Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:50

pillow schreef:
Cookies schreef:
Wat voor mij wel een grote plus zou zijn om ergens te bestellen is als ik het af kan halen bij een bezorgpunt.

Dan kun je toch net zo goed naar een winkel gaan?


Dat doe ik ook meestal. Maar sommige dingen kun je alleen online bestellen, ik woon in een klein plaatsje, we hebben ook niet alle winkels (zoals een electronicazaak)

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:51

pillow schreef:
Cookies schreef:
Wat voor mij wel een grote plus zou zijn om ergens te bestellen is als ik het af kan halen bij een bezorgpunt.

Dan kun je toch net zo goed naar een winkel gaan?


Nee zeker niet. Ik laat het vaak hier in het dorp afleveren. Daar zitten sowieso geen grote winkels, alleen een bakkertje, slagertje en een buurtsuper. Maar ik kan het dan afhalen op het moment dat het mij uitkomt. Ik vind het ook ideaal. Ik val mijn buren er niet mee lastig zo. En ik kan toch bestellen wat ik wil. In een winkel hebben ze vaak niet wat ik zoek of veel duurder.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:16

Peerke_ schreef:
Bol.com is meer een marketplace aan het worden, daardoor kunnen ze dat enorme assortiment aanbieden.
Maar dat houdt dus wel in dat er soms een bestelling vanaf 4 plaatsen word verzonden, en je dus 4 pakjes krijgt. (en soms ook nog via verschillende vervoerders)

Het is vaak ook de moeite om even de externe verkoper te googlen, soms is het via hun eigen site stukken goedkoper te bestellen dan via Bol.com

Amazon biedt tegenwoordig vaak hetzelfde product aan en goedkoper dan bol. Ook is verzenden gratis als je Prime hebt, ook als je onder de 20 euro bestelt.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:28

elnienjo schreef:
Peerke_ schreef:
Bol.com is meer een marketplace aan het worden, daardoor kunnen ze dat enorme assortiment aanbieden.
Maar dat houdt dus wel in dat er soms een bestelling vanaf 4 plaatsen word verzonden, en je dus 4 pakjes krijgt. (en soms ook nog via verschillende vervoerders)

Het is vaak ook de moeite om even de externe verkoper te googlen, soms is het via hun eigen site stukken goedkoper te bestellen dan via Bol.com

Amazon biedt tegenwoordig vaak hetzelfde product aan en goedkoper dan bol. Ook is verzenden gratis als je Prime hebt, ook als je onder de 20 euro bestelt.


Maar, heeft Amazon dan ook distributiecentra in of rond Nederland? Hoe lang is de levertijd daar? En kun je daar met Ideal betalen?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 15:31

elnienjo schreef:
Peerke_ schreef:
Bol.com is meer een marketplace aan het worden, daardoor kunnen ze dat enorme assortiment aanbieden.
Maar dat houdt dus wel in dat er soms een bestelling vanaf 4 plaatsen word verzonden, en je dus 4 pakjes krijgt. (en soms ook nog via verschillende vervoerders)

Het is vaak ook de moeite om even de externe verkoper te googlen, soms is het via hun eigen site stukken goedkoper te bestellen dan via Bol.com

Amazon biedt tegenwoordig vaak hetzelfde product aan en goedkoper dan bol. Ook is verzenden gratis als je Prime hebt, ook als je onder de 20 euro bestelt.


Het grote verschil is dat je als externe verkoper op Bol.com je product moet verkopen voor een prijs inclusief verzendkosten, en bij Amazon mag je de verzendkosten er apart bij rekenen.
Koop je dus meerdere artikelen betaal je bij Bol ook eigenlijk meerdere keren verzendkosten.
Neem je select bij Bol, dan is verzenden ook onder de 20 euro gratis. bij externe verkopers is het altijd gratis.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:32

elnienjo schreef:
Amazon biedt tegenwoordig vaak hetzelfde product aan en goedkoper dan bol. Ook is verzenden gratis als je Prime hebt, ook als je onder de 20 euro bestelt.

Helaas zitten er ook een boel dropshippers tussen met alibaba spullen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:36

Brainless schreef:
elnienjo schreef:
Amazon biedt tegenwoordig vaak hetzelfde product aan en goedkoper dan bol. Ook is verzenden gratis als je Prime hebt, ook als je onder de 20 euro bestelt.

Helaas zitten er ook een boel dropshippers tussen met alibaba spullen.


Die zitten overal :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:39

JoT schreef:
Maar, heeft Amazon dan ook distributiecentra in of rond Nederland? Hoe lang is de levertijd daar? En kun je daar met Ideal betalen?

Levertijd varieert per artikel (waarschijnlijk ligt dat aan waar het vandaan moet komen). Had van de week 'n pakje de volgende dag binnen. Ik betaal er per credit card.

Anoniem

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:41

Die dropshippers zitten ook bij bol.com :j als je die tegenkomt kan je ze ook melden. (althans, toen ik er werkte was ik daar vrij fanatiek in :+ )

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 15:50

Maar als je via Bol verkoopt is je maximale levertijd 8 dagen.
Dan kun je toch nooit dropshippen via Ali ?

Dan hebben bedrijven die Ali rommel op voorraad liggen, en dan is het geen drop shipping meer.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:54

Wettelijk is een bedrijf pas in gebreke na 30 dagen.
En tegenwoordig zijn sommige verkopers uit China retesnel, soms al met een week in huis.
Tegenwoordig komt het met het vliegtuig en heb ik het meeste binnen 2 weken binnen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 16:14

Als je op Bol.com verkoopt meet Bol of je wel aan je leverbelofte voldoet.
Je moet minimaal 93% van alle pakketjes binnen de door jou beloofde termijn bezorgen.
Als je geen tracking gegevens invult dan stuurt Bol een mail naar de klant of hij/zij het pakket op tijd heeft ontvangen.

Ze meten per week of je voldoet aan de service normen. Als je de service normen niet haalt sluiten ze je winkel :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:23

Ik bestel eigenlijk alles online tegenwoordig. := enkel boodschappen niet omdat dat nog geen optie is hier in de omgeving.

Maar veelal maakt het mij niet uit hoe lang ik moet wachten. Dezelfde avond nog krijgen heb ik eigenlijk nog nooit ‘nood’ aan gehad.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:27

Roodvos schreef:
En nu ik dit schrijf bedenk ik ineens dat ik het misschien ook online kan bestellen en afhalen bij mijn lokale Kruidvat. Dan gaat het met de weekboodschappen mee. :)* .

Dat kan zeker bij Kruidvat. :j
Je zit geloof ik wel aan een minimum bestelbedrag van €15,- maar laten bezorgen bij je Kruidvatfiliaal en daar ophalen is gratis terwijl thuis laten bezorgen geld kost tot een bepaald bedrag.
Let wel ff op met het uitkiezen vd data, in drukke periodes kan dat zo 3 weken verder zijn. :+

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:28

BrittS schreef:
Ik heb een duidelijke voorkeur voor de vóór 22:00 uur besteld - morgen in huis :D :D
Hoef niet perse iets NU te hebben, ook niet als het gratis zou zijn. Een dagje wachten vind ik prima. Moet wel zeggen dat ik bijv. een week wel echt te lang vindt, dan haal ik het liever op :=


dit is precies hoe ik er ook in sta. een week is laaaang

CastaMickey

Berichten: 7260
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:37

In principe niet, tenzij ik het eerder nodig heb. Als mijn paard zijn eczeemdeken stuk heeft en ik heb er geen op voorraad dan zou ik daar zeker extra voor betalen. Als ik het niet direct nodig heb dan wacht ik wel een dagje langer (of een aantal).