De coronaMelder of corona app.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38385
Geregistreerd: 03-08-09

De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 14:10

Per 1 september zou hij in het hele land te gebruiken zijn en je kunt hem nu al downloaden.
Ik heb hem op de telefoon staan en veel vrienden en familieleden hebben aangegeven om hem ook te gebruiken.
Sommigen niet en dat blijken de mensen te zijn die al tegen de 1,5 meter samenleving zijn terwijl zo’n app juist voor deze groep nuttig is.
Wie van jullie gaat hem wel of niet gebruiken en dan vooral benieuwd naar de reden van de weigeraars !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34731
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:11

Heb hem er toevallig vanmorgen op gezet. Ik werk in de zorg en wil wel graag het risico op besmetting zo klein mogelijk houden.

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:12

Ik heb hem gedownload en actief. Woon in het testgebied.

Weet dat er mensen tegen zijn, dat je een mak en volgzaam schaap bent van onze overheid enz. Maar vind het belangrijk dat je probeert binnen het redelijke bij te dragen aan het 'wegwerken' van Corona. En zie dus daarom het nut van een app wel in.

Moet trouwens wel lachen om de tegenstanders op Facebook: de overheid weet dan alles van je!
Joehoe slimpie, je zit op Facebook :+ :P

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:13

Ik niet omdat ik niet overtuigd ben van de veiligheid van de app. Ik ben zeker wel voor de 1.5 meter regel.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:13

Urona447 schreef:
Ik niet omdat ik niet overtuigd ben van de veiligheid van de app. Ik ben zeker wel voor de 1.5 meter regel.

Hier hetzelfde. Ik ben wel voor alle maatregelen die genomen worden, maar ik vind de app nog wat onzeker.

We hebben thuis beiden corona gehad.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10454
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:15

Ik verplaats dit topic van Mensenwelzien en sport [MWS] naar Corona Vragen [CV]

Daar past dit beter

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:17

Ik ben wel benieuwd wie er ook al een melding heeft gehad dat ie risico loopt :)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:20

Ik vraag mij af of je ook bepaalde gebieden of de app kan uitzetten. Ik werk in een ziekenhuis dus ik zal vaak in de buurt zijn van besmette personen. Daarom denk ik dat het voor mij niet zo'n nut heeft als ik hem daar niet kan uitzetten of als ik te zien krijg waar ik die persoon ben tegen gekomen.
Misschien weten jullie dit?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:22

geerte schreef:
Ik vraag mij af of je ook bepaalde gebieden of de app kan uitzetten. Ik werk in een ziekenhuis dus ik zal vaak in de buurt zijn van besmette personen. Daarom denk ik dat het voor mij niet zo'n nut heeft als ik hem daar niet kan uitzetten of als ik te zien krijg waar ik die persoon ben tegen gekomen.
Misschien weten jullie dit?

Je krijgt toch pas melding als je 15 minuten bij iemand in de buurt bent geweest?

Maar, ja, uitzetten is vrij makkelijk (bijv wanneer je helemaal ingepakt zit met mondkapjes en faceshields en weet ik het wat en je dus redelijkerwijs waarschijnlijk niet besmet raakt). Gewoon bluetooth uitzetten, klaar ;)

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:45

Ik heb hem ook geïnstalleerd, omdat ik nieuwsgierig was. Ik woon in ijsselland, wat dus test gebied is.

BigOne
Berichten: 38385
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 14:49

Magrathea schreef:
Ik ben wel benieuwd wie er ook al een melding heeft gehad dat ie risico loopt :)

Nog niemand vermoed ik. Hij is volgens mij in Twente getest maar de app werkt alleen wanneer heel veel mensen hem gebruiken, of gebruiken ? Je plaatst hem en hebt er verder geen omkijken naar , Bluetooth aan en je hoort pas wat wanneer je 15 min bij een besmet iemand in de buurt bent geweest. Dus ov , horeca , werk, feestje enz.

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:49

Ik heb hem ook aan staan.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo'n probleem heb met het privacy gedeelte. Ik heb ook alles openbaar op Instagram en facebook en ik weet dat Google ieder spoor volgt (waar ik dankbaar gebruik van maak als ik einde van de maand wil kijken welke route ik heb gereden op bv. 13 juli).

Ik hoop dat toch de meerderheid de boel serieus neemt.. Hoe sneller we het onder controle hebben, hoe sneller de maatregelen weer afgezwakt kunnen worden en hoop bedrijven weer volledig aan de gang kunnen :)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:51

geerte schreef:
Ik vraag mij af of je ook bepaalde gebieden of de app kan uitzetten. Ik werk in een ziekenhuis dus ik zal vaak in de buurt zijn van besmette personen. Daarom denk ik dat het voor mij niet zo'n nut heeft als ik hem daar niet kan uitzetten of als ik te zien krijg waar ik die persoon ben tegen gekomen.
Misschien weten jullie dit?

De app werkt via bluetooth. Dus ik neem aan dat als je je bluetooth uit zet dat hij dan geen meldingen gaat geven. :)

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:54

Ik woon in twente en heb hem geïnstalleerd, aantal bekenden en vrienden van mij ook. Mijn ouders wilden hem ook installeren, maar de iphone 6 blijkt te oud te zijn ^)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:01

Liselot schreef:
Ik woon in twente en heb hem geïnstalleerd, aantal bekenden en vrienden van mij ook. Mijn ouders wilden hem ook installeren, maar de iphone 6 blijkt te oud te zijn ^)

Oh echt? Ik heb een iPhone 5. En een Samsung voor m’n werk, maar ja, das in een ziekenhuis...

Jorex

Berichten: 9991
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:04

Mijn telefoon is te oud voor deze app :+
Lenovo P2, ik heb ook nooit die corona update gehad, dus de app zal niet gaan werken op mijn telefoon. Ik heb de telefoon al bijna 3 jaar, maar zolang ie het nog prima doet dan ga ik geen nieuwe kopen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:05

Ik heb even in de Appstore gekeken: vanaf 13.0 (of 13.5, het staat er een beetje vaag). Maar met m’n 12.huppeldepup gaat dat ‘m dus niet worden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:09

O da's lekker dan, sta je dan met je goeie gedrag :=
Maar hopen dat de meeste mensen (niet meer dan 40% :)) ) een te oude telefoon heeft

BigOne
Berichten: 38385
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 16:10

Ik heb een IPhone SE, jaren oud maar kan hem er gewoon opzetten. Misschien nieuwe updates installeren ?

Jorex

Berichten: 9991
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:11

Het is vanaf iOS 13.5 inderdaad of vanaf android 6.0 en mijn telefoon is een 7.0 en toch staat er niet compatibel bij. Zal wel liggen aan dat mijn merk niet zo bekend is.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:15

Je Apple moet idd de nieuwste update hebben... dus als een je iphone hebt die niet meer ondersteund wordt, dan kun je hem niet downloaden.

Deze iphones wel:
iPhone SE.
iPhone 6S en 6S Plus.
iPhone 7 en 7 Plus.
iPhone 8 en 8 Plus.
iPhone X.
iPhone XR.
iPhone XS en XS Max.
iPhone 11.

Heb m idd ook gedownload, woon ook in testgebied. Hopelijk krijg ik nooit een melding :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:27

Ik woon in het testgebied en heb de app geïnstalleerd.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:27

Woon ook in het testgebied. Ik heb em ook gedownload en aanstaan. Niet dat ik echt ergens kom, want werk fulltime thuis :+

Heb em gedownload op een xiaomi en hij werkt gewoon.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:37

Ik heb hem wel geïnstalleerd, ik heb er geen bezwaar tegen.

Mars

Berichten: 33276
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:42

Ik begin er niet aan, ook niet overtuigd van de veiligheid en ik vind t geen toegevoegde waarde. Als het verplicht zou worden laat ik mn telefoon wel thuis :p