Buurkind speelt alleen maar hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:07

Hebben jullie een glazen raam bij de deur?
Anders een briefje maken met aan de ene kant dat hij wel mag komen spelen en aan de andere kant dat hij niet kan komen spelen. En dat hij mag aanbellen als de kant voor hangt waarop staat dat hij wel mag komen spelen en anders niet.
(Wel met een vriendelijke tekst op het briefje natuurlijk).
Dan hebben jullie ook geen last van de bel die steeds gaat en is het voor hem duidelijk en hoef jij of je zoon zich niet bezwaard te voelen.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:07

Anoeska27 schreef:
Een jongetje van zes bij de kraag pakken en wegslepen? Als ik de berichten lees dan zie ik helemaal geen rare dingen in de berichten van de buurvrouw. En zelfs als dat wel zo zou zijn dan ga je niet fysiek worden, dat is op geen enkel moment ok.

Ik heb het over een handje geven tot in de kraag grijpen en wat er allemaal tussen nog mogelijk is (zoals elleboog pakken, hand tussen de schouders om te leiden). Ik ken het jongetje niet, zeg ik er ok nog bij, dus ik weet niet wat nodig is, en het gaat ook om ALS het niet vrijwillig gaat, dus misschien niet eens nodig, maar het is wel belangrijk dat als een kind niet gaat op verzoek je zorgt dat het gaat, omdat je anders de boodschap geet dat het niet uitmaakt wat je zegt, hij kan doen waar hij zin in heeft.
Je doet alsof iemand bij de kleding pakken zeer doet ofzo.

Het is byzonder tekenent dat van een heel bericht wordt gefocust op 1 ding wat wellicht niet eens ooit nodig is en dat dit ook nog gezien wordt als iets agressiefs ofzo.
Het gaat om de boodschap die je meegeeft. Als je niet vrijwillig doet wat ik vraag dan zorg ik zelf wel dat je doet wat ik vraag. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon het kind zelf alles laten bepalen en in de stress schieten erom. 8)7

Het heeft verder niets te maken met of je al of niet goed bent met de buren, het is ook helemaal niet agressief bedoeld en dat het zo gelezen wordt zegt meer over die het lezen dan over wat ik schrijf.
Het gaat om gewoon voet bij stuk houden als je wat hebt verzocht. Kind weet wat de afspraak is en heeft een keuze om zich er aan te houden of uit de tuin geleid te worden als hij zich er niet aan houdt. De manier is ook aan het kind. Als hij gewoon met je meegaat als je het vraagt of hem aan de hand neemt, is het toch ook goed, als hij maar gaat en leert dat hij echt niet zomaar kan komen.



PoelieWoelie schreef:
Pardon? Bij een kind wat niet van jou is (en dan nog trouwens)? Ik zou ten alle tijden dit ten zéérste afraden als je de situatie nog een beetje leefbaar wilt houden.

Geen idee waar je het over hebt, maar je zal ook wel vallen over het kind uit de tuin zetten als het niet vrijwillig gaat, maar ook jij ziet blijkbaar over het hoofd dat het gaat om een afspraak maken over alleen komen als je uitgenodigd bent en zorgen dat het kind zich daaraan houdt.
Het kan zijn dat het kind dat gewoon doet en het kan zijn dat je het een paar keer moet verduidelijken voordat hij snapt dat het echt zo is.
Je doet alsof er geslagen wordt ofzo. :roll:
Er is niks mis met een voorstel van alleen komen op uitnodiging, lijkt mij. En met een kind de tuin uitleiden of zetten al gelang naar de medewerking of verzet, als het zich er niet aan houdt.
Als je buur al niet tegen afspraken maken kan, dan heb inderdaad een onleefbare situatie.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:09

Cayenne schreef:
Hebben jullie een glazen raam bij de deur?
Anders een briefje maken met aan de ene kant dat hij wel mag komen spelen en aan de andere kant dat hij niet kan komen spelen. En dat hij mag aanbellen als de kant voor hangt waarop staat dat hij wel mag komen spelen en anders niet.
(Wel met een vriendelijke tekst op het briefje natuurlijk).
Dan hebben jullie ook geen last van de bel die steeds gaat en is het voor hem duidelijk en hoef jij of je zoon zich niet bezwaard te voelen.

Dit had een oplossing kunnen zijn in een andere situatie, maar ik denk dat dit de TS voor nu veel te veel zou bezwaren. Dan moet je namelijk ook gaan nadenken over wanneer je dit jochie wél over de vloer wilt hebben en ook onthouden om dat briefje om te draaien. :)

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Re: Buurkind speelt alleen maar hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:20

Ik ken de situatie niet, maar ik vind de berichten van de buurvrouw niet raar. Ik vind wel dat jij er zelf wat krampachtig op reageert, maar dat komt wellicht door eerdere ervaringen. En wellicht hoef je niet altijd zwaar te tillen aan de woorden van kinderen, want onderling of op schoolplein oid kunnen ze hele andere dingen zeggen als thuis. Daarnaast denk ik dat je zelf beter en duidelijker een grens kan aangeven waardoor je niet met vervelende gevoelens zit. Als het jongentje er is / komt kan je toch aangeven vandaag kan het niet andere keer misschien. Uitleg etc. behoeft niet altijd. En als je het vervelend vind pakketjes oid aan te nemen , neem je ze toch niet aan?

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:45

Marriefloor schreef:
Ik ken de situatie niet, maar ik vind de berichten van de buurvrouw niet raar. Ik vind wel dat jij er zelf wat krampachtig op reageert, maar dat komt wellicht door eerdere ervaringen. En wellicht hoef je niet altijd zwaar te tillen aan de woorden van kinderen, want onderling of op schoolplein oid kunnen ze hele andere dingen zeggen als thuis. Daarnaast denk ik dat je zelf beter en duidelijker een grens kan aangeven waardoor je niet met vervelende gevoelens zit. Als het jongentje er is / komt kan je toch aangeven vandaag kan het niet andere keer misschien. Uitleg etc. behoeft niet altijd. En als je het vervelend vind pakketjes oid aan te nemen , neem je ze toch niet aan?


Eens. Zeg tegen de postbode dat je dit niet meer wilt doen. Dan moet jij ook niet de hele tijd pakjes gaan leveren, of de buurvrouw aan de deur krijgen wanneer zij ze wilt ophalen.