Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7724
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:18

Bos bloemen voor iemand dezelfde dag de rest niet.

Als dag later gratis is dan doe ik dat.

Sinda corona koop ik bijna alles onlinw. Deed het al veel omdat niet vlak bij een winkelcentrum woon

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:21

Ik hou er niet van als er 's avonds bezorgd wordt, dus nee, die optie zou ik niet kiezen ook al is ie beschikbaar. Ik hou wel van vandaag besteld, morgen in huis. En dan liefst met post.nl omdat die tussen 11 en 12 bezorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:24

Ik mis juist vaak de optie "wanneer het efficient is met de rest van de bestellingen" en de "stuur alles maar als het er is, ipv alles apart door verschillende levertijden".

Paar weken terug wat dingen besteld die ik hier in de buurt niet in een winkel kan vinden. Alles van bol zelf op 1 ding na. Kreeg ik 5 pakketten over de week verspreid :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:27

Ik heb het liefst bezorgen met tijdvakkeuze. Dus vandaag middag / vandaag avond / morgen middag / morgenavond etc etc. Dan weet ik ook zeker dat de bezorgdienst niet voor jan doedel komt.

Ik maak wel gebruik van de optie vandaag nog. Maar alleen bij bol omdat die postnl en koerier in hetzelfde pand afhandelen. Scheelt een rit naar een depot.

Ik bestel shampoo wel online, maar dat komt omdat ik een merk gebruik wat ze in de winkels hier niet hebben en in literflessen :))

@idinn, had ik laatst ook. 1 bestelling, 2 items, 2 leveringen. Komt uit 2 distributiecentra. Bol
Heeft er uit mn hoofd 4 en dan nog alle partners die eigen logistiek doen. Als je dan alles in 1x wil hebben omdat dat minder zou kosten moet eerst alles naar 1 plek gezonden worden, gebundeld en weer uitgezonden.

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:28

Ja, ligt er wel aan wat het kost.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:30

Hanafubuki schreef:
Ik heb het liefst bezorgen met tijdvakkeuze. Dus vandaag middag / vandaag avond / morgen middag / morgenavond etc etc. Dan weet ik ook zeker dat de bezorgdienst niet voor jan doedel komt.

Ik maak wel gebruik van de optie vandaag nog. Maar alleen bij bol omdat die postnl en koerier in hetzelfde pand afhandelen. Scheelt een rit naar een depot.

Ik bestel shampoo wel online, maar dat komt omdat ik een merk gebruik wat ze in de winkels hier niet hebben en in literflessen :))

@idinn, had ik laatst ook. 1 bestelling, 2 items, 2 leveringen. Komt uit 2 distributiecentra. Bol
Heeft er uit mn hoofd 4 en dan nog alle partners die eigen logistiek doen. Als je dan alles in 1x wil hebben omdat dat minder zou kosten moet eerst alles naar 1 plek gezonden worden, gebundeld en weer uitgezonden.


Bestel mijn shampoo ook online in literflessen idd maar zou het niet bedenken om dat diezelfde dag nog te laten bezorgen omdat ik toch Select heb (ik niet maar de TS wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:32

Keet schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik heb het liefst bezorgen met tijdvakkeuze. Dus vandaag middag / vandaag avond / morgen middag / morgenavond etc etc. Dan weet ik ook zeker dat de bezorgdienst niet voor jan doedel komt.

Ik maak wel gebruik van de optie vandaag nog. Maar alleen bij bol omdat die postnl en koerier in hetzelfde pand afhandelen. Scheelt een rit naar een depot.

Ik bestel shampoo wel online, maar dat komt omdat ik een merk gebruik wat ze in de winkels hier niet hebben en in literflessen :))

@idinn, had ik laatst ook. 1 bestelling, 2 items, 2 leveringen. Komt uit 2 distributiecentra. Bol
Heeft er uit mn hoofd 4 en dan nog alle partners die eigen logistiek doen. Als je dan alles in 1x wil hebben omdat dat minder zou kosten moet eerst alles naar 1 plek gezonden worden, gebundeld en weer uitgezonden.


Bestel mijn shampoo ook online in literflessen idd maar zou het niet bedenken om dat diezelfde dag nog te laten bezorgen omdat ik toch Select heb (ik niet maar de TS wel)


Nee shampoo zou ik daarmee ook niet doen (en bol heeft m ook niet, das weer gevalletje amazon en die doen sowieso er altijd wat langer over). Ik gebruik vandaag nog wel omdat ik zo’n zeef ben die verjaardagscadeautjes vergeet te kopen en er in deze zogenaamde kindvriendelijke gemeente geen fatsoenlijke speelgoedwinkel meer zit :+

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:34

Hangt er vanaf; als het me niks extra kost en ik ben toch thuis dan wel. Als ik er extra voor moet betalen dan niet, dan wacht ik wel gewoon tot de volgende dag. Werk ivm Corona nu toch de hele week thuis, dus de kans dat ik de bezorger misloop is nihil.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:38

Ik kijk wel naar de levertijd maar de kans dat ze hier zo snel bezorgen is erg klein :+

Sommige zaken zijn idd wel fijn als dat er zo snel mogelijk is (onderdeel voor de trekker bijvoorbeeld) dan kijk ik eerst op Internet wat de levertijd is, als me dat te lang duurt dan ga ik wel gewoon naar een winkel.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:40

Wat voor mij wel een grote plus zou zijn om ergens te bestellen is als ik het af kan halen bij een bezorgpunt.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 13:41

De milieu impact schijnt mee te vallen, zolang maar genoeg mensen gebruik maken van deze dienst.
Waar normaal 4 busjes overdag rondrijden om pakketjes te bezorgen, zijn het er nu 3, en 1 in de avond.
In de avond is het afleverpercentage een stuk hoger, dus hoeven ze niet de volgende dag weer terug te komen.

Als je tijdsvakken laat kiezen, dan moeten busjes dus wel heen en weer gaan rijden, als 3 mensen in 1 straat dus 3 verschillende tijdvakken kiezen, moeten ze 3x door dezelfde straat rijden..

Uiteraard kun je voor een fles shampoo ook naar de winkel gaan, maar als je daar niet aan toe komt binnen de openingstijden van de winkel, is het handig dat je dit ook online kunt bestellen.
Dat webwinkels als Bol.com de mogelijkheid bieden om zoiets vandaag nog te laten bezorgen bevestigd alleen maar dat hier vraag naar is vanuit de markt.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:42

Ik betaal niks extra voor zelfde dag of de dag na bestelling leveren. Maar ik let wel op de levertijd. Is die te lang, dan kijk ik even verder. En eigenlijk vind ik alles wat niet binnen drie dagen geleverd kan worden al een te lange levertijd hebben (op AlieExpress na dan).

Bij Bol.com vind ik het overigens wel onhandig dat je al die bedrijfjes binnen Bol.com hebt, die dus niet die levertijd van 1 dag garanderen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:44

Nee, eigenlijk nog nooit gedaan.
Komt denk ik omdat ik in de avond bijna nooit thuis ben.

Als ik iets heel hard nodig heb, kijk ik of ik het ergens in de buurt kan halen.
Indien dat niet mogelijk is en ik heb het echt erg hard nodig, zou ik er aan kunnen denken, maar nog nooit gehad dat iets niet tot de volgende dag kon wachten.

Spullen voor de paarden laat ik meestal gelijk op stal bezorgen. Dan heb ik het vaak sneller, dan dat ik het thuis laat bezorgen.
ivm niet thuis bij bezorgen, en dan de volgende dag naar een ophaalpunt moeten ofzo. Wil mijn buren niet te veel belasten met mijn online aankopen :o En mijn staleigenaar stelde het zelf voor overigens.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:46

Dat vind ik dus ook JoT. Als je een paar dingen besteld dan komen er rustig 4 bezorgers aan de deur.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:50

Cookies schreef:
Dat vind ik dus ook JoT. Als je een paar dingen besteld dan komen er rustig 4 bezorgers aan de deur.


Echt? Dat heb ik dan nog nooit geprobeerd eigenlijk. Tja, het zijn natuurlijk allemaal kleine bedrijfjes, over heel Nederland heen verspreid. Maar daar zou eigenlijk wel eens wat beter over nagedacht mogen worden...

Foaly

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:53

Peerke_ schreef:
Uiteraard kun je voor een fles shampoo ook naar de winkel gaan, maar als je daar niet aan toe komt binnen de openingstijden van de winkel, is het handig dat je dit ook online kunt bestellen.
Dat webwinkels als Bol.com de mogelijkheid bieden om zoiets vandaag nog te laten bezorgen bevestigd alleen maar dat hier vraag naar is vanuit de markt.


Maar is het aanbod er omdat de vraag er is, of was er eerst het aanbod en zijn mensen daar toen gebruik van gaan maken? Met andere woorden, hoe nodig is het echt? Want, sorry, voor de meeste mensen is een tripje naar de supermarkt geen dagtocht dus 'niet aan toekomen binnen de openingstijden' vind ik een beetje kul :o . Het is maar waar je tijd voor maakt, en bovendien: meestal heb je wel door wanneer iets zoals shampoo of afwasmiddel op raakt. Dan neem je dat toch op tijd mee als je boodschappen gaat doen (of laat bezorgen :+ )?

Specifieke producten die niet in een gewone winkel te krijgen zijn, prima als je die laat bezorgen. Met uitzondering van Aliexpress, want dat mag van mij heel snel opgedoekt worden :+

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:56

Ik heb er nog niet eerder gebruik van gemaakt maar kan het me wel voorstellen als mensen het wel doen. Ben een (drukke) ondernemer en openingstijden van winkels is soms echt een uitdaging qua planning. Even buiten de supermarkt, dat is altijd wel haalbaar. Veel spul bestel ik wel in grotere aantallen online en laat het dan op mijn bedrijf afleveren. Hier is iedere bezorgdienst elke dag wel in de straat (industrie terrein).

Laatst ook 4 producten bij Bol.com en kwam inderdaad in meerdere pakketjes, dan vind ik dan wel weer zonde maar door die verschillende bedrijven kan dat moeilijk anders denk ik. Vooral als je het wel de volgende dag in huis wilt hebben.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:57

JoT schreef:
Cookies schreef:
Dat vind ik dus ook JoT. Als je een paar dingen besteld dan komen er rustig 4 bezorgers aan de deur.


Echt? Dat heb ik dan nog nooit geprobeerd eigenlijk. Tja, het zijn natuurlijk allemaal kleine bedrijfjes, over heel Nederland heen verspreid. Maar daar zou eigenlijk wel eens wat beter over nagedacht mogen worden...


Ja ik bestel niet zo vaak wat, maar dacht nu slim je zijn en een paar dingen tegelijk te bestellen en het postpakket bij de receptie op m'n werk te laten bezorgen. Receptioniste vond het best.
Alleen kwamen er dus 4 pakjes. :j Dat vond ik dus ook niks.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:58

_Penotti schreef:
Ik hoef het vaak niet vandaag of morgen in huis, ik kijk erg naar de verzendkosten, als die zowat duurder zijn dan het product baal ik daar van.
Van mij zouden er meer opties mogen komen.
Morgen in huis 6,95 verzendkosten.
Later in de week 3,95.
Volgende week gratis.
En de mogelijkheid omdat dan bij een punt af te halen.

Die keuze zou ideaal zijn.
Ik denk dat online op die manier veel milieuvriendelijker kan zijn dan zelf naar de winkel gaan als de logistieke keten efficient georganiseerd wordt.

Roodvos

Berichten: 6667
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:15

Nee, ik bestel dan niet sneller.
Om te beginnen moet je dan vaak voor een bepaald tijdstip bestellen. Dat is logisch, want het moet ook nog ingepakt en verzonden worden. Aangezien ik normaliter overdag aan het werk ben, lukt het mij zelden tot nooit om voor dat tijdstip te bestellen.

En omdat ik overdag werk ben ik meestal 's avonds op stal. Dus waarom zou ik iets 's avonds willen hebben als ik toch niet thuis ben?

Pakketjes laat ik meestal gewoon bij mij in de schuur zetten. En nu ik veel thuis werk is het ook handig met bezorgen. Dan bestel ik het op een zodanig moment dat ze het komen brengen als ik thuis ben.

Of ik shampoo ga laten bezorgen ben ik nog niet uit. Ik ben wat aan het uitproberen en wat ik nu heb bevalt goed. Echter, mijn "plaatselijke" Kruidvat (er zijn geen winkels in mijn woonplaats) is te klein en heeft mijn shampoo niet. Daarvoor moet ik naar een Holland&Barrett of een grotere Kruidvat. De afweging is "laten bezorgen" of zelf 2x 20 km rijden voor een fles shampoo.
En nu ik dit schrijf bedenk ik ineens dat ik het misschien ook online kan bestellen en afhalen bij mijn lokale Kruidvat. Dan gaat het met de weekboodschappen mee. :)* .

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:18

Nee niet voor vandaag. Vaak wel of iets de volgende dag al geleverd wordt dat heeft zeker de voorkeur. Maar er meer voor betalen doe ik ook niet.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:40

Cookies schreef:
Wat voor mij wel een grote plus zou zijn om ergens te bestellen is als ik het af kan halen bij een bezorgpunt.

Dan kun je toch net zo goed naar een winkel gaan?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:41

Tijdens de hittegolf een zwembad gekocht hier bij de kruitvat maar onze luchtpomp deed het niet meer. En om nou de halve dag hyperventilerent aan zo'n vulgaatje te gaan hangen ging me ook iets ver. Toen op internet eentje gevonden en die heb ik toen wel dezelfde avond laten bezorgen bij een afhaalpunt. Onze auto was buiten gebruik en bij de kruitvat hadden ze geen luchtpompen meer en ja we wilde toch wel erg graag die avond nog in het zwembad!

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:45

Ik vind 1 dag wachten geen ramp dus ik zou liever niet extra betalen om het eerder te hebben.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 14:47

Cookies schreef:
JoT schreef:

Echt? Dat heb ik dan nog nooit geprobeerd eigenlijk. Tja, het zijn natuurlijk allemaal kleine bedrijfjes, over heel Nederland heen verspreid. Maar daar zou eigenlijk wel eens wat beter over nagedacht mogen worden...


Ja ik bestel niet zo vaak wat, maar dacht nu slim je zijn en een paar dingen tegelijk te bestellen en het postpakket bij de receptie op m'n werk te laten bezorgen. Receptioniste vond het best.
Alleen kwamen er dus 4 pakjes. :j Dat vond ik dus ook niks.


Bol.com is meer een marketplace aan het worden, daardoor kunnen ze dat enorme assortiment aanbieden.
Maar dat houdt dus wel in dat er soms een bestelling vanaf 4 plaatsen word verzonden, en je dus 4 pakjes krijgt. (en soms ook nog via verschillende vervoerders)

Het is vaak ook de moeite om even de externe verkoper te googlen, soms is het via hun eigen site stukken goedkoper te bestellen dan via Bol.com