Bordspelbox / Spelbox / houtbewerking / meubelmaker ?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Luxorvalkje

Bordspelbox / Spelbox / houtbewerking / meubelmaker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 23:55

Ik hoop dat hij hier goed staat.

Mijn zoektocht leverde helaas niets op, dus hopelijk zitten hier slimme bokkers die me verder kunnen helpen.

Ik heb een oude big box van het spel Carcassonne. Dat ding is veel groter dan het gemiddelde spel, zelfs mijn uitbreidingen zitten erin.

Voor de nieuwe versie zijn zogenaamde inserts te koop die je in de doos van het basisspel kunt doen waardoor je het compact kunt opbergen.
Voor mij helaas geen optie.

Voor Catan heb ik destijds een houten koffer gekocht om alle uitbreidingen in te doen. Mijn idee was om dat ook te doen voor Carcassonne.

Ik zoek dus een doos / koffer / bak van hout voor alle tegels, boekjes en meeples. (Plastic zou eventueel ook kunnen). Deze lijkt onvindbaar.

Mijn idee was om deze zelf te maken, maar ik heb geen skills.
- iemand een idee welke cursus / opleiding je hiervoor zou moeten volgen? (Ik snap dat cursussen nu niet gegeven worden)
- is er op bokt misschien iemand die weet hoe je zoiets kunt maken?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Shadow0

Re: Bordspelbox / Spelbox / houtbewerking / meubelmaker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:28

Vele mogelijkheden! Ik zou denk ik eens beginnen met kijken of je een beetje een idee hebt welke maten je nodig hebt, en eens wat ontwerpen van karton maken.

Verder kun je eens kijken naar houten dozen en kistjes, vooral theekistjes zijn soms erg geschikt. Je kunt de vakverdeling er met een beetje goed mes (of beitel) en wat gedoe wel uitkrijgen, dan kun je de binnenkant doen zoals je wilt. Naast karton en triplex kun je bv ook denken aan hobbyschuim en bij verpakkingsmateriaal kan spul zitten dat goed van pas komt. Of je kunt de vormen van karton doen en dan beplakken met stof of vilt (gewoon lijm erop, stof mooi glad aanbrengen.)

Hier ook veel inspiratie: https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... %20storage (en dure links naar Etsy en lasercut spul, wat inderdaad mooi is)

Op Aliexpres heb je ook een boel poker-suitcases, ook daar kun je de indeling uithalen en een eigen indeling in maken met behulp van triplex, karton, hobbyschuim, vilt, stof, wat je wilt.
Het hoeft op die manier niet moeilijk te zijn, en ik denk niet dat je een cursus nodig hebt.

En hier nog een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=fEutEsZYLAc en dan loodst Het Algoritme je daarna ook wel verder in hoe je dingen kunt maken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:36

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:38

Hubo wil nog wel eens dingen op bestelling maken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 21:20

@ Shadow0 kijk dat zijn nog eens tips! Ik ga die eens uitpluizen
@Roodvos: dat zou wel kunnen, zal eens kijken of ze die hier hebben.
@tamary: wie of wat is hubo?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:23

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:59

Ben je al eens bij de kringloop geweest?Daar staat ook van alles.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:40

zoek eens naar een houten kistje waar 2 flessen wijn (of meer) ingezeten hebben, dan kom je denk ik al een heel eind.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie