Je mooiste herinnering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:13

Mijn eerste herinnering is denk ik in de kleuterklas, dat ik naast mijn juf zat die een boekje voorlas maar een aantal woorden veranderde. Ik kon toen al lezen en was beledigd dat ze het niet las zoals het er stond en toen nam ze me later apart om uitleg te geven waarom ze dat deed.

Mijn mooiste herinnering, vind ik lastig, ik heb er best wel veel, maar een van de mooiste die nu in me opkomt was een concert wat heel veel voor me betekende.

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:18

Ik heb gelukkig veel mooie herinneringen. Er springt er nu niet één tussenuit die ik kan aanwijzen als mooiste... :)

Mijn vroegste herinneringen heb ik aan het ziekenhuis waar ik als twee jarige kwam te liggen met een virus in mijn hersenen. Er wordt hier al aangehaald, zijn het je eigen herinneringen of is het wat je ouders je hebben verteld? In mijn geval zijn het mijn eigen. Ik weet details van onderzoeken, herinner me sommige verpleegkundige, maar ook kan ik de kinderafdeling nog heel goed beschrijven. Er zijn geen foto's genomen, maar ik kan mijn ouders nog precies vertellen hoe het er uit zag en waar wat was.

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:20

Mijn mooiste herinnering is sowieso mijn bruiloft.

Mijn eerste herinnering.. pfoe.. Ik denk dat dat op het kinderdagverblijf was. Ik at daar altijd 'Hirma worst' op brood met de lunch. Eén van de leidsters heette Hirma (als je het zo schrijft) en ik weet niet waarom, maar de leverworst noemden we naar haar. Ik heb heel lang als kind gedacht dat leverworst echt zo heette :o Was vast een eer voor haar _O-

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:21

Mooiste herinnering → de bevalling van mijn kinderen
1ste herinnering→ ik moet heel erg jong geweest zijn, 2 jaar of zo, en ik zat op de grond te spelen. Mijn vader en moeder met alle kinderen zaten te eten. Opeens, ik speelde met een knikker blijkbaar→ schoot deze in mijn keel en kreeg ik geen adem meer.
Ik kroop in volle paniek naar mijn vader en kon alleen maar uhuhuh en wijzen op mijn keel. Mijn vader (was arts) sprong van zijn stoel, pakte me beet en aan mijn voetjes werd ik omhoog gehouden en kreeg een klap op mijn rug en braakte de knikker uit. Die opluchting dat ik weer kon leven. HOe klein dat ik was wist ik dat ik anders dood zou zijn gegaan.

Wat erg grappig als herinnering erbij is→ voor mij is het een hele belangrijke herinnering en toen ik ooit met mijn vader hier over sprak→ kon hij het zich totaal niet herinneren. En op mijn:"maar pap, je hebt me toen het leven gereden, ik kreeg geen adem meer en ik was volledig in paniek→ ik ben je altijd zo dankbaar geweest"→ zei hij: "dat hij het echt niet meer wist, maar mijn dankbaarheid alsnog graag in ontvangst nam" waarop we beiden zo gelachen hebben _/-\o_ _O- _O- . Die tweede herinnering is me nu ook heel dierbaar want mijn vader is op 89 jarige leeftijd overleden en dat is al 13 jaar geleden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:23

Haha mooie worst die leidster :+

Traumatische of ingrijpende gebeurtenissen onthou je, ook op jonge leeftijd, dat blijkt maar weer uit veel van de vroege herinneringen.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:25

Vroegste: (hierbij weet ik niet of het mijn eigen herinnering is of dat het mij verteld is)
3 jaar oud. Ik pestte papa die in de rolstoel zat met een gebroken bovenbeen.
Niet doorhebbende dat hij ondertussen alweer kon lopen.
Dus toen kwam hij ineens na 6 weken achter mij aan.

Mooiste: toen ik bijna 8 jaar was en eindelijk mijn zo lang gewilde broertje in mijn handen kreeg. ( hij is/was heel ziek. ) En heeft als baby heel veel in het ziekenhuis gelegen.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:08

Mijn vroegste herinneringen zijn van toen ik een jaar of 2 was. Ik heb er meerdere uit die tijd. Best bijzonder :)

Mijn mooiste herinneringen zijn vooral uit mijn reis naar Australië in 2015. Ik heb toen op een horsefarm gewerkt waar de paarden in kuddeverband leefden en de herinnering die me daar het meeste bij staat is dat de paarden naar een ander weiland verplaatst werden en ik zonder zadel voorop reed op de leider van de kudde en omkeek en de hele kudde achter me aan zag galopperen :+:

Ook de aller eerste keer dat ik daar de sterren zag (veel! en zo helder!) staat in mijn geheugen gegrifd.

Ik heb behoorlijk veel en behoorlijk mooie herinneringen uit mijn leven :) Die gaan ook echt heel ver terug. Maar waar ik mijn sleutels heb neergelegd of mijn auto heb geparkeerd kan ik dan weer nooit herinneren :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:25

Mijn eerste herinnering is een beetje een nare herinnering. Achteraf gezien. Op dat moment vond ik het heel bijzonder. Ik was op vakantie met mijn ouders in een caravan, helemaal leuk. En ik weet nog dat er heel veel Nederlanders riepen dat we naar de kantine moesten komen want er was iets gebeurd. Toen we in de oude kantine aankwamen stond iedereen te kijken naar een kleine vierkante, zwart-wit-televisie. Het enige wat ik zag waren twee flatgebouwen, rook en toen vloog er een vliegtuig in een flatgebouw.

Achteraf gezien was dat 9/11. Ik kan me dat echt nog heel goed herinneren. Ik vond het niet eng of naar, maar ik wist wel dat het heel raar was. Dat het niet hoorde.

Mijn mooiste herinnering is denk ik dat ik met mijn paard naar Equiday mocht en dat we door verschillende mensen herkend werden. Heel bizar, maar ook heel gaaf dat zo veel mensen ons volgden op Bokt. :)) Het mooiste aan die dag vond ik dat mijn aparte paard zo verschrikkelijk braaf was en het eigenlijk mega leuk vond. Een soort bekroning op ons harde werken en oefenen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:42

Mijn eerste... ik twijfel tussen die keer dat ik mijn broer een gat in zn kop sloeg met een houten blok (en daarna ongelovelijk op mn falie kreeg), of een verjaardag op de peuterspeelzaal waar ik op tafel mocht staan tijdens 'lang zal ze leven'...

Mijn mooiste...ik kan niet 1 specifieke aanwijzen als allermooiste... Een dierbare herinnering is toen ik in zeeland in het het arsenaal met mijn zusje en een vriendinnetje van haar bedacht dat het te lang wachten was bij de liften. We gingen wel buitenlangs via de wenteltrap naar boven. Hoe hoger we kwamen, hoe meer beweging voelbaar in die trap. Vervolgens merkte dat vriendinnetje op dat als we nu zouden vallen, we best hard zouden vallen... Na zenuwachtig lachen en extra goed vasthouden zijn we toch boven gekomen. Naar beneden deden we toch maar met lift :+

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:55

Ik weet dingen van de kleuterschool nog best goed. Het spelen met de watertafel of de poppenhoek vond ik het leukste. Ook weet ik nog dat ik van de schommel viel en mijn tand door mijn lip had en dat ik weggelopen was naar huis. School helemaal in paniek.

Ik heb er nu al even over nagedacht maar ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat mijn mooiste herinnering is. Het lijkt wel of aan elke mooie herinnering die ik boven haal ook weer een schaduwzijde zit. Dus bij elke mooie herinnering hoort ook een minder leuke eigenlijk. Ik probeer er eentje te zoeken die alleen maar fijn is maar dat is nogal moeilijk. Vreemd eigenlijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:59

Mijn vroegste herinnering ik was 4 mijn verjaardag en mijn eerste dag kleuterschool. Trots als ik was op mijn kroon met 4 erop rende ik de weg over naar mijn zus die uit school kwam. En rende onder een fiets -O-

Mijn mooiste zijn er best veel. Maar ik denk dat het noorderlicht zien toch de mooiste is <3 . Wat is dat een schitterend emotioneel natuurfenomeen. <3

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 18:47

Suzanne F. schreef:
Ik weet dingen van de kleuterschool nog best goed. Het spelen met de watertafel of de poppenhoek vond ik het leukste. Ook weet ik nog dat ik van de schommel viel en mijn tand door mijn lip had en dat ik weggelopen was naar huis. School helemaal in paniek.

Ik heb er nu al even over nagedacht maar ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat mijn mooiste herinnering is. Het lijkt wel of aan elke mooie herinnering die ik boven haal ook weer een schaduwzijde zit. Dus bij elke mooie herinnering hoort ook een minder leuke eigenlijk. Ik probeer er eentje te zoeken die alleen maar fijn is maar dat is nogal moeilijk. Vreemd eigenlijk.


apart he? Ik kan dus ook niet op een mooie herinnering komen. Vond het een beetje een eng idee ook, maar ik ben dus niet de enige.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:13

Mijn vroegste herinnering is dat wij in het Lange Rozendaal woonden en ik iedere zondag met mijn vader langs het singel ging wandelen en vogelhuisjes tellen.
Mijn mooiste herinnering is de geboorte van mijn kinderen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:01

thirteenn schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik weet dingen van de kleuterschool nog best goed. Het spelen met de watertafel of de poppenhoek vond ik het leukste. Ook weet ik nog dat ik van de schommel viel en mijn tand door mijn lip had en dat ik weggelopen was naar huis. School helemaal in paniek.

Ik heb er nu al even over nagedacht maar ik zou eerlijk gezegd echt niet weten wat mijn mooiste herinnering is. Het lijkt wel of aan elke mooie herinnering die ik boven haal ook weer een schaduwzijde zit. Dus bij elke mooie herinnering hoort ook een minder leuke eigenlijk. Ik probeer er eentje te zoeken die alleen maar fijn is maar dat is nogal moeilijk. Vreemd eigenlijk.


apart he? Ik kan dus ook niet op een mooie herinnering komen. Vond het een beetje een eng idee ook, maar ik ben dus niet de enige.


Misschien is het gewoon zo dat er geen wit is zonder zwart. En dat die mooie herinneringen juist zo fijn en licht zijn omdat er een donkere schaduwkant tegenover zit. Beetje hetzelfde met nostalgie, dat maakt vaak verdrietig. Maar het zijn fijne herinneringen waar je aan terug denkt. En toch word je er verdrietig van. Omdat het er niet meer is.
Ik kan zeker met een glimlach terugdenken aan bepaalde herinneringen. Maar achter elke traan van verdriet schuilt een glimlach van herinnering en dat is zo waar.
Deze spreuk hing vroeger in mijn ouderlijk huis op de wc en ik begreep hem nooit maar inmiddels wel: Een traan die altijd in je ogen staat, en niet via je wang je leven uitgaat, is een traan die een gegeven is en een deel van je leven is. Een glimlach die hieruit geboren is en die niet meer te stuiten is.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:42

Herinneringen zijn iets raars vraag maar eens iets aan je broer of zus over een bepaalde herinneringen die zal het meestal heel anders vertellen, is ooit onderzocht en heeft te maken met onze hersenen. Net zoals hoe jong je bent en je eerste echte herinnering.

Ik was jaar of 4 toen we een andere hond kregen die veel groter was dan degene die was overleden en mijn zus riep, we hebben weer een hondje, ik ren de trap af zie die "grote" hond en ren weer naar boven.

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:04

Meest dierbare herinnering: mama (ouders) worden. Zeker weten met stip op de eerste plaats! Wij hebben héél erg lang op onze kinderen moeten wachten en ver mogen reizen om ze eindelijk in onze armen te sluiten. Die momenten staan gebeiteld in ons geheugen.

Vroegste herinnering: telkens als mijn papa thuis kwam van zijn werk, tilde hij mij op om naar mijn pasgeboren zusje te kijken die in haar wiegje lag te slapen. Ik was toen 2,5 jaar. Ik herinner mij echt nog één van zijn truien: een kaki-groene met ruiten :)