Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 03:59

Rennie89 schreef:
Ah duidelijk, je bericht kwam anders over ;)

Maar als de Duitsers het niet willen is net zoiets als dat de Nederlanders het niet willen hebben. Veiligheid boven alles. Ik heb ten tijden van de hittegolf hier in Den Haag files van Duitsers gezien, en tjah, dat vond ik ook onnodig. Maar dat is meer omdat ze doelbewust naar drukke plaatsen gingen en huttemetutje naar het strand etc gingen. Ik als hagenees heb deze zomer niet eens het strand gezien omdat het teveel risico’s met zich meebrengt. Is niet echt te vergelijken met doelgericht in je eentje boodschappen doen naar mijn mening. Maar dat is een compleet andere discussie op zich. Iedereen moet voor zichzelf kunnen beslissen of het verstandig is. Of je je aan de regels kunt houden en of je geen risico’s neemt. Maar als je kijkt naar hoeveel mensen alsnog op vakantie zijn gegaan afgelopen zomer... nog best schokkend. Werk zelf op Schiphol en was verbaasd hoe veel vluchten er weer gingen na maanden niks...

Maar dat ligt toch aan de Nederlandse overheid? Wij hadden er geen regel voor. De Duitsers hebben dat wel ingesteld.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:35

Oei wij wilden volgende week gaan. Niet meer mogelijk dus vanuit België? Laten testen vind ik te veel gedoe voor een dagje pretpark...

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 08:49

poes schreef:
Oei wij wilden volgende week gaan. Niet meer mogelijk dus vanuit België? Laten testen vind ik te veel gedoe voor een dagje pretpark...


Voor een dagje, -24u, mag het blijkbaar wel :j

Popstra
Berichten: 13786
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:53

Ik begreep dat iedereen uit NL nu met uitzondering van Limburg en Zeeland een negatieve covid test moet kunnen laten zien in Duitsland.

Ik moet hem op het wedstrijd secretariaat laten zien als ik ga over een week

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:28

Rennie89 schreef:
Ah duidelijk, je bericht kwam anders over ;)

Maar als de Duitsers het niet willen is net zoiets als dat de Nederlanders het niet willen hebben. Veiligheid boven alles. Ik heb ten tijden van de hittegolf hier in Den Haag files van Duitsers gezien, en tjah, dat vond ik ook onnodig. Maar dat is meer omdat ze doelbewust naar drukke plaatsen gingen en huttemetutje naar het strand etc gingen. Ik als hagenees heb deze zomer niet eens het strand gezien omdat het teveel risico’s met zich meebrengt. Is niet echt te vergelijken met doelgericht in je eentje boodschappen doen naar mijn mening. Maar dat is een compleet andere discussie op zich. Iedereen moet voor zichzelf kunnen beslissen of het verstandig is. Of je je aan de regels kunt houden en of je geen risico’s neemt. Maar als je kijkt naar hoeveel mensen alsnog op vakantie zijn gegaan afgelopen zomer... nog best schokkend. Werk zelf op Schiphol en was verbaasd hoe veel vluchten er weer gingen na maanden niks...

Maar ze hebben afgelopen weekend wel massaal gehoor gegeven aan de oproep om vooral niet de grens over te gaan :)

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:37

LWDaisy schreef:
poes schreef:
Oei wij wilden volgende week gaan. Niet meer mogelijk dus vanuit België? Laten testen vind ik te veel gedoe voor een dagje pretpark...


Voor een dagje, -24u, mag het blijkbaar wel :j


Afhankelijk van naar welke deelstaat je gaat!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:43

Dus de vraag blijft: mag het voor phantasialand? Ik vind dat echt super verwarrend zeg.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:47

Ja, phantasialand ligt in NRW, en daar mag je minder dan 24 uur verblijven.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:12

Dank je ibbel!

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:57

Popstra schreef:
Ik begreep dat iedereen uit NL nu met uitzondering van Limburg en Zeeland een negatieve covid test moet kunnen laten zien in Duitsland.

Ik moet hem op het wedstrijd secretariaat laten zien als ik ga over een week

Voor NRW zijn de regels anders, omdat veel mensen net over de grens werken enzo;)

Popstra
Berichten: 13786
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:46

Wat is NRW?

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:47

Popstra schreef:
Wat is NRW?

Nordrhein Westfalen

Popstra
Berichten: 13786
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:48

Ah zo. Dankje

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:53

Maar hoe ga je een testuitslag laten zien als je hem niet op papier krijgt?

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:01

Waar vinden jullie die info over die 24 uur? Want ik kan deze nergens vinden, zowel niet bij het RKI als het RIVM als op de site van NRW.
Tevens zie ik op dit moment ook allemaal Nederlandse nieuwsberichten langs komen dat ook boodschappen e.d. niet is toegestaan.

On topic: Het zou zomaar kunnen dat ze bij Phantasialand om een negatieve test vragen, maar het beste kun je even contact met ze opnemen om dit na te vragen voordat je voor niets daar bent.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:01

Fijn om te weten dat het voor NRW dus wat soepeler is. Hopen dat dat voorlopig zo blijft. Ik snap zelf niet zoveel van die sites omdat ik geen Duits spreek.

Ik moet op 3 november richting Oberhausen met m'n moeder. Ik woon in Gelderland (Ede) en m'n moeder in Zuid-Holland (Schiedam).

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:01

Siesjuh schreef:
Waar vinden jullie die info over die 24 uur? Want ik kan deze nergens vinden, zowel niet bij het RKI als het RIVM als op de site van NRW.
Tevens zie ik op dit moment ook allemaal Nederlandse nieuwsberichten langs komen dat ook boodschappen e.d. niet is toegestaan.

On topic: Het zou zomaar kunnen dat ze bij Phantasialand om een negatieve test vragen, maar het beste kun je even contact met ze opnemen om dit na te vragen voordat je voor niets daar bent.

Ik heb hem gelinkt in mijn eerste bericht in dit topic. Het staat in de Coronaverordnung van NRW.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:03

Eigenlijk moet je gewoon niet naar het buitenland naar een attractiepark.
Misschien volgend jaar weer een kans.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:06

Destination schreef:
Siesjuh schreef:
Waar vinden jullie die info over die 24 uur? Want ik kan deze nergens vinden, zowel niet bij het RKI als het RIVM als op de site van NRW.
Tevens zie ik op dit moment ook allemaal Nederlandse nieuwsberichten langs komen dat ook boodschappen e.d. niet is toegestaan.

On topic: Het zou zomaar kunnen dat ze bij Phantasialand om een negatieve test vragen, maar het beste kun je even contact met ze opnemen om dit na te vragen voordat je voor niets daar bent.

Ik heb hem gelinkt in mijn eerste bericht in dit topic. Het staat in de Coronaverordnung van NRW.

Gevonden, ik snap niet waarom in die gemist had :')

soesita

Berichten: 5173
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:09

Nabster schreef:
Eigenlijk moet je gewoon niet naar het buitenland naar een attractiepark.
Misschien volgend jaar weer een kans.


Zo waar!

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Mogen wij een dag naar Duitsland (Keulen) vanuit BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:29

Alleen Limburg heeft nog geen code rood rest van Nederland wel dus even checken.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:38


SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:09

soesita schreef:
Nabster schreef:
Eigenlijk moet je gewoon niet naar het buitenland naar een attractiepark.
Misschien volgend jaar weer een kans.


Zo waar!



Idd.

Maar mensen MOETEN op vakantie, MOETEN naar een pretpark... pandemie of niet.. Niet best waar mensen hun prioriteiten liggen -O-

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:15

kinel schreef:
Alleen Limburg heeft nog geen code rood rest van Nederland wel dus even checken.

En Zeeland ^)

StalNollie

Berichten: 9150
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:18

Afbeelding

Kom ik net tegen.