Leuke corona-proof verjaardag ideeën?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8256
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Leuke corona-proof verjaardag ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 13:35

Hey bokkers,

Morgen vier ik mijn verjaardag, en normaal gesproken wordt dit groot gevierd met familie en vrienden.
Met de eerdere maatregelen was het plan om in ieder geval mijn vriend en beste vriendin uit te nodigen, maar zij komen beide uit Duitsland en mogen ivm de corona maatregelen daar niet komen.

Ik ben zeker weten niet de enige die z'n verjaardag in deze tijden gevierd heeft dus... Kom maar op met jullie ideeën!

LWDaisy

Berichten: 4899
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:38

Mijn partner is vrijdag jarig. Zijn feestje, hier thuis, kan ook niet doorgaan.

Ik spreek met de familie een uur af om te videochatten, dan kunnen zij samen Happy birthday zingen.
Verder versier ik de hele boel hier terwijl hij nog aan het werken is, zet ik de cadeautjes en kaartjes klaar die ik van de familie al gekregen heb, bak ik cake en koekjes, maak ik zijn lievelingseten en zoek ik wat leuke films uit. Veel meer valt er helaas niet te doen, vrees ik :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 03-11-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Berichten: 6290
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:38

Een online meeting doen met vriend en beste vriendin terwijl jullie alledrie een hapje en drankje hebben.

Sky

Berichten: 5076
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:39

Ik denk dat de enige echte corona proof oplossing inderdaad online is via Skype/Zoom? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:41

Een zoom pub quiz? Of er schijnen zelfs escape room achtige games te zijn die je via zoom oid kunt spelen.

Allemaal eten bestellen of tapas voorzien en in een meeting samen eten? Of indien mogelijk Bezorgroulette? Eten voor elkaar bestellen als er iets anders te krijgen is dan de standaard pizza-kebab.

maitestar23

Berichten: 662
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:51

In september was mijn zoon jarig en gister mijn man en we hebben beide verjaardagen gewoon niet gevierd.
Ik zie het probleem niet zo in een jaartje overslaan, wij lopen zelf liever geen risico en ik breng anderen ook niet graag in een lastige positie.

Nala

Berichten: 8256
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Leuke corona-proof verjaardag ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 14:45

Voor de duidelijkheid: het gaat inderdaad om leuke ideeën op afstand! Ik ga absoluut geen onnodig risico lopen met dingen toch per se fysiek vieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35056
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:47

Ik lees even mee. Mijn man wordt over een maandje 50. Hij wil alleen geen videomeeting -O- en ook geen Abraham of spandoek in de tuin. Ik wil er wel graag een bijzondere dag van maken. Maar ik vind het heel lastig in deze tijd.

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Leuke corona-proof verjaardag ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:20

Hoe wij het hebben gedaan; 's avonds/'s ochtends de hele woonkamer versierd voor de ander, kadootjes laten brengen of bezorgen en die uitpakken via Facetime met degenen die de kadootjes gaven. En verder hebben we er gewoon een leuke dag met activiteiten met z'n tweetjes van gemaakt (sushi maken, wandelen, online escape room of pubquiz, lekker borrelen en eten).

pateeke
Berichten: 2353
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:21

Ik heb met een vriendin een picknick met allemaal deserties gedaan in de tuin, op een afstandje van elkaar.

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:44

SusanH schreef:
Ik lees even mee. Mijn man wordt over een maandje 50. Hij wil alleen geen videomeeting -O- en ook geen Abraham of spandoek in de tuin. Ik wil er wel graag een bijzondere dag van maken. Maar ik vind het heel lastig in deze tijd.


Mijn vriend en ik werden dit jaar allebei 30. Om hem te verrassen heb ik alle vrienden en familie gevraagd een kaartje te sturen naar het adres van mijn ouders. Een dag voor zijn verjaardag heb ik ze daar opgehaald en op zijn verjaardag had ik ze s ochtends op de eettafel neergezet. Het waren meer dan 60 kaarten. Hij vond het super leuk. Voor mijn verjaardag heeft mijn vriend vrienden en familie gevraagd om een foto met een letter op a4 formaat te maken. Die hebben ze allemaal naar hem toegestuurd per WhatsApp. Hij heeft ze laten afdrukken op fotopapier en alle foto's als slingers opgehangen. Al die foto's samen vormden dan een tekst. Was ook een geslaagde verrassing! Misschien zoiets doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35056
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:45

NN44 schreef:
SusanH schreef:
Ik lees even mee. Mijn man wordt over een maandje 50. Hij wil alleen geen videomeeting -O- en ook geen Abraham of spandoek in de tuin. Ik wil er wel graag een bijzondere dag van maken. Maar ik vind het heel lastig in deze tijd.


Mijn vriend en ik werden dit jaar allebei 30. Om hem te verrassen heb ik alle vrienden en familie gevraagd een kaartje te sturen naar het adres van mijn ouders. Een dag voor zijn verjaardag heb ik ze daar opgehaald en op zijn verjaardag had ik ze s ochtends op de eettafel neergezet. Het waren meer dan 60 kaarten. Hij vond het super leuk. Voor mijn verjaardag heeft mijn vriend vrienden en familie gevraagd om een foto met een letter op a4 formaat te maken. Die hebben ze allemaal naar hem toegestuurd per WhatsApp. Hij heeft ze laten afdrukken op fotopapier en alle foto's als slingers opgehangen. Al die foto's samen vormden dan een tekst. Was ook een geslaagde verrassing! Misschien zoiets doen?


Leuk idee! Ik neem het mee :j