Kinderopvang ervaringsverhalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:34

Aha, nee ons kdv had wel van 0-4 maar verdeeld in 2 leeftijdsgroepen. Wel was er soms wat uitwissel als het kind daar om vroeg.
Mijn dochter is een dromer en wilde toen ze bijna 4 was vaak smiddag graag lekker rustig in de babygroep zitten. Als er genoeg mensen waren dan mocht dat.
Omgekeerd toen ze nog geen 2 was mocht ze soms even daar aan tafel wat fijne motoriek spelletjes in de 2-4 jarigen groep doen omdat ze daar veel behoefte aan had en niets in de mond stopte.
Die individualiteit heb ik altijd enorm gewaardeerd :)

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:41

Wij zijn hier heelblij met de opvang en vind het beetje zonde dat mijn dochter volgend jaar naar een nieuwe moet :(
Maar wij verhuizen, dus het moet maar.
Wat betreft kleding in slaapzak: thuis krijgt ze alleen 's nachts een pyjama aan. Overdag broek uit, trui uit en in romper in de slaapzaak.
Babyvoeding heb ik in het begin de schepjes in een van de voedingstoren afgewogen en met edding op gezet hoeveel ml het moeten zijn per voeding.
Slapen ook nooit problemen gehad, maar ze slaapt al vanaf het begin zelfstandig in, in haar bed zonder ons erbij.
Ze was kwa karakter niet de makkelijkste voor een lange tijd omdat ze veel meer wou dan wat ze al kon en hierdoor gefrustreerd raakte, maar ze zijn er helemaal gek met haar.
Ohja, ze kwam wel een keer met de foute sokken of trui naar huis :+ die zijn toen verwisseld in de bakjes, maar goed, heb ik gewassen en 2 dagen later netjes terug gebracht.
Laatst bijgewerkt door Veriye op 16-10-20 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:42

Als jij een zeurpiet bent ts ben ik het ook. Te kleine luiers aan doen en zoveel te veel te drinken geven zou ik ook niet echt tof vinden, dat kan je best nogmaals (want volgens mij had je dat van de luiers al gezegd) aangeven. Je moet je kind er wel achter kunnen laten met het gevoel dat hij de aandacht krijgt die nodig is en bespreken wat je dwars zit moet ook mogelijk zijn.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:48

Nee, ik zeg het denk ik raar.
Er was een 0-2 groep en een 2-4 groep, gesplitst dus.
Maar indien de mogenlijkheden het toelieten wetd er wel uitgewisseld. Uitstapjes deden ze wel met allemaal samen. De uitstapjes vond ik echt super: kinderboerderij, speeltuin, park, in de zomer aan een laag riviertje spelen. Echt top.
De ratio vind ik verder ook niet zo boeiend, zolang een kind maar als individu gezien kan worden. Ik woon in Zwitserland dus andere regels. Ik geef alleen aan hoe het bij ons was.

Edit: hé, er mist een bericht ineens, dus nu geef ik antwoord op een niet bestaand bericht :')

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:59

Inderdaad Sizzle, dan is de groep bij jou dus anders opgebouwd. Wij hebben ook 0 tot 4 groepen op de locatie, ouders kiezen zelf wat ze willen. Verticaal (0-4) of horizontaal (0-2 en 2-4).

Daarbij heb ik even op je profiel gespiekt om te kijken waar je woont, want ik had al een vermoeden. Ik moet inderdaad toegeven dat in Zwitserland en überhaupt alle scandivische landen kinderopvang véél en veel beter geregeld is. Ze zijn daar veel verder dan hier. Tijdens mijn studie heb ik ook heel veel inspiratie en visies uit scandinavische pedagogen gehaald. Maar niet alleen kinderopvang is daar beter geregeld, überhaupt ouderschapsverlof in het algemeen. Daar wordt het vanuit de overheid veel beter gestimuleerd en krijgen ouders en kinderopvang centra’s veel meer handvaten. Hier in Nederland wordt uiteraard ook op kinderopvang bezuinigd en er zijn tal van verbeterpunten, net zoals in de zorg en het onderwijs. Ik ben het ook lang niet met alle regeltjes eens, maar om als voorbeeld die beroepskracht/kind ratio te noemen: dat is vastgesteld vanuit de Rijksoverheid. Ben ik het ermee eens? Hell no. Zal ik het ermee moeten doen? Helaas wel. Maak ik me hard voor verandering? Absoluut. Maar tot die tijd zal ik het met volle groepen moeten doen, én met zo nu en dan een huilende baby in bed. En alle ouders hebben het recht om dat te weten. En ze weten het ook. Maar ik doe mijn werk goed en dat zien ze. De kinderen krijgen alles wat ze nodig hebben en dat is voor mij het belangrijkste, maar soms moeten ze wachten op elkaar. Maar ze komen altijd eerst en ik behandel ze als m’n eigen. Dit zien en voelen ouders ook.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:08

Hier is de zorg in de kdv inderdaad top, beetje antroposofisch gedreven vaak, maar de overheidsteun niet hoor. Juist niet, echt heel conservatief.
Geen toeslagen, alles prive en het verlof is hetzelfde al in NL. Doordat alles prive is, bieden ze een fantastische zorg, maar met een lager inkomen valt dat niet te betalen. Je krijgt wel korting met laag inkomen maar te weinig.
Vanaf 2 kinderen met een modaal salaris (dus geen korting) is een au-pair goedkoper.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 16-10-20 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:09

Wij zijn verhuist waardoor we naar een ander kdv zijn gegaan. Wel zelfde organisatie.
Over de eerste ben ik iets meer te vrede over de leidsters. Dat was echt een hecht team, bijna nooit uitval. Wel en minder leuk speelplein buiten, het lokaal binnen was wel lichter en vaak twee groepen aan elkaar omdat een groep iets rustiger was. Hier kreeg ons kleintje die erg slecht sliep ook vaak een eigen slaapkamer.

Bij het nieuwe kdv moest ze heel erg wennen en was het vooral in het begin flink drama, heb echt getwijfeld of ik dit wou gaan of terug naar de oude wat eigenlijk Kees reistijd niet te doen was. Gelukkig na een hoop maanden verder gaat het nu weet goed en heeft ze het erg naar haar zin.
Het buiten plein is super! Heel natuurlijk en groot. Wel heel veel wisseling met de leidsters en invallers. Ken er 3 maar geef haar vaak aan een onbekende mee. Gelukkig kan ze het hebben.

Eerst zat ze op horizontale groep en nu op verticaal. Verticaal was eigenlijk niet mijn voorkeur maar achteraf wel heel geschikt voor haar. Ze vind ouders kindjes echt leuker dan de kleintjes.

Het blijft soms lastig. Maar vind het wel echt goed voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:13

Ons kindje heeft nog steeds niet gedronken sinds terug komst en ligt alleen maar te slapen.

Maandag ga ik hierover bellen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:13

Justme_Lisaa schreef:
Hier geen moeder, maar wel een pedagogisch medewerker/ pedagoog op de opvang. Mocht je willen weten wat oké of je gedachte gerust willen stellen, mag je me aanspreken :)

Edit; te weinig water aanbieden moet je misschien in perspectief zetten. Wij bieden het 4x per dag aan. Waarbij de een dubbele bekers drinkt en de ander misschien een halve beker, ik denk dat dit afhankelijk van het kind en de ervaring met het kind die je zelf hebt.


Maar jij bent toch niet DE opvang?
Ik vind het een beetje raar dat je denkt voor alle opvangcentra te kunnen spreken.
Maar wellicht bedoel je het anders.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:20

Talietjuh schreef:
Ons kindje heeft nog steeds niet gedronken sinds terug komst en ligt alleen maar te slapen.

Maandag ga ik hierover bellen.


Daar zou ik inderdaad zeker over bellen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:23

Nog een voorbeeld over het drinken.. Mijn dochter heeft thuis altijd een beker tot haar beschikking zodat ze kan drinken. Vaak drinkt ze over heel de dag kleine beetjes. Op de opvang krijgt ze op vaste momenten drinken en drinkt dan dus ook kleine beetjes, omdat ze dat thuis gewend is.
Op de opvang drinkt ze dus meestal ook niet veel, maar geef haar bij thuiskomst gewoon direct weer drinken en dan haalt ze het meestal weer in.

En ik heb het hier dus over oudere kindjes he. De kindjes van een jaar en ouder proberen we zoveel mogelijk mee te nemen in het normale dagritme van ons kdv. Kindjes jonger dan een hebben vaak nog zo hun eigen ritme dat dat niet kan.
Meer kinderen hebben dit. Maar het is gewoon niet ideaal om voor iedereen heel de dag drinken tot zijn of haar beschikking te hebben.
Uiteraard uitzonderingen daar gelaten, bijv. met heet weer, dan bieden we vaker drinken aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:26

Ze hadden om 1000 al de drie borstvoeding zakjes al gegeven. Toen heeft hij geslapen 45 minuten kreeg hij om 1100 al kunstvoeding 90 en toen heeft hij 2,5 uur geslapen en kreeg hij 120 en slapende in zak is hij mee terug gegeven. Thuis huilen, niet willen drinken en ligt nu al uren te slapen.
Nu ik zijn dagschema zie is het volproppen geweest.

Edit ik zit met kromme tenen thuis nu.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:28

Waarom geven ze water op vaste tijden?
Onze opvang had altijd doorgaand water staan, iedereen zijn eigen fles/beker met foto erop.
We hebben 2x moeten wisselen door verhuizing en dat was in alle 3 zo. Lijkt me ook een kleine moeite om gewoon water beschikbaar te hebben.

Met melkvoeding moeten ze gewoon naar jouw schema luisteren TS. Geen eigen feestje bouwen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:39

Talietjuh schreef:
Ze hadden om 1000 al de drie borstvoeding zakjes al gegeven. Toen heeft hij geslapen 45 minuten kreeg hij om 1100 al kunstvoeding 90 en toen heeft hij 2,5 uur geslapen en kreeg hij 120 en slapende in zak is hij mee terug gegeven. Thuis huilen, niet willen drinken en ligt nu al uren te slapen.
Nu ik zijn dagschema zie is het volproppen geweest.

Edit ik zit met kromme tenen thuis nu.


Heel apart schema hebben ze gebruikt. Snap dat je het daar niet mee eens bent.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:52

Mijn eerste vaste baan was op een kinderopvang. Daarvoor heb ik ook met kinderen gewerkt, maar in een andere setting.

Het voelde voor mij als lopendebandwerk. De hoeveelheid kinderen per leidster is voldoende om de kinderen in hun basisverzorging te voorzien... en daarmee is alles wel gezegd. Was het even rustig dan kon ik nog niet lekker met een kind op schoot een boekje lezen of spelletje spelen, dan moesten er overdrachten geschreven worden of lag er wel een of ander klusje op me te wachten.

Nu kwam dat uiteraard ook doordat ik zelf onervaren was en efficiëntie miste, maar onder mijn collega's was ik daarin zeker niet de enige en de meesten werkten toch al een aantal jaar in de kinderopvang.

Het gevolg was dat veel kinderen in mijn ogen niet de aandacht kregen die ze nodig hadden.

Dat heeft me best wel huiverig gemaakt. Je kunt controleren of de luier vaak genoeg verschoond is, maar hoe controleer je of je baby'tje niet de godganse dag in de box heeft gelegen omdat de leidster te druk was? Ik heb met eigen ogen gezien hoe makkelijk dat gebeurt. -O-

Ik heb er niet lang gewerkt.

Gelukkig komen hier wel andere ervaringen voorbij. :)

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:55

Talietjuh schreef:
Ze hadden om 1000 al de drie borstvoeding zakjes al gegeven. Toen heeft hij geslapen 45 minuten kreeg hij om 1100 al kunstvoeding 90 en toen heeft hij 2,5 uur geslapen en kreeg hij 120 en slapende in zak is hij mee terug gegeven. Thuis huilen, niet willen drinken en ligt nu al uren te slapen.
Nu ik zijn dagschema zie is het volproppen geweest.

Edit ik zit met kromme tenen thuis nu.


Dit is inderdaad heel raar. Dit zou ik zeker terugkoppelen en vragen met welke gedachte dit gedaan is. Snap niet waar dat goed voor zou moeten zijn.

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:08

Wauw als ik sommige verhalen lees ben ik echt blij met de opvang die mijn kinderen hebben gehad.

Baby’s werden zoveel mogelijk in hun eigen ritme van thuis gehouden. Slapen/eten. Voeding gaf ik in porties mee en 1 extra maar die kwam eigenlijk altijd mee terug.

Op het moment dat ze oud genoeg waren voor ander voedsel ging dat netjes in overleg.

Er waren 2 groepen, 0-2 jaar (boven) en 2-4 jaar (beneden), maar er werd naar het kindje gekeken wanneer die naar beneden mocht. (Mijn dochter hielt zich met 1,5 jaar al goed staande tussen de oudere kindjes, maar die heeft ook een oudere broer en ze werd te wijs/groot voor haar eigen groep)

In de groep beneden kregen ze rond half 10 groente, om 12 uur warm eten, (vers aangeleverd), rond half 3 fruit en dan rond 5 uur nog brood.

Schone luier zodra nodig, dus geen verschoon rondes. Werd regelmatig gecontroleerd.

Slapen ging in een slaapzak, alleen in een shirtje. Slapen ging ook naar behoefte. (Mijn dochter sliep nog aardig lang 2x per dag)

Eigenlijk altijd een vast gezicht, zeker bij de baby’s.

En veel persoonlijke aandacht.

En ze verwende haar nog meer dan thuis want toen ik in de zomer al was overgestapt op koude melk, maakte ze het daar nog warm voor haar.

En ook niet onbelangrijk, ik haalde altijd tevreden kinderen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:14

lovecappie schreef:
Talietjuh schreef:
Ze hadden om 1000 al de drie borstvoeding zakjes al gegeven. Toen heeft hij geslapen 45 minuten kreeg hij om 1100 al kunstvoeding 90 en toen heeft hij 2,5 uur geslapen en kreeg hij 120 en slapende in zak is hij mee terug gegeven. Thuis huilen, niet willen drinken en ligt nu al uren te slapen.
Nu ik zijn dagschema zie is het volproppen geweest.

Edit ik zit met kromme tenen thuis nu.


Dit is inderdaad heel raar. Dit zou ik zeker terugkoppelen en vragen met welke gedachte dit gedaan is. Snap niet waar dat goed voor zou moeten zijn.


Ja, wel fijn zo'n app je. Dat goed genoteerd wordt hoe de dag eruit ziet. Goed dat ik het precies weet. Maar zoveel fouten in 3 dagen 't voeld niet fijn.
Dinsdag ben ik vrij, dan zou hij ook weer heen. Ik bel maandag voor een persoonlijk gesprek met de begeleiders. Eerst een gesprek en niet eerder dan dat geef ik hem af.

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:37

Hebben ze hier tijdens de overdracht niks over toegelicht? Hoeveel cc zat er in de zakjes bv als ik vragen mag? Dat vraag ik me af omdat ik probeer te begrijpen waarom ze die 3 zakjes samen hebben gevoegd. Al maakt dat geen verschil, na een uur alweer voeding geven slaat helemaal nergens op. Dat is veel te kort op elkaar. Nog nooit meegemaakt..

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:44

wyoming schreef:
Wauw als ik sommige verhalen lees ben ik echt blij met de opvang die mijn kinderen hebben gehad.

Baby’s werden zoveel mogelijk in hun eigen ritme van thuis gehouden. Slapen/eten. Voeding gaf ik in porties mee en 1 extra maar die kwam eigenlijk altijd mee terug.

Op het moment dat ze oud genoeg waren voor ander voedsel ging dat netjes in overleg.

Er waren 2 groepen, 0-2 jaar (boven) en 2-4 jaar (beneden), maar er werd naar het kindje gekeken wanneer die naar beneden mocht. (Mijn dochter hielt zich met 1,5 jaar al goed staande tussen de oudere kindjes, maar die heeft ook een oudere broer en ze werd te wijs/groot voor haar eigen groep)

In de groep beneden kregen ze rond half 10 groente, om 12 uur warm eten, (vers aangeleverd), rond half 3 fruit en dan rond 5 uur nog brood.

Schone luier zodra nodig, dus geen verschoon rondes. Werd regelmatig gecontroleerd.

Slapen ging in een slaapzak, alleen in een shirtje. Slapen ging ook naar behoefte. (Mijn dochter sliep nog aardig lang 2x per dag)

Eigenlijk altijd een vast gezicht, zeker bij de baby’s.

En veel persoonlijke aandacht.

En ze verwende haar nog meer dan thuis want toen ik in de zomer al was overgestapt op koude melk, maakte ze het daar nog warm voor haar.

En ook niet onbelangrijk, ik haalde altijd tevreden kinderen op.


Oh, al deze punten hanteren wij net zo :j
Ja het dagritme zal hier en daar per opvang verschillen (wij eten bijvoorbeeld fruit ipv groente om half 10). Maar op continuïteit van pm’ers en dat alle voedingen en wijzigingen in voeding met ouders besproken wordt, is verplicht vanuit de GGD en hier wordt ook op gecontroleerd. Dit is landelijk, dus dat zal overal hetzelfde zijn.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:57

Slapen in kleding vind ik heel normaal. Mijn jongste is 4.5 maand.
Ik hou van gemak en trek savonds schone kleding aan voor de volgende dag. Dan lekker in slaapzakje.

Ideaal, smorgens geen gestress en als opa/opa en oma oppassen heeft ze geen treuzelende opa of oma die haar aan moet kleden.

Ons kdv ben ik erg tevreden over. De oudste kwam er pas toen ze een jaar was. Daarvoor ging ze naar een Gastouder. Daar kan ik een behoorlijk boekje over open doen... :x achteraf gezien hadden we veel eerder weg moeten gaan.

Tuurlijk ben ik niet altijd blij en snap ik dingen echt niet.
Zo weten ze bijvoorbeeld dat ik BV geef, maar ook dat ik ALTIJD tussen 16.10 en 16.30 de meiden kom ophalen
Waarom dan ok 16.00 een fles melk geven??? Of zelfs na 16.00 de reserve voeding (diepvries melk) uit de vriezer halen? Ja, die was net ontdooit toen ik dr kwam halen, kon de koelkast in voor de volgende dag :+

Nu schrijf ik elke ochtend in de digitale dagboekjes de overdracht. Tis al druk genoeg smorgens met kids brengen. Daar zet ik in hoe laat ik haar kom halen, om de hoeveel uur ze melk moet krijgen en hoe laat de laatste voeding was.
En elke dag weer: rond 16.00 geen voeding geven, tenzij het ECHT noodzakelijk is/er dan al ruim 4 uur tussen zit.

Maar slapen is drama op kdv. Zodra ik thuis ben geef ik muppie een kus, een speen en dr knuffelbeest. Slaapzak aan en naar bed. Dan slaapt ze van ca 16.45/17.00 tot 18.00
Daarna nog een uurtje wakker en om 19.00 voeding en naar bed.

Ze kan thuis super goed zelf slapen. Mits je haar binnen 90 minuten na wakker worden weer op bed hebt liggen. En dat lukt ze op het kdv niet... daardoor slaapt ze amper.

Vrijdag heeft ze volgens het dag verslag 42 +35 +15 minuten geslapen. Ze was er van 08.15 en 16.10

Niet tof, niet ok. Of ze zien niet dat ze moe is of ze zijn gewoon elke keer dik te laat. En dan gaat ze niet slapen of heel kort slapen.

Eigenlijk is dit topic perfect voor mij! Ik moet volgende week in het dagboekje zetten hoe lang ze wakker mag zijn! (En dat ze geen fruithapje mag van ons, want die leeftijd krijgt ze nu ook)

En bij de oudste gaat er ook wel eens wat mis. So be it.
Ze heeft het naar dr zin, soms wil ze smorgens niet maar als we er dan zijn is er geen aandacht meer voor papa of mama.
De wisseling in personeel vind ik op de groep van de oudste wel groot. Ik had geen idee meer wie haar leidsters waren na de 1e corona sluiting. Maar dat mail ik dan ook, dat ik veel (voor mij) onbekende gezichten zie, wie de leidsters op de groep zijn geworden.

En met de corona sluiting ging de oudste wel op haar vaste dagen (beide een cruciaal beroep). Moest ik haar aan de deur afgeven, soms aan iemand die ik niet kende. Dochter vond het de eerste 3 keer raar, bij de voordeur afgeven en mama ging pleiten. Daarna al snel gewend en lachend naar binnen. Het wegbrengen is wel lekker snel geworden. Geen ouders voor je die een banketstaaf praatje van 10 minuten houden etc.

Maar @ts, wat belangrijk is: volg je moedergevoel en laat hun weten waar jij mee zit en waar jij je niet prettig bij voelt!

En voedingen bv: donderdag had ik als feedback dat ze na dr flesje meer op zou kunnen, of ik meer (grotere porties) mee wilde geven. Ik had 3x 100/110 cc meegegeven.
Vrijdag geef ik 3x 150 cc mee en krijg ik 1 x 150 cc mee terug.

Anoniem

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 01:35

In de zakjes zat in totaal ruim 90 kan ook 120 geweest zijn.

Dus 90 plus 90 en 120 is 300. Of 330 totaal.

Ons kindje slaapt nog steeds en heeft dus al uren amper bij mij gedronken. Op de opvang is hij ook maar 1 uurtje wakker geweest naast de voedingen. Ons kindje is normaal gewoon de hele dag wakker en gaat pas savonds slapen. Hopelijk niet alleen de voeding in de war dus...

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 06:34

Nabster schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Hier geen moeder, maar wel een pedagogisch medewerker/ pedagoog op de opvang. Mocht je willen weten wat oké of je gedachte gerust willen stellen, mag je me aanspreken :)

Edit; te weinig water aanbieden moet je misschien in perspectief zetten. Wij bieden het 4x per dag aan. Waarbij de een dubbele bekers drinkt en de ander misschien een halve beker, ik denk dat dit afhankelijk van het kind en de ervaring met het kind die je zelf hebt.


Maar jij bent toch niet DE opvang?
Ik vind het een beetje raar dat je denkt voor alle opvangcentra te kunnen spreken.
Maar wellicht bedoel je het anders.


Jeetje, doe eens een beetje rustig zeg i.p.v. gelijk op zo’n aanvallende toon te spreken. Ik bied alleen mijn persoonlijke verhalen en ervaring aan over hoe wij het doen, zoals meerdere pm’ers het hier hebben gedaan. Zodat ze dingen kan vergelijken, ook vanuit professioneel oogpunt. That’s it.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:30

Talietjuh schreef:
In de zakjes zat in totaal ruim 90 kan ook 120 geweest zijn.

Dus 90 plus 90 en 120 is 300. Of 330 totaal.

Ons kindje slaapt nog steeds en heeft dus al uren amper bij mij gedronken. Op de opvang is hij ook maar 1 uurtje wakker geweest naast de voedingen. Ons kindje is normaal gewoon de hele dag wakker en gaat pas savonds slapen. Hopelijk niet alleen de voeding in de war dus...

In kunstvoedings termen is dit natuurlijk een kleine hoeveelheid. Maar voor bv is 90 per flesje en zeker als je het therapeutisch voed, gewoon een volle maaltijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:17

Gister heeft ons kindje uiteindelijk niet tot nauwelijks gedronken. Hij heeft alleen maar geslapen. Nu heeft hij 1,5 boobie gedronken ipv 2 tot 2,5. Dat wordt dus heel veel aanbieden om 't op gang te krijgen. Voel wel dat ik nog meer heb dan wat hij wilde.

Ons kindje gaf 3 heel mooie glimlachjes zojuist, dat doet al mijn kindeopvangstrubbels vergeten ;)