Ik roep al jaren dat ik weg wil uit dit huis. Niet omdat ik er slecht woon, maar omdat ik beter wil wonen. En beter is voor mij: rustiger, dichter bij de bossen, grote tuin, weg vanuit het randje van de Randstad.
Maar goed, dit kun je op veel plekken vinden en een hele concrete plaats of regio heb ik niet in gedachte. Ik geloof dat ik het liefst richting de Veluwe ga, maar kan ik mijn wensen ook niet elders vinden?
Het lastige is dat mijn man hierin al helemaal geen specifieke wensen heeft, die vindt het overal wel prima

En dan heel praktisch; als we uiteindelijk toch bedacht hebben waar we heen willen, hoe dan? Eerst kopen, dan pas huidige huis verkopen? Of andersom?
En eerst daar een baan zoeken en dan pas verhuizen, of gewoon gaan en dan gaan zoeken?
Of zit ik hier gewoon goed en moet ik hier gewoon blijven?
Ik heb een goede baan en wordt overal aangenomen, maar er moet maar net een vacature zijn. Hetzelfde geldt voor mijn man.
Ondanks dat ik graag weg wil en mezelf helemaal in een knus huis bij het bos zie wonen, vind ik het toch wel lastig om dit in de praktijk te brengen geloof ik. Hoe hebben jullie dit beslist en aangepakt?