Thuiswerken in de winter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:46

Ik heb het op kantoor ook altijd koud dus ik vind thuiswerken juist wel fijn, kan je je dik inpakken zonder rare blikken te krijgen *D

Zo'n straalkacheltje geeft veel warmte, maar vraagt erg veel stroom! Niet echt een eco keuze.
Wat ik zelf doe is normaal aankleden met vest/trui aan en dan nog een dikke badjas er overheen :D
Bij een videomeeting trek ik die even uit om nog enigszins normaal in beeld te komen, en daarna gaat ie lekker weer aan :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:56


carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:00

Een infrarood paneel!

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:04

Die elektrische kacheltjes verbruiken best veel stroom. Wij zelf gaan ook voor een losgekoppeld systeem dat dus de werk kamer aan kan en beneden niet. Via mp kan je deze ook al voor een redelijke prijs op de kop tikken.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:14


Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:34

GDG schreef:
Voor zo'n beetje je hele lichaam kun je je goed warm kleden maar het moeilijkste zijn je handen en neus. Je kunt handschoenen aandoen maar dat werkt vaak niet fijn en als je geen bril draagt kun je een bivakmuts opdoen maar dan houdt het wel op met warm houden zonder kosten. Dus dan kom je toch op een warmtebron uit om de temperatuur in je werkkamer werkbaar te maken: elektrische kachel, infraroodplaat etc. Of je doet een grotere investering en zorgt dat elk vertrek apart aangestuurd kan worden door je CV.


Ik zie nu een Zoom meeting met bivakmuts voor me :') :')

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:45

Tiggs schreef:
GDG schreef:
Voor zo'n beetje je hele lichaam kun je je goed warm kleden maar het moeilijkste zijn je handen en neus. Je kunt handschoenen aandoen maar dat werkt vaak niet fijn en als je geen bril draagt kun je een bivakmuts opdoen maar dan houdt het wel op met warm houden zonder kosten. Dus dan kom je toch op een warmtebron uit om de temperatuur in je werkkamer werkbaar te maken: elektrische kachel, infraroodplaat etc. Of je doet een grotere investering en zorgt dat elk vertrek apart aangestuurd kan worden door je CV.


Ik zie nu een Zoom meeting met bivakmuts voor me :') :')

_O- . Kan best O:) .

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:42

Als er geen mogelijkheden zijn om de warmte in de kamer aan te passen, dan vooral kijken naar je kledingkeuze.

Bijvoorbeeld (merino)wollen (ski) ondergoed (hemdje/longsleeve/legging) onder je gewone kleren aantrekken. Goede wollen (ski)sokken aantrekken. En daarover heen sloffen ook van een natuurlijk materiaal (wol toevallig? :') ). Goed isolerend materiaal helpt een hoop om de warmte vast te houden. Wat bij mij helpt tegen koude vingers is een grote pot thee neerzetten. Door het drinken warm ik van binnen op en kan ik mijn handen om mijn kop houden af en toe.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:52

Zo'n klein fietsje voor onder het bureau. Blijf je lekker warm en in beweging :-D

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:53

floorsil schreef:
Wij zelf gaan ook voor een losgekoppeld systeem dat dus de werk kamer aan kan en beneden niet. Via mp kan je deze ook al voor een redelijke prijs op de kop tikken.


Over wat voor een systeem heb je het dan?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:55

Imre schreef:
Ik heb heel erg snel koude handen en werk dan thuis weleens met handschoenen aan met halve vingers, zodat je wel gewoon kan typen.

Goede tip. Dat deed ik op ons vorige kantoor ook, die ruimte was niet warm te stoken. Mijn collega's vonden het maar vreemd. Jammer dan. ;-)

In mijn ouderlijk huis is de zolder zo'n ruimte. Daar staat wel het makkelijkste bureau van het hele huis. Al zolang ik me kan herinneren staat daar ook een elektrisch kacheltje en dat werkt prima. :j

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:03

Ik heb hier een klein rowenta kacheltje staan. 30 piek bij de Blokker. Vorig jaar al gebruikt in de winter en van de zomer ook als (koele) ventilator. :D

Heeft zijn aanschafprijs al dik terugverdiend. :)

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:25

Wij hebben sowieso een Tado termostaat, daarmee kan je ruimte specifiek de verwarming aanzetten. Maar om gas te besparen hebben we een nu ook een infrarood poster gekocht. Staat leuk aan de muur, en geeft een fijne warmte af! Ik ga volgende week eens meten hoe snel de ruimte daarmee warm wordt. :)

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:12

Ik heb ook een Tado. Maar de kosten hangen erg af van hoeveel thermostaatknoppen je gaat voorzien van een slimme thermostaat.
Heb je er maar 3nodig hebt dan ben een stuk minder geld kwijt.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:15

Wollen sloffen! Ik heb echt nooit meer koude voeten met die dingen en dat had ik echt nooit verwacht

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:19

In onze sta caravan hebben wij een petroleum kacheltje voor naar-najaar of koude nachten.
Ideaal. Alleen zit je met de aanschaf prijs natuurlijk.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:29

Ouder topic, maar wel relevant.

Ik zit bij ons thuis ook op de koudste kamer en heb een elektrisch kacheltje zodat de cv verder gewoon uit kan blijven. Maar ik zoek eigenlijk, qua verbruik, wel een goedkoper alternatief.


floorsil schreef:
Die elektrische kacheltjes verbruiken best veel stroom. *knip


Dit klopt. Elke werkdag dat ik mijn kacheltje aan heb kost me dat ruim €4 aan stroom. Dat is al gauw €100 extra aan stroomkosten per maand. Dat vind ik toch wel erg veel. Ik zet 'm tijdens mijn lunchpauze wel uit omdat ik dan niet in deze kamer zit.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:31

Infrarood paneel?

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:36

boemel schreef:
We hebben een Tado systeem in huis.
Kosten rond de eur 500,00.

Het grote voordeel is dat je iedere kamer onafhankelijk van elkaar kan instellen op temperatuur.

Dus bijvoorbeeld 18 graden in de woonkamer en 20 graden in de werkkamer.

Iedere ruimte kan je een eigen programma geven.

Zo is de woonkeuken om 7.00 s morgens 19 graden en gaat de verwarming om 8 uur weer uit.

Onze badkamer is warm tussen 22.30 en 23.00 omdat we douchen voor het slapen gaan.

Open ramen/deuren worden gedetecteerd en dan gaat de verwarming niet aan.

Bij onze afwezigheid gaat ie niet aan. Via app weet ie dat we thuis komen en gaat ie de verwarmingsprogramma's weer volgen.

Ze claimen een reductie op de energieprijs van ca 25% door slim met energie om te gaan.

We hebben geen vergelijkingsmateriaal, want we hebben het direct bij aankoop aan gelegd, maar onze stookkosten vallen erg mee.

Wij hebben het evo home systeem, doet zo'n beetje hetzelfde, kost wat, maar dan heb je ook wat.
De kosten hebben wij binnen twee jaar gemakkelijk terugverdiend in ons groot oud huis.
En het comfort ervan is heel fijn.

Iemand schreef hier je kunt niet zomaar alles dichtdraaien, nee dat klopt, wij hebben omdat er zo gericht gestookt word in huis een bypass.
In principe is dat de verwarming op de badkamer, ongeacht welke ruimte je verwarmt, die "gaat altijd mee". En daarnaast heeft de installateur hier nog een soort van beveiliging er tussen gezet.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 17:57

Het is zeker nog relevant! Waar het voor mij eerst nog een “ik weet dat het gaat komen” was is het nu realiteit. De afgelopen week een elektrisch kacheltje aan gehad (helaas de fijne uit Luxemburg vergeten) en deze week met de CV geprobeerd. Om comfort en kosten te vergelijken.
Eigenlijk geen van beide ideaal qua comfort, maar de CV verliest toch echt deze strijd. Beneden is het wel te doen, maar hij slaat af voor het boven een beetje warm begint te worden. En dan heb ik de kosten nog niet eens vergeleken.
Nog geprobeerd wat op te lossen met dikke trui, sokken en dekentje, maar dat zet nauwelijks zoden aan de dijk. Heel m’n lijf is stram van de kou.

veerledec schreef:
Infrarood paneel?

Zijn die echt veel zuiniger in verbruik? Ik heb het proberen uit te vinden, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken. De aanschafprijs vond ik erg meevallen!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:32


senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:42

Naast verwarming en warme kleding, sjaal om en sloffen, is bewegen erg belangrijk.
Regelmatig even een rondje wandelen, minipauze en bijv. heen en weer lopen tijdens het telefoneren, etc..
Van lang, ingespannen stilzitten wordt je snel koud en is ook slecht voor je lijf.