Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 09:49

Nou, ik heb liever een beetje vorst met een stralend blauwe lucht dan die eindeloze regen |(
Zou ook wel eens een witte kerst willen meemaken. Maar met écht een pak sneeuw dan!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:51

Jaaa kerst mijn favoriete periode! De lichtjes en de muziek en de gezelligheid :D

Ik heb geen grote familie, vieren het alleen met oma en mijn ouders wat ik niet super tof vind maar daarna ging ik altijd met vriendinnen nog op stap in de dorpskroeg. Ik hoop toch dat in december die weer een beetje open kan want anders zie ik het wel somber in :( (en dat die open kan zie ik ook wel somber in :+)

En ik wil sneeuw!!

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:52

Shenavallie schreef:
L_iek schreef:
Ik haat kerst :')

Ik ook. Ben blij als het weer voorjaar is. :D

Aahh. Eindelijk 2 mede haters :') *\o/*

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:54

Ja ik kan niet wachten! Hoewel ik de herfst ook prachtig vind, dus daar geniet ik nu even van. Maar zodra het straks kaal is buiten, laat licht en vroeg donker sta ik te popelen om de boel weer te versieren!

Ben daarentegen wel heel benieuwd hoe kerst wordt dit jaar.. Waarschijnlijk geen kerstfeest via werk (dat was altijd super leuk), etentjes bij de (schoon)ouders, uit eten ja of nee? Kerstinkopen doen..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:55

Het liefst zou ik kunnen fastforwarden naar maart, ik haat winters. Daarom kleed ik mijn huis extra gezellig aan om die donkere tijd 'n beetje door te kunnen komen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:58

Hier zal niet veel veranderen aan onze manier van Kerst vieren. De ene kerstdag met zijn zessen bij mijn ouders, en de andere kerstdag met zijn zevenen bij mijn vriend zijn ouders. Gewoon lekker gezellig samen eten, cadeaus uitpakken en spelletjes doen.

Kimley

Berichten: 9155
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:28

Ja ik!

Al hoop ik dat we dit jaar wel kerst mogen vieren met onze familie ivm corona -O-

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:38

Ik!

Ik moet enorm op mijn handen gaan zitten om niet nu al de boom te zetten :+ Ik heb mezelf moeten beloven dat ik wacht tot na mijn vriend zijn verjaardag (6 november) :+ Ik ben altijd al een Kerst-mens geweest, maar dat voel ik nu eens zo hard; door het deprimerende gedoe rond Corona en de beperkte bubbel zou ik graag een beetje sfeer brengen door de boel hier al helemaal te versieren :D

Normaal gaan wij met Kerst altijd naar mijn mama, of gaan we samen met haar + familie naar Centerparcs. CP zal er sowieso wel niet inzitten dit jaar met Corona, en voor het eerst gaan we het hier vieren. Wij wonen sinds ruim een jaar eindelijk groter, dus hebben we er eindelijk de ruimte voor. Ik vind het wel spannend hoor haha. Ik heb de menu-kaart al gemaakt :+

Ook komen mijn schoonouders voor het eerst hier eten met Kerstavond. Zij wonen in Spanje en komen elk jaar met de feestdagen overhuis, maar blijven normaal gewoon bij hen thuis die avond. Ik heb hen kunnen overtuigen ook hierheen te komen, mijn vriend was zeer verbaasd dat mij dat gelukt is haha. Hopelijk steekt Corona er geen stokje voor! Als het goed gaat, zijn we met max. 10 personen. Ik heb voor fondue gekozen, ik denk dat dat mij in staat stelt de meeste tijd mee aan tafel door te brengen. Ik ben ook al druk bezig met cadeautjes te bedenken voor iedereen, de tafel te organiseren, ... *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:41

Hier meldt zich ook een kerstliefhebber! *\o/* <|-

Kerst wordt bij ons thuis uitgebreid gevierd. Dat komt doordat mijn moeders kant Amerikaans is en daar vieren ze het toch anders dan in Nederland.

Het weekend na Thanksgiving gaat de boom meteen op, samen met de rest van de versieringen. Heel december bezig met cadeautjes kopen voor familieleden. Kerstavond heerlijk een typisch Turkey dinner, kerstochtend wakker worden met cadeautjes (ook al ben ik de jongste en al 22 jaar :D) en 's avonds lekker gourmetten. Heerlijk allemaal! <3

Wat ik zo geweldig vind aan kerst is de magie erachter. Ik weet dat de gemiddelde Nederlander niet zo met kerst is opgegroeid maar juist met sinterklaas. Maar met kerst lijkt alles mogelijk te zijn. Alle zorgen en verdriet verdwijnt voor een seizoen. Alle sfeer en liefde neemt de overhand <3

Ik merk echt dat ik nu al de versieringen op wil hangen. Gewoon omdat je toch zoveel thuis zit en het snel donker wordt. Maar ik zal heeeeel braaf wachten tot eind November :o

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:47

Wij plannen maar niks voor het diner, met Corona is dat nu zo onzeker. Met z'n tweetjes gourmetten en dan een kerstfilm kijken met foute kersttrui aan, is ook heel gezellig.

Had al gevraagd aan de Gamma wanneer hun kunstbomen komen, maar wisten ze nog niet. Nog even geduld hebben dus :+

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:47

Hier ook echt een kerstliefhebber, helemaal nu ik echt mn eigen gezinnetje heb, kijk er nu al naar uit om samen de boom op te tuigen, lekker te wandelen, warme choco met slagroom en zelfgebakken koekjes, lekker eten, filmpje, kachel aan, kerstliedjes, spelletjes...

(Ik ben ineens veranderd in een burgertrutje >;) :') )

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:51

Selina schreef:
Wij plannen maar niks voor het diner, met Corona is dat nu zo onzeker. Met z'n tweetjes gourmetten en dan een kerstfilm kijken met foute kersttrui aan, is ook heel gezellig.

Had al gevraagd aan de Gamma wanneer hun kunstbomen komen, maar wisten ze nog niet. Nog even geduld hebben dus :+

Je kunt al terecht bij Intratuin

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:52

Ik heb ook niets met de kerst.

Vreselijk al die verplichtte nummertjes.

Ik heb toch een hekel aan de kou, winter en donkere dagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:53

Selina schreef:
Wij plannen maar niks voor het diner, met Corona is dat nu zo onzeker. Met z'n tweetjes gourmetten en dan een kerstfilm kijken met foute kersttrui aan, is ook heel gezellig.

Had al gevraagd aan de Gamma wanneer hun kunstbomen komen, maar wisten ze nog niet. Nog even geduld hebben dus :+

Wij plannen verder ook niks, maar beide schoonmoeders hebben al laten weten dat we uitgenodigd worden voor het eten (kleine familie, dus gaat helemaal goed qua coronamaatregelen). Dus gezellig :).

Kerstavondje is voor ons tweeën, lekker eten en idd een kerstfilm, cadeautjes uitpakken.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:53

Jis_ schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik kan ook niet wachten, al zet ik de boom pas neer na Sinterklaas (nu nog veel kinderen hier in de buurt) :D
Al heb ik wel jaarrond de kerst-guirlande met lampjes hangen aan de trap <|-
Inmiddels wel al weer de nieuwe kerstdingetjes gehaald, mijn boom is wat ouderwerts aangekleed met zoveel mogelijk houten dingetjes/mini-speelgoed. Beetje Victoriaans eigenlijk.

Klikt heel gaaf jouw kerstboom!

De Finse kerstfilm Rare exports. Kan zijn dat je achteraf denkt wat de f heb ik zitten kijken maar als je geen doorsnee kerstfilm wilt dan heb je bij deze een goede te pakken. :D

Dank je! Ik hou wel van een niet overdreven opgedofte boom, alhoewel ik de genoemde antieke ballen ook erg mooi vind. Helaas zit ik door mijn katten (eentje gebruikt de kunstkerstboom als uitkijkpost) vast aan alles wat geen glas meer is. Dus al zoekend kwam ik houten versierselen tegen, en ik vind dat ook erg mooi in de boom.

Rare exports is toegevoegd aan het lijstje nieuwe films, ik hou wel van films die een beetje verrassend uitpakken ipv het standaard uit te tekenen verhaaltje.

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:54

elnienjo schreef:
Selina schreef:
Wij plannen maar niks voor het diner, met Corona is dat nu zo onzeker. Met z'n tweetjes gourmetten en dan een kerstfilm kijken met foute kersttrui aan, is ook heel gezellig.

Had al gevraagd aan de Gamma wanneer hun kunstbomen komen, maar wisten ze nog niet. Nog even geduld hebben dus :+

Je kunt al terecht bij Intratuin


Ja, maar die hebben allemaal dure bomen. :') Ik wil gewoon een goedkoop ding voor in ons 'kantoortje.'

En mensen, dit is een 'ik hou van kerst'-topic. Opmerkingen dat je kerst haat zijn niet echt passend :Y)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:00

Ik snap ook de behoefte om hier te komen melden hoe erg je kerst haat ook niet echt.Kan er voor een keer gewoon een positief topic zijn :D

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:03

Half.
Kerst was altijd heerlijk lui niks doen. Kerstmiddag in de stad (is van het oosten denk ik?) en daarna bij de ouders lekker eten en gezelligheid.

Maar sinds ik een relatie heb met mijn vriend en in Utrecht woon is kerst vooral auto rijden. Zijn ouders zijn gescheiden(dus moeten we daar 2 keer heen) en wonen aan de west kant van het land en mijn ouders in het oosten. Vorig jaar 3 dagen kerst moeten vieren en vooral in de auto gezeten om het hele land door te crossen. Het is nu meer verplichting geworden dan genieten.

Ik zou echt dolgraag alle verplichtingen af willen zeggen en thuis op de bank foute kerstfilms willen kijken. Heerlijk samen een foute trui en een echte boom in de woonkamer!

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:34

Siamsmeesje schreef:
Dank je! Ik hou wel van een niet overdreven opgedofte boom, alhoewel ik de genoemde antieke ballen ook erg mooi vind. Helaas zit ik door mijn katten (eentje gebruikt de kunstkerstboom als uitkijkpost) vast aan alles wat geen glas meer is. Dus al zoekend kwam ik houten versierselen tegen, en ik vind dat ook erg mooi in de boom.

Rare exports is toegevoegd aan het lijstje nieuwe films, ik hou wel van films die een beetje verrassend uitpakken ipv het standaard uit te tekenen verhaaltje.


Heb een tijdje zo'n over de top kerstboom gehad met van die zuurstokken ook, houten speelgoed maar ook veel glitter. Nu weer een stuk rustiger met alleen maar ballen. Piek doen we al jaren niet meer. Wel lampjes die langzaam uit en aan gaan in de boom, vind ik zo leuk.


Kana schreef:
Half.
Kerst was altijd heerlijk lui niks doen. Kerstmiddag in de stad (is van het oosten denk ik?) en daarna bij de ouders lekker eten en gezelligheid.

Maar sinds ik een relatie heb met mijn vriend en in Utrecht woon is kerst vooral auto rijden. Zijn ouders zijn gescheiden(dus moeten we daar 2 keer heen) en wonen aan de west kant van het land en mijn ouders in het oosten. Vorig jaar 3 dagen kerst moeten vieren en vooral in de auto gezeten om het hele land door te crossen. Het is nu meer verplichting geworden dan genieten.

Ik zou echt dolgraag alle verplichtingen af willen zeggen en thuis op de bank foute kerstfilms willen kijken. Heerlijk samen een foute trui en een echte boom in de woonkamer!


Zonde dat de lol er zo af gaat, herken het wel een beetje. Wij gaan onze kinderen en aanhang niks verplichten. We blijven de gourmet (en kleine kadootjes onder de boom) op kerstavond er in houden, kom je, gezellig. Kom je niet, geen enkel probleem.

Kan je niet met je familie afspreken het ene jaar daar en het andere jaar ergens anders, of 1 drukke kerst en het andere jaar lekker alleen maar thuis.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:49

Ik heb er zin in! Heb mijn kerstboom al uitgezocht dus die hoef ik tzt alleen nog maar om te halen. De lichtjes aan het huis hangen al.
Het eerste witte spul staat morgen op de planning, alhoewel dat nog wel even mocht wachten -O-
Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:50

Ik heb de kerstboom al opstaan op kantoor dus ja ik ben zeker groot kerst liefhebber. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:53

Kana schreef:
Half.
Kerst was altijd heerlijk lui niks doen. Kerstmiddag in de stad (is van het oosten denk ik?) en daarna bij de ouders lekker eten en gezelligheid.

Maar sinds ik een relatie heb met mijn vriend en in Utrecht woon is kerst vooral auto rijden. Zijn ouders zijn gescheiden(dus moeten we daar 2 keer heen) en wonen aan de west kant van het land en mijn ouders in het oosten. Vorig jaar 3 dagen kerst moeten vieren en vooral in de auto gezeten om het hele land door te crossen. Het is nu meer verplichting geworden dan genieten.

Ik zou echt dolgraag alle verplichtingen af willen zeggen en thuis op de bank foute kerstfilms willen kijken. Heerlijk samen een foute trui en een echte boom in de woonkamer!

Wat houdt je tegen :)?

Ik vier al 5 jaar geen kerst meer met mijn familie, vorig jaar en dit jaar alleen nog kleinschalig met schoonfamilie omdat we dat leuk vinden en het vooral niet 'verplicht' is :).

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:55

Ik ga hem deze week gewoon zetten :j
Manlief zat me raar aan te kijken :') maar in deze sombere tijd hebben we wel wat gezelligheid nodig!
Jammer dat mijn open haard niet aan kan anders had ik die ook laten knetteren!

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:57

Zoveeeeeeellll zin in kerst, voor het eerst in ons nieuwe huisje! <3 Maar wel balen van het coronavirus, zal niet echt een gezellige familiegelegenheid worden ben ik bang.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:58

Nee dat weet ik wel zeker, zal ieder voor zich worden :(:)