Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:10

CoonArt schreef:
DubbelFun schreef:
Ik heb weleens gehoord dat ze houtlijm over de plaat verdelen, 24 uur laten drogen en dan de dunne film als een vel er af halen. De houtlijm zou in de kras moeten blijven zitten en dan zou de naald er soepeler overheen moeten gaan.

Whah? Wil niet mijn LP in de vernieling helpen... :(


https://crosleyplatenspeler.nl/platen-s ... -houtlijm/

Het schijnt wel echt te werken. Hier een artikel en ene filmpje

Let wel dat het niet bij elke soort plaat werkt maar dat leggen ze in het artikel uit

JeaDH

Berichten: 2171
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:56

Vandaag deze leuke lamp voor in onze gang gescoord.

Afbeelding

dalena

Berichten: 3128
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:36

Die is leuk! <3

Vjestagirl

Berichten: 26661
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:20

senna21 schreef:
DubbelFun schreef:
Ik ben net een grote doos met prullaria aan het laden om naar de kringloop te brengen, mijn kasten worden een beetje vol :)

Goede tip: volg een minimalist https://www.youtube.com/@ArrowHillCottage :+


Ik kijk ook wel regelmatig content van minimalisten, maar loop er wel tegenaan dat het allemaal christelijke moeders zijn. Niet dat daar wat mis mee is, maar ik ben heel erg geen christelijke moeder, zou het leuker vinden als de belevingswereld wat meer paste bij die van mij

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:23

@JeaDH: leuke lamp, die wordt nog leuker met een Edison bol er in :)

JeaDH

Berichten: 2171
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:30

DubbelFun schreef:
@JeaDH: leuke lamp, die wordt nog leuker met een Edison bol er in :)

Ja er moet een andere lamp in idd, dank voor je tip die ga ik even googelen.

JeaDH

Berichten: 2171
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:00

Vandaag deze leuke vaas meegenomen uit kringloop Hart in Friesland <3

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:01

Dat is wel een hele aparte :)

magicmist

Berichten: 3337
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:15

Ik ben normaal een goede klant van kringlopen, maar vandaag was ik nogal boos.
Ik had een aantal poppen voor mijn zoontje. Ze vroegen er 20,- voor. Ik vond het te veel. Zegt ze . Het zijn dure poppen. Ja dat zal best, maar vind het gewoon te duur. Andere medewerker zegt. Doe maar in de tas voor mij. Nja ok prima..ik loop weg. Hoor ik medewerkster over mij praten. Dat ik de waarde echt wel wist. Ik ben omgedraaid en aangegeven dat dit niet echt klantvriendelijk is.
Jij bepaalt een prijs..ik ben het er niet mee eens. Jij wilt niet lager. Prima even goeie vrienden. Ga dan niet achter mijn rug om lopen klagen over mij. Vond het zo bijzonder.

Malenka

Berichten: 7587
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:34

Het is toch geen rommelmarkt? Als je het niet eens bent met de prijs koop je het gewoon niet. Het is een winkel en daar ding je in Nederland gewoonlijk niet af. Ik zou het ook vreemd vinden als mij dat overkwam. En het is inderdaad niet netjes om het hoorbaar over je te hebben. Maar verbazing willen delen is wel logisch denk ik. En de werknemers van een kringloopwinkel zijn vaak ook wel net even van een andere doelgroep dan de gemiddelde winkel.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:39

Ik ga in een kringloop ook echt niet afdingen van de prijs. Te duur? Koop ik het niet.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:42

Meestal als ik zeg dat ik iets te duur vind (er staan hier nergens prijzen op de artikelen, dus je moet alles vragen) dan zakken ze meestal vanzelf al met de prijs :)

prompter

Berichten: 11182
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:45

Hier is alles geprijsd, daar valt niet over te onderhandelen. Het zal per kringloopwinkel verschillen.

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:47

Je hebt kringlopen waar geen prijzen op de artikelen staan. Die prijs hoor je dan pas bij de kassa. Daar kan normaal dus juist wel onderhandelt worden.
Ik vermoed dat magicmist in zo'n winkel was.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:50

Nou ja, ze krijgen de spullen gratis en bepalen dan een prijs.... Sommige producten zijn dan ook echt heel duur zeker vergeleken de winkelwaarde. In dit geval wellicht niet maar vragen of er nog wat van af kan is toch helemaal prima. Nee heb je en ja kun je krijgen. Inderdaad vreemd dat er dan zo achter je rug om over gepraat wordt zo gek is de vraag niet.

Overigens kun je ook in de gewone winkel proberen af te dingen. In de supermarkt zal je daar niet ver mee komen maar bij een speciaalzaken en een grote uitgave kun je zeker wel een mooie prijs krijgen of nog een extra product als je vraagt of er nog iets mogelijk is met de prijs.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:52

In het buitenland is het vaak heel normaal om af te dingen, het zit gewoon niet in ons 'systeem' om het te doen in een normale winkel.

magicmist

Berichten: 3337
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:58

Els1984 schreef:
Je hebt kringlopen waar geen prijzen op de artikelen staan. Die prijs hoor je dan pas bij de kassa. Daar kan normaal dus juist wel onderhandelt worden.
Ik vermoed dat magicmist in zo'n winkel was.

Klopt. Ik dingde ook.niet af. Gaf enkel aan dit ik het te duur vond. En liet het gaan.

magicmist

Berichten: 3337
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:59

Malenka schreef:
Het is toch geen rommelmarkt? Als je het niet eens bent met de prijs koop je het gewoon niet. Het is een winkel en daar ding je in Nederland gewoonlijk niet af. Ik zou het ook vreemd vinden als mij dat overkwam. En het is inderdaad niet netjes om het hoorbaar over je te hebben. Maar verbazing willen delen is wel logisch denk ik. En de werknemers van een kringloopwinkel zijn vaak ook wel net even van een andere doelgroep dan de gemiddelde winkel.

Ik dingde niet af.. ik kocht het niet.ik.was alleen boos dat ze zo.achter mijn rug om over mij hadden.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:04

Dat snap ik! Erg onbeschoft!

Malenka

Berichten: 7587
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:24

Dat is zeker onbeschoft. En winkels zonder prijzen... Dan is het logisch dat je iets laat staan als de prijs die ze noemen te hoog is. Ik kom die winkels gelukkig al jaren niet meer tegen.

Foaly

Berichten: 4898
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:39

Dat klinkt ook als een kringloop die iets te goed weet wat spullen waard zijn := Ergens logisch dat ze een hogere prijs plakken op gewild merkspul, maar aan de andere kant, ze krijgen het inderdaad gratis binnen en klanten afkatten hoort er natuurlijk helemaal niet bij -O-

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:25

Ik heb een hekel aan winkels waar spullen niet geprijsd zijn.
Idem markten, in Spanje loop ik heel graag markten af, maar kramen zonden prijzen negeer ik. Ze zien natuurlijk van ver dat je een toerist bent, en rekenen dan extra door. Nee bedankt :)
Ik ding ook nooit af haha, ook niet in het buitenland, het zit inderdaad niet in ons systeem, en ik heb er een hekel aan :')

Eerder deze week nog naar de kringwinkel geweest. Was niet veel leuks, uiteindelijk een boek en 2 cd's gekocht.

magicmist

Berichten: 3337
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:00

Foaly schreef:
Dat klinkt ook als een kringloop die iets te goed weet wat spullen waard zijn := Ergens logisch dat ze een hogere prijs plakken op gewild merkspul, maar aan de andere kant, ze krijgen het inderdaad gratis binnen en klanten afkatten hoort er natuurlijk helemaal niet bij -O-


Ik vind het prima als ze prijzen weten van producten, maar een prijs moet reëel zijn en ik denk dat ze dachten de hoofdprijs te hebben.
Het ging om 6 poppen van action man en gi joe. Twee waren zwaar, dus vermoed echt. De andere waren veel lichter en moderner. Kleding was her en der kapot en geen spullen erbij. Dan vind ik dat daar de prijs naar moet zijn. En soms is het veel en betaal ik het gewoon.
Bij dezelfde kringloop had ik een week eerder nepdiamanten gekocht voor 20,-. Veel te duur, maar zoonlief vond ze prachtig. Dus beetje geven en nemen denk ik dan.

JeaDH

Berichten: 2171
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:05

Gister kwam ik langs Kringloopcentrum ‘t Trefpunt, dus even naar binnen gelopen. En daar viel mijn oog op iets wat ik te mooi vond om te laten staan :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11656
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:41

Achter de rug om praten over een klant is niet netjes. Maar ik zou me er zeker in een kringloopwinkel niet druk om maken.
Ik vind het fijner als er gewoon een prijs op :j en dat is het dan, je vindt het het waard of niet.

Ook weer eens wezen struinen met dochter. We hebben qua interieur helemaal dezelfde smaak, dus best grappig als de 1 iets leuks ziet en de ander hoop dat het terug gezet wordt, want waar neer te zetten/hangen enz. Of gaan bieden :D Dochter had een leuk mini schilderijtje gevonden met vogels voor 80 cent, ik bood er 5 euro voor maar helaas, het hangt nu bij haar. :P

Wel een paar leuke andere dingen van afgelopen week en nog wat van even geleden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Jean Paul Graultier <3 kan niet terug vinden uit welke tijd deze komt, jaren 80 zou me niet verbazen.
Afbeelding