef:
ik heb het ooit meegemaakt dat iemand me beleefd voorliet bij de kassa, en vervolgens de 'vierde in de rij' claimde. Mijn mond viel open ...


Heeft hij het ook gekregen?

ja. Ik was eigenlijk zo verbijsterd dat ik niet eens iets heb gezegd.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:18

MelanieB schreef:
Gini schreef:
Wie is de winkel? Het management of de werkvloer?

Eh lekker bijdehand.. De werkvloer heeft de winkel niet opgericht dus je kunt dat zelf wel bedenken lijkt me.


Is het nou nodig om mijn vraag 'lekker bijdehand' te noemen? Kan je je punt niet op een andere manier verduidelijken?

De vraag was namelijk wel oprecht, want, laat het me voor je uitklaren, ik geef mijn mening over dat ik het echt niet tof vind voor de medewerkers. Daarop zegt Cayenne: de winkel roept de actie zelf toch in het leven? En toen dacht ik: ah, bepalen de mensen binnen iedere winkel of ze meedoen aan de actie. Dan zou het namelijk een ander verhaal zijn. Dusssss, vraag ik verduidelijking aan Cayenne of ze met 'de winkel' gewoon de Jumbo bedoelt (en dus het management) of dat iedere apart winkel beslist of ze de actie doen of niet.

Soms is het beter om verduidelijking te vragen, dan zelf dingen te bedenken. :)

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:22

Gini schreef:
Wie is de winkel? Het management of de werkvloer?


Gini schreef:
MelanieB schreef:
Eh lekker bijdehand.. De werkvloer heeft de winkel niet opgericht dus je kunt dat zelf wel bedenken lijkt me.


Is het nou nodig om mijn vraag 'lekker bijdehand' te noemen? Kan je je punt niet op een andere manier verduidelijken?

De vraag was namelijk wel oprecht, want, laat het me voor je uitklaren, ik geef mijn mening over dat ik het echt niet tof vind voor de medewerkers. Daarop zegt Cayenne: de winkel roept de actie zelf toch in het leven? En toen dacht ik: ah, bepalen de mensen binnen iedere winkel of ze meedoen aan de actie. Dan zou het namelijk een ander verhaal zijn. Dusssss, vraag ik verduidelijking aan Cayenne of ze met 'de winkel' gewoon de Jumbo bedoelt (en dus het management) of dat iedere apart winkel beslist of ze de actie doen of niet.

Excuus, ik ging er vanuit als je je mening gaf over de jumbo en diens regel dat je de regel en de winkel ook kende; de Jumbo is een grote keten en adverteert landelijk met die regel en dus elke Jumbo heeft die regel.

ista
Berichten: 1137
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:49

Ik heb wel eens voor €10,- boodschappen gratis gehad.

Andere keer zelfde winkel, nu wel vollere kar. 4e in de rij. En ja, de klant die aan de beurt is telt niet mee. Iets van 6x geteld voor de zekerheid, hierna geroepen.

Manager er bij, camerabeelden er bij. En dan beweren dat ik 3e was. Zo flauw... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:51

xxCYNNxx schreef:
Hier wordt daar heel goed opgelet; zodra er een vierde aan komt lopen, wordt er direct een kassa bij geroepen.
De enige keer dat ik vierde was, waren helaas alle kassa's open en dan telt het weer niet.

Maar goed; je moet hier van goede huize komen wil je met gratis boodschappen naar buiten lopen, want zodra het er dus op lijkt dat een vierde richting de kassarij gaat, wordt er prompt een kassa bij geroepen.
Op dit moment hangen die borden er niet meer, dus nu geldt die regel sowieso niet.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen zo quasi-verontwaardigd zijn dat er een extra kassa open gaat op het moment dat het druk wordt (niet per se naar jou persoonlijk, maar ik zie het meer voorbij komen en licht jouw post er even uit :P ). Die regel is er niet om zoveel mogelijk mensen gratis boodschappen mee te geven, maar om mensen een extra zekerheid te geven dat ze niet lang hoeven te wachten aan de kassa als niet alle kassa's open zijn. Doordat filiaalhouders (zeker franchisers) er niet op zitten te wachten om continu hun producten gratis mee te moeten geven, krijgt het personeel het op hun dak als het te vaak gebeurt, dus extra incentive voor hen om goed op te letten. Dat even puur feitelijk, want ik vind het ook een vrij bezopen regel. Als je dit soort fratsen moet uithalen om een degelijke werkstandaard van je personeel af te dwingen, doe je toch echt iets niet goed. :=

En Cayenne vroeg op de eerste pagina of er misbruik van gemaakt wordt: ja, dat wordt er. Niet per se dat mensen afspreken om gezamenlijk naar de kassa te lopen, maar wel mensen die net zolang blijven hangen in de buurt van de kassa's tot het druk wordt en dan hopen snel aan te kunnen schuiven als vierde wachtende. En dan zijn er natuurlijk nog mensen die bij hoog en bij laag beweren dat ze vierde wachtende zijn, terwijl ze dat niet zijn - vandaar ook dat de camerabeelden vaak nog bekeken moeten worden als het niet helemaal duidelijk is, want een rij staat natuurlijk ook niet stil.

Anoniem

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:01

Extra kassa erbij is juist heel goed inderdaad, want daar gaat het om, dat je niet lang hoeft te wachten. Maar als ik al enkele minuten als 4e wachtende sta en dit ook al kenbaar heb gemaakt, dan ben je imo echt te laat en heb ik die gratis boodschappen, ook al word ik op dat moment naar een andere kassa gestuurd.

Dat blijven hangen bij de kassa's, daar wordt op gecontroleerd en dan krijg je geen gratis boodschappen mee.. En dat vind ik ook terecht.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:02

Ik heb het 1x gehad omdat de vriendin waarmee ik bij de winkel was lekker brutaal durfde te roepen :')
Ik had het zelf ook nooit gedurfd. Helaas hier ook maar een kleine boodschap van een ovenpizza’tje, wat mozzarella en wat te drinken maar toch, gratis is gratis

SassyMoon
Berichten: 295
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:28

Ik was een keer stomverbaasd omdat ik de zak chips die ik af wou rekenen gratis kreeg, omdat ik volgens de kassière de 4e in rij geweest was. Had het zelf niet eens gemerkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 12:40

Gini, ik bedoelde idd de Jumbo zelf :j
Ik vind het ook een vreemde regel hoor.
Maar ik heb sowieso niet het lef om te roepen dat ik de vierde wachtende ben :+

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:47

Ik heb het een keer gehad. Jaren terug al.
Ik. Jeeejj. Ik ben 4de.

Ze deden niks. Moest gewoon mijn boodschappen betalen.
En ik ben nou niet het type om een hele heisa te maken.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:41

AH geeft ook een gratis product als je iets vindt dat over de datum is.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:45

Mkango schreef:
xxCYNNxx schreef:
Hier wordt daar heel goed opgelet; zodra er een vierde aan komt lopen, wordt er direct een kassa bij geroepen.
De enige keer dat ik vierde was, waren helaas alle kassa's open en dan telt het weer niet.

Maar goed; je moet hier van goede huize komen wil je met gratis boodschappen naar buiten lopen, want zodra het er dus op lijkt dat een vierde richting de kassarij gaat, wordt er prompt een kassa bij geroepen.
Op dit moment hangen die borden er niet meer, dus nu geldt die regel sowieso niet.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen zo quasi-verontwaardigd zijn dat er een extra kassa open gaat op het moment dat het druk wordt (niet per se naar jou persoonlijk, maar ik zie het meer voorbij komen en licht jouw post er even uit :P ). Die regel is er niet om zoveel mogelijk mensen gratis boodschappen mee te geven, maar om mensen een extra zekerheid te geven dat ze niet lang hoeven te wachten aan de kassa als niet alle kassa's open zijn. Doordat filiaalhouders (zeker franchisers) er niet op zitten te wachten om continu hun producten gratis mee te moeten geven, krijgt het personeel het op hun dak als het te vaak gebeurt, dus extra incentive voor hen om goed op te letten. Dat even puur feitelijk, want ik vind het ook een vrij bezopen regel. Als je dit soort fratsen moet uithalen om een degelijke werkstandaard van je personeel af te dwingen, doe je toch echt iets niet goed. :=

En Cayenne vroeg op de eerste pagina of er misbruik van gemaakt wordt: ja, dat wordt er. Niet per se dat mensen afspreken om gezamenlijk naar de kassa te lopen, maar wel mensen die net zolang blijven hangen in de buurt van de kassa's tot het druk wordt en dan hopen snel aan te kunnen schuiven als vierde wachtende. En dan zijn er natuurlijk nog mensen die bij hoog en bij laag beweren dat ze vierde wachtende zijn, terwijl ze dat niet zijn - vandaar ook dat de camerabeelden vaak nog bekeken moeten worden als het niet helemaal duidelijk is, want een rij staat natuurlijk ook niet stil.



hoho, dat ik iets constateer, staat natuurlijk niet gelijk aan dat ik verontwaardigd ben.
Het viel me gewoon een keer op en toen ben ik voor de grap er eens op gaan letten en zag ik dus dat er hier dus heel goed opgelet wordt om te voorkomen dat ze die regel moeten uitvoeren.

Ik heb ook geen reden om verontwaardigd te zijn; ik haal de meeste boodschappen bij de appie h en bij de jumbo alleen wat kleine dingen als naar de jumbo gaan net even wat makkelijker uitkomt. 9 van de 10 keer zijn mijn boodschappen bij de jumbo dan ook niet duurder dan 5 euro.

het laatste stukje moet je dan ook in zn algemeenheid zien; mensen die azen op die gratis boodschappen, moeten hier van goede huize komen om aan de voorwaarden te voldoen. Niet dat ik dat persoonlijk voor mezelf bedoelde
Moet ik wel zeggen; toen de jumbo hier net was. heb ik wel mensen gezien die idd erop zaten te azen en expres gingen treuzelen met hun overvolle kar.
Wat dat betreft snap ik het ook wel dat ze er bovenop zitten, want het is idd niet de bedoeling om met regelmaat die regel uit te moeten voeren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-11-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:47

veerledec schreef:
AH geeft ook een gratis product als je iets vindt dat over de datum is.


Misschien een lokale AH? Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt en gisteren nog saus afgegeven die op september 2020 stond.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:26

Jumbo heeft op zich wel echt goede service. Had een keer iets nodig, een specifiek product, lactosevrije roomkaas of slagroom, dat weet ik niet meer. Gevonden bij Jumbo, kijk ik op de datum zijn ze eroverheen. Dus ik iemand aangesproken maar niet om te klagen maar omdat ik het gewoon nodig had, of ze het achter nog hadden. Nou ik mocht het echt niet meenemen ook al zei ik joh misschien kan het nog wel en werden er 4 nieuwe besteld die ik de dag erna gratis af kon halen.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:20

Alwiene schreef:
veerledec schreef:
AH geeft ook een gratis product als je iets vindt dat over de datum is.


Misschien een lokale AH? Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt en gisteren nog saus afgegeven die op september 2020 stond.

Dat zou kunnen, we komen natuurlijk maar bij één AH. Ik doe zelf nooit de boodschappen, maar mijn man heeft geregeld gratis producten hierdoor.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:08

Wel tof Veerledec, dat mogen alle AH's van mij wel doen want zou mij ook geregeld iets gratis opleveren haha.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:33

Gratis produkten omdat de houdbaarheidsdatum vandaag is meerdere keren gehad. En ook wel eens omdat het over datum was. Daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan, maar het voelt wel apart als je meldt dat een taart over datum is en je weet dat je het dan gratis mee mag nemen (ruilen voor eentje die nog niet over datum is).

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:45

2x meegemaakt. Eerste keer was ik zelfs 5e in de rij en stonden er ook nog mensen met een kar achter me. 4,5 en 6 gratis boodschappen, de mensen achter me hadden een overvolle kar met bult er boven op. Manager kwam zelf aangeven dat alles gratis was.

2e keer wel opmerking gemaakt, ik was 4e en stond ook nog iemand achter me die het ook opmerkte. jongen achter kassa ging heel moeilijk doen en werd erg onaardig, toevallig komt manager langs, krijgt het mee, jongen kreeg uitbrander en wij excuses en gratis boodschappen.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:23

Heb het ook een keer gehad, kar vol met bbq spul. Moesten toen naar de servicebalie waar de camerabeelden werden terug gekeken. Het klopte en we kregen de boodschappen gratis mee.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:07

Bayja schreef:
2e keer wel opmerking gemaakt, ik was 4e en stond ook nog iemand achter me die het ook opmerkte. jongen achter kassa ging heel moeilijk doen en werd erg onaardig, toevallig komt manager langs, krijgt het mee, jongen kreeg uitbrander en wij excuses en gratis boodschappen.


Fijne werksfeer. Jongen zal zijn job vast met trots en plezier doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:29

Gini schreef:
Bayja schreef:
2e keer wel opmerking gemaakt, ik was 4e en stond ook nog iemand achter me die het ook opmerkte. jongen achter kassa ging heel moeilijk doen en werd erg onaardig, toevallig komt manager langs, krijgt het mee, jongen kreeg uitbrander en wij excuses en gratis boodschappen.


Fijne werksfeer. Jongen zal zijn job vast met trots en plezier doen.


Hij moet zich toch gewoon aan de regels vd winkel houden? Terechte uitbrander imo..

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:30

Ik denk niet dat je moet onderschatten hoeveel impact dit heeft op de werkdruk van de, meestal jonge, medewerkers. Het zijn de regels van de winkel, maar ik denk niet dat idee van de werkvloer af is gekomen. Zeker omdat je vaker leest dat ze een uitbrander krijgen wanneer er gratis boodschappen aan de 4e gegeven moeten worden.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:37

Lielle schreef:
ik heb het ooit meegemaakt dat iemand me beleefd voorliet bij de kassa, en vervolgens de 'vierde in de rij' claimde. Mijn mond viel open ...


:') :') :') Dit hoort niet hier, maar in het gierige topic :+

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:49

Relaxed schreef:
Gini schreef:
Fijne werksfeer. Jongen zal zijn job vast met trots en plezier doen.


Hij moet zich toch gewoon aan de regels vd winkel houden? Terechte uitbrander imo..


Je kan je ook afvragen waarom de jongen pruttelt? Waarschijnlijk omdat die een uitbrander krijgt omdat die te langzaam werkt en het bedrijf geld kost en bladiebla. Er is geen win, die uitbrander komt toch. Daarnaast is het enorm onprofessioneel om je werknemer 'op de werkvloer' een uitbrander te geven. Als er negatieve kritiek is dan neem je de werknemer op een gepast moment apart en ga je in gesprek. Een gesprek houdt ook in dat je naar de werknemer luistert.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:51

Het is ook onprofessioneel om onaardig te gaan doen tegen een klant.

Ik snap dat de regel voor personeel extra druk legt, maar het is niet aan het personeel om zich dan op de klant af te reageren.