Klacht mediamarkt

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Drenthe

Klacht mediamarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 16:11

Ik heb geen idee of dit hier geplaatst mag worden maar hoop dat iemand weet wat ik wellicht kan doen.

Half augustus hebben wij een nieuwe wasmachine bij mediamarkt besteld, deze hebben we laten thuis bezorgen en 20 euro extra betaald zodat de wasmachine op zijn plek gezet zou worden en de oude naar beneden gehaald kan worden. Dit ging niet zoals het zou moeten, de officiele klacht die vervolgens naar de mediamarkt is gegaan (hierin staat het hele verhaal hoe en wat): Goedemiddag,
Zojuist is onze nieuwe wasmachine geleverd waarbij wij over de levering niet bepaald tevreden zijn. Wij hebben 20 euro betaald zodat de wasmachine naar zolder gebracht zou worden en de andere naar beneden gehaald zou worden. De bezorgers waren niet op de hoogte en baalden dat ze de wasmachine naar de zolder (2e verdieping) moesten brengen.
Toen ze zagen dat de oude naar beneden gehaald moest worden baalden ze nog meer.

Ze wouden eerst een klepje bij de oude los hebben, waarbij ze een scheurtje hebben veroorzaakt in het klepje. Vervolgens hebben ze het tapijt beschadigd.

Bij het neerzetten beneden van de andere is het zeil beschadigd.

Ik heb de bezorgers gevraagd of de wasmachine waterpas stond, hij zei van wel. Bij controle toen ze weg waren, was dit niet het geval.

Ik ga er vanuit als ik een wasmachine met full service bestel dat er goed personeel gestuurd wordt hiervoor, die weten hoe en wat. Dit vind ik niet het geval.

Ik zou een schadevergoeding voor de gemaakte schade erg op prijs stellen.


Na iedere week bellen hoe het er voor stond met mijn klacht bleek dat op 20 augustus het koeriersbedrijf mij een mail heeft gestuurd voor aanvullende informatie. Deze mail is echter nooit bij mij aangekomen.
Ik heb inmiddels al 3 keer gevraagd of het koeriersbedrijf mij nogmaals deze mail kan zenden. Zojuist heb ik weer 2x met mediamarkt gebeld, ik noem mij klacht nummer en vervolgens hoor ik helemaal niks meer. De eerste keer heb ik zelf opgehangen, de 2e keer heeft de persoon aan de telefoon de verbinding verbroken.

Heeft iemand tips wat ik nog kan doen zodat er wel actie ondernomen wordt?
Laatst bijgewerkt door Mondy op 07-10-20 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.


Sintara
Berichten: 3982
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Klacht mamarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:25

Als ik jou was zou ik naar de winkel toe gaan

<3 Mel, mijn stoere OTTB

Roodvos

Berichten: 3457
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:27

Een aangetekende brief met een ingebreke stelling naar de MMarkt sturen. Met daarin ook een bedrag noemen voor de schadevergoeding en een reactietermijn.

En deze brief in correct Nederlands opstellen. Als je daar zelf niet zo goed in bent, laat de brief dan lezen en corrigeren voordat je die verstuurd.

Jij hebt gekocht bij de MMarkt, die horen het ook op te lossen. De MMarkt huurt het koeriersbedrijf in, daarmee is de MMarkt opdrachtgever. Dus MMarkt moet het ook oplossen met de koeriersdienst.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Destination
Berichten: 12674
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:29

Ik zou naar de winkel gaan en daar je verhaal doen. Wij hadden problemen met een oven+kookplaat die we online hadden besteld, volgens het koeriersbedrijf kon het niet geïnstalleerd worden en toen hebben ze de boel weer meegenomen en onze aankoop gestorneerd. Dus wij op naar de winkel om een nieuwe oven+kookplaat uit te zoeken en daar vertelde de medewerker dat het gewoon geïnstalleerd had kunnen worden met een speciale adapter. Hij vertelde ons ook dat ze eigenlijk alleen maar problemen hebben met dat koeriersbedrijf en dat ze waarschijnlijk geen zin hadden om alles naar de 4e verdieping te tillen zonder lift. Wij waren nummer 4 van die dag en ze waren er al om 8:30 := Maar goed, wij dus alles opnieuw besteld in de winkel, keurig nog de online korting gekregen en gratis spoedlevering, en toen werd het door Mediamarkt zelf zonder problemen geleverd en geïnstalleerd.

Mijn advies is dus om in de toekomst ook je apparaten in de winkel te bestellen en daar de bezorging/installatie te regelen.

Tanya
Berichten: 9546
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Klacht mamarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:56

Het verhaal op klacht.nl plaatsen helpt ook nog wel eens.

Lieffiefi

Berichten: 4274
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Klacht mediamarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:11

Mediamarkt...
Wij hadden een tv gekocht. 1000 euro, werkte niet goed. Bezorgers waren ook niet op de hoogte dat ze hem moesten installeren.
Ik heb brief na brief na brief gestuurd. Ik denk 500 minuten gebeld.
Zij zeiden dat het de schuld van sony was. Sony bleef naar mediamarkt wijzen.
Mijn advocaat zei ook: mediamarkt.
Afhandeling van klachten? Dat kenden ze niet bij ons.

Ik heb gebeld, toen ik er écht klaar mee was en in heel duidelijke taal dat ik de televisie in mijn auto zou gooien, naar een filiaal zou rijden, de tv midden in de winkel zou zetten en iedereen zou horen dat ze daar vooral geen televisie moesten kope .
En dat ik niet weg zou gaan voor ik mijn geld terughad.
Toen ze aangaf dat ik de tv écht niet zelf moest vervoeren ivm schade brak écht mn klomp. Ik moest mediamarkt wel de mogelijkheid geven om dit op te lossen. Billijke termijn noemen ze dat.
Toen heb ik keihard gelachen, gezegd dat 8 (!) Maanden meer dan voldoende is. En ik er echt klaar mee was.
Dus nogsteeds wel naar een filiaal wilde komen.

Binnen 5 dagen was het opgelost
Geld terug en mediamarkt heeft het toestel opgehaald....

Als je wilt kan ik morgen wel een naam en nummer voor je achterhalen, zo ver was ik wel namelijk..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Brainless

Berichten: 26204
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:14

Citaat:
Ik zou een schadevergoeding voor de gemaakte schade erg op prijs stellen.

Dit klinkt te vrijblijvend, je moet een schadevergoeding eisen (of herstel van de schade).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 19:17

Sintara schreef:
Als ik jou was zou ik naar de winkel toe gaan


Ook al is de wasmachine online besteld, daar zouden ze mij eventueel dus wel kunnen helpen? Het gaat hier namelijk om de vervoerder die de schade aan mijn woning heeft veroorzaakt.

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 19:18

Tanya schreef:
Het verhaal op klacht.nl plaatsen helpt ook nog wel eens.


Bedankt voor de tip, heb ik zojuist direct gedaan.

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 19:19

Lieffiefi schreef:
Mediamarkt...
Wij hadden een tv gekocht. 1000 euro, werkte niet goed. Bezorgers waren ook niet op de hoogte dat ze hem moesten installeren.
Ik heb brief na brief na brief gestuurd. Ik denk 500 minuten gebeld.
Zij zeiden dat het de schuld van sony was. Sony bleef naar mediamarkt wijzen.
Mijn advocaat zei ook: mediamarkt.
Afhandeling van klachten? Dat kenden ze niet bij ons.

Ik heb gebeld, toen ik er écht klaar mee was en in heel duidelijke taal dat ik de televisie in mijn auto zou gooien, naar een filiaal zou rijden, de tv midden in de winkel zou zetten en iedereen zou horen dat ze daar vooral geen televisie moesten kope .
En dat ik niet weg zou gaan voor ik mijn geld terughad.
Toen ze aangaf dat ik de tv écht niet zelf moest vervoeren ivm schade brak écht mn klomp. Ik moest mediamarkt wel de mogelijkheid geven om dit op te lossen. Billijke termijn noemen ze dat.
Toen heb ik keihard gelachen, gezegd dat 8 (!) Maanden meer dan voldoende is. En ik er echt klaar mee was.
Dus nogsteeds wel naar een filiaal wilde komen.

Binnen 5 dagen was het opgelost
Geld terug en mediamarkt heeft het toestel opgehaald....

Als je wilt kan ik morgen wel een naam en nummer voor je achterhalen, zo ver was ik wel namelijk..


Graag. Ik kom namelijk sowieso niet verder dan een call center en schiet daar helemaal niks mee op.

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 19:20

Destination schreef:
Mijn advies is dus om in de toekomst ook je apparaten in de winkel te bestellen en daar de bezorging/installatie te regelen.

Dat gaan we inderdaad zeker doen, dit niet weer.

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 102461
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:21

Heb je rechtsbijstand?
Mocht je er niet zelf uitkomen met Mediamarkt, zou ik die er opzetten.

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Peerke_

Berichten: 6552
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:21

Voor service moet je ook niet naar de media markt..
Wat een bagger bedrijf..

Maar goed, je hebt met hun een overeenkomst, en niet met de vervoerder.
MediaMarkt moet het oplossen, en hoe ze dat intern met de vervoerder regelen is niet jou probleem.

Ik zou inderdaad iets minder vrijblijvend mededelen dat je een vergoeding verwacht.

Sockyzz: Gratis sokken voor heel Bokt! *\%/*
Kies uit meer dan 175 designs! - Gebruik code: BOKT - Klik hier voor de uitleg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, _Morningstar, fjord_brucht, friendly, hagelslag, Kairos, Laibadji, LiannePuthzy, Lola25, Marjan1984, Marrit13, Mutsie93, PetalBot, rocky_1995, Steeph, Suor, Tantejeanne en 78 bezoekers