Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:01

Verspreid over meer dagen achter elkaar is ook nog steeds een risico, het domino-effect is alleen kleiner. Ik vind de drive-by persoonlijk nog de leukste en verstandigste optie. Een bijeenkomst van mensen is gewoon niet verstandig.

Maar goed, met de denkwijze als die van de TS zitten we toch binnenkort allemaal in een complete lockdown, dus wat we hier zeggen maakt toch weinig uit.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:08

Wat je ook besluit te doen; ik zie leuke tips gegeven worden over ronddelen goodiebags zodat iedereen thuis achter de webcam mee kan doen met wat kleine spelletjes, lekkere hapjes eten etc. Dat werkt goed, is hartstikke leuk als digitaal feestje.
Ik zie dan wel met verbazing dat er bij wordt gezegd dat met ronddelen van de goodiebags, meteen de cadeaus opgehaald kunnen.

Mijn tip: mensen niet verplichten een cadeau te geven bij een babyshower/gender reveal. Dat wordt in de kraamtijd ook al verwacht, en vind ik dubbelop. Hartstikke leuk voor jullie dat jullie het geslacht van de baby willen vieren, maar laat mensen vrij te kiezen of en wanneer ze wat geven :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:09

Lo91 schreef:
Een vriendin van mij heeft voor haar zusje een online babyshower georganiseerd.

Van te voren heeft ze 'goodie bags' gemaakt voor alle aanwezigen met daarin een wat versiersels om op te hangen, zodat iedereen een versierde plek had voor de webcam (roze ballonnen, roze zonnenbril, roze rietjes voor in het glas drinken etc.). Ze heeft er ook iets lekkers te eten en drinken in gedaan (flesje limonade en roze zakje popcorn). En er zat een spelletje baby bingo bij. Dus iedereen had in de bag een bingokaartje, en haar zusje was de 'game master'.

Ze heeft bij het afgeven van de goodiebag ook de cadeautjes opgehaald, zodat haar zusje deze wel al kon uitpakken.

Heel leuk gedaan. Vergt wat voorbereiding, maar was wel volledig corona proof :-)



Nou dit vind ik een super idee!

Zelf niet zwanger, ook niet van plan te worden. Maar wel super voorzichtig. Ja ik zie mijn ouders en schoonouders wel, op gepaste afstand en in een goed geventileerde ruimte. En kan ik mijn werk niet thuis doen, buschauffeur. Maar beperk je reizen snappen de meeste mensen al niet!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:41

Ten eerste, lekker boeien voor iedereen wat er tussen je kind de benen hangt. Maar dat is mijn mening over gender reveal nonsens. Dat het jou iets zegt oké, maar voor de rest? Oh een jongen, wat leuk! Oh een meisje, ook leuk! Denk je echt dat het iemand ook maar z’n aars kan oxideren wat het geslacht van je kind wordt?

Daarnaast, feestjes en wisselende contacten worden beide afgeraden. Gewoon niet doen dus. Geniet lekker met je partner ervan en hooguit je (schoon)familie. Moet je dan toch per sé de geslachtsdelen van je kind delen met je vrienden doe dat dan gewoon online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:53

Ceffyl schreef:
Ten eerste, lekker boeien voor iedereen wat er tussen je kind de benen hangt. Maar dat is mijn mening over gender reveal nonsens. Dat het jou iets zegt oké, maar voor de rest? Oh een jongen, wat leuk! Oh een meisje, ook leuk! Denk je echt dat het iemand ook maar z’n aars kan oxideren wat het geslacht van je kind wordt?


Ik heb er ook echt helemaal niks mee. Echt helemaal niks. Maar als je 22 bent, voor het eerst zwanger, misschien wel de eerste in je vriendengroep...dan snap ik ook wel weer dat je heel trots en blij bent en het allemaal graag wilt vieren.

Corona is gewoon ontzettend kak.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:01

Ik ben 34 weken zwanger en had ook heel graag een babyshower gehad. En iedereen had die mij ook gegund met een pittige zwangerschap waarbij ik al meer dan zes maanden thuis in de ziektewet zit en regelmatig in het ziekenhuis overnacht.

Maar mijn babyshower is ook afgezegd omdat de veiligheid van iedereen toch wel belangrijker is..

Door mensen die feestjes vieren als jij bevallen jij en ik straks zonder partner in het ziekenhuis. Dat is in ieder geval waar ik moet bevallen, en ik heb mijn partner er graag bij!

Dus ik raad je idee dan ook sterk af. Straks wanneer het veilig is kunnen we weer feesten wat we willen.
Laatst bijgewerkt door JoyceLa op 28-10-20 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:01

Maar trots en blij zijn kan toch ook zonder gender reveal feestje? Er vallen wel meer dingen te vieren en het is voor iedereen klote dat dat nu niet kan. Maar ja, daar is nu gewoon even niks aan te doen toch?

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:04


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:06

Ach ja ieder moet ( buiten corona tijd) voor zichzelf weten wat hij wil vieren.
Wil je vieren dat het de eerste maandag van de maand is dan is dat je goed recht. Dat hoeft hier niet ter discussie gesteld te worden lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:19

Ceffyl schreef:
Maar trots en blij zijn kan toch ook zonder gender reveal feestje? Er vallen wel meer dingen te vieren en het is voor iedereen klote dat dat nu niet kan. Maar ja, daar is nu gewoon even niks aan te doen toch?



Tuurlijk. Maar waar jij en ik denken "who cares, gender reveal sucks anyway" is het voor haar misschien wel heel verdrietig.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:26

Weet je wat pas verdrietig is?
Je overleden dierbare niet meer mogen zien of mooi maken vanwege de maatregelen. Konden we hoog of laag springen, het mocht echt niet. Meteen afgesloten van alles en iedereen. Hadden we ook maar 'even' mee te dealen...

Maar goed. Vier vooral je feestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:31

Alpha89 schreef:
Weet je wat pas verdrietig is?
Je overleden dierbare niet meer mogen zien of mooi maken vanwege de maatregelen. Konden we hoog of laag springen, het mocht echt niet. Meteen afgesloten van alles en iedereen. Hadden we ook maar 'even' mee te dealen...

Maar goed. Vier vooral je feestje.


Heel erg voor je dat je dit hebt meegemaakt. En zo brengt het ons allemaal verdriet. Verdriet over grote dingen, verdriet over kleine dingen. Laten we het vooral niet langs een meetlat leggen.

Sterkte.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:39

En ik vrees dat TS eind April, mochten we keihard in een derde golf komen (ik hoop zo van niet, maar als) het hardste roept hoe oneerlijk het is dat ze geen bezoek mag ontvangen, geen derde persoon bij haar bevalling mag hebben of whatever.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:42

Thnx Safina :)

Het stelt me gewoon teleur dat mensen de moeite niet kunnen nemen om leuke dingen op een later moment te vieren (of gewoon online). Het is voor iedereen idd moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 28-10-20 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:46

Wij hebben nu voor een zwangere vriendin georganiseerd dat ze elke week een cadeautje of kaart gestuurd krijgt vanaf 20 weken.
Ieder krijgt de beurt (die mee wil doen uiteraard).
Heel attent, niet zo duur en Corona-proof.

Zelf ben ik verrast met een babyshower door 3 mensen. Ik vond dat ook heel lief en gezellig.

Ik houd niet van gender reveal party's. Eigenlijk ook niet van babyshowers dus daar hebben we alleen gegeten :D Maar je kan misschien een leuke video maken en die delen?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:59

Lisitano schreef:
Wij hebben nu voor een zwangere vriendin georganiseerd dat ze elke week een cadeautje of kaart gestuurd krijgt vanaf 20 weken.
Ieder krijgt de beurt (die mee wil doen uiteraard).
Heel attent, niet zo duur en Corona-proof.

Zelf ben ik verrast met een babyshower door 3 mensen. Ik vond dat ook heel lief en gezellig.

Ik houd niet van gender reveal party's. Eigenlijk ook niet van babyshowers dus daar hebben we alleen gegeten :D Maar je kan misschien een leuke video maken en die delen?


Wat een superleuk idee Lisitano <3
Ik had ook geroepen geen genderreveal te willen, maar blijkbaat niet tegen voldoende mensen dus had ineens een huis vol :+ (voor de zekerheid: in 2018 he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:04

Alpha89 schreef:
Thnx Safina :)

Het stelt me gewoon teleur dat mensen de moeite niet kunnen nemen om leuke dingen op een later moment te vieren (of gewoon online). Het is voor iedereen idd moeilijk.


Heb ik ook hoor. Ik vind dat ook ontzettend lastig te begrijpen. Ik snap wel dat je het heel graag wilt en echt heel erg baalt als het niet kan, maar ik snap vervolgens niet zo goed dat je de grenzen van de regels op gaat zoeken om het toch maar door te laten gaan.

Gelukkig hebben verschillende mensen al leuke ideeën geopperd en hopelijk inspireert dat TS een beetje er iets van te maken dat in alle opzichten klopt. Kijkt me voor haarzelf trouwens ook veel fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:04

Alpha89 schreef:
Weet je wat pas verdrietig is?
Je overleden dierbare niet meer mogen zien of mooi maken vanwege de maatregelen. Konden we hoog of laag springen, het mocht echt niet. Meteen afgesloten van alles en iedereen. Hadden we ook maar 'even' mee te dealen...

Maar goed. Vier vooral je feestje.


Dat heb ik ook voor gehad... Oma nog gezien op 1 januari. Kort daarna is ze naar een revalidatie centrum gegaan aan de kust waar ze beperkt bezoek mocht dus enkel mijn grootvader kon/mocht gaan. Midden maart hebben wij hier dan de lock down gekend in België. Midden mei is ze overleden. De Lockdown gerespecteerd, maar helaas is ze op 2 weken opeens snel achteruit gegaan. Ze mocht geen bezoek hebben in het ziekenhuis omwille van corona. Geen kans om afscheid te nemen, haar nog eens te zien, helemaal niets.

Mijn schoonmoeder is heel haar afdeling in het rusthuis verloren. Nou ja, op 1 iemand na. 15 van de 16 zijn op een tijdspanne van enkele weken overleden. Schoonmoeder heeft het gehad, schoonvader heeft het gehad. Schoonvader heeft nu, na bijna een half jaar nog klachten. Wij hebben het gelukkig niet gehad en hebben het niet verder rond gedragen op het werk omdat wij de regels respecteren en sociaal contact herleiden tot een absoluut minimum en enkel bij absolute noodzaak.

En dan gaan mensen feestjes geven... Ik snap het niet, ik snap het echt niet. Niet noodzakelijke feestjes. Volgens mij dringt het pas door als er in de familie zelf iemand blijvende schade eraan over houd of sterft. Ik snap niet dat mensen altijd eerst tegen de lamp moeten lopen voor het licht gaat branden.

Sorry TS, ik kan hier geen respect voor opbrengen, zeker omdat ik zie wat het hier in de omgeving al aan heeft aangericht. Een feest is geen noodzaak, doe het ook gewoon niet.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:31

safina schreef:
Ceffyl schreef:
Maar trots en blij zijn kan toch ook zonder gender reveal feestje? Er vallen wel meer dingen te vieren en het is voor iedereen klote dat dat nu niet kan. Maar ja, daar is nu gewoon even niks aan te doen toch?



Tuurlijk. Maar waar jij en ik denken "who cares, gender reveal sucks anyway" is het voor haar misschien wel heel verdrietig.

Nou, wat een trauma dat je feestje niet kan doorgaan. Mensen die door corona hun baan verliezen, geliefden die overlijden, ook allemaal enorm verdrietig. Ik durf te zeggen dat dat verdrietiger is dan een gender reveal die online gevierd moet worden.

We leven in een samenleving. Gaat niet om het leukigheidje van 1 iemand, maar om samen ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken, dat mensen niet bij bosjes besmet raken. Ik heb echt 0 begrip of respect voor mensen die alleen maar aan hun eigen feestje kunnen denken. Hoe egoïstisch kun je zijn zeg.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:50

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kristy1998x schreef:
Maar goed waar begin je dan, wat is momenteel verantwoord en prima te doen in deze tijden der corona.

Op je vraag 'wat is momenteel verantwoord' kan ik zeggen: gewoon geen real-life babyshower!
Ik neem aan dat de regering duidelijk is geweest..
Er zijn in dit topic al zoveel leuke online ideeën voorbij gekomen, doe er je voordeel mee en wees creatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:59

Ceffyl schreef:
safina schreef:



Tuurlijk. Maar waar jij en ik denken "who cares, gender reveal sucks anyway" is het voor haar misschien wel heel verdrietig.

Nou, wat een trauma dat je feestje niet kan doorgaan. Mensen die door corona hun baan verliezen, geliefden die overlijden, ook allemaal enorm verdrietig. Ik durf te zeggen dat dat verdrietiger is dan een gender reveal die online gevierd moet worden.

We leven in een samenleving. Gaat niet om het leukigheidje van 1 iemand, maar om samen ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken, dat mensen niet bij bosjes besmet raken. Ik heb echt 0 begrip of respect voor mensen die alleen maar aan hun eigen feestje kunnen denken. Hoe egoïstisch kun je zijn zeg.


Het enige dat ik je probeer uit te leggen dat jouw en mijn mening over gender reveal party's totaal irrelevant is. En ja, ik snap dus wel dat het kak voor haar is. Want ook als je man z'n baan verliest, een kennis aan de zuurstof ligt en je jezelf elke dag te pletter werkt omdat die besmettingen maar niet afnemen kan je nog steeds snappen dat het enorm zuigt allemaal. Het maakt mij niet uit of het leed klein of groot is. We hebben er allemaal mee van doen.

En verder hoop ik dat het gezonde verstand van TS mag zegevieren.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:50

little_birdy schreef:
Voldoet niet aan de Bokt regels
Groene hulk balk


Oh werkt dat tegenwoordig zo op bokt ?

Als het de moderaters niet aanstaat wore je weggeblurd??

Ik zal het even anders verwoorden.

Ik vind het een egoïstische en domme ( niet verstandige) keuze .
Om maar gewoon dit soort dingen soor te laten gaan .
Door jouw keuzes sterven er mensen aan kanker omdat ze geen gemo kuur krijgen doordat er door laksheid van dit soort beslissingen meer besmettingen zijn als nodig.

Ik hoop voor je dat je zelf niet ziek word en door de corona hoge koorts krijgt met alle gevolgen van dien .

Zo modjes is dit wel bokt proof ?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:09

DeMolenhoek:
Wat ontzettend heftig en verdrietig!!

En door dit soort feestjes gaat deze ellende alleen maar weer erger worden en langer duren. Stel het uit of doe het online aub. Veel goede ideeën daarover hier!

HopeMyDay

Berichten: 1284
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:35

Er zijn inderdaad ergere dingen op de wereld dan geen babyshower kunnen organiseren. Daarnaast leven we in 2020 en kan dus gelukkig een hele hoop online. Er zijn al velen voor mij ingegaan op allerlei mogelijkheden, het is jammer dat je daar geen gehoor aan geeft TS.

Er is nog wel 1 ding waar ik vraagtekens bij wil zetten, ik weet dat er nu nog wat aan veranderen een beetje onmogelijk is maar waarom zou je ervoor kiezen zwanger te worden (ja het is nog altijd een keuze) in deze crisis met dit virus. Er is straks misschien niet eens genoeg plaats in het ziekenhuis.. Dat wil je toch niet meemaken?

Een goede vriend van mij is zijn moeder verloren aan corona tijdens de eerste golf in China en kon niet aanwezig zijn op de begrafenis vanwege het reisverbod. Laten we hopen dat iedereen zich vanaf nu wat meer aan de richtlijnen gaat houden zodat we op zijn minst de zorg kunnen ontlasten.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:38

HopeMyDay schreef:
Er zijn inderdaad ergere dingen op de wereld dan geen babyshower kunnen organiseren. Daarnaast leven we in 2020 en kan dus gelukkig een hele hoop online. Er zijn al velen voor mij ingegaan op allerlei mogelijkheden, het is jammer dat je daar geen gehoor aan geeft TS.

Er is nog wel 1 ding waar ik vraagtekens bij wil zetten, ik weet dat er nu nog wat aan veranderen een beetje onmogelijk is maar waarom zou je ervoor kiezen zwanger te worden (ja het is nog altijd een keuze) in deze crisis met dit virus. Er is straks misschien niet eens genoeg plaats in het ziekenhuis.. Dat wil je toch niet meemaken?

Een goede vriend van mij is zijn moeder verloren aan corona tijdens de eerste golf in China en kon niet aanwezig zijn op de begrafenis vanwege het reisverbod. Laten we hopen dat iedereen zich vanaf nu wat meer aan de richtlijnen gaat houden zodat we op zijn minst de zorg kunnen ontlasten.



Dit is een opmerking die echt nergens op slaat.
Diegene die nu 14/15 weken zwanger zijn zijn in augustus zwanger geworden, toen was het virus prima onder controle.