Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haffiefreak schreef:Maar is hier wel werk in te vinden? Ik snap dat je met het loon weer onderaan begint, dus dat is nog niet heel veel. (35 jaar)
Blacky94 schreef:Bijna 10 jaar terug de verkorte opleiding aan het Groenhorst in Barneveld. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ondanks dat het groenhorst als 1 van de beste scholen stond/staat aangeschreven, zijn er van de 33 bij ons in de klas, misschien 5 in het werkveld beland.
cursebreaker schreef:Blacky94 schreef:Bijna 10 jaar terug de verkorte opleiding aan het Groenhorst in Barneveld. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ondanks dat het groenhorst als 1 van de beste scholen stond/staat aangeschreven, zijn er van de 33 bij ons in de klas, misschien 5 in het werkveld beland.
Maar eerlijk: de verkorte opleiding doen of de voltijd opleiding paraveterinair niveau 4 is wel ook een verschil denk ik. Ik kan me voorstellen dat een praktijk liever iemand aanneemt die de volle 4jarige opleiding niveau 4 heeft gedaan als een verkorte opleiding bv. omdat met een verkorte opleiding je over 't algemeen gezien veel minder werkervaring opdoet want je hebt minder stage uren bv. die je moet lopen.
Ik heb het overigens over de opleiding paraveterinair, dus als je het over dierverzorging had dan heb ik het verkeerd begrepen: sorry hihi! Dat is denk ik ook nog wel een wereld van verschil, tussen de beroepen paraveterinair en dierverzorger. In de dierverzorging wordt namelijk ook veel op vrijwillige basis gewerkt of op plekken waar je voor een betaalde baan gewoon bar slecht tussen komt; dierentuinen e.d.
Yenni schreef:Ik ga de opleiding volgend jaar volgen maar vrienden van mij volgen hem wel al. Nu volg ik de opleiding dier en gedrag en ook daar is gewoon werk in te vinden. Het is onzin dat er helemaal geen werk in is te vinden. Er is zat werk te vinden. Op Facebook schreeuwt het er van. Ook mijn school zegt dat het gemakkelijk werk in is te vinden. Maar je moet wel je best doen en laten zien dat je wilt.
casperzazoe schreef:Yenni schreef:Ik ga de opleiding volgend jaar volgen maar vrienden van mij volgen hem wel al. Nu volg ik de opleiding dier en gedrag en ook daar is gewoon werk in te vinden. Het is onzin dat er helemaal geen werk in is te vinden. Er is zat werk te vinden. Op Facebook schreeuwt het er van. Ook mijn school zegt dat het gemakkelijk werk in is te vinden. Maar je moet wel je best doen en laten zien dat je wilt.
Ben ik benieuwd in welke regio je zit?
Hier staat wel eens wat voor para, maar zijn eigenlijk altijd dezelfde praktijken (Zegt genoeg over de praktijk lijkt me).
Óf ze zoeken mensen met zoveel jaar ervaring.
Ik ben in 2017 afgestudeerd, mijn klasgenoten die welk werk hebben gevonden zijn allemaal na stage blijven hangen.
Yenni schreef:Ik ga de opleiding volgend jaar volgen maar vrienden van mij volgen hem wel al. Nu volg ik de opleiding dier en gedrag en ook daar is gewoon werk in te vinden. Het is onzin dat er helemaal geen werk in is te vinden. Er is zat werk te vinden. Op Facebook schreeuwt het er van. Ook mijn school zegt dat het gemakkelijk werk in is te vinden. Maar je moet wel je best doen en laten zien dat je wilt.