Hoe borg terug krijgen

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe borg terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:49

Een tijdje terug hebben wij een ontbijtmand besteld. Deze is netjes aan huis geleverd en wij waren er zeer tevreden over. Contact verliep via social media en de persoon in kwestie kwam heel vlot en aangenaam over. Enkele dagen na de mand wou deze de mand + toebehoren komen ophalen. Datum + tijd afgesproken, alles stond mooi uitgewassen klaar. Op het betreffende moment kreeg ik een bericht. Er was wat tussen gekomen en het kwam niet uit. Of het ook later kon. Nu was dat vrij laat op de avond en dit paste niet meer. Ik stelde voor om de mand te gaan brengen de dag erop aangezien ik dan toch in de buurt was. Dit was geen enkel probleem.

Toen ik het ging afzetten kreeg ik bericht: Ik ben niet thuis, zet maar op de brievenbus! Dit gedaan en gestuurd: Hoe doen wij het met de borg? Oh ja, dat was die vergeten... Het kon overgeschreven worden of het werd in de brievenbus gestoken. Aangezien onze brievenbus niet waterdicht is zei ik: Schrijf maar over. ‘S avonds kreeg ik bericht dat er iets ontbrak uit de mand. Inderdaad, ik was wat vergeten. Mijzelf geëxcuseerd en aangegeven dat ik het wederom kwam langs brengen. De reactie daarop was niet zo hartelijk. Blijkbaar was het wat ongeloofwaardig dat ik het echt was vergeten.

De week erop, toen ik weer in de buurt was mooi het potje afgezet op de brievenbus en dit ook gestuurd. Gelezen, maar geen reactie. Anderhalve week later na het afzetten van het potje had ik nog geen borg terug. Ik heb hier achter gevraagd en sindsdien loopt het contact heel koel en stroef. Het kan niet, want het is wel gestort wordt er gezegd. Nogmaals de rekening gecontroleerd, maar nee, ik heb echt niets gehad. Ik heb ook het juiste rekeningnummer doorgegeven. Nu ging dus gecontroleerd worden en ging ik nog wat horen, maar dat gebeurt niet meer. Het hartelijke contact is helemaal weg en zeer stroef. Erg spijtig want zij hebben een zeer mooi assortiment waar wij wel vaker wouden bestellen in de toekomst.

Nu ben ik niet de persoon die direct iemand zwart gaat maken op social media. Ik zit ook zakelijk met 2 bedrijven op social media dus dan denk je wel 2 x na. Ik wil gewoon graag mijn borg terug. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:55

Als je bewijs hebt dat je die borg hebt betaald, dan zou ik de andere partij meedelen dat je er een incasso op zet. Dat kan no cure no pay. Ik denk dat je dan snel je geld hebt.

Anoniem

Re: Hoe borg terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:56

Oh ja dat is een belangrijke: Betaling is cash aan de deur gedaan maar heb wel bewijs dat er een bedrag + borg is afgesproken en bewijs dat ik dus vraag achter die borg en die gestort ging worden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Hoe borg terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:33

Vraag of het bedrijf even het bewijs van overschrijven wil sturen want je hebt het geld helaas nog niet ontvangen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:14

Nabster schreef:
Als je bewijs hebt dat je die borg hebt betaald, dan zou ik de andere partij meedelen dat je er een incasso op zet. Dat kan no cure no pay. Ik denk dat je dan snel je geld hebt.

Het mededelen kan natuurlijk ook zonder bewijs.

Je kunt altijd de gok nemen om een bericht te sturen met dat het binnen 7 dagen op de bankrekening moet staan omdat je anders het incassobureau inschakelt.

Mocht die persoon daadwerkelijk betaald hebben dan stuurt hij vast wel een bewijs daarvan.