The Home Edit - Organiseren kun je leren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

The Home Edit - Organiseren kun je leren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 18:10

Ik was haast verbaasd dat er nog geen topic over was. Marie Kondo 2.0 is here; The Home Edit!

Afbeelding

Het is een organisatiesysteem waarbij je je spullen (van voorraadkast tot garage en van kledingkast tot aan woonkamer) in categorieën op een 'mooie' manier opbergt. Zo heeft alles zijn eigen plekje en wordt je uitgedaagd alles ook weer netjes op te ruimen.

Ik ben helemaal om en ben al dagen aan het zoeken naar opbergers en denken welk drama ik hier in huis aan ga pakken, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Daarom leek het me een plan om een topic aan te maken waarin THE-veteranen wat tips kunnen geven aan de aspiranten of waarin we samen kunnen zoeken naar de beste oplossingen hier in Nederland!

Zijn er hier nog meer THE-fans? :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:23

Is dit weer te zien op Netflix? Vorige Marie Kondo serie vond ik superleuk!

Edit: gevonden. Het is dus géén Marie Kondo. Hm even kijken of het wat is dan, ben normaal geen fan van die neppe, hysterische Amerikaanse vrouwen. Geen idee of deze ook zo zijn hoor.

Anne.

Re: The Home Edit - Organiseren kun je leren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 18:56

Het is geen Marie Kondo nee, maar wel weer een manier om op te ruimen en te organiseren. En ook weer op Netflix! :D

Staat Amerikaans niet gelijk aan nep en hysterisch? :') (is het wel een beetje, maar voor mij binnen de perken :P )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:04

Ik laat me zeker wel inspireren door the home edit, maar georganiseerd en opgeruimd was ik al veel langer :P .

Overigens vergeet je een belangrijke stap: het 'edit' gedeelte, waarbij je kritisch kijkt naar welke spullen er weg mogen, voordat je begint met mooi opbergen ;)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:07

Ik ga het een kans geven, houd wel van die organiseer-programma’s!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:06

Ik vond het wel een leuk programma, maar als ik dat het eindresultaat zie vraag ik me vaak wel af hoe realistisch het is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit ziet er heel mooi uit, maar ik mis een hoop dingen die je ook in de koelkast bewaard. Broodbeleg, boter, vlees, sauzen. Blijkbaar zijn alle mensen die dit doen ook hele gezonde eters ofzo.

Boeken op kleur vind ik trouwens echt briljant, het ziet er zo veel vrolijker uit.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:16

Ik heb net de 1e aflevering zitten kijken en begin zo aan deel 2, maar inderdaad; erg amerikaans :'). Wel lollig, maar heb niet het idee dat het voor de gemiddelde Nederlander iets is, ik mocht willen dat er hier zulke grote inloopkasten bestonden... Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:27

Sting schreef:
Ik heb net de 1e aflevering zitten kijken en begin zo aan deel 2, maar inderdaad; erg amerikaans :'). Wel lollig, maar heb niet het idee dat het voor de gemiddelde Nederlander iets is, ik mocht willen dat er hier zulke grote inloopkasten bestonden... Haha!

*mompelt iets over het hebben van een inloopkast van 10m2 O:) *

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:28

Die koelkasten, hahaha! Zal de mijne maar niet laten zien... wij hebben zoveel sausjes erin staan, niet te doen joh. Koelkast puilt altijd uit van het eten :') Ruim hem wel elke week uit zodat alles wat slecht is geworden de vuilbak in kan en het verse eten er weer in. Maar zoals op die plaatjes zal het echt noooooit worden.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:32

Het systeem opzich lijkt me wel handig, vaak zijn een hoop originele verpakkingen niet handig op te ruimen/weg te zetten. En onze inloop koelkast van 12m2 is er zeker geschikt voor.

Maar man, serieus alles op kleur gaan zetten? Dan moet je wel echt teveel tijd over hebben. Daarnaast zijn er een hoop kleuren bij dagelijkse boodschappen die echt niet bij elkaar passen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:33

Ceffyl schreef:
Die koelkasten, hahaha! Zal de mijne maar niet laten zien... wij hebben zoveel sausjes erin staan, niet te doen joh. Koelkast puilt altijd uit van het eten :') Ruim hem wel elke week uit zodat alles wat slecht is geworden de vuilbak in kan en het verse eten er weer in. Maar zoals op die plaatjes zal het echt noooooit worden.

Als je iedere week weg moet gooien dan moet je eerst wat aan je inkopen doen ;)

De foto's zien er prachtig uit, maar hoe realistisch dat is haha. Ook alles zo netjes tot het randje gevuld en prachtig vers haha. Ik zou ook willen dat alles in de winkel zulke prachtige verpakkingen had!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:54

Wij zijn met z'n tweeën en automatisch best wel georganiseerd. Vleeswaren op een plank met de boter, eieren op z'n plek, drinken in de deur, dingen in zak zoals gesneden groente of aardappeltjes in de groentela, soms nog vlees op een plan, saus bij elkaar, meer staat er niet in.

Denk dat het met een gezin wel lastiger zou zijn of althans met kinderen die zelf ook dingen pakken en terugzetten.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:13

Eieren in de koelkast?

Mijn man zet ook alles terug op het eerste plekje dat hij ziet :P Probeer ik met boodschappen opbergen er nog wat van te maken, staat alles in no time weer ergens anders. Maar ik stoor me niet aan een rommelige koelkast, zolang hij maar schoon is.

Mijn keukenlade daarentegen moet wel echt nodig georganiseerd worden...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:23

Ceffyl schreef:
Eieren in de koelkast?

Mijn man zet ook alles terug op het eerste plekje dat hij ziet :P Probeer ik met boodschappen opbergen er nog wat van te maken, staat alles in no time weer ergens anders. Maar ik stoor me niet aan een rommelige koelkast, zolang hij maar schoon is.

Mijn keukenlade daarentegen moet wel echt nodig georganiseerd worden...

Ja schijnt dat ze dan ook langer vers blijven.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:58

wendely schreef:
En onze inloop koelkast van 12m2 is er zeker geschikt voor.

Wait. What?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 02:20

zonnebloem18 schreef:
Boeken op kleur vind ik trouwens echt briljant, het ziet er zo veel vrolijker uit.

:+ Dat doet toch iedereen? :o Mijn boekenkasten zijn standaard op kleur ingedeeld, oogt veel rustiger!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 02:52

zonnebloem18 schreef:

Dat doet toch iedereen niemand? Je kunt toch nooit meer wst terugvinden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 04:27

Boeken op kleur vind ik een soort heiligschennis :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 07:47

Hahaha serieus?
Als mijn gelezen boeken staan op kleur. Meestal past de kleur goed bij het genre en vind ik daarom boeken prima terug.
Ongelezen boeken heb ik wel apart staan.

Maar ik heb ook niet super veel boeken, denk rond de 75-100 boeken verdeeld over 3 plekken.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:30

JudithO schreef:
wendely schreef:
En onze inloop koelkast van 12m2 is er zeker geschikt voor.

Wait. What?

Dat zat er al toen we het kochten. Vorige eigenaar is jager en deed ook zijn eigen vangst slachten en opdelen.. Bij de bezichtiging vroeg ik me af wat ik in godsnaam met zo'n groot koelhok moest.. Ik denk niet ik ooit weer zonder kan :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:32

Dispar_Vulgo schreef:
Hahaha serieus?
Als mijn gelezen boeken staan op kleur. Meestal past de kleur goed bij het genre en vind ik daarom boeken prima terug.

Maar ik heb ook niet super veel boeken, denk rond de 75-100 boeken verdeeld over 3 plekken.

Als ik dat zou doen moet ik series uit elkaar trekken en dat ga ik dus echt niet over mijn hart verkrijgen ;(
Oja en auteurs en genres uit elkaar trekken. Dus nee, is totaaaaal niet handig.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:43

Dispar_Vulgo schreef:
Hahaha serieus?

Als ik dat zou doen, vind ik echt nooit meer wat terug. Ik heb wel een kleine 1000 boeken :+ Hier staan ze volgens genre :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:58

Dispar_Vulgo schreef:
Hahaha serieus?

Hier gaat mijn hart echt van huilen.

Mijn boeken staan op serie en op grootte. Ik baal er ook altijd van als 1 boek uit de serie ineens anders is qua kaft :+

Maar volgens mij is mijn boekenkast het enige gesorteerde kastje in huis _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:10

En dan wil je zo eens eenmalig iets helemaal anders kopen om te eten en dan kan je dat niet, want je hebt er geen geschikt bakje voor. :D Bakjes, manden en doosjes nemen ook ruimte in, vergeet dat niet. Neem nu die tweede foto van zonnebloem18 en dan de onderste lade. Dat is dus een hele lade voor, wat is het, 4-5 kleine yoghurtjes en 2 grotere potten Griekse yoghurt. Maar je hebt dan wel zo een leuk draaiplastiekje om je yoghurt in te doen. :+ Vind ik echt zonde van de ruimte.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:24

Hier houd ik dus echt van.
Zo organized en aesthetic!

(hopend dat the Container store ooit naar Nederland komt)