Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 21:05

Roquen schreef:
Bij mij stond er laatst een collectant in mijn achtertuin waar ik topless lag te zonnen. Okee, ik heb geen voordeur, maar er hangt wel een bel bij de poort naar de tuin. Ik weet niet wie er het meest schrok, maar wel even laten weten dat ik hier niet van gediend ben.


Omg!!!!
Ik was uit mijn vel gesprongen. }>

Vanmiddag een DHL-ler die ik nog niet eerder heb gezien, hij zette het pakje aan de veilige kant van het honden draadje, schreeuwde Hoi! En Een fijne dag! Hij was me te snel af, meestal geef ik ze een blikje drinken mee.
Zouden ze onderling overleggen, waar er enge honden zijn? :D

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:42

tones schreef:
Normaal zie ik ze ook nooit, ze droppen het in de brievenbus, en gaan weer door.
Volgens de buurvrouw die altijd alles ziet was dit niet de vaste bezorger.
De man zal het vast goed bedoeld hebben, waarmee ik het natuurlijk niet goed wil praten dat hij zo doorloopt.

Ooit eens een thuiszorg dame in de kamer hebben schreeuwen terwijl ik boven was.
Ze kwam me mijn kousen aantrekken.
Uh, mevrouw u bent op het verkeerde adres, kan ze zelf wel aankrijgen.
Geen idee waar de honden waren, maar zij heeft geluk gehad.

Maar misschien is het wel platteland’s mentaliteit dat men gewoon doorloopt.



Ik woon op het platteland en hier kwam de postbezorger op een gegeven moment ook gewoon binnen. Zette het pakket al op de keukentafel als ik niet snel genoeg was. Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen problemen mee gehad. Je helpt elkaar toch. Hij hoeft niet te wachten tot ik aan de deur ben omdat ik het niet zo snel door had. En ik heb mijn pakketje al letterlijk binnen. Maar het was ook de vaste bezorger dus niet een wild vreemde man. Dan zou ik ook wel even gek kijken.
Maar hier bezorgd de apotheek ook vooral bij mensen die echt niet zelf in staat zijn om medicijnen op te (laten) halen. Die mensen komen misschien ook niet of niet makkelijk naar de deur. Dus ik snap wel dat een bezorger van de apotheek binnenkomt. Wellicht service.
Maar als je het niet gewend bent en niet nodig hebt, snap ik dat je raar opkijkt. Zeker vanwege de honden.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:46

Honden of je dochter alleen thuis, voor mij hoeft het niet. Buren of bekenden die binnen wandelen zoals in een dorp vaak gebeurd, vind ik toch anders dan een bezorger. Kan me voorstellen Roquen dat je het niet prettig vond, maar zou zelf dan gezorgd hebben dat er een slot op zat denk ik, ik denk van te voren veel te veel over die dingen na :o

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:48

tones schreef:
Roquen schreef:
Bij mij stond er laatst een collectant in mijn achtertuin waar ik topless lag te zonnen. Okee, ik heb geen voordeur, maar er hangt wel een bel bij de poort naar de tuin. Ik weet niet wie er het meest schrok, maar wel even laten weten dat ik hier niet van gediend ben.


Omg!!!!
Ik was uit mijn vel gesprongen. }>


Was het probleem nou niet net dat ze al genoeg uit (getrokken) had toen ze overvallen werd door een onbeleefde bezorger? :')

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:52

Het zal wel aan mij liggen, maar hier in Brabant is achterom binnenkomen heel normaal :+
Deed je bel het niet of heb je die misschien niet gehoord? Anderzijds zou je natuurlijk ook de poort of achterdeur op slot kunnen draaien als je ligt te slapen of niemand achterom wil hebben.

De bezorger heeft het vast goedbedoeld.

Eilinora

Berichten: 11919
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:55

Heeft je bezorger erg veel geluk gehad, rottweilers wil je niet boos hebben.
Hebben ze vroeger altijd gehad en ook eens smorgens wakker geworden met een inbreker in de hoek van de kamer (voor wat mijn ouders vertelden dan want ik was nog te jong).
Had er de hele nacht zowat gestaan en was doodsbang.
Bij elke beweging of geluidje gingen de tanden bloot maar blaffen deed de rottweiler niet.
Wij heerlijk geslapen die nacht en nooit wat doorgehad.

Geweldige honden

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 22:43

Eilinora schreef:
Heeft je bezorger erg veel geluk gehad, rottweilers wil je niet boos hebben.
Hebben ze vroeger altijd gehad en ook eens smorgens wakker geworden met een inbreker in de hoek van de kamer (voor wat mijn ouders vertelden dan want ik was nog te jong).
Had er de hele nacht zowat gestaan en was doodsbang.
Bij elke beweging of geluidje gingen de tanden bloot maar blaffen deed de rottweiler niet.
Wij heerlijk geslapen die nacht en nooit wat doorgehad.

Geweldige honden


Wat een geweldig verhaal! _/-\o_

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:04

Domino_2006 schreef:
Levensgevaarlijk dit. Heb zelf ook een Rottweiler en dat zijn geen honden waar je dit bij flikt. Heb je een waarschuwingsbordje hangen?

Hier wordt de medicatie voor de deur gezet en er wordt aangebeld. Dan op 1 1/2 meter wachten tot je open doet. Na 5 minuten niet open gedaan wordt de deur pas geprobeerd.


Pfoe ik krijg het ook spontaan warm. Wij hebben zo’n Boerboel haha voor eigen mensen en hele hele goede bekenden de grootste lieverd, maar laatst stond hij al tegen de buurman op te springen ondanks hij hem regelmatig ziet. Dus ook hier is de achterdeur vaak uit voorzorg op slot. Zeker als ik alleen met de kleine thuis ben. Want dan is hij helemaal op zijn hoede.

Verder is het ook je privacy, je zal maar net in je blote bips van de badkamer afkomen... _O-

Hij had beter aan kunnen bellen dan...zeker in deze tijd.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:20

Volgens mij woont Tones daar al heel lang en kent ze de buurt/omgeving wel.

Wij wonen buitenaf en op zich lopen mensen hier wel door, maar toch niet klakkeloos en ongevraagd eigenlijk. Alleen als je echt bij iemand moet wezen en dan nog........Er staan hier iets van 10 huizen en ik denk dat er maar 2 zijn met de deuren open.

Wij hebben kleine hondjes, dus dan denkt men sws dat die niks doen. En als ik erbij ben en iemand begroet is dat ook zo. Maar heeft iemand de verkeerde houding, is dat totaal anders, zeker bij mn reu.

Ik heb hier tegen een buurman al gezegd dat ik alles dicht hou, omdat ik niet wil dat ze buiten lopen als ik er niet bij ben. Het is voor nog open. Daar rijden weinig auto's, maar wat er rijdt, gaat hard. En er lopen mensen met honden, wild, vogels etc en daar gaan ze wel op af en ze zijn 10x sneller dan ik.

En onze ene kat is doof, dus die komt ook niet buiten nog. Straks als alles dicht isw el.

Maar toch probeert die ene buurman door te lopen als hij wat wil overleggen en zegt er wat van dat mn deur dan dicht zat. Tja, 5x uitgelegd en ons huis, dus jammer dan.