Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Martje80 schreef:Wie weet zit er een kandidaat notaris op bokt. Ik kwam er ook niet uit zo en dacht wie weet is er iemand die het weet. Niet geschoten altijd mis
Schemerdier schreef:Martje80 schreef:Wie weet zit er een kandidaat notaris op bokt. Ik kwam er ook niet uit zo en dacht wie weet is er iemand die het weet. Niet geschoten altijd mis
En jij verwacht gratis juridisch advies?
Martje80 schreef:Wie weet of het volgende kan.
Ik heb een eigen koopwoning. Hypotheek op mijn naam alleen.(is in werking gezet om de boel over te schrijven op mijn naam, loopt dus)
Lat relatie met man zonder eigen woning. Ingeschreven op mijn adres.
Is het dan middels een samenlevingscontract mogelijk om voor het partnerpensioen elkaar aan te wijzen?
Situatie is als volgt.
Partner er ik gaan financieel uit elkaar. Hij gaat van de hypotheek af, wordt mijn huis.
We gaan wel verder met elkaar in de relatie. En willen elkaar dus ook later goed achter laten.
Tijdens samenwonen was er een samenlevingscontract. (Deze is nog niet doorgehaald)Kan deze gewoon behouden worden als hij nog op mijn adres staat ingeschreven?
En kan je elkaar dan aanwijzen als rechthebbende op partnerpensioen.
We staan ook in elkaars testamenten en dat blijft ook zo.
Tiggs schreef:Martje80 schreef:Wie weet zit er een kandidaat notaris op bokt. Ik kwam er ook niet uit zo en dacht wie weet is er iemand die het weet. Niet geschoten altijd mis
Die gaan echt niet op basis van een bericht op Bokt advies geven en al zeker niet gratis...
_Christina schreef:Als jullie op hetzelfde adres staan ingeschreven, dan zijn jullie fiscaal partner. Of het is mij fout verteld, ik ben namelijk ook uit elkaar gegaan, maar tot ik een andere woning had en dus op een ander adres ingeschreven was, was ik volgens de belastingdienst nog steeds fiscaal partner met mijn ex. Waardoor ik van de belastingdienst in die maanden geen cent zorgtoeslag kreeg, omdat mijn ex daar te veel voor verdiende en de gemeente kon ook niks voor mij betekenen zolang ik geen eigen adres had.
Gebruikers op dit forum: bebble, Charaz, diemth, Eleeke, Facebook, hesterve, Isab123, lenaa_tje, Melanie_D, Miekie74, Mizora, Moirin, Nathalie__, Speirs, thequeensmum, xnaomivdh, Yom en 47 bezoekers