Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:36

Oooh die is leuk emilyslaluna <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:37

Och wat een leukje :D!

Ik zag bij de Action van die kerstkabouters, echt supergaaf, maar geen plek voor :'). Of ik moet dingen gaan wegzetten. Nu ben ik dat sowieso wel van plan om een kerstsfeertje te creëren... Misschien haal ik 'm toch maar op.

Afbeelding

Kijk dan wat tof :D.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:41

Jaaa die zijn leuk! Ik heb er vorig jaar eentje gekocht bij die Zweedse winkel (niet Ikea). Iets met zussen erin

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:42

Sostrene Grene :D.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:43

Ja die! Zij hadden ze in allerlei formaten, zo schattig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:44

Ceffyl schreef:
Ja die! Zij hadden ze in allerlei formaten, zo schattig!

Dan hoop ik dat ze ze dit jaar ook weer hebben, ik wil ook een collectie :D.

Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:47

emilyslaluna schreef:
Aangezien het helaas nog 'sociaal onacceptabel' is om de kerstboom al op te zetten (al wil ik het superrrr graag!), hier een foto van onze nieuwe aanwinst naast onze normale kamerplant :D
[ [url=m/4vnxtj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij mag lekker blijven staan waar hij is tot kerst. *\o/* Het is zo zonde om voor die paar weken hem helemaal op te bergen. <<)


Hier heb ik ook altijd stiekem 1 sneeuwpopje staan. Die mag blijven want daar word ik blij van als ik er naar kijk. Dus die ruim ik niet op met kerst.
Verder heeft de buurman alweer alle lampjes opgehangen, ook bij mij aan de gevel dus de kerstverlichting hangt al. Even getest gisteravond. Maar is nog niet standaard aan hoor.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:47

Elk jaar één erbij! Ik word zo hebberig van al die leuke kerstdingen. Koop haast nooit wat voor in huis, maar wel kerstdingen die maar een maand per jaar staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:58

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:
Nou de titel? :+


Oh, daar staat gewoon een uitroepteken. Als in, al die zin hebben in kerst verzamelen. Niet, kom even melden dat je kerst maar stom vindt.


Maar de zin is gewoon een vraag, begint immers met wie ;)

Maar ik zal ontstippen :j

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:04

Siamsmeesje schreef:
Shiawase schreef:
Gave Hogwarts kerstbal LWDaisy! Waar heb je die gekocht?

Dat vroeg ik me ook al af :D
Dat is nu echt zo'n bal om ver uit de buurt van een boom op te hangen (m'n katten zijn daar schuldig aan O:))


Ik heb hem gekregen van vriendjes, die ook gek zijn van Harry Potter!
Toevallig weet ik gelukkig wel vanwaar hij komt haha.. Primark! :D

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:18

Ik heb ook echt zin in de kerst. Alles mooi versieren, kerstboom met allemaal roze dingen, voorafgaand over de kerstshow van de Intratuin struinen... Kadootjes kopen voor mensen. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:18

Tanya schreef:
Ik heb ook echt zin in de kerst. Alles mooi versieren, kerstboom met allemaal roze dingen, voorafgaand over de kerstshow van de Intratuin struinen... Kadootjes kopen voor mensen. <3

Ben wel benieuwd of die dingen allemaal nog gaan kunnen tegen die tijd :\.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 19:26

Ik vrees het ergste voor kerstshows en -markten |(

Jis_

Berichten: 11672
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:34

LWDaisy schreef:
Jis_ schreef:
Heb een tijdje zo'n over de top kerstboom gehad met van die zuurstokken ook, houten speelgoed maar ook veel glitter. Nu weer een stuk rustiger met alleen maar ballen. Piek doen we al jaren niet meer. Wel lampjes die langzaam uit en aan gaan in de boom, vind ik zo leuk.


Ik zie die piek meer en meer verdwijnen! Hoe komt dat, vraag ik me altijd af :+ Tegenwoordig zie ik eerder een strik dan een piek. Ook mooi, maar ik blijf heel traditioneel bij de piek.

Behalve vorig jaar haha. Toen was het echt kantje boordje.
Vorig jaar heeft mijn vriend een nieuwe (valse) boom gekocht. Een heel mooi ding hoor, met van die nep-sneeuw, en vrij groot ook. Zo groot, dat het piekje van mijn vorige boom echt belachelijk klein leek :+ Dan maar een nieuwe, dacht ik. Ik was het niet eens met de astronomisch hoge prijzen die winkels vragen voor pieken, dus was ik in de kringwinkel gaan kijken. Daar lagen er toen twee. Ik dacht nog even "ik neem ze allebei" maar heb het bij eentje gelaten.

Die nieuwe boom, daar heb ik echt grijs haar aan overgehouden. Ik was het er in eerste instantie niet mee eens - we hadden 2 "normale" bomen, dat grote gevaarte hoefde er van mij niet persé bij :+ Om die reden heeft mijn vriend hem in zijn eentje in elkaar gezet. Er is iets mis gelopen met de poot - ik heb geen idee of die kapot uit de verpakking is gekomen, of dat mijn vriend hem per ongeluk gemold heeft, maar het resultaat was een boom die begon over te hellen. Ondertussen al helemaal opgetuigd, dus niet makkelijk te corrigeren. Heft mijn vriend de boom in zijn geheel op zodat ik kon proberen de poot te verstevigen - ik zeg nog "wacht, ik haal die piek er eerst af" en ja hoor.. piek tegen de tegels, kapot -O- Ik boos natuurlijk haha. Andere piek bij de kringwinkel gaan halen. Die was helaas hetzelfde lot beschoren. Ik nog bozer, weg Kerstsfeer :+ Over het algemeen hangen er vooral ballen in onze boom, en dan nog een paar "speciale dingetjes". Die zijn natuurlijk ook gevallen, ik had een engeltje van mijn mama gekregen, die had nog maar 1 vleugel. Die heb ik wel kunnen herstellen :D

Uit frustratie toen maar een strik opgehangen.
Twee dagen later pakje in de bus - vriendje had een nieuwe piek gekocht. Een hele dure natuurlijk haha. We hebben toen eerst de poot gefikst, en daarna mocht de piek pas op de boom van mij. Ik had liever een plastic model gehad, hij moest natuurlijk weer een glazen kopen :+

Ik hou mijn hart al vast voor dit jaar :+

Lampjes zijn hier ook altijd een dingetje. Mijn vriend gooit er zo ontzettend veel in de boom, dat ik de boom zelf niet eens meer zié. Je wordt gewoon verblind. Ik geloof dat er 6000 in zitten {:} Ik heb gezegd dat ik ze niet meer uit de knoop haal, dus hij wikkelt ze nu per snoer over een stuk karton, veel handiger zo haha. In tegenstelling tot hem draag ik een bril, en die lichtjes weerkaatsen en flikkeren als een gek in mijn glazen :+



Bij mij is de reden, om geen piek te hebben, dat ik ze oerlelijk vind. Strik gaat ook niet gebeuren. :D Ik laat de lichtjes helemaal eindigen tot de punt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:36

Mijn 'piek' is een roodborstje van keramiek, al jaren. Normale pieken zijn of best mooi maar allechristus duur, en als ze betaalbaar zijn, zijn ze niet om aan te gluren :)).

Jildau

Berichten: 9428
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:41

Ik heb een ster als piek. En veel zin kerst en die sfeer! <3 Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een hekel aan kerst hebben en dat heerlijke gevoel moeten missen. :D

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:49

Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:51

Nickeltje schreef:
Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

Ik niet, nooit echt ruimte voor. Zodra ik dat wel heb, komt er zeker een kerststal.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:52

Dank voor antwoord _San87_ en LWDaisy. Jammer dat het bij de Primark nog niet mogelijk is om thuis te laten bezorgen. Alhoewel het voor mijn portemonnee gunstig uitkomt. Heb al zoveel Harry Potter spul in huis :')

Ben ook benieuwd of ik dit jaar naar de Intratuin kan. De tijd zal het leren... Proberen optimistisch te blijven.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 19:52

Nickeltje schreef:
Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

Heb je een foto hiervan? Ben heeeeel benieuwd!

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:57

Oh ik hou van kerst! Het liefst zet ik de boom al neer :-)

Ik ben echt opgegroeid met kerst als hoogtepunt van de decembermaand. Mijn vriend vierde vroeger altijd heel uitbundig pakjesavond. Hij vindt het daarom niet leuk als er op 5 december een boom staat..

Nu vieren we samen lekker uitbundig pakjesavond en op 6 december zoeken we altijd gelijk een mooie boom uit omdat ik dan echt niet meer kan wachten :')

Normaal vieren we het altijd 1e kerstdag met mijn familie en 2e met mijn schoonfamilie. Zal dit jaar helaas niet gaan ben ik bang.. Mijn vriend heeft 4 zussen, met man en kleine kinderen (niet corona proof).
Jammer, maar ergens ook niet heel erg. Eind november verwachten wij zelf ons eerste kindje, dus misschien een goed jaar om lekker met zn drietjes te zijn dan.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:14

Nou wij hebben hier inderdaad wel altijd dat pas na 5 december de kerstboom staan haha. Bij ons zou kerst in principe kunnen. Ik ben alleen en heb 2 zusjes met een vriend en ik woon zelf nog thuis dus volgens de huidige maatregelen zouden er 1 te veel zijn. Daar gok ik het op.

Lo91 o wat hebben jullie dan een speciale kerst zeg, voor het eerst met z'n drieën.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:18

Ceffyl en _San87_ dankjulliewel! :D
We hebben hem bij de intratuin gekocht vorige week. Ze waren bezig met alles om te bouwen voor de kerst zodat het klaar zou zijn bij het begin van de herfstvakantie. Wij waren lekker te vroeg :')
Maaaar, we hebben naast de sneeuwpop ook eindelijk een krans voor aan onze deur.



Ik heb ook altijd een ster. Ik denk dat een piek iets Nederlands is?
Dit is ons boompje, een foto van twee jaar terug denk ik. Ik had deze gekocht toen ik net op kamers ging. Tot nu toe past er nog geen grotere in ons appartement, dus die komt later als we een eigen huis hebben :D
Afbeelding

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:20

Nickeltje schreef:
Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

Nee, voor mij voelt dat niet passen bij hoe ik kerst zie zoals het oorspronkelijk bedoeld is als midwinterfeest.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:23