Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 23:47

Gisterenochtend toch weer wat meegemaakt hoor! Tegen 8u naar mijn werk vertrokken met mijn scooter, vriendje zijn auto op de oprit helemaal bevroren, maar de straten lagen er goed bij hier.
Ik rij dus gewoon 50, want voor zover ik zie/voel is er geen ijs. Eens het dorp uit, verandert de max. toegelaten snelheid van 50km/u naar 70km/u en moet ik verplicht het fietspad op. Ik hoef dus gewoon mijn stuur een fractie naar rechts te draaien, en dan zit ik op het fietspad. Daarbij rem ik wel een klein beetje, en daar ging het flink mis. Voor ik wist wat er gebeurde, slipte ik weg en sloeg mijn stuur om. Ik ben letterlijk 180° gedraaid met mijn scooter, en onderuit geschoven. Ik denk dat mijn knie tussen mijn scooter en de baan terecht gekomen is. Ik dacht nog "f*ck mijn bril", en daar gingen mijn helm en bril al de straat over. Ik ben zo'n dom mens dat haar helm nooit vast maakt - les geleerd, dit overkomt mij nooit meer.

Mijn scooter is een héél stevig bakkie. Weegt leeg 96kg. Ik weeg zowat de helft, er zijn dagen dat ik sukkel om hem met zijn gewicht op zijn poot te krijgen. Puur op adrenaline stonden ik én de scooter meteen weer recht, en ben ik als een gek achter mijn bril en helm gerend. Het fietspad loopt over een T-splisting, op dit moment kwam er een auto aangereden die aan de kant ging - ik heb vriendelijk gewuifd en teken gedaan dat ie wel kon door rijden. Mijn handtas stond nog steeds op zijn plek, ik zet die altijd tussen mijn voeten neer, en hij stond nog steeds op zijn plekje op de scooter. Wagenwijd open, as usual - alles zat er nog netjes in. Telefoon gevist en vriendje gebeld. Daarna chauffeur uitgescholden omdat ik naar zijn zin in zijn weg stond - hij moest de T-splitsing in en had méér dan ruimte zat om zijn bocht te nemen, l*l. Scooter verzet, en toen begon de pijn. Vooral mijn knie, auw!

Vriendje heeft de scooter naar huis gebracht, ik ben in de auto blijven wachten tot hij terug was. Ondertussen gezien wat ik eerder gemist had - zo vlak voor de open velden was de baan wel aangevroren, en ik ben over een flinke pel ijs geschoven door te remmen. Daarna naar het ziekenhuis gereden - gekneusde schouder en gekneusde knie. Daarna verzekeringen en scootershop opgebeld - overlegd van op afstand en scooter mogen starten. Meneer had gelijk - "die scooter van jou kan tegen een stootje, wedden dat er niks aan is?" En inderdaad, met de scooter is niks mis, sterk beest! Vriendje heeft er nog een testritje mee gereden, gaat perfect! Verzekering vroeg nog om alles op foto te zetten van eventuele schade, maar je ziet dus echt niks aan de scooter :D :+

Ik hang in de kreukels ondertussen. Gisterenavond begon de stijfheid op te spelen. Ondertussen voel ik elke spier in mijn lichaam, vooral mijn nek is erg stijf. Schouders, rug en buik ook. Knie doet het goed! Duidelijk toch wel ergens op mijn hoofd gevallen, dat doet rechts ook wel pijn achter mijn oor.

Morgen de olie van de scooter bijvullen, en vanaf volgende week mag ik weer werken. Ik ben wel ontzettend geschrokken hoor. De smak die ik gemaakt heb.. Die was hard, tegen toch wel een snelheid. Je zou het niet geloven, want ik heb "maar" 2 gekneusde ledematen, en aan mijn scooter, helm en bril zie je niks. Nog geen scheurtje in mijn jas of broek (ik droeg wel een winddichte broek). Maar ondertussen doet heel mijn lijf flink pijn, en heb ik een les geleerd. Meerdere, om eerlijk te zijn!

Ik kruip maar weer in de zetel nu, in de hoop een aangename houding te vinden. Morgen weer voor het eerst naar stal, vriendje is thuis dus die zal me helpen. Ik hoop op een comfortabele nachtrust, en hopelijk vermindert de stijfheid snel, want dit is erg ongemakkelijk en pijnlijk. Maar het had zo veel erger kunnen zijn... Ik kan alleen maar dankbaar zijn, ik ben er met een flinke schrik en een hoop stijfheid heel goed vanaf gekomen, om nog maar te zwijgen over de uitstekende staat van mijn trouwe scooter..!

Ik ben voor de pijl onderuit gegaan. Mijn scooter stond na de val op de richtingpijl op het fietspad, waar de automobilist zo lelijk voor claxonneerde en gebaarde. Nog plaats genoeg over voor hem om zijn bocht te maken, zoals jullie zien. Meh.
Afbeelding

Onbetwistbare held van de dag:
Afbeelding

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:51

Oh jee, sterkte en een fijne nacht.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:55

Jeetje wat schrikken! Zoiets zie je natuurlijk nooit aankomen. Fijn dat je scooter er niks aan over heeft gehouden.
Bereidt je maar voor op je spierpijn morgen. Meestal is de tweede dag de spierpijn het ergst :) Veel sterkte in ieder geval!

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:00

Fijn voor je dat het zo goed afgelopen is. De eerste nachtvorst zijn verraderlijk. Opgevroren stukken en dan lig je.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:00

Dat is schrikken! Gelukkig ben je er goed afgekomen, al zijn gekneusde delen ook geen pretje. Beterschap!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:08

Fijn dat alles "ok" is TS! Beterschap!

Ik vraag me wel altijd af.. Als ik naar mijn motorhelm kijk zit die echt fijngeknepen op mijn hoofd (ik krijg er van die charmante hamsterwangen van :+ ) en ik moet er echt aan trekken om hem van mijn hoofd te krijgen. Zit je helm dan zo los? Ik doe zelf wel altijd het bandje aan want ik ga met de moto wat harder dan 70 :D ), maar hij zou toch niet zo gemakkelijk af mogen slingeren?

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:10

Jeetje dat is zeker schrikken, sterkte met de gekneusde ledematen!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:13

Dat is schrikken. Beterschap ts!

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:19

in warm bed liggen met extra deken dat helpt je spieren te herstellen beterschap

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 00:35

Cubone schreef:
Fijn dat alles "ok" is TS! Beterschap!

Ik vraag me wel altijd af.. Als ik naar mijn motorhelm kijk zit die echt fijngeknepen op mijn hoofd (ik krijg er van die charmante hamsterwangen van :+ ) en ik moet er echt aan trekken om hem van mijn hoofd te krijgen. Zit je helm dan zo los? Ik doe zelf wel altijd het bandje aan want ik ga met de moto wat harder dan 70 :D ), maar hij zou toch niet zo gemakkelijk af mogen slingeren?


Hij zit (niet vastgemaakt) best strak hoor, is nog geen half jaar oud en past heel mooi eigenlijk :) Maar met zo'n smak te maken.. Raar ook hoor - ik reed dus weg van de fotograaf zeg maar, en ben dan 180° gedraaid, ik en scooter lagen dus met onze neuzen richting de fotograaf. Helm en bril however zijn de andere kant op gevlogen. Misschien ben ik die dan toch vroeger verloren, al lijkt me dat niet logisch, dan zou ik veel meer hoofdpijn hebben denk ik.. Ik moet ook altijd eerst mijn bril afzetten, om de helm überhaupt van mijn hoofd te krijgen, bril past er maar net bij en kan pas na de helm op te zetten er nog bij. Andersom dus ook eerst bril af, het is een mirakel dat zowel mijn bril als helm nog heel zijn!

Bedankt voor de meelevende reacties iedereen! Ik heb vandaag een heet bad genomen, en kruip zo meteen onder mijn elektrisch dekentje. Spieren warm houden doet wel deugd! Ik neem ook Diclofenac (sterke maag hoor) tegen de pijn en ontsteking. Knie doet het daar super onder!

@Maureen95 ik weet het haha, maar een mens mag hopen he :')

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:42

Wat ik mij kan herinneren van mijn vorige accidenten:
- de eerste dag lijkt het alsof je bent aangereden door een auto.
- dag 2 door een vrachtwagen.

Maar wel goed dat het bij kneuzingen is gebleven!
Laat je maar goed verzorgen door je vriend!

Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op je scooter :')
Gewoon helemaal niks aan te zien!
Na mijn accident had de mijne nieuwe kappen gekregen.
Paar maanden later liet mijn (ex)vriend mij vallen . Daar gingen mijn nieuwe kappen :')

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 01:30

Kmbrly schreef:
Wat ik mij kan herinneren van mijn vorige accidenten:
- de eerste dag lijkt het alsof je bent aangereden door een auto.
- dag 2 door een vrachtwagen.

Maar wel goed dat het bij kneuzingen is gebleven!
Laat je maar goed verzorgen door je vriend!

Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op je scooter :')
Gewoon helemaal niks aan te zien!
Na mijn accident had de mijne nieuwe kappen gekregen.
Paar maanden later liet mijn (ex)vriend mij vallen . Daar gingen mijn nieuwe kappen :')


Ojee dat belooft :')
Mijn scooter is echt een tank haha. 16 jaar oud ondertussen, originele kappen! Ook de witte zijn nog origineel, enkel van het matte zwart ontdaan nadat hij jaaaren geleden omver geduwd is geweest aan een café. Echt heel sterk bakkie hoor!

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:56

Je hebt een flinke smak gemaakt!

Dat er niks aan je helm te zien is, wil niet zeggen dat hij van binnen nog heel is. Ik zou het risico niet nemen en hem wel vervangen.

Beterschap!

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 02:20

Flinke smak. Fijn dat het buiten de kneuzingen goed gaat ;) En ik hoop dat het warme bad en de warme deken in bed de spierpijn voor morgen wat verlicht. Want inderdaad, dag 2 is het ergste met spierpijn. Succes!

En over je bril en helm... Vergis je niet, er komt bij 50 a 70km per uur aardig wat kracht vrij als je valt. Dus een vliegende helm verbaast mij niets. Het is waarschijnlijk net de combinatie geweest van de snelheid van de val, de richting van je hoofd bij de val en het wel of niet vasthebben van de kinriem. 3x 'pech' bij elkaar ;)

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:10

Dat is schrikken zeg! Gelukkig “goed” vanaf gekomenZ

Blijft wel mijn angst met dit weer en deze kou op de scooter. Ik ga dan wel “maar” 34 maar dan alsnog.

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 12:27

Net wakker - ik slaap sinds het ongeval héél lang :+ Zal wel aan de medicatie liggen denk ik!
Spierpijn is zeker niet erger dan gisteren *\o/* Badje zal zijn werk gedaan hebben *\o/*

Freekieee tegen "maar" 34 kan je alsnog flink vallen lijkt mij. Ik ken mensen die er slechter aan toe zijn nadat ze van hun fiets zijn gevallen! Is ook maar hoe en waar je neerkomt denk ik. Ik heb echt heel veel geluk gehad. Ik zal wel op mijn vader lijken, die is 2 jaar geleden van zijn motor gekatapulteerd - hij reed zelf ruim 120, en de vrachtwagen die hem aanreed reed nog sneller. Dat was pas een rotsmak. Hij had een gebroken duim, that's it. Goeie engelbewaarders!

Wij gaan vandaag de olie van de scooter bijvullen, en dan is het wel de bedoeling dat ik een stukkie durf te rijden. Ik wil niet te lang wachten, om niet te veel schrik te krijgen.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:39

Ik ben een tijdje terug ook heel hard onderuit gegaan met m'n scooter. Ik kwam er onder vast te liggen en kreeg hem niet meer opgetild. Allemaal mensen keken naar me terwijl ze vlak langs me heen voorbij reden maar deden niks. Uiteindelijk is een vrachtwagenchauffeur gestopt om de scooter van mij af te tillen... Ik vond het heel eng dat verkeer zo dicht langs je heen rijdt terwijl je op de grond ligt.
Op een kneusde duim en wat blauwe plekken na was er verder niks aan de hand. De scooter had helaas wel flink wat krassen.
Heb echt nog even een tijdje de schrik in de benen gehad en een beetje angst om weer te rijden. Dat is nu over maar ben wel voorzichtiger geworden.

Succes met de spierpijn, het klinkt als een harde klap, gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Lelijk gevallen met scooter - i'm fine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:54

Succes met je spierpijn, fijn dat je er verder goed van af bent gekomen!
Vanaf nu altijd je helm vast doen hoor. Een vriendin van mijn ouders had een dochter een paar jaar ouder als ik. Zat achterop de scooter bij haar vriend, ze zijn gevallen, haar helm is afgevlogen omdat ze het bandje niet dicht had en ze is overleden door de klap met haar hoofd op de stoep... Y;(