Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:36

Anoeska27 schreef:
Ik dacht huh... Maar jij woont in België.

Ik ga morgen wat ophalen bij de shop4nop winkel. Die zetten alles op FB en dan kan je het op de parkeerplaats ophalen. 2 rekenspelletjes en een paar skates voor mijn jongste. Je mag nu niets inleveren, dus dat komt na de lockdown wel.


Ohja idd, jullie zijn weer in lockdown -O- Is wel super zuur zeker, zo vlak voor de Kerst :knuffel:

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:44

LWDaisy schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik dacht huh... Maar jij woont in België.

Ik ga morgen wat ophalen bij de shop4nop winkel. Die zetten alles op FB en dan kan je het op de parkeerplaats ophalen. 2 rekenspelletjes en een paar skates voor mijn jongste. Je mag nu niets inleveren, dus dat komt na de lockdown wel.


Ohja idd, jullie zijn weer in lockdown -O- Is wel super zuur zeker, zo vlak voor de Kerst :knuffel:

Ik merk er niet zoveel van om eerlijk te zijn. Mijn so willen vanwege Corona toch al ruim 2 jaar alleen maar aan de andere kant van het hek met mondkapjes om zwaaien, dus daar hoeven we niet voor te koken en mijn ouders zijn overleden. Onze favoriete bezigheid is wandelen en dat kan nog steeds en ik sta donderdag en vrijdag ook nog gewoon voor de klas vanwege de noodopvang. Ik ben alleen heel erg aan het ruimen en kan nu de spullen nergens kwijt omdat de kringlopen dicht zijn, maar zo'n ramp is dat nou ook weer niet.

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:15

NatassJa schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen die van mij allemaal toevalstreffers waren hoor.

Ik werk zelf ook in een kringloop en nog steeds ben ik blij als ik dat leuke boek spot of een leuk nieuw vaasje vind voor in huis. Ik ga niet op “schatten” jacht. Maar ik kijk wel iets algemener := En vooral ook het, waarom nieuw kopen als het tweedehands kan met veel spullen. Vooral accessoires voor in huis.


Daar doe ik het vooral ook voor :j het voelt veel verantwoorder om iets tweedehands te kopen dan nieuw :D En nog goedkoper ook! En dat maakt het eigenlijk weer gevaarlijk, ga ik alsnog gigantisch van consumeren dus daar moet ik wel mee oppassen :+ Lockdown is wat dat betreft weer even afkicken..


Anoeska27 schreef:
Ik dacht huh... Maar jij woont in België.

Ik ga morgen wat ophalen bij de shop4nop winkel. Die zetten alles op FB en dan kan je het op de parkeerplaats ophalen. 2 rekenspelletjes en een paar skates voor mijn jongste. Je mag nu niets inleveren, dus dat komt na de lockdown wel.


Ik dacht hetzelfde _O-

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 01:32

Ja ik baal erg dat de kringloopwinkels weer dicht zijn... je kunt alles online bestellen maar koop het liever bij een kringloop als het kan. Ook aan het ruimen inderdaad en kan het spul nu nergens heen brengen, ik zet steeds dingen aan de stoep en toch aardig wat dingen die meegenomen worden gelukkig.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:33

NatassJa schreef:
Oh ik heb weer iets leuks wat ik jullie wil laten zien.

Gevonden bij een kleine kringloop hier in de buurt voor €0,50…

Even een disclaimer, geen idee of hij 100% echt is. Ik heb wat mailtjes de deur uit gedaan naar mensen die er verstand van hebben.. Maar ik heb wat onderzoek gedaan en ik kan er oprecht niets fakes aan vinden. :7

Dus ik ben benieuwd of ik daar iets van ga horen!

Het gaat dus om een vintage goud Cartier horloge. Echt bij toeval kwam ik hem tegen! Er stond een bakje met wat sieraden en ik zag een mooie ketting liggen. Die bleek dus uiteindelijk kapot te zijn, maar onder dat “stapeltje” sieraden zag ik dit horloge.
Niet iets wat ik normaal mooi vind, maar ik ben wel een echte horlogefreak. Dus het merk Cartier ken ik uiteraard!
Voor €0,50 durfde ik de gok wel te nemen!

Nu maar duimen dat hij ook echt is. O:)
Anders toch weer een leuk verhaaltje erbij.. :')


[ [url=m/UgHWxa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6iDkqo.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dMhn0c.png]Afbeelding[/url] ]


Die is echt! Gefeliciteerd, mooie vondst! Ik heb ooit eens een gouden Raymond Weil horloge gevonden in het bos. Bleek ook een echte te zijn met een waarden van 2500€.

CoonArt

Berichten: 23296
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:22

Nou, kan je vertellen, met de minispullen van Prompter ziet mijn stal een stuk bonter eruit! <3
Bedankt! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

prompter

Berichten: 11173
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:51

Veel plezier ermee CoonArt, ze waren oorspronkelijk bedoeld voor de Kringloop maar bij jou komen ze beter tot hun recht :)

CoonArt

Berichten: 23296
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:01

prompter schreef:
Veel plezier ermee CoonArt, ze waren oorspronkelijk bedoeld voor de Kringloop maar bij jou komen ze beter tot hun recht :)

Ja wie weet wat het Goed ermee van plan zou zijn.... |(

(Ieniemienie-boktmeetje vanmorgen!) :')

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:44

Wat ontzettend lief prompter!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:30

Wat leuk zeg!

Ik vind het guilt free shoppen bij een kringloop ook heerlijk. Ik koop niet iets nieuws, bespaar geld, geef dingen een nieuw leven. Echt top. Ik haal er ook vaak boeken voor mijn moeder, die leest van die thrillers die dan nieuw 15 euro per stuk zijn en daar 1 euro ofzo :j

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:46

Tanya schreef:
Wat leuk zeg!

Ik vind het guilt free shoppen bij een kringloop ook heerlijk. Ik koop niet iets nieuws, bespaar geld, geef dingen een nieuw leven. Echt top. Ik haal er ook vaak boeken voor mijn moeder, die leest van die thrillers die dan nieuw 15 euro per stuk zijn en daar 1 euro ofzo :j


Dat doe ik ook altijd :) Voordat we op vakantie gaan, sla ik boeken in.
Zijn bij ons vaak maar 0,50 cent. Neem een hele rits mee naar buitenland en
daar geef ik ze dan weer door aan Nederlanders :D

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:47

Oh wat leuk coonart en wat lief !! <3

Altijd fijn als je mensen blij kan maken !

Zo heb ik overlaatst een kleine 100 pennen opgestuurd naar een pennenverzamalaar.

Voelt goed zo iets :)

petra8
Berichten: 1136
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:57

CoonArt schreef:
Nou, kan je vertellen, met de minispullen van Prompter ziet mijn stal een stuk bonter eruit! <3
Bedankt! :D

[ [url=m/LxdHvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vXLc2D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGC6qh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qB1YmA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mzEHt4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UjsLzW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7U0was.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Iy5cbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zaqbiA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf!

Ik ben aan het verbouwen en heb dozen klaar staan om weg te brengen (hier in Be is de kringwinkel nog open). Daarnaast hebben mijn schoonouders hier van alles gedumpt toen ze kleiner gingen wonen, spullen waar ik zelf niets mee doe maar hun zonde vonden om weg te gooien. Ik hoop dat het dit keer bij wegbrengen alleen blijft..... :) :) :)

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:21

CoonArt schreef:
Nou, kan je vertellen, met de minispullen van Prompter ziet mijn stal een stuk bonter eruit! <3
Bedankt! :D

[ [url=m/LxdHvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vXLc2D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGC6qh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qB1YmA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mzEHt4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UjsLzW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7U0was.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Iy5cbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zaqbiA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leukkk!! <3

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:02

Het is stil hier zo tijdens de feestdagen en lockdown -O-

Ik vond een documentaireserie van VPRO die de meesten van jullie vast wel aan zal spreken, mochten jullie hem nog niet hebben gezien! De prijsvechter.. De naam zegt al het een en ander :) Gaat over (over)consumeren en het produceren van goedkope troep. Mocht iemand zich nog vervelen zo richting het einde van het jaar :')

Te kijken via: https://www.vpro.nl/programmas/prijsvechter.html

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:03

Ik weet niet of je alles zo goedkope troep mag noemen. Er wordt dan al een toon gezet zonder dat je het programma bekeken hebt. Is het wel echt troep als sommige mensen er behoefte aan hebben? Wil je gaten slaan in een economie? Natuurlijk kunnen we mogelijk wel zonder, misschien niet iedereen? is dat erg? Als iemand zijn huis vol wil zetten met plastic spullen van een paar euro per stuk, be my guest. Ik heb er geen last van. Moet alles dan duurzaam zijn? Wanneer is plastic duurzaam en wanneer niet?
Wordt de andere kant ook belicht?
Dit zijn wat vragen die in me opkomen. Want op basis van woorden als overconsumeren en goedkope troep komt het op mij over alsof er een negatief uitgangspunt gebruikt is. En ik wil ook de andere kant van het verhaal zien. Belicht het programma dus beide kanten?

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:44

germie schreef:
Ik weet niet of je alles zo goedkope troep mag noemen. Er wordt dan al een toon gezet zonder dat je het programma bekeken hebt. Is het wel echt troep als sommige mensen er behoefte aan hebben? Wil je gaten slaan in een economie? Natuurlijk kunnen we mogelijk wel zonder, misschien niet iedereen? is dat erg? Als iemand zijn huis vol wil zetten met plastic spullen van een paar euro per stuk, be my guest. Ik heb er geen last van. Moet alles dan duurzaam zijn? Wanneer is plastic duurzaam en wanneer niet?
Wordt de andere kant ook belicht?
Dit zijn wat vragen die in me opkomen. Want op basis van woorden als overconsumeren en goedkope troep komt het op mij over alsof er een negatief uitgangspunt gebruikt is. En ik wil ook de andere kant van het verhaal zien. Belicht het programma dus beide kanten?


Dat is voor mij misschien lastig te beoordelen want ik ben het er namelijk heel erg mee eens :') Grootste deel van de spullen die we hebben/kopen hebben we niet nodig en heel veel is inderdaad goedkoop geproduceerd om na een bepaalde tijd kapot te gaan waardoor we (denken) dat we iets nieuws nodig hebben en het goedkope prul wegmieteren wat vervolgens ergens deze aardbol gaat liggen vervuilen.

Wat er in naar voren kwam, en dat viel me heel erg mee, was dat dat de werkomstandigheden in de zogenaamde lagelonenlanden beter waren dan ik dacht. Voor die landen is het normaal om zo 'weinig' te verdienen en daar kunnen ze dan ook van leven. Wat ik dan wel weer grappig vind is dat wij onze huizen vol proppen met spullen die daar worden gemaakt, terwijl de mensen die de spullen maken daar geen/weinig behoefte aan hebben (want is niet feng shui). Wat ook heel erg werd belicht is dat ze er daar enorm op vooruit zijn gegaan, terwijl wij hier bijna letterlijk een keer zoveel moeten werken om hetzelfde te kunnen als X jaar geleden.

In elk geval ben ik, als ik zulke dingen zie, extra blij dat ik mezelf steeds meer een minimalistische leefstijl kan aanmeten en heel kritisch ben over het kopen van iets nieuws. En of dat nieuws dan 1,- of 100,- kost maakt even niet uit. Als het niet nodig is of tweedehands kan, dan koop ik het liever niet nieuw :)

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:41

Deze week in Frankrijk in de Emmaus beland, uren lekker kunnen struinen. Oud lampje en oude kist met stof bekleed meegenomen.
Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7584
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:43

Dat lampje in geweldig!

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:53

Ooh ik vind de kist juist gaaf! Ik hoop echt dat we hier na 14 januari ook weer uit lockdown gaan zodat we weer los kunnen *D Ik ben bang dat dat niet het geval zal zijn, maar ok :')

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:00

Ik stond gisteren ook bij Emmaus voor de deur. Was hij dicht ivm kerstvakantie :')
De teleurstelling ;)

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:20

Ik heb nog een kist en lampje gekocht maar die staan nog bij een vriendin in de auto in Frankrijk, ik ben inmiddels weer in Nederland :D
Emmaus werd druk bezocht ook door Nederlanders, veel handelaren ook volgens mij want de kist vond ik ergens onder een stapel kussens en ik moest hem echt meteen reserveren want er liepen al twee Nederlandse mannen omheen.
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:27

Waar zit die Emmaus in Frankrijk? Ik voorzie een paar dagen weg met een vriendin :')

Is er een Social media pagina van?

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:01

Als je op Google op Emmaus zoekt kom je er heel veel tegen, ze zitten door heel Frankrijk.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:38

Ik heb bijna 5 jaar achterstand aan boeken uitzoeken afgerond. Heb wel 50 dubbele boeken, voornamelijk over paarden. Die ga ik maar eens proberen te verkopen.

Mijn laatste aankopen voor de lockdown waren 3 boeken:
-Riding and schooling the western performance horse. Een boek uit 1982
-Spotted Pride-the appaloose heritage series
-Doc Bar Is een boek over een QH hengst.

Dit soort boeken wil ik wel vaker tegenkomen :D