Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41650
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:44

Wat leuk :D.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 20:46

@_San87_: Vond het ook wel leuk verzonnen al zeg ik het zelf. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41650
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:56

_Kellyy schreef:
@_San87_: Vond het ook wel leuk verzonnen al zeg ik het zelf. :))

Denk dat iedere meid hier wel blij mee is :j.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:10

Wat ontzettend lief en zo leuk verzonnen! Je kan echt zien dat je er veel aandacht aan besteed.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 05:29

Wat leuk. Dat zullen ze wel blij van worden.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 12:29

@Pistasche: Bedankt! Ik probeer er echt een feestje van te maken voor de gezinnen. :j

@Mando: Dat hoop ik ook!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 19:58

Inmiddels zijn we alweer een paar stapjes verder.
Vandaag zag ik bij de Hema mooi vloeipapier, dus gelijk meegenomen en het resultaat mag er tot nu toe wezen, al zeg ik het zelf.

Wat er in ieder geval nog bij komt is wasmiddel, nootjes, thee, bonbons, rijst en voor de moeders wil ik een zakje verse thee kopen met een thee-ei erin (zie foto), zodat de moeders ook een persoonlijk zakje hebben. Eventueel nog wat kaas oid.

Afbeelding

Het ligt er nog even aan of ik nog andere goede aanbiedingen tegen kom of ik de persoonlijke pakketjes ín het pakket doe of toch in een leuk kersttasje naast het pakket.

Tot nu:
Onderste laag:
Afbeelding

Tweede laag:
Afbeelding

En de derde laag (wordt nog aangepast - work in progress) :D:
Afbeelding

Edit: ik ben ook nog op zoek naar een leuke grote mok.. Maar tot nu toe niet kunnen vinden...
En eigenlijk wil ik ook nog een rollade erbij.. dat hoort toch bij kerst vind ik.
En slagroom voor de verse chocomelk :)). Ik zal vast nog meer vergeten, maar dat komt vanzelf weer bovendrijven.

Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:23


snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:13

Ja leuk topper

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:14

Oh wat leuk zeg, dit gaat vast in de smaak vallen!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:17

Mooi pakket is het al! Voor mokken zou je bij de Hema kunnen kijken (als je daar nog niet geweest bent). :)

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:18

Oh leuk! Ik maak voor mijn ouders ook elk jaar een pakketje met eten.. vinden ze hartstikke leuk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41650
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:49

Ik heb vorig jaar een chocolademelk pakket gemaakt; een mooie grote mok met kattengezicht en een schotel, een lange roerlepel met een kattepoot op t uiteinde, verschillende soorten roerchocolademelk, slagroom, cacaopoeder en strooivormpjes, marshmellows en mini cake'jes :).

In het pakket zat ook nog een pak chocomel van Nutricia, natuurlijk :D.

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:36

Wat een super leuk initiatief! De Xenos en Hema hebben altijd wel hele leuke mokken. Je hebt ook al heel wat verzamelt. Wat ik echt leuk zou vinden is een plaid/dekentje waar je lekker savonds op de bank onder kan kruipen, Waxine lichtjes of kaarsen met een leuk houdertje en iets van een borrelplank of schaal(tjes) waar ze de lekkernijen die je al in het pakket hebt zitten op kunnen zetten om er echt knusse en gezellige feestdagen van te maken.

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:52

Echt super leuk pakket al TS! Die zou hier echt helemaal in de smaak vallen hoor. Een plaid of lekker dekentje vind ik ook altijd heel leuk inderdaad, en Hema ook voor niet te dure mokken!

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:14

TS, als je echt de rollade wilt toevoegen, zou ik kiezen voor een kiprollade of halal vlees uit een Turkse winkel.
Maar ik denk dat het prima kan zonder vlees.
In de verschillende islamitische stromingen wordt verschillend omgegaan met de regels m.b.t. halal.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:24

Wat een leuk pakket al. Top.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:25

Ik zag heel erg leuke mokken bij de Action!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 15:54

@Roodvos: Bedankt! :D Bij de Action en Xenos kan ik inderdaad kijken. Ik was al wel bij de Hema geweest, maar dat vond ik een beetje tegenvallen moet ik eerlijk zeggen. De Mok uit je link is persoonlijk niet mijn smaak. Ik denk dat ik toch voor een neutralere mok wil gaan, aangezien het voor de moeders is (ik zou persoonlijk zo'n mok eerder aan jonge meiden geven). Ik zoek daarnaast ook een lege mok, omdat ik zelf al van die chocosticks en mini marshmallows heb. :))

@snorkel1986 en Roosch: Bedankt!

@Sem_: Bedankt! De Hema ben ik inderdaad al geweest, maar vond ik een beetje tegenvallen moet ik zeggen..

@purny: Lief dat je het voor je ouders maakt. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe de gezinnen het vinden. Hopelijk kunnen ze even vooruit en voelen ze toch het kerstgevoel..

@_San87_: Super leuk idee! Ik wil het voor nu een beetje klein houden, omdat er al best wat in het pakket zit en nog wat bij moet natuurlijk. Ik wil eigenlijk gewoon een mok zodat het leuk aangekleed is en dan voor de moeders nog een pakketje verse thee met een theebal, zodat zij ook iets leuks hebben om te uit te pakken. :D

@sauffi: Ik zat inderdaad daar ook aan te denken, maar ik twijfel heel erg. De ene vindt tapasplankjes leuk, de ander schaaltjes, de ander een dekentje. Ik heb wel gekeken voor een deken, maar die kosten al gauw 10/15 euro. Dat vind ik eigenlijk weer net te veel, omdat ik het keer 2 natuurlijk moet doen. En het eten heeft op zich alles bij elkaar ook al wat gekost (niet dat het erg is hoor, zo bedoel ik het niet), maar ik wil het dan ook weer niet té gek maken... Maar misschien als ik een echte leuke aanbieding zie dat het nog wel mijn mandje in gaat. :o

@ontherun: Bedankt!

@senna21: Goed punt! Ik houd hem zeker even in mijn achterhoofd. Hoewel ik eigenlijk vind dat een rollade erin moet, moet ik ook eventjes kijken qua "budget". Niet dat ik/we echt een budget hebben, maar 70 euro keer 2 wordt wel een beetje te veel van het goede als er dan nog een rollade en plaid oid bij moet. Ik ga vanavond er eens voor zitten om te kijken wat het tot nu toe heeft gekost, want ik heb echt totaal geen idee....

@Mando: Bedankt!

Ik moet zeggen dat al jullie berichtjes mij goed doen. Ik ben ook echt super benieuwd hoe ze het gaan vinden... Gewoon het maken van het pakket en het inpakken ervan vind ik al erg leuk om te doen. Ik kan alleen maar hopen dat het in de smaak valt...

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:51

Ik ben geïnspireerd door dit topic en heb contact opgenomen met een instantie. Ga er ook eentje samenstellen voor een gezin :)

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:52

Succes

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:53

Succes ik heb geen face book maar super dat jullie dat zo doen

Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:58


Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:49

kimmysan schreef:
Ik ben geïnspireerd door dit topic en heb contact opgenomen met een instantie. Ga er ook eentje samenstellen voor een gezin :)

Harstikke leuk!

TS heel tof dat je dit doet voor de mensen _/-\o_
En idd, een fleece van de action of zeeman kost niet zo veel, maar je moet ergens een grens trekken.

Ik zie dat nu ook, ik doe mee met een sinterklaas actie voor 2 gezinnen, kleine kado's en wat snoep, dat loopt ook al snel aardig in de papieren.
Maar zo sneu voor al die gezinnen die net overal tussen vallen, en niks te besteden hebben met feestdagen, je kunt niet de hele wereld redden, maar net voor die ene familie het iets leuker maken {:)

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 13:27

@kimmysan: Super lief van je, dat je je ook ergens hebt aangemeld. Hopelijk kunnen we meer mensen blij maken. :)

@snorkel1986: Mocht je het willen doen zijn er wellicht andere organisaties die het doen, maar ik zou zo 123 niet weten hoe/wat.

@Roodvos: Bedankt voor de tip! Ga ik even kijken van de week. Jammer alleen dat ze roze en groen hebben en niet meer keuze... Maar kijken kan sowieso geen kwaad!

@Sansevieria: Bedankt :o. Dat is het inderdaad. Er komen zoveel leuke ideeën bij, dat ik ergens de grens moet trekken (en ook met de ruimte in mijn kerstpakketten natuurlijk). Ik zit nu op €25,00 per gezin ongeveer (zonder cadeautjes voor de meiden), dus er mag nog wel iets bij, maar er zijn sowieso nog dingen die ik erbij wil doen, dus even bekijken hoeveel we dan totaal uitkomen.
Wat goed dat jij 2 gezinnen helpt voor Sint. Ik wilde eigenlijk 1 gezin voor Sint en 1 voor Kerst, maar i.v.m. de regio kwamen er 2 gezinnen uit voor Kerst, maar op zich ook niet erg vind ik.
Het is elke keer een paar euro, maar alles bij elkaar opgeteld tikt het ongemerkt toch sneller aan dan je denkt he, haha.
Dat is het ook. Ik zou het liefst zoveel mogelijk mensen willen helpen, maar als je nu al ziet dat ik op 25 euro per pakket zit, dan moet je ergens de grens trekken. En ik wil ook niet met half gevulde kerstpakketten aan komen zetten.. Voor dit jaar is 2 gezinnen goed en volgend jaar zien we wel weer.
Ik en mijn vriend krijgen allebei een kerstpakket, dus misschien dat we van onze pakketten samen nog wel 1 kerstpakket maken en deze doneren aan iemand, maar dat ligt er even aan. :)

Ik verbaas me echt over de hoeveelheid PB's die ik krijg voor de Facebookgroep. Wat fijn dat er zoveel mensen zijn die mee kunnen en willen doen!