Zorgverzekering 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 17:44

Ik heb het toen wel meegemaakt met vgz dat ik 2 a 3 maanden moest wachten omdat het zorgplafond was bereikt. Was ik niet zo blij mee

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:46

Dat zorgplafond verhaal heb ik tot nu toe eigenlijk alleen bij VGZ gehoord, maar dat is wel een goeie om naar te kijken.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:47

karuna schreef:
Het zijn echt krankzinnige bedragen eigenlijk. %) Tegen de 200 euro als je goed verzekerd wil zijn. En dan komt je eigen risico er nog bij. En de inkomens afhankelijke bijdrage die via de belastingdienst gaat. Ik zou beter verzekerd moeten zijn maar kan dat domweg niet meer betalen. Flinke terugval in inkomen gehad en ja je moet ergens schrappen.


Het zijn forse bedragen, maar krankzinnig vind ik ze niet. Het moet allemaal ergens van worden betaald. Het zijn enorme kosten.

We hebben gewoon weinig geld over voor ons grootste goed, onze gezondheid.
Voor een auto, een hobby, een dier, een vakantie, kleding en weet ik wat leggen we het over het algemeen zonder morren neer.

Daarbij opgemerkt dat de kosten voor mensen met een kleine beurs verhoudingsgewijs natuurlijk wel heel hoog zijn. Deze groep moet daarbij zeker worden geholpen. Wat gelukkig ook (deels) gebeurd in de vorm van zorgtoeslag.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:50

Boras schreef:
karuna schreef:
Het zijn echt krankzinnige bedragen eigenlijk. %) Tegen de 200 euro als je goed verzekerd wil zijn. En dan komt je eigen risico er nog bij. En de inkomens afhankelijke bijdrage die via de belastingdienst gaat. Ik zou beter verzekerd moeten zijn maar kan dat domweg niet meer betalen. Flinke terugval in inkomen gehad en ja je moet ergens schrappen.


Het zijn forse bedragen, maar krankzinnig vind ik ze niet. Het moet allemaal ergens van worden betaald. Het zijn enorme kosten.

We hebben gewoon weinig geld over voor ons grootste goed, onze gezondheid.
Voor een auto, een hobby, een dier, een vakantie, kleding en weet ik wat leggen we het over het algemeen zonder morren neer.

Daarbij opgemerkt dat de kosten voor mensen met een kleine beurs verhoudingsgewijs natuurlijk wel heel hoog zijn. Deze groep moet daarbij zeker worden geholpen. Wat gelukkig ook (deels) gebeurd in de vorm van zorgtoeslag.


Tja... iedereen vindt het duur en wil absoluut niet meer betalen. En tegelijkertijd wil iedereen alles vergoed, de zorg zo goed mogelijk en meer geld naar de zorg en meer salaris naar de zorg.

Goede zorg moet wel ergens van betaald worden. Wees blij dat het maar 200€ in de maand is. Als je echt wat krijgt kan je er zo 3 nullen achter plakken voor een behandeling en dat kan je sowieso niet betalen. (Tenminste, ik niet, en maar weinig in NL die dat wel zonder blikken of blozen kunnen neertellen ;))

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:54

ik zit al mijn hele leven bij CZ maar mijn basisverzekering gaat komend jaar met 10euro omhoog. Heb vanmiddag even zitten kijken want ben verder wel heel tevrede en er is nooit gedoe dus zou graag daar blijven.

Ik gebruik haast geen zorg, geen tandarts/ortho (sterker nog alles is al vervangen), geen fysio, geen bril/lenzen en afgelopen jaar 1 tetanus vacinatie laten zetten omdat het moest van mijn baas en anticonceptie.
Ik heb dus alleen basis verzekering en nu mijn eigen risico omhoog gezet, scheelt 17,50p/maand. Is natuurlijk een risico maar aangezien ik de laatste 10jaar alleen maar zorgkosten heb gehad aan mijn gebit en dat niet meer nodig is neem ik het risico. Gelukkig kan ik het betalen als het toch nodig is, eens zien hoe me dat over een jaar nog bevalt.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 17:58

bowena_84 schreef:
Ik zit nu 2 jaar bij Menzis via PMA. Dat bevalt me eigenlijk wel prima.
Even slikken toen ik zag dat de premie naar €155 ging (basis + basis tand + aanvullend extra 2).
Ben even gaan vergelijken maar kwam vrijwel overal boven die €155 uit. Die paar waar dat niet het geval was miste ik cruciale vergoedingen.
Eigen risico betaal ik komend jaar ook weer gespreid. Ik heb dit jaar voor het eerst sinds 11 jaar (!) mijn eigen risico niet opgebruikt, Whoop haha.
Dus ik ga alles maar laten zoals het is denk ik.

Heb je al naar de jongerenverzorgd gekeken via menzis?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:00

@verootjoo: Ik zou ook echt niet de rekening willen zien van iemand die op de ic heeft gelegen met corona. Dan ben ik echt blij met de 150 per maand die ik zou moeten betalen bijvoorbeeld

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:07

Sorry mensen, maar er moet me toch wat van het hart.

Ik lees veel dat mensen A,B, C verzekerd willen zien, maar dan vallen over de prijs van de verzekering. Gemiddeld ben je voor de basis zo’n 120 euro kwijt plus eigen risico. Daar is niks aan te doen.

Maar stel dat je aanvullend op zo’n 150 uit komt wat ik regelmatig lees. Dan is dat 30 euro per maand, oftewel 360 euro per jaar. Je kunt eenvoudig uitrekenen of het het wel waard is.
Stel er zitten 12 fysiobehandelingen in het pakket en je gebruikt er tien. Dan ‘speel je al kiet’ op ge aanvullende verzekering. Nog los van bijvoorbeeld kosten van medicatie, tandarts etc.

En mensen die al 10 jaar niet gewisseld zijn LET EXTRA GOED OP. Goedkoop kan zomaar duurkoop zijn. Pakketten zijn steeds meer uitgekleed. Die 10 euro kan zomaar enorm meevallen als je hetzelfde verzekerd wilt hebben onder een nieuwe verzekering.

Mijn pa gaat naar 160 in de maand incl. Aanvullend en tandarts. Maar kronen en bruggen zitten daarbij in, evenals bijv. Prothese. Nog niet voorzien, maar hij wordt wel ouder. Ook meer dan 20x fysio per jaar en elk jaar bril én lenzen. Kijk dus goed naar het pakket

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:11

HorseTimeXL schreef:
Ik twijfel heel erg. Ik ben erg geïnteresseerd in het overstappen naar Ditzo! Zeker gezien wat ik kan krijgen. Pakket zal dan 133 euro zijn en bij VGZ is het 149 euro omgerekend is dat toch wel op jaar basis een leuke winst. Alleen twijfel ik heel erg met mijn randverzekering. Bij VGZ had ik tot 250 euro en dan voor 80 procent vergoed. En bij Ditzo! is dat 75 procent en weet dus niet in hoeverre je dat heel erg merkt. Ik ga eigenlijk altijd maar 1 keer naar de tandarts in het jaar. Dus dan denk ik weer naja dat maakt het verschil ook weer niet.

Heeft er trouwens iemand die bij Ditzo! Dat vitality programma heeft. Er is nu een actie de eerste 4 maand gratis en daarna 3,50 per maand betalen.


Ik doe nu bijna een jaar aan Vitality en ik heb de kosten er nog altijd volledig uit door vrijwel alle weekdoelen gehaald te hebben (tot nu toe 2 gemist). Je kan in per jaar 260 euro verdienen en het kost 42 euro, daarnaast kan je een stappenteller via cashback doen, dat komt qua winst bovenop die 260 euro.

Ik ga bij Ditzo, door het in één keer te betalen en hoogste risico te nemen, kom ik op 1.097,16 euro uit. Daarbij dus 4 maanden gratis Vitality, maakt een totaalbedrag van 1132.16 euro. Met de 260 euro bol.com tegoedbonnen breng ik mijn werkelijke bedrag terug naar 872.16 euro per jaar, iets minder dan 73 euro per maand.

Ik heb eigenlijk nooit ziektekosten, dus voor mij is het grootste eigen risico voordeliger. Bij de meeste verzekeringen is het zo dat je ongeveer 250 euro korting op jaarbasis krijgt bij een 500 euro verhoogd eigen risico, dus zolang je maximaal 635 euro basisverzekeringkosten maakt per jaar, is het goedkoper.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:13

HorseTimeXL schreef:
...
Heeft er trouwens iemand die bij Ditzo! Dat vitality programma heeft. Er is nu een actie de eerste 4 maand gratis en daarna 3,50 per maand betalen.


Ik heb ASR vitality dit jaar gehad en blijf het volgend jaar denk ik ook doen. Ik haal het er makkelijk uit, die maandelijkse bijdrage. Maar ik ben wel behoorlijk actief van mezelf met werk waar ik constant in beweging ben. Je hebt wel echt een horloge nodig die je kan koppelen, met alleen een telefoon in het begin geprobeerd en dat werkte slecht.

De doelen worden elke keer als je ze haalt hoger en zo moet je dus steeds iets meer gaan doen. Als je een week je doel niet haalt wordt hij ook weer lager.

Ik krijg gemiddeld per maand 20 euro aan kadobonnen ervoor terug, de cashback van mn fitbit en ik zit al op het hoogste niveau waarbij je ook nog deels teruggave van je aanvullende verzekering krijgt. Voor mij levert het dus wel veel op.

Mocht je vragen hebben stuur je maar een pb!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:14

XxDiandraxX schreef:
ik zit al mijn hele leven bij CZ maar mijn basisverzekering gaat komend jaar met 10euro omhoog. Heb vanmiddag even zitten kijken want ben verder wel heel tevrede en er is nooit gedoe dus zou graag daar blijven.

Ik gebruik haast geen zorg, geen tandarts/ortho (sterker nog alles is al vervangen), geen fysio, geen bril/lenzen en afgelopen jaar 1 tetanus vacinatie laten zetten omdat het moest van mijn baas en anticonceptie.
Ik heb dus alleen basis verzekering en nu mijn eigen risico omhoog gezet, scheelt 17,50p/maand. Is natuurlijk een risico maar aangezien ik de laatste 10jaar alleen maar zorgkosten heb gehad aan mijn gebit en dat niet meer nodig is neem ik het risico. Gelukkig kan ik het betalen als het toch nodig is, eens zien hoe me dat over een jaar nog bevalt.


CZ is een fijne verzekeraar. Daar zat ons gezin van vroeger uit en ik ben er lang blijven hangen.

Wat je zou kunnen doen is kijken naar de (jongeren) online basisverzekering van CZ, handelend onder de merknaam Just

https://www.just.nl/zorgverzekering/premie-berekenen

Dat kan heel aantrekkelijk zijn qua premie en feitelijk zit je gewoon bij CZ.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:32

HorseTimeXL schreef:
Nico12 schreef:
Ik zoek een zorg basisverzekering waarbij “geplande zorg buitenland” zonder papieren rompslomp mogelijk is. Bijbetalen geen probleem. Wie weet een verzekeraar???


Weet niet of ze hetzelfde doen. Maar bij VGZ moest ik naar het ziekenhuis wegens een allergische reactie (pinda allergie) en heb nooit wat hoeven tekenen oid en heb er nooit gedoe mee gehad. Dat hebben ze super opgelost! Dus je zou kunnen kijken wat ze aanbieden bij geplande zorg.


Volgens de website VGZ moet een machtigingsformulier ingevuld worden. Het probleem is dat o.a. een kostenraming gevraagd wordt. Dit is niet mogelijk immers er is geen zorg verleend.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:37

Morganlefay schreef:
PSvanLot schreef:
Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...

Wat dan een slimme overstap is..

T codes zijn een dingetje. Zit bij DSW en krijg de helft terug tot 150 euro per kalenderjaar.


Klopt, dat is zo wisselend. Als ik het goed bekeken heb is voor mij CZ voordelig.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

@Nico12

Ik heb geplande zorg gehad in het België met een verzekering van CZ.

Dat verliep heel soepel. Het ging om een behandeling die in Nederland ook wordt vergoed. Dat is natuurlijk wel een vereiste. En CZ had een contract met dat ziekenhuis.

Voor alle zekerheid had ik CZ wel om toestemming gevraagd om achteraf verrassingen te voorkomen, maar dat was een formaliteit. De rekeningen zijn netjes betaald, geen omkijken naar gehad.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:47

@PSvanLot

Ik ben veroordeeld tot tandvleesbehandelingen zolang ik tanden heb (dus hopelijk nog heel lang :D ).
Bij DSW kan je daarmee inderdaad niet terecht.

Kijk eens bij de Promovendum tandverzekering. Die is heel transparant en duidelijk en volgens mij het gunstigst.

Al mijn rekeningen worden 100% vergoed tot 500 euro. De premie die daar tegenover staat is (in 2020) ongeveer 350 euro.

Je kunt ook kiezen voor andere verzekerde bedragen.

Hier staat een duidelijke tabel:

https://www.promovendum.nl/zorgverzekering/dekking

Let wel: voor de hoogste variant Optimaal moet je worden geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-11-20 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:49

Boras schreef:
@PSvanLot

Ik ben veroordeeld tot tandvleesbehandelingen zolang ik tanden heb (dus hopelijk nog heel lang :D ).
Bij DSW kan je daarmee inderdaad niet terecht.

Kijk eens bij de Promovendum tandverzekering. Die is heel transparant en duidelijk en volgens mij het gunstigst.

Al mijn rekeningen worden 100% vergoed tot 500 euro. De premie die daar tegenover staat is (in 2020) ongeveer 350 euro.

Je kunt ook kiezen voor andere verzekerde bedragen.

Hier staat een duidelijke tabel:

https://www.promovendum.nl/zorgverzekering/dekking

Kan DSW qua duidelijkheid nog wat van leren :)


Dankje! Ik ben 2 jaar terug bij DSW verzekerd geweest omdat ik 2x pw fysio nodig had en zij toen voor een schappelijke prijs 36 behandelingen vergoede. Ik heb er nu ook voor tandarts gekeken, daar werd ik niet beter van idd!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:54

@PSvanLot

Aanvullende verzekeringen zijn gewoon heel persoonlijk. Goed zoeken dus :)

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:55

Boras schreef:
@PSvanLot

Aanvullende verzekeringen zijn gewoon heel persoonlijk. Goed zoeken dus :)


Precies, ik heb eigenlijk niet veel nodig en hoop enkel dit jaar zoveel werk te hebben bij de mondhygiëniste... Dan kan ik volgend jaar naar een lagere vergoeding.

En als ik 500 vergoed krijg ben ik blij, dan betaal ik de rest zelf.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:09

PSvanLot schreef:
Boras schreef:
@PSvanLot

Aanvullende verzekeringen zijn gewoon heel persoonlijk. Goed zoeken dus :)


Precies, ik heb eigenlijk niet veel nodig en hoop enkel dit jaar zoveel werk te hebben bij de mondhygiëniste... Dan kan ik volgend jaar naar een lagere vergoeding.

En als ik 500 vergoed krijg ben ik blij, dan betaal ik de rest zelf.


Deze sites kunnen je wellicht helpen bij je keuze voor een tandverzekering. Let wel op, ze moeten nog worden aangepast naar 2021, daar wordt aan gewerkt. Je moet ze de komende tijd in de gaten blijven houden.

https://www.tandartsverzekering.nl/vergelijken.html

En met deze site ben ik al jaren blij:

https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rgelijken/

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:25

Ik heb al jaren CZ, kijk elk jaar weer via de vergelijker of een ander gunstiger is, maar tot nu toe blijft CZ er als beste uit komen. Komend jaar qua aanvullende verzekeringen ipv Plus naar Gezinnen gezien mijn zwangerschap en de bijkomende kosten met een kleintje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:27

Ik ga niet veel omhoog. Maar vergoeding sterilisatie hebben ze naar het meest uitgebreide pakket geschoven. Die is per maand ruim €40 duurder. Dus ik ga eens goed kijken bij wie dat nog meer 100% vergoed wordt, voor een fatsoenlijker bedrag. Want zal beetje pech pas 2022 worden.. en dan ga ik niet 2021 zoveel extra betalen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:28

WenK schreef:
Ik heb al jaren CZ, kijk elk jaar weer via de vergelijker of een ander gunstiger is, maar tot nu toe blijft CZ er als beste uit komen. Komend jaar qua aanvullende verzekeringen ipv Plus naar Gezinnen gezien mijn zwangerschap en de bijkomende kosten met een kleintje.


Wat voor bijkomende kosten denk je aan? Wij hebben altijd allen basis gehad en voor kinderen zit vrijwel alles in het basispakket gewoon. Behalve orthodontie, maar zo ver ben je nog lang niet.

De eigen bijdrage van de kraamhulp en een kraampakket is echt de moeite waard niet om je voor te verzekeren.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:38

Handig topic! Ik ben voor het eerst ook van plan om te switchen, zit nu bij Anderzorg en ik vind de zorgkeuze steeds meer belabberd worden.
Overigens voor mensen die een traject bij een psycholoog vergoed willen zien, vanuit mijn werk weet ik dat veel psychologenpraktijken geen contract hebben met Menzis vanwege het absurd lage behandelplafond dat zij hanteren.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:19

verootjoo schreef:
WenK schreef:
Ik heb al jaren CZ, kijk elk jaar weer via de vergelijker of een ander gunstiger is, maar tot nu toe blijft CZ er als beste uit komen. Komend jaar qua aanvullende verzekeringen ipv Plus naar Gezinnen gezien mijn zwangerschap en de bijkomende kosten met een kleintje.


Wat voor bijkomende kosten denk je aan? Wij hebben altijd allen basis gehad en voor kinderen zit vrijwel alles in het basispakket gewoon. Behalve orthodontie, maar zo ver ben je nog lang niet.

De eigen bijdrage van de kraamhulp en een kraampakket is echt de moeite waard niet om je voor te verzekeren.


De eigen bijdrage poliklinische bevalling (€ 350,-) en idd de eigen bijdrage kraamhulp (€4,60 per uur). Kraampakket krijg je bij ieder pakket gratis. Daarnaast worden bij gezinnen mijn lenzen €200,- vergoed ipv €100,-, is fysio gelijk aan wat ik had en zit er €250,- tandartsverzekering bij, wat komend jaar echt wel opgaat. Totaal dus zelfs zonder bevallen €350,- meer vergoeding voor €360,- meer betalen. Alles wat mijn bevalling meer kost dan €10,- aan eigen bijdrage levert dus winst op.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:56

Ik ben vandaag officieel overgestapt. Ben heel erg benieuwd. Toch gekozen voor tandarts volledige dekking tot 250 euro, gezien mn gebit niet de sterkste is. En dan kom ik toch op 134 euro per maand, dat zou anders 149 euro per maand worden :D