Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:33

verootjoo schreef:
Kristy1998x schreef:
Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.


Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.


Helemaal mee eens en goed verwoord! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tancreda4

Berichten: 24044
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:34

Ten eerste gefeliciteerd!

Meer een gender reveal party als ik het zo lees dan toch? Een babyshower is idd vaak door de vrienden/vriendinnen van georganiseerd. Maar goed, het is net wat voor naam je er aan hangt ;)

De tijd van high teas samen is helaas even niet mogelijk, evenals een reveal op een andere manier met meer mensen bij elkaar in real life. Het verspreiden over dagen zou ik ook niet doen, want zo vergroot je je bubbel (en dus kansen op verdere besmetting, niet alleen voor jou maar ook via via weer verder) enorm. Ik ken een vriendin die heeft een 'drive through' babyshower binnenkort. Een kaartje + kadootje afgeven met de auto langsrijdend. Zonder knuffels, kussen en op afstand. Dat vind ik nog net kunnen, maar is ook al een grens. En voor een bekendmaking van het geslacht wellicht minder leuk.

Ik zou het online doen. Er zijn zat programma's waarmee dit kan. Maak van te voren een leuk in elkaar gezet filmpje om het geslacht bekend te maken en laat dat zien via bv teams of zoom (geen idee of het bij het laatste kan). Of doe het 'live' tijdens een online bijeenkomst met een taart met de kleur van het geslacht erin, of door thuis een ballon te poppen met confetti in de kleur van het geslacht erin. Zo kan je iedereen tegelijk bereiken, en is ook best leuk! En de enige manier om dit echt corona verantwoord te houden. Je mag mensen ontvangen, maar dan nog is het een risico. Als je dat dan ook nog eens meerdere dagen achter elkaar gaat doen, vergroot je je bubbel alleen maar, wat niet echt handig is.

Ik snap dat het rottig is en niet zoals je het zou willen, maar helaas is het niet anders.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:36

Wat hierboven al staat, doe het niet voor je eigen veiligheid, die van je baby en die van de gasten. Wat dan wel? Misschien enkele leuk ideetjes:
- Laat een "gender reveal taart" maken en snij die aan met je partner samen, terwijl iedereen die dat wil meekijkt via een of andere livestream (teams, zoom, noem het maar)
- Laat een ballon vullen met gekleurde confetti en prik die samen voor de camera door
- Laat een rookbom maken op kleur en steek die aan voor de camera.

Rintah

Berichten: 2923
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:42

En toch is ook juist een stukje ontspanning voor iedereen júíst in deze tijd ook erg belangrijk, zéker ook als je juist veel met corona van doen hebt.

Daar ruimte voor maken, rekening houdend met wat wel en niet kan en mag, zie ik dan ook geen enkel probleem in.
Liever zoiets regelen binnen de regels, met mensen waarvan je weet dat die ook voorzichtig zijn, als je niet aan de regels houden en daarmee voor anderen risico's vergroten (wat je helaas als je boodschappen oid gaat doen nog wel eens ziet..)

Ts, voor een high tea kan je ook nog denken aan de hapjes in buffet style met prikkertjes klaar te zetten in de keuken, en dat je daar dan langs kan lopen om te pakken wat je wil (op eigen bordje), en evt nog een 2e keer langs, zo voorkom je dat de hapjes toch de hele tijd "onder de adem" van iedereen staat.
Verder geen tips van mijn kant, nog nooit zoiets georganiseerd :+

Als er voor mij zoiets georganiseerd zou worden zou ik dat zeker leuk vinden (nu 22weken zwanger :) ) Maar ik weet ook zeker dat mijn vriend wel let op dat het veilig kan, én ik weet dat iedereen die uitgenodigd zouden zijn zich in het dagelijks leven zich goed aan de regels houden .

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:45

verootjoo schreef:
Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.



Amen amen amen!

Ts, pak je volwassen verantwoordelijkheidsgevoel en doe dit gewoon niet.
Jij hoort er, net als anderen, voor te zorgen dat we met zn allen dit virus indammen!

Pak je verantwoordelijkheid.
Er zijn zoveel dingen te verzinnen online die wel coronaproof zijn.


Tevens vind ik dit(het wél mensen langs laten komen en de vraag hoé) zeer ongepast op bokt in deze tijd.. Maar dat is wel een andere discussie.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-10-20 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:45

Het gaat om vrienden/kennissen met allemaal een druk persoonlijk leven (hoe dan in deze tijd :+?), dus dat lijkt me nog een extra argument om het even wat anders te regelen.

Ontspanning kan ook op een andere manier, ik zou ook op zoek gaan naar iets op afstand, als je per se een feestje wilt geven.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:00

verootjoo schreef:
Kristy1998x schreef:
Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.


Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.


Helemaal mee eens. Voor iedereen zijn dit moeilijke tijden. Het pensioen van mijn vader hebben we niet kunnen vieren, hun 40-jarig huwelijk niet, oma die 100 werd.. et cetera.

Wat wél een optie is, is om het buiten te doen. Dat is een stuk meer verantwoord dan binnen. Zet bijvoorbeeld statafels neer op 1,5m met hapjes

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:09

Als het je te doen is om de gender reveal, zou je misschien cupcakes kunnen maken met de juiste kleur binnenin. Deze bij iedereen thuis bezorgen en met z'n allen tegelijk aansnijden en via een online tool een soort van samenzijn regelen? Desnoods met een tas met hapje, drankje en wat versiering o.i.d.

Verder ga ik helemaal met Verootjoo mee, die heeft het juist verwoord

Anoniem

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:19

Gewoon niet. Hier in België feest ook een groot deel lekker door en net volgens de regels en je moet zien wat voor problemen dit nu weer geeft. Opa van mijn vriend moet dringend geopereerd worden maar kan niet want geen plaats op IC etc. Dit is geen tijd voor feestjes. Doe het voor de webcam zoals eerder gezegd.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:44

Ik zou je toch aanraden de persconferenties te gaan volgen, je opent je topic over een fysiek feestje nog geen halve dag na het persmoment waarin het kabinet heeft gewaarschuwd voor een volledige lockdown.

Sluit me verder volledig aan bij de reactie van verootjoo :)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 12:10

Het mijn keuze om het op deze manier door te laten gaan, MITS DE REGELS NIET AANGESCHERPT WORDEN! Jullie kijk is daarin anders. Ik ben vrij om hiervoor te kiezen zolang het binnen de regels past. Wat jullie hiervan vinden is daarop niet van toepassing, jammer dat er geen gehoor word gegeven aan het vriendelijke verzoek geen dergelijke discussies te gaan veroorzaken. Het is mijn mening dat dit wel kan, hier is op een volwassen manier over na gedacht. Dat anderen het niet zouden doen maakt het niet meteen een onvolwassen keuze. Tevens is dat roze wolk gevoel totaal niet aanwezig, ben niet zo van dat oeh ah lief blablabla gedoe. Tuurlijk zijn wij blij met de komst maar nee ik zweef niet op een roze wolk en zou dit ook nooit doen, dit is niet hoe ik ben. Hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen in deze "pandemie", die door de media en onbetrouwbare cijfers/testen een stuk erger word gemaakt, is jullie keuze, maar respecteer de mijne dan ook. En ja om ons heen hebben de mensen nogsteeds gewoon een druk leven wat verder gaat met of zonder corona. Zo gek is dit niet. Nogmaals mijn keuze, het kan binnen de regels en er is verantwoord over na gedacht. Ik denk dat de overvolle treinen, de scholen, mensen in de supermarkt e.d een groter risico vormen dan een goed doordacht "feestje". Het griepseizoen komt ook om de deur kijken , maar goed, ga hier verder geen discussie in voeren. Typisch bokt om geen respect te tonen voor andermans keuze omdat je het zelf anders zou doen/er zelf anders over denkt en er ondanks verzoeken toch op doorgehamerd word over wat anderen wel en niet vinden kunnen.

Mijn vrienden/kennissen en tevens familie die denken hier overigens precies hetzelfde over. Bij deze laat ik het topic voor wat het is en ga ik zelf online opzoek naar ideeën. Mijn verzoek aan de mods is dan ook om dit topic te sluiten gezien er geen nut is om het open te houden :wave:.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-10-20 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:15

Maar het past niet binnen de regels. Dat is het nu net. En het is niet dat de kijk van degene die reageren anders is, dat is puur wat de overheid en het RIVM op dit moment adviseren. Max 3 bezoekers per keer en max 1 bezoek per dag.

Ann

Berichten: 13271
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:20

Jammer dat je niets doet met een bericht zoals dat van Verootjoo. Er zijn diverse -wel verantwoorde- opties aangegeven, maar daar reageer je ook niet eens op.

Verder, doordat mensen (in zijn algemeenheid) de mazen in de regels blijven opzoeken of zich er helemaal niet aan houden, zitten we straks waarschijnlijk met een complete lockdown.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:23

Kristy1998x schreef:
Nogmaals is het mijn keuze om het op deze manier door te laten gaan. Jullie kijk is daarin anders. Ik ben vrij om hiervoor te kiezen zolang het binnen de regels past. Wat jullie hiervan vinden is daarop niet van toepassing, jammer dat er geen gehoor word gegeven aan het vriendelijke verzoek geen dergelijke discussies te gaan veroorzaken. Bij deze zoek ik zelf wel het e.a op wat een mogelijkheid kan zijn qua activiteiten en ga ik verder niet meer op dit topic in.



Ik hoop dat als je zo eigenwijs blijft je vrienden en familie slimmer zijn.

Ja tuurlijk is het voor jou vreselijk om dit te moeten missen.
Maar is dit een wereld waarin je jouw kind wilt laten opgroeien?

Sorry schat papa en mama waren een beetje dom en nu mag je niet meer buiten komen en met vriendjes spelen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 28-10-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:24

Niet doen. Vier het online. Genoeg mogelijkheden om online een ballon gevuld met confetti in de kleur van het geslacht lek te prikken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:26

Vriendin van mij is zwanger, ongeveer even ver als jij zou zijn met je shower, en die heeft het te pakken. Ondanks de strenge maatregelen op het werk, ondanks ze zo voorzichtig is geweest en nergens komt. Corona komt heus niet alleen piepen als je onverantwoord bent, je kan pech hebben.

Ik kan je vertellen een pretje is het niet en ze is er nog niet bovenop na 2 weken. Ze heeft al enorm veel geluk dat de koorts vrij snel onder controle was en daarmee ook een van de grootste gevaren voor haar ongeboren baby. Al is het natuurlijk nog niet helemaal duidelijk wat echt de effecten zijn van Corona tijdens zwangerschap.

Ik ben ook zwanger en ja, ik had ook zoveel liever gehad dat ik bij familie en vrienden kon langsgaan en het gezellig maken en vanalles doen. Ik vind het ook poedersuiker dat mijn sociale contacten beperkt zijn tot mijn man en het strikt noodzakelijk voor de oppas van onze oudste. Ik vind het ook poedersuiker dat ik straks mijn verjaardag niet kan gaan vieren. Ik vind het ook poedersuiker dat ik met zoveel vreugde zit en dat ik hat nauwelijks fysiek met iemand kan en mag delen.
Maar mijn vrienden in de zorg weten momenteel niet meer hoe ze morgen nog rechtstaan. Terwijl ik zoveel mensen in mijn omgeving hoor die allemaal wel een excuus hebben waarom zij de uitzondering zijn die wel meer mensen mogen zien en regels te breken. We vinden allemaal van onszelf dat wat wij doen wel geen kwaad kan. Zo lang we de regels maar net zo ver mogen buigen dat we er niet te veel moeite voor moeten doen.

Echt je moet omdenken. Je moet niet denken "ik ben zwanger dus ik wil er nu nog zoveel mogelijk van profiteren en ik wil een feestje want het lijkt mij zo leuk om te doen en dat kan ik niet uitstellen", je moet denken "ik ben zwanger en ik ben extra kwetsbaar want ik ben verantwoordelijk voor een ongeboren babytje in mijn buik dus ik moet nu meer dan ooit er alles aan doen om te voorkomen dat ik besmet zou geraken. Want ik wil nu écht geen complicaties krijgen."
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 28-10-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36663
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:30

Mijn hemel zeg ik zit dit echt met verbijstering te lezen..

Je geeft aan dat je geen discussie wil, maar er zou niet eens een discussie moeten zijn. En dan vraagt men zich af hoe het nou kan dat dit zich zo hard verspreidt..

Ik vind dat verootjoo het onwijs netjes verwoordt. Ik had dit niet zo verwoord, dus het is maar goed dat ik me er niet aan ga wagen.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:33

Ja ik snap het ook niet , gaat het om de extra kadootjes die je met zo’n feestje dan tussen door krijgt ofzo? Voor een extra feestje dat je zo graag wilt?


Het lijkt mij ook juist dat als je zwanger bent je geen extra risico wilt voor jou en je baby :roll:

Gezondheid is het aller belangrijkste, je zou het jezelf nooit vergeven als je door het feestje opeens besmet bent en daarna alle erge mogelijke gevolgen van dien..

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:33

Moderatoropmerking:
Voldoet niet aan de Bokt regels

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:33

Ts bedenk je dat met ieder die jij thuis ontvangt voor je feestje je een aannemelijk groter risico neemt om corona op te lopen.
Wanneer jij positief bent en klachten hebt van corona is dat een forse aanslag op je lichaam. Ik heb het gehad zonder zwanger te zijn en heb echt wel 5 dagen fors hoge koorts gehad, niet bevorderend voor je kindje.
En stel jij bent positief, hebt klachten en moet in het ziekenhuis bevallen moet iedereen die jou helpt in volledig pak, mag jouw partner er mogelijk niet bij blijven én mag jij je kindje niet vast houden uit risico dat je het over brengt dus je kindje pas nadat je weer negatief bent vasthouden en voeden.
Even alle doemscenario's bij elkaar zou je als aanstaande mama juist erg voorzichtig moeten zijn met je contacten.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om online iets te organiseren. Want iets in de tuin organiseren waardoor je veel afstand kunt houden is in de winter nou eenmaal lastig.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:37

Ik ben het ook eens met verootjoo. Zo min mogelijk reisbeweging, zo min mogelijk contact/bezoek. Natuurlijk kun je de mazen opzoeken en jezelf voorhouden dat je je aan de regels houdt. Ik noem dat egoïstisch.
Er zijn ziekenhuizen die nu al patiënten de deur moeten wijzen omdat er geen capaciteit is omdat er teveel mensen zijn als jij die alleen aan zichzelf denken en die mazen opzoeken. Omdat het kan en mag. Maar soms mag het wel, maar moet je het helemaal niet willen.
Wat als jij straks moet bevallen en je moet naar het ziekenhuis en er is geen plek? Dan sla je jezelf ook voor je kop omdat ook jij daar met een babyshower op een kleine manier aan hebt bijgedragen.

Wees wijs en doe dat digitaal. Zorg inderdaad voor goodiebags met hapjes en een drankje, een online moment waarop iedereen dat uitpakt. Dan kun je het toch met elkaar vieren, zonder dat je de risico’s neemt die je niet zo moeten nemen.
Er zijn genoeg creatieve mogelijkheden om dingen te vieren zonder dat je elkaar live ziet.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:39

Als we allemaal zo zouden denken en handelen als de ts, dan gaat de corona crisis nog heel lang duren.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:42

Wat voor reacties had je dan verwacht? Ideeën om het veilig te vieren zijn er toch ook gekomen?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:47

Laptop open, drankje erbij, iedereen online uitnodigen, gezellig kletsen. Klaar.

Iedere andere (fysieke) vorm is een middelvinger naar de zorg.

Mjelleke
Berichten: 695
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:53

Gewoon digitaal iets organiseren. Géén blokjes-verjaardagen. En niet de randjes opzoeken.