Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:42

Laat ik maar bij het begin beginnen. We wonen hier met 18 studenten in 4 huizen, samen delen we een hele grote tuin. Het huizenblok bevindt zich midden in een woonwijk De huizen zijn erg hecht onderling en we zitten dan ook regelmatig bij elkaar of in de tuin met dit lekkere weer. Omdat iedereen actief is binnen het studentenleven komen er ook zo nu en dan kleine groepjes vrienden over de vloer en zo nu en dan ook disputen/ commissies van verenigingen. Het gaat hierbij dan om groepen tussen de 10 - 20 man. De grotere groepen zijn er hooguit 1x in de maand, iedereen kent elkaar en dit zijn eigenlijk vrij vaste vriendengroepen. Er wordt zoveel mogelijk afstand gehouden voor zover dat gaat.

Nu hebben wij sinds het begin van corona gedoe met de buurman en dus ook met de politie die aan de rechterkant in de hoek in de buurt van onze tuin woont. Er is meerdere keren politie gebeld i.v.m geluidsoverlast vanuit de tuin, in een klein aantal van de gevallen wel terecht. Hier hebben wij dan ook wat mee gedaan door naar binnen te gaan of de avond te eindigen. Tijdens de maanden maart t/m mei/juni kwamen hier eigenlijk nooit meer mensen vanaf buitenaf i.v.m corona. Ook toen werd er nog weleens gebeld over geluidsoverlast. Pas in juli/augustus zijn er regelmatig mensen geweest, zeker met de kick-in eind augustus (introductie week universiteit). Destijds hebben we als bewoners afgesproken maximaal 4x 6 = 24 man in de tuin i.v.m het advies niet meer dan 6 man per huis op bezoek. Tijdens de kick-in is dit eigenlijk altijd wel nageleefd, met de uitzondering van 1 avond. Toen waren zeker 40 man aanwezig, politie weer op bezoek en dit daarna ook besproken. Mocht niet meer gebeuren.

De buurman heeft echter een heel ander idee van geluidsoverlast dan wij. Meneer stond eind augustus ineens zaterdagavond rond 23 u te schelden over te schutting. Dit was de eerste keer dat meneer zelf zijn overlast aan ons kenbaar maakte zonder gelijk de politie te bellen. Op dat moment zaten zo'n 10 man op afstand rustig te praten in de tuin, ze zijn toen direct naar binnen gegaan. Tussen het gescheld door vertelde meneer dat hij geen geluid na 22 u in het weekend en doordeweeks helemaal niets 's avonds tolereert. De bewoner die deze mensen had uitgenodigd heeft geprobeerd een telefoonnummer van meneer te vragen maar de buurman wilde hier niets van weten Een paar dagen later zaten zo'n 40 man in de tuin, toen had hij zeker een punt. Meneer stond echter de volgende ochtend bij ons om 7 uur 's ochtends de deurbel ingedrukt te houden en stond vervolgens te schelden en te tieren op mijn huisgenoot. Ik citeer: vieze vuile k•nkerlijer, heb je zaagsel in je hoofd enzovoort. Ik kwam halverwege beneden en heb toen ook gevraagd of de buurman met alle ons om de tafel wilde gaan zitten om dit op een constructieve manier te bespreken. Hier wilde meneer ook niets van weten.

Uiteindelijk een paar dagen later een gesprek kunnen voeren. Meneer stond destijds weer scheldend op de stoep, toen een paar vrienden (3 mensen)van mijn huisgenoot langskwamen. Meneer zag de bui toen alweer hangen denk ik. We hebben afgesproken dat we beter zullen opletten en eerder naar binnen zullen gaan. Het ging toen eigenlijk de afgelopen 4 weken goed.

Vanavond stond de politie echter weer op de stoep. Er was in de tuin een vergadering bezig van een commissie van mijn huisgenoten in onze eigen tuin (privéterrein). Het ging hierbij om 20 man incl. 2 bewoners van het huis zelf. Er werd te weinig afstand gehouden. Geluidsoverlast werd echter ook genoemd. Wij worden er nu eigenlijk een beetje moe van, het was namelijk pas 21 u en er werd een vergadering gehouden. Tuurlijk werd er een biertje gedronken, het geluidsniveau is echter vergelijkbaar met een normale vergadering. We gaan morgenochtend proberen of we de buurman kunnen bereiken, we willen hier namelijk wel een oplossing voor. Op deze manier kunnen we niet normaal in onze eigen tuin zitten rond aardig schappelijke tijden. Iemand hier ervaring mee? Weet iemand hoe het zit m.b.t geluidsoverlast?

Daarnaast hadden we vanavond ook te maken met een op zijn minst twijfelachtige actie van de politie. Mijn huisgenoot deed open en was eigenlijk een beetje terughoudend om ze direct binnen te laten. 1 van de 2 agenten begon gelijk te dreigen dat ze anders zelf de toegang tot de tuin zouden forceren. Ik citeer: 'Anders klim ik zelf via de prullenbak de schutting over' en 'Anders trappen wij de deur naar de tuin in'. Dit mag toch niet zomaar? In principe mogen zij onze tuin niet zomaar betreden tenzij wij ze binnenlaten. Van een huiszoekingsbevel was hier natuurlijk ook geen sprake. Daarnaast begon de agent over de regels omtrent corona. Hij zei dat hij ook boetes mocht uitdelen op privéterrein en dat dergelijke bijeenkomsten ook niet toegestaan zijn. Vervolgens vroeg hij hoeveel mensen er eigenlijk wonen in het huizenblok, en of er hier geen rechtenstudenten wonen? Ook had hij het over de maatregelen die zijn aangekondigd voor de Randstad etc. Wij wonen echter in Enschede, waar deze maatregelen niet van kracht zijn. Wat zijn nou eigenlijk de precieze regels op privéterrein? Nergens staat dit echt duidelijk beschreven voor zover wij konden opmaken.

Als laatste toevoeging aan dit inmiddels lange verhaal: wij zijn ons natuurlijk bewust van de risico's m.b.t corona, het was eigenlijk ook de bedoeling dat iedereen 1,5 uit elkaar zou gaan zitten. In het verloop van de avond is dit echter niet helemaal nageleefd. Iedereen neemt zijn verantwoordelijkheid verder wel en laat zich bij klachten direct testen. Ook let iedereen op de 1,5 m buiten alle studentenkringen zoals op straat etc. We zijn ons hiervan bewust. Mijn vragen gaan nu voornamelijk om de eisen van de buurman, hoe wij het gesprek wederom met hem moeten aangaan en over de uitspraken van de desbetreffende politieagent.
Laatst bijgewerkt door FlameHorse op 20-09-20 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:48

Je schrijft zelf dat het lastig is afstand te houden. Het dringende advies is niet meer dan zes mensen te ontvangen.
Hoewel ik zelf student ben geweest en zelf echt niet het braafste meisje van de klas ben mbt de corona-maatregelen valt mijn mond echt open bij het lezen van je post.. Ben eigenlijk ook best wel verbaasd dat jullie nog niet op de bon geslingerd zijn.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:50

Nou, ik las het ook met stijgende verbazing. Een vergadering met 20 mensen waarvan 2 bewoners? Dat zijn dus 12 mensen teveel. Jullie houden je verre van alle adviezen en dan vind je het vreemd als de buurman begint te piepen ?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:54

Ik heb eigenlijk wel een beetje medelijden met je buurman. Ik ben ook student geweest hoor, maar dit klinkt als een redelijke nachtmerrie om naast te wonen. Ik zou toch proberen om het bezoek een beetje te beperken, je bent duidelijk al door alle goodwill heen in de buurt en met de politie. 24 man eigen bewoners geeft nou eenmaal al snel overlast, ook zonder alle commissievergaderingen en vriendengroepen etc, etc.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:55

Ik sluit me bij bovenstaande aan..

Ik zou sowieso gek worden van zoveel mensen drinkend in de tuin naast me, maar goed dát is weer een ander verhaal.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:55

FlameHorse schreef:
Laat ik maar bij het begin beginnen. We wonen hier met 18 studenten in 4 huizen, samen delen we een hele grote tuin. Het huizenblok bevindt zich midden in een woonwijk De huizen zijn erg hecht onderling en we zitten dan ook regelmatig bij elkaar of in de tuin met dit lekkere weer. Omdat iedereen actief is binnen het studentenleven komen er ook zo nu en dan kleine groepjes vrienden over de vloer en zo nu en dan ook disputen/ commissies van verenigingen. Het gaat hierbij dan om groepen tussen de 10 - 20 man. De grotere groepen zijn er hooguit 1x in de maand, iedereen kent elkaar en dit zijn eigenlijk vrij vaste vriendengroepen. Er wordt zoveel mogelijk afstand gehouden voor zover dat gaat.

Nu hebben wij sinds het begin van corona gedoe met de buurman en dus ook met de politie die aan de rechterkant in de hoek in de buurt van onze tuin woont. Er is meerdere keren politie gebeld i.v.m geluidsoverlast vanuit de tuin, in een klein aantal van de gevallen wel terecht. Hier hebben wij dan ook wat mee gedaan door naar binnen te gaan of de avond te eindigen. Tijdens de maanden maart t/m mei/juni kwamen hier eigenlijk nooit meer mensen vanaf buitenaf i.v.m corona. Ook toen werd er nog weleens gebeld over geluidsoverlast. Pas in juli/augustus zijn er regelmatig mensen geweest, zeker met de kick-in eind augustus (introductie week universiteit). Destijds hebben we als bewoners afgesproken maximaal 4x 6 = 24 man in de tuin i.v.m het advies niet meer dan 6 man per huis op bezoek. Tijdens de kick-in is dit eigenlijk altijd wel nageleefd, met de uitzondering van 1 avond. Toen waren zeker 40 man aanwezig, politie weer op bezoek en dit daarna ook besproken. Mocht niet meer gebeuren.

De buurman heeft echter een heel ander idee van geluidsoverlast dan wij. Meneer stond eind augustus ineens zaterdagavond rond 23 u te schelden over te schutting. Dit was de eerste keer dat meneer zelf zijn overlast aan ons kenbaar maakte zonder gelijk de politie te bellen. Op dat moment zaten zo'n 10 man op afstand rustig te praten in de tuin, ze zijn toen direct naar binnen gegaan. Tussen het gescheld door vertelde meneer dat hij geen geluid na 22 u in het weekend en doordeweeks helemaal niets 's avonds tolereert. De bewoner die deze mensen had uitgenodigd heeft geprobeerd een telefoonnummer van meneer te vragen maar de buurman wilde hier niets van weten Een paar dagen later zaten zo'n 40 man in de tuin, toen had hij zeker een punt. Meneer stond echter de volgende ochtend bij ons om 7 uur 's ochtends de deurbel ingedrukt te houden en stond vervolgens te schelden en te tieren op mijn huisgenoot. Ik citeer: vieze vuile k•nkerlijer, heb je zaagsel in je hoofd enzovoort. Ik kwam halverwege beneden en heb toen ook gevraagd of de buurman met alle ons om de tafel wilde gaan zitten om dit op een constructieve manier te bespreken. Hier wilde meneer ook niets van weten.

Uiteindelijk een paar dagen later een gesprek kunnen voeren. Meneer stond destijds weer scheldend op de stoep, toen een paar vrienden (3 mensen)van mijn huisgenoot langskwamen. Meneer zag de bui toen alweer hangen denk ik. We hebben afgesproken dat we beter zullen opletten en eerder naar binnen zullen gaan. Het ging toen eigenlijk de afgelopen 4 weken goed.

Vanavond stond de politie echter weer op de stoep. Er was in de tuin een vergadering bezig van een commissie van mijn huisgenoten in onze eigen tuin (privéterrein). Het ging hierbij om 20 man incl. 2 bewoners van het huis zelf. Er werd te weinig afstand gehouden. Geluidsoverlast werd echter ook genoemd. Wij worden er nu eigenlijk een beetje moe van, het was namelijk pas 21 u en er werd een vergadering gehouden. Tuurlijk werd er een biertje gedronken, het geluidsniveau is echter vergelijkbaar met een normale vergadering. We gaan morgenochtend proberen of we de buurman kunnen bereiken, we willen hier namelijk wel een oplossing voor. Op deze manier kunnen we niet normaal in onze eigen tuin zitten rond aardig schappelijke tijden. Iemand hier ervaring mee? Weet iemand hoe het zit m.b.t geluidsoverlast?

Daarnaast hadden we vanavond ook te maken met een op zijn minst twijfelachtige actie van de politie. Mijn huisgenoot deed open en was eigenlijk een beetje terughoudend om ze direct binnen te laten. 1 van de 2 agenten begon gelijk te dreigen dat ze anders zelf de toegang tot de tuin zouden forceren. Ik citeer: 'Anders klim ik zelf via de prullenbak de schutting over' en 'Anders trappen wij de deur naar de tuin in'. Dit mag toch niet zomaar? In principe mogen zij onze tuin niet zomaar betreden tenzij wij ze binnenlaten. Van een huiszoekingsbevel was hier natuurlijk ook geen sprake. Daarnaast begon de agent over de regels omtrent corona. Hij zei dat hij ook boetes mocht uitdelen op privéterrein en dat dergelijke bijeenkomsten ook niet toegestaan zijn. Vervolgens vroeg hij hoeveel mensen er eigenlijk wonen in het huizenblok, en of er hier geen rechtenstudenten wonen? Ook had hij het over de maatregelen die zijn aangekondigd voor de Randstad etc. Wij wonen echter in Enschede, waar deze maatregelen niet van kracht zijn. Wat zijn nou eigenlijk de precieze regels op privéterrein? Nergens staat dit echt duidelijk beschreven voor zover wij konden opmaken.

Als laatste toevoeging aan dit inmiddels lange verhaal: wij zijn ons natuurlijk bewust van de risico's m.b.t corona, het was eigenlijk ook de bedoeling dat iedereen 1,5 uit elkaar zou gaan zitten. In het verloop van de avond is dit echter niet helemaal nageleefd. Iedereen neemt zijn verantwoordelijkheid verder wel en laat zich bij klachten direct testen. Ook let iedereen op de 1,5 m buiten alle studentenkringen zoals op straat etc. We zijn ons hiervan bewust. Mijn vragen gaan nu voornamelijk om de eisen van de buurman, hoe wij het gesprek wederom met hem moeten aangaan en over de uitspraken van de desbetreffende politieagent.



Heel eerlijk? Ik geef je buurman groot gelijk.

Ook ik las je tekst met stijgende verbazing.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:57

Los van het feit dat ik als Enschedeër nieuwsgierig ben waar jullie wonen zou ik voorstellen dat jullie contact opnemen met de wijkagent en dan samen met die wijkagent kijken of je afspraken kan maken met de buurman. Op die manier heb je kans dat de buurman in ieder geval iets minder zal schelden.
Sowieso afspreken op een moment dat er geen overlast is zodat meneer niet al op de top van z'n emotie zit.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:58

Narya schreef:
Ik heb eigenlijk wel een beetje medelijden met je buurman. Ik ben ook student geweest hoor, maar dit klinkt als een redelijke nachtmerrie om naast te wonen. Ik zou toch proberen om het bezoek een beetje te beperken, je bent duidelijk al door alle goodwill heen in de buurt en met de politie. 24 man eigen bewoners geeft nou eenmaal al snel overlast, ook zonder alle commissievergaderingen en vriendengroepen etc, etc.


Ja is ook zo! Daarom wilden we het gesprek ook aangaan. Niemand van ons had het echt door, ik slaap bijvoorbeeld aan de tuin en met de ramen dicht is er bijna niets meer van te horen. Doordeweeks is het nu ook gewoon elke avond stil, in het weekend gebeurt er nog wel ea..

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:59

De woonsituatie met verbonden tuinen en zo frequent buiten vergaderen met zoveel mensen is wel ongewoon te noemen, ik begrijp dat de buurman het eerder ziet als café de zoete inval dan een studentenhuis. Je geeft zelf al verschillende keren aan in te zien waar het fout gaat, even durven onder ogen zien dat de enige oplossing voor deze situatie het naleven van de Corona richtlijnen is, het stil houden na 22u en bij feestjes in het weekend (even 20+ mensen met biertjes in de tuin bekeken als feestje) op voorhand de buren contacteren en stilleggen bij klachten. Bij enkele van die 40 mensen zullen er toch ook andere mogelijkheden qua locatie zijn?

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:00

Citaat:
Het ging hierbij om 20 man incl. 2 bewoners van het huis zelf. Er werd te weinig afstand gehouden. Geluidsoverlast werd echter ook genoemd. Wij worden er nu eigenlijk een beetje moe van, het was namelijk pas 21 u en er werd een vergadering gehouden. Tuurlijk werd er een biertje gedronken, het geluidsniveau is echter vergelijkbaar met een normale vergadering

Ik kan je vertellen dan 20 man vergaderen (en dan ook nog eens wat jongeren met een biertje) niet zo zachtjes gaat als je zelf denkt, omdat je op dat moment er zelf tussen zit.

Vooral als iemand wat harder lacht, draagt dat geluid best ver. (weet ik uit ervaring).

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:04

Student hier, en ook zeker niet heilig. Maar zoveel mensen uitnodigen is natuurlijk niet de bedoeling :o vergaderingen bijvoorbeeld kan je gewoon online doen, dat doe ik ook met de sportvereniging waar ik bestuur bij ben.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 23:06

Withers schreef:
De woonsituatie met verbonden tuinen en en zo frequent buiten vergaderen met zoveel mensen is wel ongewoon te noemen, ik begrijp dat de buurman het eerder ziet als café de zoete inval dan een studentenhuis. Je geeft zelf al verschillende keren aan in te zien waar het fout gaat, even durven onder ogen zien dat de enige oplossing voor deze situatie het naleven van de Corona richtlijnen is, het stil houden na 22u en bij feestjes in het weekend (even 20+ mensen met biertjes in de tuin bekeken als feestje) op voorhand de buren contacteren en stilleggen bij klachten. Bij enkele van die 40 mensen zullen er toch ook andere mogelijkheden qua locatie zijn?


Hierboven is ook al gezegd, contact opnemen met de wijkagent. Ik denk dat we dat ook even gaan doen. De buurman staat namelijk over het algemeen niet open voor een constructief gesprek om gezamenlijke afspraken te maken. De buurman vooraf inlichten over wat er gaat gebeuren met een eindtijd eraan verbonden vind ik ook een goede! Gaan we bespreken.

Even om te benadrukken, de 40 man was absoluut niet de bedoeling. Het ging hier om 2 disputen inclusief 2 groepjes aankomend eerstejaars studenten die een gezamenlijke borrel hadden. De organisator hiervan woont in een van de andere huizen en had een verkeerd rekensommetje gemaakt.. Dit vonden wij ook zeker niet schappelijk toe naar de buurman.

Daarnaast als reactie op volgende posts: ik schrijf dit dan wel hier, ik zat er zelf niet bij! Ik zat boven te studeren, met mijn ramen dicht had ik er verder geen last van. Toen ik beneden kwam was de politie aanwezig en heb ik even samen met de huisgenoten in kwestie en de politie gepraat.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:07

Jeetje... Voltijd student hier, nog middenin het studentenleven (net een bestuursjaar bij een studentenvereniging achter de rug), maar ook ik schrik hiervan... :\

Voordat je met de buurman in gesprek gaat, zou ik toch eerst heel goed bij jezelf nagaan dat dit echt niet door de beugel kan. Als jullie niet bereid zijn om de buren flink wat tegemoet te komen (iets wat in mijn ogen echt hoognodig is), gaat zo'n gesprek niks uithalen...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:12

Wat een nachtmerrie voor die woonwijk, zo'n luidruchtig studentenhuis!
Ook buiten corona is het niet normaal om in 'n woonwijk structureel luidruchtige tuinfeesten te geven.
Als ik je buren was zou ik continu klachten over jullie indienen, zowel voor het geluidsoverlast als voor het overtreden van de coronamaatregelen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:15

elnienjo schreef:
Wat een nachtmerrie voor die woonwijk, zo'n luidruchtig studentenhuis!
Ook buiten corona is het niet normaal om in 'n woonwijk structureel luidruchtige tuinfeesten te geven.
Als ik je buren was zou ik continu klachten over jullie indienen, zowel voor het geluidsoverlast als voor het overtreden van de coronamaatregelen.



Helaas moet ik mij hierbij aansluiten.
Een constructief gesprek is fijn, maar wat verwacht je er juist van? Heel leuk als iemand doorgeeft wanneer er lawaai zal zijn, maar als het zodanig frequent is als wat ik lees bij jullie, dan beperkt dat de overlast echt niet. Regelmatig hele groepen (20 man is best al een grote groep trouwens) buiten is gewoon heel erg vervelend als buur.

Daarnaast lees ik iets over gezamelijke afspraken maken, maar uit je post blijkt dat jullie keer op keer alle regels rustig overtreden. Dan moet je ook geen vertrouwen verwachten.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:17

Jeetje ook ik (lang gestudeerd en zeker begrip voor hoe het in een studentenhuis gaat) lees dit met verbazing. Als mijn buren met vijf tot 23:00 uur buiten zitten vind ik dat al heftig, maar voor een keer ok, maar wat jullie doen...

Vind dit ook niet overeenkomen met de verhalen die ik uit eerste hand hoor over bijvoorbeeld Delft en Leiden. Daar zijn de meeste verenigingshuizen super streng naar elkaar en elkaars huisgenoten en zelfs daar gaat het Coronawise helemaal mis.

Ook al was het geen Corona zou ik als buur helemaal gek van jullie worden. Nu hebben jullie nog een extra verantwoordelijkheid. Neem die!

En kijk eens kritisch naar jullie zelf. Twintig mensen overdag in een tuin geeft al veel herrie. Ook al praten deze mensen normaal. Dat kan savonds echt niet, ongeacht Corona of niet. En misschien als je een keer een feest geeft dat je buurman dat niet erg zou vinden, maar snap nu wel dat de maat vol is met deze frequenties.

Ik voel me echt een oud wijf door deze post, maar dat dan maar ;)

Edit: pff, vind het wel opvallend hoe je meteen denkt over de politie. Kan best dat zij fouten maken hoor! Maar dat dat het eerste is waar je aan denkt als je zelf helemaal de regels overtreedt. Dat zegt mij ook wel iets over verantwoordelijkheid buiten jezelf zoeken.
Ik zou me doodschamen als je politie mij aanspreekt op het gedrag dat jullie vertonen en heel blij zijn dat ik geen boete heb gekregen. Dat zou een eerste reactie moeten zijn :)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 20-09-20 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:19

Ik vraag me af of jullie huisbaas hier iets van weet?

Je buurman heeft gewoon gelijk. Lijkt me eerder een onleefbare situatie voor je buurman. Wel fijn dat je er op zijn minst over na wilt denken maar ik denk dat je wel wat grotere maatregelen zal mogen treffen... Ik woon ook in een studentenhuis en wij zijn nooit met zoveel mensen aanwezig. Alsnog, als we buiten samen iets organiseren gaan we ten laatste om 22u naar binnen en sluiten we de ramen. Aangezien jullie al vaker over de regels zijn gegaan kan ik me goed voorstellen dat de buurman bij het minste al 'flipt'. De spanning zal er zeker wel opzitten.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 20-09-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:19

Ik snap de buurman heel goed, wat een nachtmerrie.
Ik lees hier een heleboel excuses, foutjes die gemaakt zijn, maar...en dan komt er weer een hele rits excuses waarom en hoe, maar daar heeft de buurman natuurlijk helemaal niks aan, want het gebeurt telkens en telkens weer.
Jullie blijken onbetrouwbaar, komen afspraken niet na en lappen alle regels, zowel de corona, als fatsoensregels aan jullie laars.
En dat schijnt nog niet door te dringen.
Ik heb ook in studentenhuizen gewoond en ben bij andere studenten over de vloer geweest, maar zo ontzettend bont heb ik nooit meegemaakt. Laat staan in deze tijd.
Jongeren zijn de grootste verspreiders van corona en dit laat heel goed zien hoe dat nou toch komt.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 20-09-20 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:20

Ik ben vooral verbaasd en geschokt door de agenten.... precies waar ik bang voor ben; nsb geklik en testosteron machtsvertoon.
Verder is wonen tussen studentenhuizen een uitdaging lijkt me.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:21

Ik vind de optelling die jullie gemaakt hebben wel heel creatief. 4 huizen x 6 bezoekers... Alleen de strekking is niet dat je per huis mensen ontvangt. Maar je ontvangt als mensen andere mensen. Dus als jij 6 mensen ontvangt en je buren komen daar bij, dan ontvang jij meer dan 6 mensen en dat is niet de bedoeling. Al zeg je 100 keer het is een gezamelijke tuin, zo zit het gewoon niet in elkaar. Mijn achterburen hadden een buurt bbq. Appartementen complex met 15 huizen, parkeerterrein is van hun. De politie heeft ze toch echt vriendelijk verzocht om de boel op te breken... Is niet de bedoeling.

Daarnaast als je allemaal wel keurig 1,5 meter afstandhoud met 20 man. Dan gaat het volume met zulke 'vergaderingen' echt wel omhoog. Mensen proberen dan al snel wel die 10 meter toch te overbruggen in stemvolume. Dat is wel echte geluidsoverlast.

Ik snap de politie ook wel. Jullie zijn waarschijnlijk niet het eerste studentenhuis waar ze tegen dit soort problemen aanlopen en ze worden vaak ook niet correct behandeld. En gezien het hoge aantal besmettingen onder studenten in heel nederland snap ik ook dat ze minder tolerant zijn en vriendelijk. Jullie zijn niet dom en weten dus best dat wat je doet niet de bedoeling is.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:21

Je buurman heeft gelijk. Gek dat jullie nog geen boete hebben gehad.
Zijn er niet meer buren?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 23:22

Ten eerste, bedankt voor al jullie adviezen! We hebben ze net allemaal kort gelezen en we gaan er zeker wat mee doen. We gaan morgenavond met 18 binnen een huisvergadering houden. Ons perspectief is duidelijk verschillend van wat de gemiddelde werkende persoon zou accepteren als geluidsoverlast/ geluid van de buren. We wisten niet dat ook kleinere groepen door veel mensen al als overlast zou worden ervaren. We gaan er dan ook zeker wat mee doen! Vooralsnog morgen dus een huisvergadering binnen, we denken er ook aan om even met de huisbaas te overleggen en daarna dus sowieso met de buurman.

Mars

Berichten: 33265
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:25

Jeetje ik zou hier ook knetter van worden... een huizenblok met 18 studenten in een woonwijk, moet er niet aan denken om daarnaast te wonen. Ik snap die buurman zeker en al helemaal als er naast 18 man aan bewoners ook nog groepen vrienden of hele vergaderingen in de tuin zitten. Zet er een biertje bij en zelfs bij normaal praten geeft dat overlast als zo’n groep groot is. Natuurlijk heeft die meneer daar last van, en als dit alweer maanden speelt dan begrijp ik dat ie over kookt.
Lijkt me de hoogste tijd om een beetje verantwoording te nemen en rekening te gaan houden met de omgeving. Vergaderingen met 20 man in de tuin... kom op dat kan echt niet. Huur een zaaltje, ga ergens binnen zitten en kap met hele vriendengroepen savonds in de tuin uit te nodigen.
Want zo raar is dit echt niet van die man, ik had hier ook flink pissig van geworden.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:26

FlameHorse schreef:
Ten eerste, bedankt voor al jullie adviezen! We hebben ze net allemaal kort gelezen en we gaan er zeker wat mee doen. We gaan morgenavond met 18 binnen een huisvergadering houden. Ons perspectief is duidelijk verschillend van wat de gemiddelde werkende persoon zou accepteren als geluidsoverlast/ geluid van de buren. We wisten niet dat ook kleinere groepen door veel mensen al als overlast zou worden ervaren. We gaan er dan ook zeker wat mee doen! Vooralsnog morgen dus een huisvergadering binnen, we denken er ook aan om even met de huisbaas te overleggen en daarna dus sowieso met de buurman.


Ach kom, natuurlijk wisten jullie dat wel. Nou niet de vermoorde onschuld gaan uithangen hoor.
Jammer dat hand in eigen boezem steken onmogelijk blijkt door het op een verschil in perspectief te gooien.
Ik heb echt medelijden met de buurman. Die is hier nog lang niet af.

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:26

4 huizen dus totaal 24 man samen, daar haakte ik al af. Wanneer er zo creatief met de regels omtrent d Corona word gespeeld zullen ze het met het geluid ook wel niet zo nauw nemen. Maar de wijkagent inschakelen lijkt me het beste advies en verder? Doe die vergaderingen op school, dan maar geen alcohol voor even.

En je kunt beter niet met 18 in een kamer kruipen, Enschede lopen de besmettingen ook aardig op en dit is dus waarom studenten de Sjaak zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt