Ik heb de laatste paar jaar het idee dat ik echt iets mis in mijn leven. Ben nu 27 jaar oud en altijd nogal op mezelf geweest. Mijn leven heeft eigenlijk altijd bestaan uit paarden en studeren.
Op de middelbare school had ik een vriendinnen groepje dat erg serieus was. We gingen nooit uit, spijbelden nooit (de meeste van ons dan, ik heb zelf redelijk wat uurtjes geskipt zo nu en dan) en deden goed ons best. We lunchten altijd naast de lerarenkamer en konden goed overweg met de leraren. Veel anderen van ons jaar gingen de hele zaterdagnacht uit, maar dat is nooit iets voor mij geweest en ook niet voor mijn vriendinnen. We zijn overigens nogsteeds een hele hechte groep. Mijn vrije tijd ging ik met mijn paard het bos in of was ik op de manege te vinden. Wel regelmatig een crush gehad op jongens, maar er nooit echt heel erg mee bezig geweest.
Mijn studententijd heb ik doorgebracht op kamers, maar was nogsteeds erg braaf. Ging nooit uit, buiten wat bioscoopavondjes en spelletjesavonden om. Nu was mijn studie ook erg druk (40 contacturen in de week) en heb ik me daar ook enorm op gefocust omdat het altijd mijn droom is geweest om deze studie te volgen. Tijdens mijn studie heb ik wel veel tinder gebruikt en echt goede gesprekken gehad, maar altijd als mannen wilden daten durfde ik niet meer en reageerde ik niet meer. Heb altijd mijn dates afgezegd omdat ik niet durfde. Op de studie liepen helaas ook niet veel leuke mannen rond, en de leuke mannen waren altijd snel bezet.
Nu ben ik 2,5 jaar afgestudeerd, verdien ik goed, heb ik er een hond en een paard bij, maar nogsteeds geen man in mijn leven. Merk dat ik het toch wel mis, zeker nu iedereen in mijn omgeving zich steeds meer gaat settelen. Maar nu rijst de vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik merk dat de drempel steeds hoger word naarmate ik ouder word. De meeste leuke mannen zijn bezet of komt net uit een lange relatie, en dan kom ik aan met mijn 0 relatie ervaring. Daarnaast woon ik ook op het moment noodgedwongen bij mijn ouders ivm werk op 5 minuten van mijn huis. Eigen huis heb ik gekocht, maar moet nog gebouwd worden en is pas op zijn vroegste over een jaar klaar.
Nu is mijn vraag: is er iemand hierop bokt die in dezelfde of vegelijkbare situatie heeft gezeten en kan me helpen of tips geven? Ik ben bijna geneigd om een cursus: hoe ga ik op date? te volgen als die ergens gegeven word

Ik zie door de bomen het bos niet meer.