Je mooiste herinnering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 11:31

Ik ben bezig met een fotoproject over herinneringen en de kwetsbaarheid ervan (en betrouwbaarheid) nou loop ik er qua beeld helemaal mee vast en ben ik gaan nadenken over mooiste herinneringen, welke dingen ik me vaag herinner etc. en toen dacht ik: in hoeverre komen onze herinneringen overeen?

Dus mijn vraag aan jullie:
wat is je mooiste herinnering?
Wat is je vroegste herinnering?



Ik zal zelf natuurlijk aftrappen: Mijn mooiste herinnering, werkelijk geen idee. Het lijkt me een logisch iets om te zeggen dat mijn eerste paardrijles de mooiste zou zijn, maar die herinner ik me niet. Zo herinner ik me eigenlijk vrij weinig waardoor ik niet het idee heb dat ik een mooiste herinnering kan aanwijzen. :+

Mijn vroegste herinnering is dat ik een keer tussen mijn moeder en een vriendin van haar rondjes stond te draaien en vervolgens de verkeerde knuffelde. Maar ik betwijfel of ik het me echt herinner of omdat het iets is wat mij verteld is :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:33

Mijn vroegste herinnering is denk ik in de achtertuin spelen op de schommel met mijn zusje en moeder. Geen idee hoe oud ik toen was.
Mijn mooiste herinnering was de vakantie met mijn vader en grootouders. Zij gingen al 25 jaar naar het zelfde vakantieadres maar ze konden niet meer zelf er heen rijden. Dus gingen wij mee. Heeerlijke vakantie gehad op een Duitse boerderij. Hele dagen wandelen, buiten spelen, met de dieren knuffelen en had daar een vriendinnetje gemaakt (kleindochter van de boer). Zo'n enorm zorgeloze en fijne tijd daar gehad. Ik was toen 10 gok ik.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:39

Mijn allermooiste herinneringen zijn de geboorte van mijn kinderen, het moment dat je ze eindelijk kan zien en vasthouden is magisch.

Mijn vroegste herinnering is op Sinterklaasavond. Ik gok dat ik een jaar of 3 of 4 was. Ik had nogal moeite om van de zak met kadootjes af te blijven en na meerdere waarschuwingen kreeg ik van mijn vader een tik op de vingers :')

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:40

Mijn vroegste herinnering is van een vakantie in Griekenland, ik moet een jaar of 3 zijn geweest.

Mijn mooiste herinnering vind ik lastig te benoemen, omdat er veel van emotionele waarde zijn. Maar een van de belangrijkere is: Het laatste ritje op mijn paard, ze is afgelopen juni ingeslapen. Maar dit is wel een recentere herinnering.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:41

ista schreef:
Mijn allermooiste herinneringen zijn de geboorte van mijn kinderen, het moment dat je ze eindelijk kan zien en vasthouden is magisch.



Wauw, dit inderdaad ja! Kippenvel elke keer weer als ik er aan terug denk.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:44

Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou zo niet 1 mooiste herinnering kunnen oproepen eigenlijk.
Mijn vroegste herinnering is uit mijn kleutertijd.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:49

Mooiste herinnering: geen idee, daar zou ik wat langer over moeten denken

Vroegste herinneringen: (omdat ik niet altijd een exact jaar kan vastleggen om te bepalen wat nu precies vroeger was dan het ander) :

- 's avonds speelde mijn vader op zijn Playstation 1 Tomb Raider op de open zolder/vliering boven de woonkamer, en ik herinner me dat ik onder een dekentje zat en luide schietgeluiden hoorde zonder dat ik wist wat het was :+

- in de tweede kleuterklas zei de juf tegen ons dat we in de zeep moesten bijten als we stout waren (geen idee of er ook echt zeep was haha of enkel een dreigement)

- ik en mijn zus die perziken eten op zo'n witte plastieken ligstoel aan het zwembad: dat moet op vakantie zijn geweest in Tunesië als kleuter waar we 1 of 2 jaren op rij naartoe zijn geweest. ( 1 keer was met 9/11 dus toen was ik 4 jaar)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:49

Inderdaad de geboorte van de oudste. Niet dat die van mijn jongste minder mooi was, maar die eerste keer blijft bijzonder en kan ik ook beter terughalen.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:55

Ik denk inderdaad ook wel dat onze vroegste herinneringen heel onbetrouwbaar zijn: in welke mate is het echt een herinnering en in welke mate is het een gecreëerde herinnering omdat onze ouders ons erover verteld hebben?

Anoniem

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:58

Mooiste: voor de eerste keer buiten mennen met mijn zelf opgeleide pony. Het was ook nog eens heerlijk weer en het leven lachte me echt tegemoet <3

Eerste: geen idee _O-

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:01

Mijn mooiste herinneringen :
Zonsondergang in zeeland. Met concert at sea op de achtergrond.
Mijn toenmalige vriend ook zien genieten van het weer /muziek.
Even vrij zijn ....

Ik denk dat het ook vooral is omdat hij er nu niet meer is.


Mijn eerste herinnering : mijn knie in het verband.
Was denk ik 2/3 de graads verbrand door een kwal.
De pijn en hoe het gebeurt is weet ik echt niet meer.

Maar ik zie mezelf nog met mijn kont de zoldertrap afgaan. En liggen plukken aan de loskomende korsten :')

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:04

Mijn vroegste herinnering is volgens mij het knippen van de amandelen. Dat was ook meteen een van de meest traumatische herinneringen :')

De mooiste, geen idee eigenlijk!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:13

Mijn mooiste herinnering is een avond met vrienden. We hadden toen een bbq met een groepje dat in dezelfde piercingshop kwam en daar dus ook bevriend geraakt zijn. Allemaal een beetje "outcasts" op één of andere manier die bij elkaar een plek vonden waar ze gewoon konden "zijn" en geaccepteerd werden. Na het eten had de eigenaar van de shop (die mij heel nauw aan het hart ligt.) een vuurkorf gezet en zaten we dus heel idyllisch op een zomeravond/nacht. Met zijn allen rond het vuur, we hadden marshmallows en één van de aanwezigen kon gitaar spelen. Hier en daar zaten er een paar zachtjes te praten, één persoon was dus gitaar aan het spelen, ik zat rustig te schetsen in mijn tekenboek dat ik altijd mee heb net zoals nog iemand uit de groep. Af en toe praatte ik rustig met de mensen rond me en zo nu en dan zaten we gewoon te luisteren en te ontspannen. Iedereen was dus geheel zichzelf en gewoon aan het genieten van de avond op zijn of haar manier en toch waren we allemaal samen. We hebben veel gelachen, ook wat diepzinnigere gesprekken gehad en het is één van de enige momenten in mijn leven dat ik het gevoel had dat ik echt ergens paste en hoorde. Waar ik volledig geaccepteerd werd. Nog steeds als ik heel onrustig ben of het me te veel word, denk ik terug aan die avond. 15 jaar later kom ik nog steeds in die shop en nog steeds is het altijd "thuis komen". :)
Die groep is inmiddels overal en nergens beland en we houden nog steeds contact via sociale media. Hele mooie sidenote (vind ik) was dat vorig jaar met kerst, we besloten om naar de shop te gaan. Ik ga eigenlijk elk jaar rond de feestdagen sowieso fijne feestdagen wensen. Afgelopen jaar was dat de 21e. Altijd tegen sluitingstijd omdat het dan rustiger is en dan kunnen we na sluitingstijd nog even praten. Afgelopen jaar stond ik dus met de twee eigenaren en de shopmanager te praten en geleidelijk aan kwamen dus mensen binnen druppelen die allemaal ook op die avond aanwezig geweest waren. :+: Voor we het wisten hadden we een spontane (het was echt toeval) minireünie. :+: Wat echt bijzonder is want één van die mensen woont en werkt in Malta. Dus we hebben 21 december een mini kerstavond gevierd met de bende. :+:

Mijn vroegste herinnering is helaas een hele pijnlijke, gebaseerd op de tijdlijn van mijn moeder was ik toen ongeveer 3.5.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 12:16

Schemerdier schreef:
- in de tweede kleuterklas zei de juf tegen ons dat we in de zeep moesten bijten als we stout waren (geen idee of er ook echt zeep was haha of enkel een dreigement)


oh nu je dit zegt moet ik meteen denken aan een docent van de basisschool die altijd zij dat ze onze billen ging eten als we niet luisterde :+ kan me vaag herinneren dat ze ook ergens een bord met bestek had liggen :+

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:21

Mijn mooiste herinnering is moeilijk, ik heb toch wel een aantal herinneringen die mij heel erg dierbaar zijn.

Een daarvan is toch wel hoe mijn paard reageerde op mij nadat we elkaar bijna 5 jaar niet gezien hadden. Ze keek haar toenmalige eigenaar niet eens meer aan, maar stond alleen bij mij te knuffelen. Daarna ook het opladen om haar weer mee te nemen. Ze twijfelde net onder de klep eventjes, ik zei toen tegen haar "kom maar meisje, we gaan naar huis". Ze draafde toen bijna de trailer in met oortjes naar voren.


Mijn vroegste herinnering... ik durf het niet te zeggen haha

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:27

Dit is toch wel een van mijn mooiste herinneringen en passend bij je fotoproject :D
Afbeelding

Mijn vroegste herinnering, geen flauw idee. geloof ik.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:28

Mijn vroegste herinneringen zijn helaas allemaal ziekenhuis gerelateerd. Mooiste herinnering dat mijn papa terug kwam na 6 maanden Bosnië <3 en eigenlijk iedere keer dat hij veilig terug kwam van uitzending.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:24

Mijn mooiste is ook de geboorte van mijn oudste kindje. Het moment dat ik alles gaf, zijn glibber lijfje uit me voelde komen, hij op mijn buik werd gelegd en ik besefte dat ik mama was. Dat ik zijn natte haartjes kuste, en zijn zoete geur opsnoof, hoe moe ik was, en trots, en het besef dat ik 'klaar' was en de weeën voorbij waren...

En de vroegste, ik moest naar het ziekenhuis omdat mijn amandelen geknipt werken, en toen ik wakker werd, zat er bloed op mijn pyjama. Ik vond dat bloed zo akelig en snapte niet hoe het daar kwam, en ook dat ik daar moest slapen maar er lag een ander kindje te huilen in een spijlenbed, en niemand kwam voor dat kindje, vreselijk zielig vond ik dat. Ik keek toen naar de gang en zag steeds zusters voorbij lopen, maar niemand kwam binnen. Ik was toen een jaar of 4.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:32

Dat jullie allemaal zulke mooie herinneringen hebben aan geboortes. Ik vond het verschrikkelijk, het deed pijn als hel, het was vies, bloed, glibber, gênant en ik was alles behalve gelukkig op dat moment.
Ik heb best wat mooie herinneringen maar daar is de bevalling er niet een van. :+

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:35

Ja echt, ik vond het prachtig. Ik vond de hele bevalling mooi, ook bij mijn dochter. Ik riep bij mijn oudste ook meteen dat ik dit nog een keer wilde meemaken, ik dacht eerst dat het door de hormonen kwam, maar ik meende het echt.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:47

Ik ook. Bij mij was het echt zo dat toen ze eruit kwam en op mij werd gelegd ik in de zevende hemel was en vervolgens heb ik maanden op een roze wolk geleefd. De bevalling zelf was ook niet heel erg pijnlijk en ging heel snel en ik had een ruggenprik. Misschien dat dat scheelde.

Overigens was mijn dochter ook bloederig en onder het huidsmeer, maar ik zag het gewoon niet, zo veel hield ik van haar, haha.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:47

Storm schreef:
Ja echt, ik vond het prachtig. Ik vond de hele bevalling mooi, ook bij mijn dochter. Ik riep bij mijn oudste ook meteen dat ik dit nog een keer wilde meemaken, ik dacht eerst dat het door de hormonen kwam, maar ik meende het echt.


_O-
Dit is het eerste wat ik kan vinden wat we niet gemeen hebben. :')

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:22

Suzanne F. schreef:
Storm schreef:
Ja echt, ik vond het prachtig. Ik vond de hele bevalling mooi, ook bij mijn dochter. Ik riep bij mijn oudste ook meteen dat ik dit nog een keer wilde meemaken, ik dacht eerst dat het door de hormonen kwam, maar ik meende het echt.


_O-
Dit is het eerste wat ik kan vinden wat we niet gemeen hebben. :')


Hahaha toch nog iets gevonden :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:28

Ik vond bevallen niet echt een pretje, dat kan ik geen mooie herinnering noemen. Maar het moment dat hij geboren was en bij mij werd neergelegd, dat was zo'n mooi overweldigend moment. Ik vond hem gelijk prachtig terwijl hij toen nog vrij glibberig was :+ Als ik de foto's bekijk zag hij er een paar uur later stukken knapper uit, maar ja dat is wat hormonen met je doen. Dat was zeker een van de mooiste herinneringen van mijn leven, maar daarna werd ik afgevoerd naar de OK, dus die herinnering heeft wel een zwart randje. :=

Verdere mooie herinneringen zijn toch wel van een aantal verre reizen. Ook mijn jaar in Amerika op mn 18e heeft veel indruk gemaakt en is een mooie herinnering.

Mijn vroegste herinnering was ik 3, toen ze 's ochtends kwamen vertellen dat mijn broertje geboren was. Ook kan ik me herinneren rond die leeftijd (denk ik) dat ik met mn zus een hele mooie hut had gebouwd in de slaapkamer. Maar welke herinnering ouder is, geen idee.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 16:03

Wat mooi en heftig om al die herinneringen te lezen! Ik kan me niet voorstellen dat een bevalling zelf een mooie herinnering kan zijn :+ het moment erna, maar tijdens vind ik lastig me voor te stellen :+

Ook wel fascinerend wat jullie voor eerste herinneringen verslijten. En ook wel interessant dat er veel een naar randje hebben, zoals het knippen van amandelen!