Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeMyDay

Berichten: 1284
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:43

Barbabientje schreef:
HopeMyDay schreef:
Er zijn inderdaad ergere dingen op de wereld dan geen babyshower kunnen organiseren. Daarnaast leven we in 2020 en kan dus gelukkig een hele hoop online. Er zijn al velen voor mij ingegaan op allerlei mogelijkheden, het is jammer dat je daar geen gehoor aan geeft TS.

Er is nog wel 1 ding waar ik vraagtekens bij wil zetten, ik weet dat er nu nog wat aan veranderen een beetje onmogelijk is maar waarom zou je ervoor kiezen zwanger te worden (ja het is nog altijd een keuze) in deze crisis met dit virus. Er is straks misschien niet eens genoeg plaats in het ziekenhuis.. Dat wil je toch niet meemaken?

Een goede vriend van mij is zijn moeder verloren aan corona tijdens de eerste golf in China en kon niet aanwezig zijn op de begrafenis vanwege het reisverbod. Laten we hopen dat iedereen zich vanaf nu wat meer aan de richtlijnen gaat houden zodat we op zijn minst de zorg kunnen ontlasten.



Dit is een opmerking die echt nergens op slaat.
Diegene die nu 14/15 weken zwanger zijn zijn in augustus zwanger geworden, toen was het virus prima onder controle.


Prima onder controle is toch wel een flinke overschatting. Dat er een tweede golf zou komen komende winter was in maart al bekend. Maargoed het was meer een oprechte vraag dan een aanval. Ik zou zelf namelijk nooit het risico willen lopen dat er tijdens een pandemie geen plaats is in het ziekenhuis.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:45

Dat vind ik naïef. Dacht je toen echt dat dit niet het resultaat zou zijn van de zomer vakantie enz?
Wij zeiden in januari (toen het hier nog niet eens speelde!) al tegen elkaar dat het hier ook zou komen, in de zomer dat er een tweede golf zou komen enz enz. Daar hoefde je echt geen wetenschapper voor te zijn om dit alles te kunnen voorzien.

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:57

Wauw, alsof je je ineens moet gaan verantwoorden waarom je nu een kinderwens hebt....

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:00

That escalated quickly :+

Ga ik ook zeker niet aan beginnen..

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:04

Nou, idd. Dat is wel een hele vreemde wending aan dit topic :')

Maar ter geruststelling: genoeg vrouwen bevallen gewoon in de eerste lijn. Thuis, in een kraamhotel of zkh-bed. Zonder medisch personeel. Je zou bijna denken dat het vrouwelijk lichaam er voor gemaakt is. En de vrouwen die niet in de 1e lijn bevallen, een bevalling is acute zorg. Die wordt niet zomaar afgeschaald hoor, zelfs in de piek van vorige golf hoefde je je baby niet in te houden _O-

Er zijn genoeg beperkingen tijdens je bevalling en zwangerschap in corona. Maar angst dat er geen plek is in het zkh om te bevallen is niet echt een eerste zorg.

Als je er zo gebrand op bent dat mensen respecteren dat je geen kinderen wilt, misschien moet je dit soort idioterie dan zelf ook laten? Wat wil je bereiken dan met zoiets hier neerzetten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

Saintelette schreef:
Wauw, alsof je je ineens moet gaan verantwoorden waarom je nu een kinderwens hebt....



...en dat je geen 1,5 meter afstand gehouden hebt van je man. :')

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:50

wauw, echt? Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die gewoon doorgaan met leven en dus lekker sexen (ze hoiden zich daarmee iig aan de regel blijf thuis.. tenminste.. meestal denk ik ) en soms daarmee een kind verwekken... echt.. sommige mensen draaien bizar door...

verder. Vooropgesteld dat er van mij helemaal geen maatregelen hoeven te zijn, begrijp ik niet goed waarom je de vraag stelt verantwoord dit te vieren en als mensen aanfeven:online of niet, je zegt:maar ik doe het lekker toch..
ook net die week ertussen, dat is exact incubatietijd ongeveer.. pers 1 heeft corona, geeft het door aan pers 2 en 3 en aan jullie. Jullie ontvangen de week erop weer 3 gasten, hebben nog geen klachten, maar krijgen die toevallig als het bezoek weg is.. dan heb je dus de 2e groep mogelijk ook al besmet.
Ik vind het los daarvan asociaal tov de horeca bv die dicht moesten terwijl aangetoond is dat meeste besmettinf
gen door prive feestjes komen.
En ik snap het ook gewoon niet.. ik zou het snappen als je bv met paar hele goede vrienden iets zou doen. Maar je geeft zelf al aan:door drukke levens hebben we zelden tijd voor elkaar. Voor mensen die echt belangrijk zijn maak je tijd. Dat je zoiets nu gaat doen terwijl je ze bijna nooit ziet vind ik best wel asociaal.
Prima, hoorals je het doet. Maar fa dan niet doen of het je iets uitmaakof het verantwoord is of niet.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:11

Als we nu dit soort dingen eens overslaan kan krijgen we dat virus misschien eens onder controle.

Oh wacht, we krijgen het virus niet onder controle, we moeten ons gedrag onder controle krijgen en dit soort dingen dus niet doen.

Ken je dit artikel ook ts: https://www.ad.nl/wetenschap/veel-minde ... ~af5ab28a/

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:10

Naja, niemand kan in de toekomst kijken, ik riep in Januari oh dat is als we op vakantie gaan allang weg joh. Nou dus mooi niet, je hoopt dan dat het in de winter ook weg is.....je gaat er niet vanuit dat 1 a 2 jaar je leven op z'n gat ligt. Juist een mooi moment om tijd aan je kind te besteden denk ik dan. Niemand heeft een glazenbol en je gaat je kinderwens toch niet uitstellen.....tot hoe lang? Als ik nou op mijn 39ste zwanger zou willen worden maar dat moet uitstellen tot dit over is....nou dan is het: mooi niet meer zwanger worden. Beetje kort door de bocht die opmerking. Alsof je dit had kunnen voorzien.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:41


Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:07

veerledec schreef:
Het gaat om vrienden/kennissen met allemaal een druk persoonlijk leven (hoe dan in deze tijd :+?), dus dat lijkt me nog een extra argument om het even wat anders te regelen.

Ontspanning kan ook op een andere manier, ik zou ook op zoek gaan naar iets op afstand, als je per se een feestje wilt geven.


Mijn leven is net zo druk als voor corona hoor, net alsof iedereen nu werkloos thuis zit??

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:08

Een druk persoonlijk leven klinkt niet alsof het door werk komt, dat is inderdaad niet veranderd voor de meeste mensen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:59

Nou mijn leven ziet er wel degelijk anders uit. Geen festivals, uitjes, etentjes (op een enkele lunch na) tijd geen bios of nu amper nog, geen vakantie, geen concerten. En verder zie ik vrienden heel beperkt nog. Ik ben veel meer ‘s avonds thuis op de bank, ga veel meer paardrijden, meer ‘me time’.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:45

Ik werk nog steeds 36 uur, heb mijn school, paarden scheren , ben zelfs gestopt met paardrijden tijdens de crisis maar ook ik ben nog steeds hartstikke druk hoor. Ja mijn festivalletjes mis ik wel maar dat is het dan ook. Niet uiteten maar thuis wat bestellen oid. Dus ja wel minder uit maar nog steeds niet meer thuis :') dus dat vrienden nog steeds hun drukke prive leven hebben ja hoor. Als ik met een vriendin wil afspreken duurt het nog steeds 2 weken voor we een data hebben. Dus mocht 1 van mijn vriendinnen zoiets organiseren, uit of thuis wil ik dat wel ruim van te voren weten ja, zelfs in de corona crisis

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:47

Ik weet niet precies hoe dan, maar als jij een manier kunt bedenken waarop jij dit kunt vieren met de mensen met wie jij het wilt vieren, dan zeker doen!
Het is een bijzonder moment, dit wil je samen delen.

Het is al heel erg goed dat je goed bewust bent van de maatregelen en je daar ook aan wilt houden.
Meerdere mensen over meerdere dagen uitnodigen kan een goed idee zijn! Je zult dan misschien wat vaker bezig zijn met hapjes maken, ivm versheid.
Maar oke, alles is anders nu in deze tijd.

Een gender reveal is wel heel lastig, misschien kun je dit van te voren filmen en op een bepaalde dag doorsturen naar iedereen?

Zo heeft iemand het uit onze familie ook gedaan, was echt hartstikke leuk!
Alleen de ouders waren erbij op de gender reveal, de rest kreeg het dus via filmpje.

Ik denk namelijk dat het voor de gasten heel erg moeilijk is om niet te gaan verspreken, als er onderling ook contact is zeg maar (via whatsapp ofzo) en het zou zonde zijn als een van de gasten het aan iemand zou vertellen die nog niet bij je langs is geweest.

Succes en geniet van je zwangerschap! :)

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:43

Jester_ schreef:
Ik werk nog steeds 36 uur, heb mijn school, paarden scheren , ben zelfs gestopt met paardrijden tijdens de crisis maar ook ik ben nog steeds hartstikke druk hoor. Ja mijn festivalletjes mis ik wel maar dat is het dan ook. Niet uiteten maar thuis wat bestellen oid. Dus ja wel minder uit maar nog steeds niet meer thuis :') dus dat vrienden nog steeds hun drukke prive leven hebben ja hoor. Als ik met een vriendin wil afspreken duurt het nog steeds 2 weken voor we een data hebben. Dus mocht 1 van mijn vriendinnen zoiets organiseren, uit of thuis wil ik dat wel ruim van te voren weten ja, zelfs in de corona crisis

Je snapt dat school, werk en bijbaan allemaal niet wordt bedoeld met je privé leven he.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:11

Jawel hoor, de vrije tijd die ik heb ga ik regelmatig nog even bij iemand langs. Dat kan gewoon bij 1 iemand zijn. Dus ja mijn prive leven is nog steeds heel druk zoals ik daar ook al uitleg maar jij blijkbaar niet begrijpt

Anoniem

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:22

Nou, jullie hebben het dus druk, maar jullie hebben in ieder geval tijd genoeg om hier lekker uitgebreid off topic te gaan. :D Misschien hebben jullie ook wel tijd om hier een eigen topic voor aan te maken? ;)