In mijn wereld is een wachtwoord privé, je gebruikt een wachtwoord voor iets (in dit geval de wifi) zodat niet iedereen er gebruik van kan maken. Waarom heb je een wachtwoord als je het zomaar loopt uit te delen?
Ik merk dat ik het vooral storend vind als kinderen (die hier met hun ouders over de vloer komen) er om vragen. "Ga kleuren", denk ik altijd in mezelf

Mijn vriendinnen bijvoorbeeld, die vragen het wachtwoord om wat te appen. Die verbruiken amper wat op die manier. Die kinderen daarentegen zitten urenlang video's te kijken en spelletjes te spelen, weet ik veel wat dat met mijn verbruik doet

Het is gelukkig wel zo dat ik 2 wachtwoorden heb - eentje voor mijn huishouden, en eentje voor bezoek. Ik geef dan ook altijd het wachtwoord voor bezoekers, zal nooit weigeren. Maar in mezelf vind ik het wel altijd een beetje gekke vraag, inbreuk op privacy oid

Het is niet uit gierigheid hoor. Wij hebben onbeperkt internet, belanden nooit op smallband. Daar ligt het dus echt niet aan. Het is eerder zo dan mijn wachtwoord.. mijn wachtwoord is

Ben ik (en onze vriend) de enige? Of zijn er nog mensen die hier zo over denken? Geven jullie je wachtwoord altijd? Ik geef het dus wel, maar blijf het stiekem onbeleefd vinden. Ik voel me sociaal een beetje verplicht om het te geven, al lijkt een doodnormale vraag te zijn

In dezelfde lijn kan ik bijvoorbeeld mijn partner zijn telefoon niet eens deblokkeren

Hoe denken jullie er over? Sociaal gezien lijkt het gewoon normaal te zijn om je wachtwoorden maar uit te delen. Stiekem vind ik dat dus niet